Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 2 March 2013

Flipina Mendedahkan Dalang Pembankang Malaysia Membawa Masuk Pengganas

Pada Jumaat lalu, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersungguh-sungguh menuduh UMNO yang mereka-reka cerita kononnya pencerobohan 100 lelaki bersenjata di Lahad Datu, Sabah adalah atas jemputan pihak pembangkang. Sekarang isu ini telah menyebabkan kan berlakunya pemtempuran antara Polis Diraja Malaysia dengan Pengganas Mindanao. Akibatnya dua anggota kita telah terkorban. bukankah Anwar suka sangat adengan sebergini rupa?

Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues. Reuters

Tetapi apa kata Anwar Ibrahim "Itu Umno punya kenyataan bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian Institut Rakyat oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Subang Jaya.


Persoalan 1... Kenapa Tian Chua dan Anwar Ibrahim menjadi semakin biadap dan gelabah menuduh semua ini rekaan UMNO BN? Malahan lebih menarik lagi ialah apabila mereka cuba mengenepikan Anwar Ibrahim yang didedahkan oleh Perisikan Manila dan media Filipina sebagai dalangnya dengan menuduh orang dalam UMNO yang menjemput lanun-lanun Sulu tersebut ke Sabah.


Kita jangan lupa Manila sendiri telah mengesahkan bahawa daripada tiga pihak yang mendalangi pencerobohan lanun-lanun Sulu itu, Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat memang terlibat secara langsung.

Jadi kenapa sekarang Tian Chua menjadi gelabah apabila tercetusnya tembak-menembak dengan cuba manipulasi isu dikalihkan kepada UMNO BN dari melindungi Anwar Ibrahim. Sedangkan  Anwar Ibrahim telah bertemu dengan Nur Misuari iaitu seorang pemimpin Mindanao yang telah terpinggir kerana sikapnya dan modus operandinya yang lebih menyerupai lanun apabila mencari sumber kewangan dengan cara menculik, melanun dan menjarah.

Perjanjian damai antara Mindanao dengan Manila telah mengenepikan Nur Misuari sebaliknya menaikkan Haji Murat, menyebabkan Nur Misuari terdesak untuk kembali menjadi Gabenor Mindanao.  ikuti kisah lanjut sini. Bukankah tindakan Anwar ini cuba mencari jalan menaikan imej dan krediblitinya sebagai pemimpin tersohor? 


Apatah dunia sekarang lebih mengenali Najib Razak sebagai pemimpin tersohor dipentas dunia kerana berjaya menagani dua sejarah besar iaitu 

–Selatan Filipina 
–Semenanjung Gaza 
–Rohingya di Burma 
–Kini di Thailand, PULO.

Anwar menjadi bertambah kecewa dengan peribadi Najib Razak diangkat sebagai Hero Dunia Islam/Kesederhanaan/Wasatiyyah. Bersambung......


1 comment:

Pakcu Rantau Panjang said...

Isu tuduh menuduh ni bukanlah cara mencari jalan penyelesaian yang terbaik. Apakah tiada satu fakta sahih yang boleh dibuktikan tampa ada yang boleh menolak lagi.

Pertempuran yang menyebabkan kehilangan nyawa bukan lah satu wayang yang perlu saling tuduh menuduh tapi perlu kepada kesahihan dan kebenaran apa lagi jika melibatkan dua negara .

Dan tentunya kumpulan penceroboh itu lebih tahu siapa dalang yang sebenarnya yang menyebakan mereka kemari....walahualam,

Isu Terkini

get this widget here