Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 12 October 2012

Zulkifli Perincikan Dan Buktikan Perdana Menteri Kristian Malaysia


Nampaknya isu Perdana Menteri Kristian Malaysia bukan satu cakap-cakap tin kosong lagi, apabila Zulkifli Perinci Dan Buktikan Perdana Menteri Kristian Malaysia secara terang-terang di dalam dewan. Keadaan ini menyebabkan ramai golongan biaDAP melenting tidak tahan dengan sikap Zulkifli Perincikan Dan Buktikan Perdana Menteri Kristian Malaysia tampa memperdulikan mereka.

Jadi mari kita ikuti apa kisahnya yang Zulkifli Perincikan Dan Buktikan Perdana Menteri Kristian Malaysia 

Sidang Dewan Rakyat panas seketika petang Khamis bila Ahli Parlimen Bebas Kulim Bandar Bharu,Datuk Zulkifli Nordin tunjuk bukti untuk backing pendedahan bekas Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa mengenai majlis doa anjuran DAP selepas pilihanraya negeri Sarawak.


Pada perbahasan Bajet 2013 itu beliau tunjuk gambar majlis berkenaan yang dakwanya dimana ada doa dibuat agar Kristian jadi agama rasmi dan Perdana Menteri dari orang Kristian.

Suasana dalam dewan jadi panas bila sebilangan Ahli Parlimen pembangkang cuba ganggu perbahasannya tetapi Zulkifli bertegas meneruskan hujah bagi menyanggah pemimpin DAP yang menafikan apa didedahkan Nasharudin dalam seminar di Dewan Merdeka, PWTC, pada Selasa.

Pemimpin DAP Sarawak mendakwa bacaan doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian dalam majlis makan malam anjuran parti itu tahun lalu tidak benar, berniat jahat dan tidak bertanggungjawab.

Menurut Zulkifli, perkara itu memang berlaku malah didedahkan sendiri ahli DAP, Razali Abdul Rahman yang juga membuat laporan polis mendedahkan pembabitan paderi asing dalam politik negara ini.

“Majlis ini yang dinafikan (oleh DAP Sarawak), inilah pembohongan DAP,” tegasnya.

Zulkifli mendedahkan, majlis berlangsung pada 5 Mei 2011, dianjurkan selepas pilihanraya negeri Sarawak di sebuah tempat di Pulau Pinang bagi meraikan paderi dan pastor yang bantu DAP dalam pilihanraya itu.

“Datuk Speaker (Datuk Wan Junaidi Jaafar), cuba bayangkan kalau yang terlibat itu imam masjid dan bantu BN, mereka punyalah memekak dan melalak,” katanya.

Zulkifli berkata antara hadir ahli parlimen Jelutong, Adun-Adun dari Sarawak serta kira-kira 30 paderi dan pastor dari Sarawak manakala dari luar negara adalah United Kingdom dan Afrika Selatan.

Antara ucapan wakil rakyat DAP adalah berterima kasih kepad paderi dan pastor serta gereja yang bantu DAP di Sarawak.

Katanya lagi, ada pastor akui bantu DAP dan mengutuk Ketua Menteri Sarawak. “Mereka (DAP) kerjasama dengan paderi asing untuk jatuhkan kerajaan,” ujar Zulkifli .

Malah turut didedahkan pengakuan seorang pastor yang katanya bertuah dapat bantu DAP dan sanggup buka kaunter pendaftaran pengundi bagi membantu DAP selain minta dibanyakkan aktiviti supaya BN tumbang.

Pastor daripada Afrika Selatan yang mengaku dijemput untuk pantau pilihanraya negeri itu menyatakan kecewa kononnya penganut Kristian dianiaya dalam isu Al-Kitab.

“Beliau minta dibuat sesuatu supaya Krtistian dikembangkan. Isu kewangan tidak jadi masalah kerana gereja di Afrika akan bantu dan hantar mubaligh sebar ajaran Krtistian,” dedah Zulkifli.

Menurut beliau lagi, dalam majlis itu beberapa pemimpin DAP dan pastor berkumpul untuk angkat sumpah dengan buat bulatan serta letak tangan dibahu sama sendiri manakala hadirin lain berdiri.

Katanya, seorang paderi membaca doa dan ikrar yang bermaksud pastikan Kristian jadi agama rasmi dan Perdana Menteri akan datang daripada Kristian.

Ketika ini terdengar jeritan ahli parlimen pembangkang menganggu hujah Zulkifli dengan mengatakan ianya sudah diluar perbahasan bajet.

Zukifli tidak menghiraukan gangguna itu dan menunjukkan gambar-gambar majlis tersebut.

Terdengar pula ada ahli parlimen berkata, “nak tipu apa lagi” dan Zulkifli mengulangnya.

Beliau menjelaskan, perkara itu dibangkitkan setelah banyak isu pembabitan dana asing daripada luar termasuk George Soros dan sebagainya didedahkan.|

Katanya, kini ada bukti pembabitan paderi asing secara terang-terang.

“Minta kerajaan siasat macam mana paderi ini boleh datang campur tangan dalam politik negara dengan tujuan tumbangkan kerajaan guna gereja,” ujar beliau.

Melihat Zulkifli terus diganggu beberapa ahli parlimen pembangkang, Wan Junaidi menasihatikan ahli parlimen Bebas itu berhenti selain masa diperuntukkan sudah mencukupi.

“Saya minta kerajaan siasat laporan polis dibuat Razali, bekas pegawai (cawangan) khas dan (siasat) paderi asing serta dalam negara kita supaya kedaulatan negara tidak hancur akibat permainan kotor politik pembangkang,” katanya.

Dalam sidang akhbar di lobi Parlimen sejurus itu, Zulkifli minta DAP nafi apa yang didedahkannya di Dewan Rakyat supaya tindakan sususan dapat diambil.

Katanya, ini boleh soal perkauman tetapi takut campur tangan paderi asing akan menjejaskan keselamatan negara.

Menjawab soalan, Zulkifli menegaskan, beliau tidak akan bercakap perkara itu kalau tidak ada bukti.

“Ini Dewan Rakyat. Tak boleh cakap kosong,” katanya.|

Pada sidang media yang turut dihadiri ahli parlimen Bebas Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Hashim, Zulkifli menyelar tindakan seorang pemberita portal pembangkang yang menuduhnya takut mengulangi apa dicakapkan dalam Dewan Rakyat.

“Tanya bos you, adakah I jenis orang yang takut,” katanya.

Sekarang tentu ramai nak tahu apa jawapan DAP ekoran pendedahan Zulkifli dan pemimpin PAS terutama Khalid Samad yang turut berkempen babitkan gereja ketika pilihanraya kecil Sibu tentu boleh bantu pertahan penafian DAP itu.


Sumber: Agendadaily

1 comment:

Anonymous said...

NANG PEMBULAK BESAR KAU YA. RACIST!

Isu Terkini

get this widget here