Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 20 November 2012

Penulis Lirik Awan Nano Budi Hikayat Pertikai Pertahankan Nabi Muhammad SAW



Berdasarkan pemikiran anda dapatkan anda menerima hujah, Budi Hikayat atau Hasmi Hashim penulis lirik bagi lagu Awan Nano nyanyian Hafiz AF telah dengan biadapnya mempertikai tindakan umat Islam untuk mempertahankan Nabi Muhammad SAW dan menyatakan bahawa mempertahankan Nabi merupakan satu konsep kenabian yang salah. Seorang lagi pemimpin PKR yang mengamalkan Islam yang liberal. sumber

Wajarkah kita membiarkan generasi seperti ini meracuni fikiran generasi baru!


2 comments:

Anonymous said...

Berasaskan suntingan rakaman di atas memang orang yang bercakap itu JAHIL. Kita mengetahui melalui bacaan sirah Nabi (saw) bahawa para sahabat pernah MEMPERTAHANKAN NABI mahupun secara fizikal ataupun secara lisan dan lain-lain lagi yang mungkin semasa penyebaran Islam di Mekah dan Madinah; apatah lagi dalam peperangan! Apabila umat Islam mula bersikap apologetik untuk menunjuk-nunjuk mereka bersikap terbuka dengan harapan non-muslim akan mendekati Islam - tikanya sampai bila Islam dipijak-pijakkan dan orang Islam dipang tidak significant lagi. Allahuwaklam.

Anonymous said...

Orang cam ni kita kena bagi contoh kebiasaan sikit - agar dia mudah faham. Kalo ibu bapa budak Hasmi anak Hashim ni dicerca orang, tidak kah dia akan cuba untuk mempertahankan marwah mereka? Kalo ibu bapa budak ni dah mati, namun ada lagi orang mencercakan mereka - tidak kah ada rasa - sekurang-kurangnya - budak Hasmi ni nak membela? Kalo jawapan budak ni 'Tidak', maka jelaslah dia itu seorang yang DAYUS! Tiada apa lagi yang perlu dikatakan.

Isu Terkini

get this widget here