Saturday, 23 June 2012

Skandal Sulit Nik Aziz Terbongkar

 TG Nik Abdul Aziz Nik Mat Dengan Ayah Pin,
Hari Ini Pengarah Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM,
Farahana Jamaludin Menggesa TG Nik Aziz
Mencontohi Shahrizat Jalil Letak Jawatan…
Dalam diam rupa-rupanya Nik Aziz juga mempunyai skandal sulit! Sekarang skandal sulit Nik Aziz terbongkar yang bakal menjawap segala persoalan yang terselindung dari Perasit Islam Semalaysia. Seemangnya inilah kerja sulit yang dipakat Nik Aziz dan Haji Hadi yang membuktikan rupa-rupanya Nik Aziz dan Haji Hadi tidak sehebat manapun dari apa yang digembar gemburkan selama ini. 

Pendedahan dibawah membuktikan siapa sebenarnya Nik Aziz dan Haji Hadi sebagai peneraju PAS yang lebih kenali sebagai Perasit Islam Semalaysia. Skandal Sulit Nik Aziz Terbongkar

Apa jadi dokumen negara Islam?

Tahun ini genap satu dekad Dokumen Negara Islam. Ketika dilancarkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada November 2003, ia dicanangkan sebagai “usaha serius menangani kegagalan akal manusia” berhubung pelbagai masalah dalam negara. Dokumen ini kononnya merangkumi semua aspek negara Islam berasaskan al-Quran dan Sunnah, yang disediakan tenaga pakar Pas.

Dokumen ini diterbitkan sebagai reaksi kepada cabaran bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan kritikan seorang wakil Pemuda Pas terhadap kepimpinan parti di muktamar ke-49. Selama puluhan tahun Pas menuduh kerajaan sebagai sekular, Perlembagaan Persekutuan sebagai jahiliah, mahkamah sebagai toghut dan Umno sebagai “kafir berikat” kerana hubungannya dengan parti MCA dan MIC dalam Perikatan-Barisan Nasional.

Cerdik pandai Pas mengambil masa dua tahun setengah menyediakan dokumen 53 muka surat ini, atau purata sebulan untuk menyiapkan 1.8 muka surat.

Sepuluh muka surat pertama dihiasi tiga ayat al-Quran mengenai kerajaan, bersifat umum dan boleh diguna pakai sesiapa.

Empat muka surat selanjutnya ialah kata-kata aluan Abdul Hadi.

Mukadimah pula lima muka surat menjelaskan ideologi Pas. Isi sebenar cuma 32 muka surat, terbahagi kepada empat bahagian: tasawur (gambaran) negara Islam, dasar utama pemerintahan, ciri-ciri utama dan beberapa polisi umum negara Islam.

Dari segi ilmu, perbincangan dalam dokumen ini sangat tohor, tidak ilmiah dan terlalu umum untuk dijadikan panduan.

Penghasilannya bagai melepaskan batuk di tangga. Allahyarham Prof Datuk Dr Syed Hussein Alatas berpendapat isi buku ini bagaikan khutbah biasa selain penjelasan yang banyak berselindung, banyak kesalahan bahasa dan lebih cenderung menimbulkan kekeliruan daripada penerangan.

Sebaik sahaja diterbitkan, dokumen ini menerima pelbagai kritikan. Paling lantang ialah pucuk pemimpin DAP. Karpal Singh kata, “langkah mayat dia dulu” jika Pas mahu wujudkan negara Islam. Lim Kit Siang berkata, dokumen ini tidak boleh diterima langsung kerana bercanggah dengan Perlembagaan dan manifesto bersama Barisan Alternatif 1999. Ia juga bercanggah dengan prinsip demokrasi, hak asasi, pluralisme, hak wanita dan modenisme.

Kit Siang tuduh Pas tidak boleh dipercayai kerana bersikap ‘lidah bercabang”. Jaminan Pas tidak meneruskan perjuangannya membentuk negara Islam diisytiharkan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat di Persidangan Gereja-Gereja Malaysia di Petaling Jaya pada Mei 2000 dan Naib Presiden ketika itu Datuk Mustafa Ali dalam wawancara BBC pada September 2003. Kit Siang menarik perhatian mengenai perbezaan kandungan dokumen ini dalam versi bahasa Melayu dan Inggeris – satu cubaan Pas untuk memberi mesej berbeza kepada pengundi Melayu-Islam dan pengundi bukan Melayu-bukan Islam.

Pemimpin veteran DAP, Dr Tan Seng Giaw berkata, partinya tidak akan menyokong hasrat Pas menubuhkan negara Islam kerana ia hanya senjata Pas berebut agenda agama dengan Umno. Dokumen Negara Islam bersifat superfisial, kurang substance dan Malaysia tidak boleh dikuasai pemerintahan ala Ayatollah Khomeini, tegasnya.

Pemimpin sekutu termasuk Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah dan Dr Syed Husin Ali jelas tidak selesa dengan pendirian Pas.

Mereka mengeluarkan kenyataan akhbar menghormati hak Pas tetapi menegaskan bahawa “sebarang perubahan sistem perundangan dan pengenalan undang-undang hudud perlu mendapatkan sokongan majoriti rakyat.”

Tahun ini sepatutnya Pas meraikan sambutan tahun ke-10 dokumen ini diterbitkan kerana ia hasil cerdik pandai Pas mengenai matlamat perjuangannya.

Namun, semua orang tahu Pas hari ini sudah banyak berubah dari segi prinsip, cara dan asas perjuangan politiknya.

Yang penting bukan lagi negara Islam tetapi kuasa semata-mata. Buku kecil ini pun tidak boleh didapati lagi, baik di pasaran mahupun pejabat Pas. Saya percaya pemimpin Pas sendiri lebih senang jika isu dokumen ini dikuburkan saja. Ia sudah diganti dengan buku lain iaitu perihal negara berkebajikan yang sudah pun saya ulas dalam ruangan ini. Sama-samalah kita tengok apa jadi buku negara berkebajikan ini, adakah nasibnya seburuk Dokumen Negara Islam?

DR MASHITAH IBRAHIM
22 Jun 2012 _ Sumber Sinar Harian

196 comments:

Anonymous said...

bukak

Anonymous said...

setakat tu je bukti ada skandal?ayam kt rmh aku pun blh bt kalo setakat tulis mcm tu..dh la cheeetah xgna tu plak yg bt pendedahan..dia pun dh hnyut ntah ke mn....nk fitnah cri la bukti sokongan sm,bkn tulis je..ngok..

Anonymous said...

Paham ke tak paham maksud skandal...mcm bodoh je article ni...

Anonymous said...

hi hi hi ni ke namanya skandal.
tanpa bukti yang nyata. semua orang tidak mempercayai. lagi pun fakta tidak diberikan dengan dengan cukup jelas. hanya untuk memperlekehkan sesuatu yang orang lain buat.

Anonymous said...

kua kua kua. pigi dah punya skandal.
lain kali bikin cerita cantik-cantik.
kalau cerita macam ni berlambak kat kedai kopi. cerita kedai kopi pun lebih baik dari cerita yang ini. kih kih kih

Anonymous said...

damnn!!jangan nak mengutokk org sangat laa,,sedar diri tuu duluu..nak Fitnah org tu agak2 laa.kau nie ISlam ke ape

Anonymous said...

skandal JADAH HAPE NI?sengal!! huh!

Anonymous said...

mcm bodoh je artikel ni!! wey bodoh!! ko fitnah org alim, azab dia ko tau la nanti! skandal kepala hotak ko!! phuiii!!! skandal BN tu ko x npk plakkk???? sial punyer penulis!! cukup 40 org mensialkan ko, mmg sial la ko lps ni!!

umngok said...

Skandal abah kau! Bodoh... mengarut x habis2 maSHITah ni... gi mampos lah kau betina sesat!

Anonymous said...

Penulis bersekongkol dgn puak toghut... ko terima la nti balasan dr Allah nti

Anonymous said...

aii setakat puak PAS maki je ke, cubalah jawap persoalan yg ditimbulkan drMashitah yg terang2 poknik penipu ya amat besar

MOHAMMAD NORIZAM said...

Sudahnya...pemimpin pakatan pembangkang yang tak betul nii...nak jauh sangat nii..

Anonymous said...

GBB.........WUT DA fact uuuu..

Anonymous said...

Skandal Sulit Nik Aziz Terbongkar..........owg yg bwat title nie cAM nk publisiti murahan jew.......cam ngOK sial jew....

Anonymous said...

mmm.. satu artikel yg baik. TG Nik Aziz mmg tak baik, selalu menjadi imam solat fardhu, memberi tazkirah di Kota Bharu sebelum Jumaat, mengamalkan hidup sederhana, semua itu sikap tak baik. Betul tak Senator Dr Mashitah?

Anonymous said...

bodoh punya blogger pencacai UMNO,dah bodoh jangan tunjuk.Klu aku kenal kau memang aku tonjol dahi ko. Bingai!

Anonymous said...

pe la...skandal...??xde kne ngn tajuk je cte nie..wt pnat aku bca je...skolah ke x skolah dlu pnulis nie??msti upsr pn kantoi...huh...

Anonymous said...

aku tengok blog ni dah mcm budak skola rendah je buat, huru hara.. dah la isi jauh lari dari tajuk..

Anonymous said...

dah x da modal ke ?? terbongkar apebende nye ni?? x npk pape pon... alah bazir mase btl.. nak fitnah bia la letak bukti... tlg la, igt bes ke cite camni?? aduh~ get a life. dont be such a jerk. hero kt keyboard aje bwt cite nih~ sohai!

Anonymous said...

caittt...mcm lahabau ja ceta,takat tulis mcm nie....semua orag boleh tulis...sial betoi
\

k-rool said...

ni bukti kepala bapak ko..

Anonymous said...

ini kenyataan paling bodoh dr seorang Dr?. mengaibkan org ni haram hukumnya tau. matlamat tidak sesekali menghalalkan cara. awak sambung lagilah study tu

Anonymous said...

jiran kita ada 40 depan belakang kiri dn kanan. awak dgn jiran sebelah rumah pun saman-menyaman. xde cara lebih islamik ke nk wat

Anonymous said...

Darurat ke ni? Kalau darurat dimaafkan dalam syariat

Afif said...

apa ni? main cakap ja ka?

p.s. apasal tahun ni genap sedekad kalau dokumen tu dilancarkan tahun 2003?

Anonymous said...

alahai...ni je ke ?

Entah berapa sen lah agaknya ko dapat sebab jilat buntut(mengampu) najib dan kroni2nya tiap2 hari.

sekali ko fitnah,pastu dibaca orang..entah berapa byk dosa ko dapat sebab menyebarkan fitnah.

Berbaloi ke masuk neraka sebab nk dapat duit dgn cara mcm ni?
Ko ingat nanti2 ko boleh bertaubat?dosa sesama x terhapus melainkan ko kena minta maaf dgn orang yang ko fitnah tu.
Tak kira ko ni pangkat Doktor ke,Master ke,Spm ke,Ustaz ke,kalau dok sebarkan benda fitnah jawabnya hidup ko tak akan berkat punya.
Ni bukan aku yang kata,Ulama2 yang kata..dan Ulama ambik daripada Nas Naqli...besok2 dah pencen,dah takde kedudukan barulah terhegeh2 jual muka nk masuk parti PAS.Mcm yang berlaku skg ni..ramai orang2 besar di Malaysia,masa jadi menteri,tak hingat bila orang nk tegur,bila dh pencen barulah terkial2.

Anonymous said...

aku rasa pecacai yg mengamuk bukannya boleh terima NAziz di dedahkan dengan salah laku. Yang ketara hujah Dr Mashitah dedah pembohongan NikAjis PakDi yang berpura2 bijak tetapi memang betul tak kemanapun bijak mereka ni. Cakap je bunyi macam guruh! Bayangkan dokumen 53 muka surat ini, atau purata sebulan untuk menyiapkan 1.8 muka surat. Itupun tidak ada isi, Betul sangatlah pecacai mengamuk sama2 bodo

Anonymous said...

Pengertian skandal adalah perkara atau perbuatan yg keji/hina/salah laku yang biasanya terlibat dengan orang ternama. Adakah kerja yang dilakukan Nik Aziz dan Haji Hadi boleh dianggap mulia kalau hendak melaksana negara islam tetapi takut hilang kepercayaan dlm Pakatan Haram. Akhir kena jadi pak turut apa sahaja?

Anonymous said...

Asalnya ingin perjuang "usaha serius menangani kegagalan akal manusia” tetapi akhirnya akal siapa yang paling serius kegagalan kalau bukan Nik Aziz dan Haji Hadi. kah kah kah

Anonymous said...

ko ganti balik masa aku 10 minit baca artikel ko yg bodoh ni...

Anonymous said...

kalau marshitah ni pencacai2 pas kata bodoh, takde bezanya dia dgn pork nicky ajis tu.. pelakon politik no 1 seantero malaya! berserban, berjubah, suka2 buat fatwa, spin maksud Quran, solat tepi utan, wudhuk dari sungai, mkn nasi bungkus - lakonan nk kekalkan kuasa sbg MB.. semua menteri boleh buat mcm tu, tp tak nak psl nampak sgt berlakon dan org buta hati je yg percaya lakonan dajjal ni!

Anonymous said...

arap yg terlibat wt artikel nie cepat2 lah bertobat sebelom mati..xpadan dgn dosa yg d tanggung fitnah alim ulama..

Anonymous said...

nak juga tau skandal apa..rupa2nya tajuk je..hampeh btul la..

Anonymous said...

jgan la sesekali memburuk-burukkan alim ulama....ingat ape balasan nya...ckap mmamng senang sebab kau x nampak ape yg kau bakal hadapi nant..bawak2 ler bertaubat...kalau nak menang plihan raye pun buatlah dngan gentleman bkan dngan skandal2 kotor rekaan sendiri

Anonymous said...

mmg bangang punye artikel.. buat penat baca je.. sial tul

Anonymous said...

menyesal bace...

pajo said...

nik aziz memang nak mampos.. bodoh tua bangkak... nyanyuk

Anonymous said...

wei org yg buat artikel bodoh nie..stakat kau sorang yg belum ada hidayah lg nie baik xyah nk hasut org org tak caye la semua nie...satu2 nk fitnah tolong la nampak sangat!!!! hahaahah kadang2 mmng mcm raja lawak knp la mereka nie bila terdesak pasti aib semua terbongkar, tak cukup tu nak fitnah2 pulak masyaAllah semoga Allah bg hidayah buat kamu..jom semua rakyat malaysia pasni kite tgk pula aib sape atau sape pula yg kene fitnah...ngeh3

Anonymous said...

yang najib kau punyer skandal tak nak bongkar ke??? owhhh ke abang najib dan rosmah selalu tahjud so org alim mcm najib dan rosmah mesti xder skandal kan....Alhamdulillah "hanya orang ada akal dan iman boleh memikirkan mana yang baik"

Anonymous said...

aiks..pe hal ni derr????

Anonymous said...

MAkin lama, makin StUpid bUffalO lh si Mashitoh ni, nama indah tapi otak hati kalah firaun!
cErita kt kedai kopi pak maEl lagi power dr crite kO!
dasar stupid buffalO!!!

Anonymous said...

Dr. mashitah oii ko buang jela title Dr ko tuu.. makin lama lagi teruk aku tgk dia nie.. dulu bukan main ceramah skrg diri sndri pun dah x btul..

Anonymous said...

buang masa je baca artikel ni

Anonymous said...

Mashitah dan Zulkifli Nordin. Sama je berdua tu. Dari seorang yang disegani la nj dah jadi macam orang hilang akal. Merepek aje sebab nak dapatkan publisiti. Malu sungguh...

Anonymous said...

haha...harap2 orang nok mpun blog tok bertobatlah...bak kata datuk belah bapaknya.... well... bukan apa...cita dan kata2 dalam blog kau tok nang xmasok akal langsung... mok nganok ajak dah tangga ku isi pentingnya... nok sahih jauh alu...SIK ADA... BERTOBATLAH NAK OI.... IBOH LUPAK AKHIRAT,,,MAKIN RAMI MACA FITNAH KAU DALAM TUK.... MAKIN BERAT LA AMALAN BELAH KIRIK KAU.... MATIIII KITTAAA.... MAKIN JADI FITNAH AKHIR ZAMAN TOK...MUN TAKAT MOK IKUT PERJUANGAN ORANG TANPA USUL PERIKSA...BAIT KAU LUPAKAN JAK LA... K...PIKIR DALAM2 KATA2 AKU TOK.... MOGA BERUBAH SIKIT PEMIKIRAN KAU YA...IBOH RASA NAK DISOKONG KAU YA BAIT GILAK K... N IBOH ASA DIRIK KAU YA BAGUSSS GILAK... KOSONG,,,,0.... 0.... JAK YA IBARAT KATA NAJWA LATEP...HAHAHHA,,TQ..IBOH MANAS... K... MUN KAU PEMIKIR PALAK PROFESIONAL...

Anonymous said...

LOL . memfitnah jek kerja nye . dah lah cite takde kaitan lgsg . sudah2 lah . engk0rang fitnah lah ape p0n . Allah lebih mengetahui segalanya . hati yg k0tor mmg selalu pandang keburukan jek . -___-''

Pemerhati said...

selepas baca artikel ni, kesimpulan dari komen2 yg aku baca,

1. individu pro umno lazimnya akan terus mengiyakan dan menyokong penuh dgn sebab ia memburukkan pembangkang. sahih? fitnah? tu sume tolak tepi yg penting hentam cukup2.

2. individu pro PR lazimnya akan tolak sebab ianya menyerang pemimpin kesayangan mereka. lebih2 lagi x disertakan sokongan bukti yg sahih. main ayat je. diorg nak bukti! bukti!


3. Individu atas pagar akan terus percaya kalu disertakan bukti sokongan. tapi agak keliru dan was-was bila ianya hanya bersandar pada pemahaman dan olahan si penulis saje.


Kat sini, apa agenda penulis menulis artikel ini hanya dia saja yg tahu. sebagai pembaca, gunalah akal pertimbangan yg waras dan carilah kebenaran disebaliknya.

Anonymous said...

Jangan bicara tanpa bukti yang kukuh.. Sekadar kata² memperlihatkan kelemahan anda sendiri..

Cukuplah dengan fitnah dan dakyah fitnah korang...

Anonymous said...

Alamak!! Memang teruk rupanya perangai puak2 PR, Wakakkaa bila kena ke muka sendiri mula nak melenting la pulak. Bagus suruh PokNIk saman je Dr Mashitah atas kenyataannya. Itupun kalau PokNik berani!!

Kenyataan ini telah tersebar dimuka Sinar Harian seluruh negara dan Pecah Palak Mikir siarkan semula. Cayalahhh melihat puak pecacai melatah!!!

Anonymous said...

hahhahaks..beik ko stop wat kejew2 h=gila nie..nnti tak pasal2 adew yg menyesal di kemudian hari~

Anonymous said...

Dr Mashitah berani menyerang PAS denan penulisan panas ini... Abis!! semua anak2 perasit terbakar kepanasan,

keh! keh! terimalah hakikat sememangnya PAS ini parti yang tidak apa prinsip perjuangan sebenar...

Anonymous said...

Tiada satu bukti atau pun fakta diperdebatkan di dalam artikel ini, hanya sekadar kata-kata kosong yang jelas cuba menjatuhkan PAS dan mempengaruhi minda rakyat. Awas, rakyat lebih bijak daripada yang anda sangkakan.

Anonymous said...

hahaha... ini dinamakan skandal? skandal la sangat.

Anonymous said...

Astagfirullah beristighfarlah mengucap...

Anonymous said...

Astagfirullah beristighfarlah

Anonymous said...

article level: maharaja lawak.

stop making jokes, dr.
-_-

Anonymous said...

article level: maharaja lawak.

stop making jokes, dr.
-_-

Anonymous said...

hahaha.. ok thats funny hahaha

power said...

apsal tak masuk dalam media umporno.. nampak sangat menipu.. berapa komisen dapat bukak blog bodoh ni

Anonymous said...

bakal ahli neraka nie !!

Anonymous said...

Tajuk punya hott tp cerita punya merapu.. Sapa ni yg buat artikel.. Mcm x da cerita arr.. Sesudah la tu nk memfitnah..ingat azab Allah..taubah nasuhah la wahai penulis..

Anonymous said...

Andai betul atau xbetul, dosanya tetap ada.
Memfitnah -andai xbetul
Mengumpat - andai betul

Yang ketawa hanya syaitan melihat manusia saling mengumpat keji.

Anonymous said...

Aiiseyy Bro lu bikin anak2 Pakatan Haram mendidih laaa. Panaz membakar tarak bole trema kenyataan beb!

Kpd anak2 @PakatanHancus renung2kan jgn melalut setakat makihamun jeeee....

Anonymous said...

stu lagi fitnah yg cuba mnjatuhkan seorang TUAN GURU...x pe lah...smoga ALLAH sntiasa melndungi Tuan Guru... sy org Kelantan, sy kenal KESEDERHANAAN TUAN GURU... yg mngulasnya pun org yg dh x betul...klau betul ISLAM, ad ke dia nk BERHIAS mcm tu...? pkirlah sbelum nk myokong...

Anonymous said...

si mashitah ni taw ke x taw maksud skandal ni ? blaja je tinggi2 ,tp last2 jadi anjing umno ,phuiiiiii

Anonymous said...

ini skandal ke karangan budak sekolah rendah..bodoh..penyokong BN n umno dah x de modal selain memfitnah org..tu je yg depa buleh buat..

MOHD IQBAL IBRAHIM said...

alamak... si masyitah ke yg tulis??
mmg x leh nak percaya langsung dgn ulamah tembolok ni...... 10 cakap... 15 aku x percaya....

Anonymous said...

aiii skandal sekadar bermaksud sex sahaja ke! sejarah skandal watergate yg terpanaz didunia x melibatkan sex pun. Dalam cerita ini telah membongkar apa yg sedang berlaku antara PokNik HHadi dgn PR.
kalau dr mashitah salah saman je dia jgn beri muka.. tetapi ada ke yg nak saman..
ishh ishh nampak sangat pecacai tak boleh terima hakikat poknik itu manusia juga...

Anonymous said...

APA LA MASHITAH NI,PI BELAJAR BALIK DI SEKOLAH RENDAH LA.MERAPU SAJA ARTIKEL YANG DITULIS.MUNGKIN DAH TAK ADA MODAL JAHAT NAK MENGHENTAM PAS.

Anonymous said...

Islam sesama islam kutuk mgutuk..maki hamun,semua sama ,ingatlah Allah Maha Mengetahui,orang yg maki hamun n kutuk mgutuk ni sama2 dpt saham neraka,tk kira la org yg dikutuk tu salah or tak.kalu baca je,then pikir jgn mgutuk n maki hamun tk blh ke?hatta maki dlm hati pn bdosa gak wei.Org islam n org beriman,adalah 2 org yg berbeza.org islam blm tentu beriman,tp org beriman sudah tentu islam.renung2kn,pikir2kn,sekdr ingat mgingati.Allah itu Maha Besar.

Anonymous said...

Assalamualaikum. Mohon rakan2 pembaca daripada PAS dan PR agar jangan memaki hamun. Harap bersabar kerana Allah bersama orang yang bersabar. Memaki hamun, mencarut bukan cara kita. Dr. Masyitah boleh kritik TGNA, TGHA atau mana-mana pemimpin PAS atau PR, kalau dia nak. Tak ada masalah. PAS bukan tak boleh dikritik.

Tapi ramai pembaca marah, antaranya pasal artikel ni dimulakan dengan ayat "Dalam diam rupa-rupanya Nik Aziz juga mempunyai skandal sulit!" dan seterusnya sebelum petikan asal artikel Dr. Mashitah. Statement tu boleh mendatangkan fitnah dan syak. Itu menunjukkan penulis blog ni menulis dengan hawa nafsu dan tidak berpandukan aqal. Statement tersebut menyimpang daripada maksud artikel yang dipetik. Rakan-rakan pembaca lain (yg tertipu dan terbaca blog ni) boleh buat andaian sendiri, apa kategori yg sesuai bagi penulis yang menulis dengan hawa nafsu. Harap maklum.

Pesanan kepada penulis blog: berhati2lah dan bertanggungjawablah sewaktu menulis. hidup ini cuma sementara. semua yg kita kerjakan di dunia perlu dijawab di akhirat kelak.

Anonymous said...

MASYITAH BABOOONNNN..SILA BERTAUBAT LA BABI..KO TU DH MURTAD DAH..AQIDAH ENTAH KEMANA..DOKTOR TAIK KUCING!!NAK CAKAP ORG ..KO PAKAI TUDUNG PUN DAH TUNJUK TETEK KAU..KAU IGT BETOL SANGAT KE KAU TU??PERGI MAMPOSSSSSS LA JAHANAM!! SIAL!!BITCH!!!!!!!!!

Anonymous said...

benarkah PAS jenis boleh terima kritik? Macam mipi je aku dengar...

Anonymous said...

orang mcm betina ni xyah nasihat...bebal!!

Anonymous said...

Sebenarnya apa yang penulis cuba sampaikan?? Macam cerita tak punya isi, macam artis mencari publisiti. Kalau takde bende jangan berkata. Apabila kita bercakap bende yang takde, orang akan pandang kita takde apa apa. Kamu pakai Dr didepan nama tu, is this how a Dr. thinks?

Anonymous said...

Bodoh punya blog!!! buang masa aku klik.. bapak ko antar pegi sekolah ker tak? kecik kecik bodoh dah besar lagi bodoh..

Anonymous said...

org yg menulis xboleh di percayai, ni kan nak percaya apa yg di tulis...buka mata & minda laa. org macam ni yg paling bahaya, dah la sesat lagi menyesatkan. bertaubat la selagi pintu taubat masih terbuka!

Anonymous said...

CEHHH! ARTIKEL PROPA!! CARI CITER LAIN AH!! BUANG MASA AKU JEK BACA! PUIII!

Anonymous said...

setakat artikle macam ni..budak2 umur 7tahun pun boleh nilai betapa bodohnya penulis nih..kalau dah takde sumber..jangan gunakan otak yang berkarat dan jahil tuh tulis artikle yng "F***ing" nih..

Anonymous said...

admin blog ni mmg tak cerdik....Tok Guru pon diburuk-buruk kan nye...dh cukup ilmu ke nk mengata kat tok guru...aq selalu follow perkembangan blog2 tak kira parti biru ka hijau...apa yg aku simpulkan blogger2 u*no ni mmg tak beradab..bahasa lagi melayu lagi terok dr blogger pa*..dari situ aq bleh nilai yg mana lagi layak jadi pemimpin negara ni...

Anonymous said...

THIS IS ABSOLUTELY RIDICULUOS ARTICLE..

ur article doesnt have any proof n facts or what so ever.

please be profesional n honest..

Anonymous said...

mcm bangang je yg tulis ni..xd idea ke?xtkejut lgsg aku baca

Anonymous said...

Dr Masitah dulu sblm masuk politik slalu aku dgr dia ceramah kat tv katanya make up haram,ber make up haram tunjuk kat org lain selain dr suami.katanya lagi perempuan yg cukur kening akan diazab di neraka..CUBA KORANG TGK DIA SKANG..DIA SENDIRI PUN CUKUR KENING.USTAZAH LONGKANG!

Anonymous said...

dr mashitah tak layak nak komen tgna,tanyalah pendapat org baling tentang perangai Dr mashitah,jangan tanya org pas tapi tanya org umno baling.pastinya anda tak akan percaya dgn komen mereka.Pastinya org umno baling tak suka Dr mashitah.

Anonymous said...

Lim Kit Siang x setuju hukum hudud takpelah sebab dia kafir.. tapi orang islam sendiri yg x setuju hudud, lagi pelik.. elok la yg x pakai hukum Allah tu pegi ke dunia yg lain.. sebab tu pesan Allah.. x suka, x setuju dgn hukum Allah, carilah dunia lain..

AKAL said...

AKU BUKAN PNYOKONG PAS @ PR TP AQ NILAI GUNA OTAK AQ SBGAI MNUSIA..MMG ARTIKEL NI BODOH N FITNAH..XDE KEJE LAIN KER NAK BUAT??? T/JWB BSR TP SBK FITNAH2. XBAIK .

Anonymous said...

senang jew nk taw org y sesat kew x....dpd elok jd xelok,2 dh dikira sesat... cntoh ad dpan mata.. dlu jd penceramah,skrang jd pemitnah... well,nk ap lg lam hidup ni kn.. jd penceramah ckit duit dpt,jd la anjing kurap umno, masyuk bnyk ckit... tp org y sesat ni xtaw, dlu phala sntiase msuk tp skrang dh terbalik, lebih pilih dosa dpd phala...
bodoh,blajar tinggi2 utk banggakan AGAMA tp ko dh HINA ULAMA, 2 mknenye ko dh hina AGAMA.. ko taw x ad hadis sebut supaya kite rpatkn dri dgn ULAMA,bkn nye rpatkn dri dgn YAHUDI atau MUNAFIK... ULAMA tidak akn ssekali b'tndak utk datkan publisiti, tp ko trime la blasan ko nnt MASHITAH...!!! najis MUTAWASSITAH btul r ko ni... aq org klantan,ko igt aq ske kew bca artikel bodoh ko ni????? GOMO KLATE GOMO!!!

Anonymous said...

mmg sesat betul penulis ni... ~.~''

Waalid5035 ™ said...

penulis,berubah dan bertaubatlah...saya datang sini sebab baca tajuk berkenaan skandal TGN,ingatkan TGNA main ngan pompuan..klu ye pun nak tarik pembaca,janganlah tipu tajuk tu...biarlah apa yang kita nak sampaikan tu betul2 berfakta,kalau tidak..jadi fitnah dan semua itu akan disoal siasat oleh ALLAH yang maha BESAR...

hashim yunus said...

jika x benar ia adalh fitnah,jika benar kita telah meng aibkn seorang so diam sjelh.....

Anonymous said...

al bodoh al serupa al sin pun al bam bi....

Anonymous said...

Itu je? Ingat cerita sex? Pasal penulis ni halalkan sex, kalu nak cari makan... porahhhh.....

Anonymous said...

macam taik la penulisan ko...
skandal sial ko ke?

Anonymous said...

sian dye an...crik pahala x jmpe ps2 cri dosa lak....ko tlah mnunjukkan kebodohan ko kt sume orng do......dy thu pew yg dye wat...bkn mcm ko dh la bodoh wat2 pandai lak.....

Anonymous said...

aku tak sebodoh penulis di atas tu nak percaya apa yg difitnahkan.... tak takut balasan Allah membuat fitnah.... dah la iman tak sekuat mana pahala pun tak sebanyak mana nak tambah dosa

Anonymous said...

ceh..silap masuk blog..pencaci rupanya..

Anonymous said...

dok ckp orang bobo.. yg mana sokong PR la bodo...
1. Anuar menyukong keselamatan Israel..
2. DAP.. Dah mula nk main2 agama kat Penang dah..
3. Pas smpai sanggup nk Jual Kalimah Allah kat orang Kristian..

Klau korang ckp Arab Kristian boleh guna nama Allah.. ni aq nk cerita..
kalau korang p indon.. turun saja kapal terbang datang seorang driver taxi..
so dia berkata "pak boleh saya butuhkan kamu".. kalau korang x paham korg
mesti ckp 'x guna punya orang, dia mencarut kat aq'.. so, memang bagi kita "butuh"
tu mencarut.. bgi diorang lain. 'butuh' tu = tolong, menolong,
pertolongan, bantuan...

sama la,. kalau di negara Arab penggunaan perkataan Allah.. tpi fahamannya lain antara
arab Crist n Arab Islam.. Bagi Arab Crist, Allah= Jesus, Bagi Islam Allah=Al-Wahid yg Maha Satu.
Di Malaysia nie.. org agama Cristian pham Allah tu tuhan Islam.. so, kita sebagai org Islam wajib
menjaga Nama ALLAH S.W.T...

Anonymous said...

Silap masuk blog, blog Orang Sarawak paduhal... Orang kuat BN.

Anonymous said...

pe bende la artikel mamat ni. Standard tadika kemas je...

Anonymous said...

ceh.. aku ingat skandal seks ka.. kebas duit ka..... buat lawak depa nih... habeh modal.. sib baik tak baca semua.. buang karan.. hahahhaa..

Anonymous said...

buang mase btol bace artikel mengarut nih.....aku doggy jugak si masitah ni pon sodap....bebal tol....

Anonymous said...

syabas dr nashitah kerana berani tampil mendedahkan segala2nya. Memanglah org PR terutama PAS memang jenis tak boleh dibuka segala kesilapan mereka. sebab itu je yang mereka ada dan mampu memenuhi harapan cari makan untuk cita2 tawan putrajaya.

Manusia said...

Okey! Aku dah buang masa baca artikel tak berfaedah ni yang penuh dengan hasutan segala bagai. Bagus tajuk artikel ni: PENIPU+MURAHAN=MENJENGKELKAN

Anonymous said...

terkezuk den kerana puak pas pis pus kepanasan. Tahniah DrMashitah

Anonymous said...

Ya ALLAH Ya Tuhan kami, lindungilah kami dari segala fitnah dan tipu daya duniawi ini, Engkau turunkan lah hidayah kepada penfitnah2 yang zalim dan syaitan yang menghina alim ulama. Sesungguhnya kami sedar kami tergolong dalam golongan yang difitnah. Dan sesungguhnya Engkaulah yang Maha Berkuasa lagi Bijaksana. Kami berlindung dengan Kekuasaan Mu Ya ALLAH.

Anonymous said...

nauzubillah, cetek nya agama mu. sanggup menepikan hukum Allah S.W.T dalam mencapai tujuanmu. smoge sblum kau dikapankan,kau sempat memohon ampun kepada orang yang kau tabur fitnah dan kau sempat memperoleh keampunan-Nya..
kepada org2 lain termasuk UMNO sendiri,kamu sepatutnya juga tahu menilai.jangan mencontohi perlakuan ini

Anonymous said...

hanya orang mempunyai fikrah sahaja yang dapat memahami Dokumen Negara Islam tu.. tidak kira siapa yang buat artikel ini.. minta anda berhenti daripada memfitnah orang lain krn dosanya lebih buruh daripada membunuh

KRT TMNTB said...

yang memberi komen mungkin semua orang islam...tetapi jika orang islam yang diajar nabi tidak lah memberikan kata-kata kesat.....renungkan lah...kita orang melayu...selagi kita tidak menyembah berhala tu islam lah.....

QASEHDYANA said...

Tau tak hukum menfitnah ?? tau tak hukum fitnah ULAMA ?? kau tau ULAMA tu ape ?? aku tak kesah lau kau nak ngutuk owg lau ade bukti .. ni ape da .. bayang an lau atok ko ke tak un bapak ko kene fitnah ade skandal .. ooiiiitt ... tambah dose ag .. aib an owg .. sedar laa weyy .. stakat wat artikel gini .. wat ketawe dek owg jee .. malu laa oii ...

Anonymous said...

dr???mashitah. Aku ingt lagi dia bg penjelasan pasal potong tangan. Memang x boleh pakai cakap dia nih!!Baru jumaat td dengaq khutbah pasal hudud. Aku dah makin jelas

Anonymous said...

blh pecaye je ape yg dlis oleh dr mashitah nie....org yang dlu trang2 tolak dan persenda hukum Allah....jgn lah kita pecaya kate2 org munafik sperti dr mashitah ini....org nie lah yg memecahblahkn umat Islam......tgoklah dri dier skunk ...

Anonymous said...

aku ngaku aku org klantan...org lain ko leh kutuk tp TOK GURU NIK AZIZ baik jgn...kalo ko org islam.. ko pun tau taraf ulama' ni ape..n ko pun tau hukum menghina n m'fitnahkan..so meh aku gtau sikit...ko fitnah n hina ulama' penyambung ajaran NABI MUHAMMAD S.A.W...so ko tau kan nama yg paling agung di kalangan manusiakan..so akibatnya ALLAH x kan trima ko t'masuk bumi ni jugak....akhir skali...cpat2la b'taubat tu je x kire puan masitah @ sesape je...sekian wallahua'lam..

zainal sufi said...

sensasi je lebih..janganlah gunakan tajuk yang meletup2 tapi cerita dier takder kaitan langsung dengan tajuk tu...harap2 awak ni bukan cikgu sekolah rendah..kalau tak habis bahasa malaysia anak2 kita..lol.. buang mase je bace..baik prepare untuk xm..

Anonymous said...

Bangang bin baghal betul tuan punya site ni. Langsung tak kena tajuk dengan isi.

Anonymous said...

berani nye puak2 nie duk kutuk tok guru nik aziz, siap kate dajjal lg, akn nk kate org kafir dajjal pn x berani,,ko sape nk mhukum seseorg n mkafirkan seseorg,,hebat sgt ke ko tu? blh lwan kuase Tuhan ke? kalau ko xley lwan Tuhan, diam n cari kebenaran,, bkn fitnah,,, smyg pn ntah ckup ke x,, nk fitnah org lg,, ko dh confirm masuk syurge ke nie? asyk nk fitnah pas,, kalu korg x mule dulu,, pas pn xkn cari pasal,,, sedar diri la,,,

Anonymous said...

Moge allah membalas kpd sape yg menulis artikel ini...amin..

Anonymous said...

jgn la cuba menfitnah...sesungguhnya fitnah itu lebih jahat daripada membunuh sbb ramai org sesat psl article ni........

Anonymous said...

agak2 laaa blogger...kalau nak buat fitnh pon ,x yah la nak fitnah ulama'..ko ingat ni kami ni buta hati ke..biar buta mata,jgn buta hati...x takot mati ke??mane la tempat ko agak2 nyer dalam neraka tu...

karim said...

haha..tulis pakai ape ni? kasi pk dlu la der..

Anonymous said...

Semoga org yang melakukan fitnah ni mendapat balasan yang setimpal suatu hari nanti..semoga sempat la bertaubat ya...

Anonymous said...

mashitah kalau nk cakap bab agama pun jangan lah tunjuk sgt kening yg di cukur tu..sebagai ahli agama tkn tk tahu cukur kening tu haram...atau agama umno semua blh..ini bukan skandal.ini cerita..tolol betul

Anonymous said...

entah pape.. sape yg buat artikel. byk betul dosa ko tanggung. ko ni da la fitnah, pastu mcm nk mati kan org. agak2 la .....

Anonymous said...

PAS low class.. Xdak akai.. Main2 dgn nama tuhan utk tujuan dunia.. Malu lahh.. Dulu wa support la PAS, sekali boleh ikut DAP.. Arghhh.. Bullshit... Politik still politik.. Yang pengikut PAS ni nak maki hamun ape hal? Nik aziz ajar korang wt camtu ke? Jgn wat malu ISLAM la kawan....

Anonymous said...

PAS kafirkan org boley plak.. Dosa mainkan nama islam lagi berat. Dlm ceramah PAS tu bnyk je fitnah org la brader.. Lu otak sempit konon2 alim. Baru dga ceramah ustz azhar idrus, tros nk ngaku alim.. Phuii...

Anonymous said...

ni anak babi mana la buat article ni...

Anonymous said...

BUTUH PAK HANG YANG NI SKANDAL. BODO PIANG

Anonymous said...

Hey betina sial ko ni lebih hina dari pelacur...pegi mampus..skandal kepala hotak atuk engkau..dasar betina gatal b..r..t

erry said...

semak...semak....Dunia Akhir zaman......Fitnah bermaharajalela....Astrafirullahalazim.....

Anonymous said...

dok maki hamun org je ko ni.cermin diri tu dulu.dah cukup ilmu agama islam ke? dok maki2 ni ugama pe yg ajo?

Anonymous said...

Kepada semua pengomel, terutama dari PAS dan PKR. Skandal bukan hanya sekadar pada kes seks sahaja. Mempermainkan hukum dan mengatakan yang tidak benar juga adalah skandal. Buat arikel mengenai Islam dan undang-undang Islam tetapi hanya untuk kepentingan politik juga boleh menyebabkan pencemaran dan salah faham terhadap Islam. Inilah skandal yang paling Allah murka. Inilah yang dimaksudkan oleh penulis. Islam adalah agama Allah, janganlah dibuat mudah. Nanti diakhirat Allah akan beri balasan. Sekarang didunia pun dah ditunjukkan balasannya dengan penghinaan yang berbagai. Sudah-sudahlah dan insaflah. Bersamalah kita menjaga kesucian Islam.

Celah Gelegar said...

pohon add http://celahgelegar.blogspot.com

Anonymous said...

Bace punye bace, dalam kpala dok fikir mane punye LOW CLASS blogger la yg buat pendedahan yg LOW CLASS mcm ni. At last, tnampak name MASYITAH!! Belajar tinggi2 smpai phd, tp tahap pemikiran sama mcm pakcik2 yg dok gaduh pasal politik kt warung lepas balik menoreh getah. malu le mecitah oi..

Anonymous said...

BILA MUKA TAKDE NUR(CAHAYA) SIAPALAH NAMPAK...JD GELAP JER....X PYH NK TNJUK GMBR MANUSIA TUUU...DH SERABUT AKU TGK rasanya dpt dosa je kalau tgk.. tak tutup aurat.......insyaallah kita semua mndpt hidayah drpd ALLAH trmasuk DR --------

Anonymous said...

semoga Allah melaknat mereka yang menghina ulama...walau ulama tersebut bkn berada d sebelah pihak kita tapi kita x ader hak utk mghina mereka...bandingkan diri kita dgn mereka....janji Allah mereka yg mghina ulama ini tempatnya dineraka jahanam

Anonymous said...

Setiap Kutukan yang anda buat kepada hamba Allah akan dibalas di akhirat : )
Laknat la kamu setan bermuka manusia :)

Anonymous said...

MACAM SETAN JE SEMUA MAKHLUK YANG M'CREAT AYAT BODOH NI SEMUA!!!!! KORANG INGAT KORANG BAGI ORANG YANG TAKDE AKAL KE BACA SEMUA NI... LAGI BERTAMBAH BENCI LA AKU KT PARTI -- NI.. AKU TAKKAN PANGKAH --!! FAHAM2 SENDIRILA MAKHLUK AKHIR ZAMAN!!! BERTAUBATLA SEBELUM TERLAMBAT!!!

Anonymous said...

Aduh ,itu yang dinamakan skandal. Universiti manalah yang bagi PHD.kat hang. Patutlah mutu pendidikan di universiti teruk.Entah-entah PHD dan DR. tu palsu.

Anonymous said...

maaf...tulislah apa sahaja ttg pakatan rakyat...tak termakan pun...pr tetap akan di undi...jika pakatan menang pru13 pastikan kita catat nama polan2 yang sokong BN masa ini akan kata "saya sokong PR..." ini semua polan2 yang berjuang atas kepentingan diri...tengoklah nanti..

Anonymous said...

wei..kalo setakat nak pos bnde cam ney jew bek x payah..

Anonymous said...

sape yg tulis artikel nie mmg sakit..korang xtau main buh jer..tuduh org yg alim,org yg berilmu..kalau nak di bangdingkan ngan korang jauh sgt..sudah2 la..blajar hormat org dl baru boleh bg pandangan..nie ilmu xde,sesuke hati jer nak ckp xserupe bikin..

Terbakor said...

Ya Allah.. turunkanlah bala ke atas penfitnah ini. amin :)

Anonymous said...

5 minit hidup ini terbuang membaca sampah ni...wtf...

Harap admin ada sensitiviti sikit..rakyat sekarang dah ramai yang dapat laptop 1 malaysia,so berita banyak yg sumber bleh dapat..so tolong la jgn letak tajuk yang xde kena-mengena dengan isi berita..anda hanya akan menjatuhkan BN bagi PRU akan datang..

Dalam fikiran saya skrg ni,tgh dok fikir adakah memang betul orang2 BN ni macam saudara admin?kaki belit semacam je...Lau semua cam admin ni nampak gayanya untuk mengundi BN = jauh panggang daripada api..

Anonymous said...

sy ibaratkan pakatan parti pembangkang seperti sepohon pokok yg rimbun,...yg bercabag2,..!!! batang pokok itu adalah pakatan pembangkang dan,..cabang2 serta ranting2 pokok adah parti yg bergabung seperti pas keadilan dan dap!!..kalaulah dap dan keadilan tidak bersetuju dengan perjuangan utama pas,..maka mustahil akan ada pengabungan seperti skrg!!...dr mashitah ada menyebut tentang penentangan karpal singh dan lim kit siang tentang hukum islam , tentang negara islam yg diperjuangkan pas,...mereka tidak menentang sebenarnya,..mereka lebih bersifat demokratik dan realistik tentang isu ini,..namun parti gabungan bn mca khasnyer..dengan jelas,..dan terang-terangan mengkritik dan menolak sebarang usaha dalam penubuhan negara dan undang2 islam di malysia!!president mca dato seri chua soi lek...dengan bangga mengatakan,.."kita org cinaberani menentang dan melawan umno terutama dalam bab hudud, adakah dap beerani dalam hal ini?"......dan ini pula jawapan lim guan eng dari dap...."kita org dap tidak boleh menghalang kepercayaan org islam dalam hal agama mereka,..begitu juga org pas tidak pernah menghalang dalam bab agama kita"....so,...kita boleh berfikir sendiri....pihak mana yg lebih bersifat demokratik,..bertolak ansur dan adil???...perbezaan pendapat,..itu dah lumrah ,...tak boleh dinafikan,..tapi jika dibawa kemeja rundingan,..insyaAllah,..semua permasalahan akan dapat diselesaikan dengan situasi menang2...!!....kesian org umno @bn,..tiada points untuk menerjah!!!

Anonymous said...

Macam Banggang, Sepastik, OKU Dan Tiada IQ Ja Yang Tulis Ni...Puiiii!!

Anonymous said...

Tajuk pon macam bangang.... artikel copy paste. Tajuk dgn artikel pun xrelated ler pl. Bengong ker aper

Anonymous said...

ambo ore klate ambo nk pese ko semua ore klate biar bace blog demo nih..pastu ambo nk cakap sikit nih kalu demo tak kenal tok guru demo senyap..jauh lebik baik tok guru la dari najib mung tu???mne bukti hok paling jelas najib memperjuangkan islam tolong buat satu artikel umno perjuangkan islam..nak taye satu soalan ?? mung nie memang nak islam ke ?? ke sekadar suka buat artikel tanpa kefahaman?maksudnya dengan nafsu la..??jawab dalam satu artikel ye biar orang lain bleh bace pula..(susah bila Allah dah tutup jalan kebenaran yang palsu je akan diperlihatkan kepadanya..nauzubillah) dan yang paling penting bila aku lihat penulisan mung nie..xder ilmu pon tapi taklid je ambil tanpa mengkaji.. sekian khas untuk penulis blog yg budiman.. sedikit pesanan pastikan kebenaran dulu sebelum tulis sebab setiap patah perkataan hok mung tulis nie akan diperhintungkan diakhirat kelak jangan ego!! dan jangan gune nafsu tp gune iman kan menyesal kan !akhirat nnti

Anonymous said...

ALLAH!!!!! Kesian manusia ni... Kena pecah kepala ni!

sord87 said...

Skandal nik aziz lain dari skandal najib la,nik aziz skandal pucuk lain pangkal lain,najib pucuk pangkal sama je!semput,takde pickup,berat semua cukup!MACC adalah penyelesaiannya!

Anonymous said...

mcm bodoh..

Anonymous said...

hahahaha... aku tgk ada satu penyakit di sini..ada satu golongan ni sedap2 je kelaskan org penghuni neraka la..murtad laa..sedangkan aku tgk bahasa dia tu yg mcm org takde tamadun. mencarut,memaki.. apa salah nya nak kritik? ari ni dia kritik dia esok dia kritik dia plk.. kita semua sama je manusia biasa,bkn nabi,bkn rasul..setakat makan nasik bungkus dan tak nak ddk rumah banglo belum jd kan seseorang tu jumud.. hahaha..hapehape jer!!

Anonymous said...

mak pnulis ni msti bagi dy makan kepala anjing kecik2 ni..sah2 bodo!
xdak sapa smpurna la der..tah2 xbtul. stakat ulamak yg ada smua jzuk alquran dlm kpala ni bleh wat cita ada scandal yg lu ni sapa? mak lu sapa? bapak lu ngaji stkat mana?tah2 bpak lu scandal ngn bini najib kot? bpak lu ada hafal bpa ratus bible?law xdak sah2 bpak lu 1000x scandal dri scandal yg lu dok tduh2 ni

Anonymous said...

xhabis2 nok kato ko wali ALLAH meme berat doh demo nie....kno mngcap balik doh nie...kalu demo nok kato para wali gak senang jah...jgn dok atas muko bumi ALLAH SWT...

redlomo said...

ingatkan sulit apa la tadi...

Anonymous said...

dah byk komen , puas ati kaw ?? meh nak bgth lagi..menfitnah tu dosa besar..bertaubatlah kamu . jgn nak jadi kuli, pencacai yg xtahu pkir , setakat dpt duit , had mane kayanye ? ade sampai anak2 mu xpyh keje 7 kturunan ker? akhirat lg pnting lah..akhirat tu yg slamenya..bukan duniaaa podaaahhhh.rugi mase ak je baca..huhh
CACAMARBA punya blogg.
tak matang !

Anonymous said...

3 ayat je nak cakap pada orang yg tulih & blogger ni..BAHALOL TAHAP DUA BELAS.

Anonymous said...

tak boleh pakai dia ni... fakta dia banyak menyeleweng

Anonymous said...

Byk nyer pengikot Parti Agama Sesat kat sini huhuhuhu..

Anonymous said...

salam...aku rase kan yg bg coment ni pon same x ada agama juga kot ??? islam ada ajar ker maki2 atau menghina ni ??? kte kuat agama tp nape ada maki2 juga eh ???

Anonymous said...

aku nak tnye lah mase kerajaan yg bn pegang ni bg wet rm500 tu ko org yg menghina mencerca kerajaan ni ada g isi borang x??? lau ada nape eh dah hina2 tp nak ambik juga wet tu ?? x malu ker ??

Badri said...

MANA DIA SKADALNYA... KLAULAH YG NI DAH BASI ORANG DAH BUANG JAUH-JAUH....... HAI BERAPALAHHH
KAU DAPAT, MAMPUKAH NAK BERJAWAB NANTI.

admin said...

inilah dasar orang anti dakwah islam.. demi kepentingan perut dan politik boleh buat blog adakan artikel yang berunsur fitnah untuk lakukan iklan.

Orang macam ni memang menempah bala utk diri sendiri dan keluarganya.. dari Allah swt..

Syorkan semua yg baca artikel ini pakat silat hajat berdoa pada Allah moga diberi pengajaran kepada orang macam ni..

Anonymous said...

dalam usehe anda menambahkan rating blog, dlm pada itu, bergandalah berganda dosa anda kerana menyebarkan fitnah..tahniah kerana kejayaan anda itu..

Anonymous said...

puihhh....pagi2 da mintak maki...munguks...hahaha~ ;p

Anonymous said...

huh......mati-II ingat skandal ap..bodoo jerr blog umnoo nieyyy!! fitnah smate2...mainan politik gnie ahh...dendongg..otak kambing punye blooger..masitah 2 harap mcm ustazah tp ustazah jhanam make up ap jadah nye,kening2 kau ckur 2!!lahabau punyee orang............

Anonymous said...

Skandal? Hang tau ka apa makna skandal? Ni bukan skandal. Cuma konon buka cerita nak tunjuk handal tapi sebenarnya masalah denagn jiran pun tak boleh nak handle, so tak payahlah nak cerita masalah lebih besar. Sejak kes hang dengan jiran hang dulu, kata katamu tidak lagi kupercayai wahai muslimah umno, kalo zaman nabi orang camni menyampaikan hadis nabi, maka hadis itu jatuh taraf ke hadis dhaif, x mencapai hadis sahih kerana yang menyampaikannya tidk thiqah, sahabat yg masuk tandas kaki kanan dulu pun ditapis habis2 kata2 nya bila menyampaikan hadis, ni kan lagi orang yg berkrisis dengan jiran, 1malaysia tau, x malu ke?

Anonymous said...

remove jelah post kau ni...lagi lama kau biar lg byk kau nak kena soal kt akhirat nanti...nak senang kau tutup blog kau ni...sebab hampir semua berunsur fitnah...xdak isi pon...

Anonymous said...

alahai.. skandal apanya.. buang masa jer baca.. tulis la something yg sahih, br org respect..

Anonymous said...

buat habis masa je bce artikel bodoh ni.... buang r prangai hodoh nie....

Anonymous said...

dasyat2..ulama pun kena fitnah camni..melayu...melayu

nik_farhan1101 said...

sila kemuka kan bukti2 yg lengkap dan di anggap logik.sungguh,saye x pernah mengundi or memilih sesiapa pon.
saudara,bukan senang untuk memperolehi kepercayaan seseorang.jadi bertindak menggunakan akal,bukan kepala lutut!!

-kalau nak naik kan blog traffic bukan macamni cara nye.

Lenggang Kangkung said...

Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah SAW telah bersabda: "Adakah kamu tahu siapakah orang papa (muflis) pada Hari Kiamat?" Jawab sahabat, "Orang papa yang kami tahu ialah orang yang habis wang dan harta bendanya. "Baginda bersabda lagi: "Sesungguhnya orang yang papa pada hari itu ialah orang yang mengerjakan sembahyang, puasa dan berzakat, di samping itu mereka suka mencaci atau memaki hamun, menuduh dengan sewenang-wenang, memakan harta orang lain, membunuh manusia dengan kejam dan memukul orang yang tidak bersalah. Segala amal kebajikannya yang dikerjakannya akan digunakan bagi menampung kesalahan dan kejahatan yang dilakukannya. Sekiranya kebajikannya tidak cukup, maka baki kesalahannya akan dicampur dengan kesalahan orang yang dianiaya lalu dibebankan kepadanya, kemudian ia dicampakkan kedalam neraka." (Riwayat Muslim)

Anonymous said...

apa yang dimengarutkan ni!!!! cerita bodoh dari penulis blog yang dah kekeringan idea menulis, atau mungkin anda sememangnya tak tahu menulis..

TiSu MuKa said...

orang2 mulia mcm ni mmg akn menempuh dugaan yg besar..semoga Allah sentiase melindunginye dari segala kejahatan dan fitnah dari org2 munafik..Hanye Allah yg tahu semue..saye harap,korang tidak komen yg bukan2 tapi mendoakan beliau lagi mulia..

lovers ♥ said...

bodoh punye blog...nk tuduh agak2 la weyyy.... laknat la ko nih hahaha...

Anonymous said...

Sebenagnya puak2 PasPisPus yg sengaja tak mau faham erti skandal bukan sekadar berkisar soal sex.
Kebodohan puak ni terbukti kalau kita tengok skandal watergate yyg meletup seluruh dunia, itu bukan skandal sex tetapi skandal salah laku dan salah guna kuasa, bergitu juga dgn kes DrMashitah bangkitkan isu salah laku NikJis dan HDi sanggup mengetepi islam kerana takutkan DAP

Anonymous said...

Sebenagnya puak2 PasPisPus yg sengaja tak mau faham erti skandal bukan sekadar berkisar soal sex.
Kebodohan puak ni terbukti kalau kita tengok skandal watergate yyg meletup seluruh dunia, itu bukan skandal sex tetapi skandal salah laku dan salah guna kuasa, bergitu juga dgn kes DrMashitah bangkitkan isu salah laku NikJis dan HDi sanggup mengetepi islam kerana takutkan DAP

izdihar said...

ape kejadah nyeee ko tulis blog macam nii.. mmg malaysia patot jadi negara islam... yg pergi dgr ckp pemimpin non-muslim tu buat ape... dia mmg laa takkan setujuu... kalau malaysia jd negara kafir ko suka ke ... haishhhh takde otak btol.. agak2 la nk tuduh org ke ape.. tak berasas lgsungg

Anonymous said...

bodoh punyer penulis...ape yg ko merepek kat dalam tue??? kosong..ko x pegi skolah ker dulu???

cikgu pencen said...

Mr. Blogger. Ramai sangat yang telah memberikan komen. Rata-rata tidak bersetuju apabila perkataan "skandal" digunakan dalam konteks tulisan di atas. Saya tidak menyebelahi mana-mana anutan parti politik. Pandangan peribadi saya... Go back to school. Kalau saya nak beri markah tulisan kamu, selayaknya 7/100 sahaja. Pernyataan kamu tidak selari dengan tajuk. Faham? Kalau nak tulis juga tentang perkara di atas, gunakan tajuk lain. Bukan "skandal". Faham? Apa makna skandal? Memang "skandal" mempunyai medan makna yang luas, tetapi tidak mencakupi tentang kandungan perbicaraan kamu. Jangan orang menulis tentang "skandal", kamu pun nak menulis tentang "skandal", tetapi tersasar dari tajuk.
Rujuk makna skandal dalam mana-mana kamus. Antaranya: "Skandal ialah insiden yang dipublikasikan yang melibatkan dugaan pelanggaran, aib, atau pencabulan moral. Skandal bisa didasarkan pada realitas, produk dugaan salah, atrau campuran keduanya (http://id.wikipedia.org/wiki/Skandal)" scan·dal[skan-dl]noun 1.a disgraceful or discreditable action, circumstance, etc. 2.an offense caused by a fault or misdeed. 3.damage to reputation; public disgrace. 4.defamatory talk; malicious gossip. 5. a person whose conduct brings disgrace or offense (http://dictionary.reference.com/browse/scandal)

Anonymous said...

semoga Allah melaknat mereka yg terlibat dalam artikel ini dan mereka2 yg menyokongnya dunia akhirat...saya sayangkan umno tapi saya tidak suka kepada politik fitnah...TGNA n TGHH adlh ulama...tdk sewajarnya mereka ini dperlekeh....sekiranya golongan ini tdk memohon maaf,InsyaAllah dlm tempoh 40 hari ini akan ada perkara yg akan megaibkan mereka....-umno,dulu,kini dan selamanya,komentar adlh ahli sekretariat ILMU

Anonymous said...

Wau, ramainya penyokong PR yang komen. Nampaknya mereka tak dapat terima keritikan terhadap orang besar mereka. Maka akan keluarlah perkataan yang tidak sepatutnya. Inilah dunia politik. Tapi jangan sampai terlanjur.

Anonymous said...

boleh saya tau penulis nie umur brapa ae ?? sy kt cni baru 19 .. dan sebagai pembaca .. saya boleh saya letak kan yang penulis sangat2 tidak matang dan artikel tiada pengisian .. sangat memalukan .. study lagi la ... jangan nak tuduh2 tapi tak de bukti sahih .. ntah pape jew .. hakkk tuiii !!

Anonymous said...

Semenjak saya bertandang ke rumah Tok Guru 4 tahun lalu dgn hasrat melabur di Kelantan dan minta doa restu beliau, hati ini tak pernah lupa perasaan pertama kali menatap wajah beliau. Selepas mengimamkan solat Asar, beliau dahulukan org2 kampung yang menunggu di pintu rumah beliau, setelah selesai barulah beliau menjemput kami masuk. Disediakan air teh dan jemput2 pisang walaupun beliau tidak kenal kami yang datang dari KL. Tidak sikit pun beliau memperlekehkan hasrat kami malah terus menadah tangan dan berdoa semoga usaha kami berjaya. Benarlah, beliau adalah Ulamak dan pejuang Islam yang sebenar2nya. Janganlah beliau dihina dan difitnah kerana balasan Allah adalah amat pasti.

saiful said...

subhanallah..ape da jadi dunia zaman skrg,,ulama' pn difitnah..jgn kite nti smpai nabi sndri xmngaku umatnya..insaflah wahai manusia.

Madeni Minwari said...

assalamualaikum.. sepatutnya percakapan yang seperti ini..tak patut terlontar dalam hati2 orang islam.. 2 kali 5

aku hormat Nik aziz tapi pengikutnya over.. over hingga menjahannamkan parti itu sendiri.. FAHAMM!!! kan lebih baik diam ajer... yang betul pasti betul itu prinsip islam

Anonymous said...

cukup la aku kenal sape masitah tu..
nk buruk d pn aku dapat dosa.tp apa makna kalau bg ceramah kata dakwah tp ble bg ceramah dapat duit klau xcukup mntk lagi..ala org zaman skrg sangup buat ape sbb duit..close jer la blog ni xde maknenyer buang masa.buat tambah dosa jer...sedar la wahai umat Nabi Muhammad S.A.W, umat akhir zaman. cite kt tv pn keje nk fitnah org jer..cukup la makan daging lembu, daging kambing jgn la makan daging manusia...

adhfikh.whiteputihcolors said...

Memalukan, kalau bab jatuhkan air muka org, fitnah memfitnah, mmg laju.. Kita nak bersatu, tp penulis ni kerjanya mencerai berai.

Tak ke sifat syaitonirrajim tu?

Fikir2 la. Elok2 Allah bg akal, depa dok fikir guna ponggong. Nauzubillah minzalik..

Anonymous said...

bodo melantun lantun jer artikel nie........

sepupu_hantuah_sebelah_mak said...

aku ingat skandal sulit ada gambar ataupun video tok guru,aku suspen gek ye.. ke ni???
rupa2nya artikel musuh beliau...
jgn la kau org kutuk dr.masitah byk sgt, aku pun geram gak dgn dia tapi bk geram marah tapi geram lain...
dah lama dah aku berangan angan nak bertenggek kat buntot dia tu... mesti best barang bekas pelajar universiti alazhar ni... kau org tgk la buntot dia, kan tonggek tu... barang tonggek la org cari... kau org asyik berpolitik je mana tau!

abdul wahub lampoyang said...

ustazah la sangat pompuan yang halalkan pelacuran waktuh darurat ni? ustazah mekap sekati ni ko pecaya pecah palak..?bodo la ko ni..tak payah la bagi anak bini laki mak bapak ko makan duit haram fitnah sana sini..kesan dia kat anak ko nanti la Allah bayar cash kat dunia...


**eja tanggunjawab pon salah..puiii

Anonymous said...

wahai pecahpalakmikir...trafik blog anda dah naik krn artikel ini.......yg korang pun satu......makin banyak yg u all maki,,,makin tinggi trafik blog dia.......biar lah dia nak dosa ka pahala....dia berani buat...berani tanggung la.......yg u all bz2 knapa....ni blog dia la......pispuspas umrella no..dapdipdup2..

Anonymous said...

Salam..sedarlah...kita hanya menumpang di bumi Allah ini.......Allah suruh kita beribadat kepadaNya..bukan gila politik......sampai lupa solat dsb.......nampaknya konspirasi dunia tajaan iblis semakin menguasai dunia....nauzubillahminzalik

Nasihat saya...insaflah...kembali ke pangkal jalan untuk ke2-2penyokong kjaan n pas.........kembalikan kekuatan kerajaan Islam....jangan krn tamak nak berkuasa.....matlamat menghalalkan cara...........saudara kita adalah orang-orang Islam..dan bukannya di kalangan mereka yang bukan beragama Islam.....dan ingat satu lagi..........sehebat mana pun kita......dunia ini akan kita tinggalkan.........kita akan mati...so janganlah kamu memaki-hamun saudara seagamamu......xbau syurga orang yang memutuskan persaudaraan /silaturrahim ............fikir2 sendiri....

Anonymous said...

saya keliru dengan title ulama di Malaysia..........ulama boleh doa xbaik untuk orang ke...boleh cakap saudara Islam tu kafir ke,boleh samakan manusia dengan haiwan ke,boleh kata orang yang melakukan maksiat boleh diangkat jd pemimpin kalau dia bijak ke, boleh hentam saudara seagama n kawan dengan kafirlaknatullah untuk jatuhkan saudara seIslam ke,lidah bercabang n benarkan kalimah Allah diguna olh agama lain ke,,..............rujuklah ulama yang muktabar untuk isu ini...jangan hanya dia berjanggut,beserban,,low profile...kita anggap dia ulama besar...........dia juga makhluk Allah yang pasti melakukan kesalahan.....dan dia juga hamba Allah yang tidak sempurna sifatnya...jangan taksub kepada pemimpin kecuali Kekasih Allah............wallahuallam

Anonymous said...

anak haram mane penulis ni.. entah ape isinya..

Anonymous said...

ji*** pan*** DR MASHITAH IBRAHIM lagi baik....dr umno

Anonymous said...

PR=DAP,PKR,PAS
DAP=anti islam
PKR=proxy
PAS=tiada pendirian...
penyokong PR=serbu tembok...
why should i support them?
they will ruin my country...

Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Langgan Melalui Email

Lagi Post Pecah Palak Mikir