Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 6 April 2013

Video Nik Abduh Tidak Yakin Dengan Perjuangan Paling Suci Disisi Allah


Ini dia dah mula dah perangai pilih bulu Nik Aziz dengan Perangai pilih bulu dengan menamakan anaknya Nik Abduh Nik Aziz sebagai calon Pakatan di Rantau Panjang.

Menurut sumber percalonan ini menjadi isu besar kerana Ahli Parlimen Pas sekarang, Siti Zailah Yussof, Ketua Dewan Muslimah Pas, telah dipindahkan ke Jeli. Zailah menolak pencalonannya di jeli dan ini menimbulkan masalah dalam Pas sekarang. Kenapa hendak menaikan Nik Abduh ditempat selamat? Adakah Nik Abduh tak cukup "power" untuk mengunakan keupayaan diri? Bukan sahaja Nik Abduh diberi peluang menjadi calon, malah dipilih kawasan yang agak selamat. Sebaliknya Siti Zailah yang telah berkhidmat dihantar ke kawasan “hitam” Pas iaitu Jeli untuk menentang Datuk Seri Mustapha Mohamed. Inikah makna rakyat biasa diutamakan?

Apa-apapun Nik Aziz bergitu dayus bertindak cara paling memalukan menaikan anaknya. Bukankah Nik Abduh pejuangan paling suci disisi Allah tetapi kenapa takut untuk bertanding dengan Datuk Seri Mustapha? Rujuk Youtube ini adakah Nik Abduh tidak yakin dengan pejuang kerana Allah ini? Atau hakikatnya Nik Abduh sedar ucapan terlampaunya hanyalah auta semata-mata sebab itukah dia tidak yakin?

Wujud pergolakan dalaman Pas Kelantan sekarang kerana Pilihan Nik Aziz untuk Rantau Panjang timbulkan rasa tidak puas hati Ketua Muslimat Pas Siti Zailah malah Zailah sendiri takut lawan Tok Pa?

Persoalanya dimana niat PAS mahu naik calon wanita? kalau ada calon di letak kawasan hitam, Nik Aziz langsung tidak ada rasa keikhlasan menaikan calon wanita kerana  keutamaan anak beranak adalah tradisi dalam Pakatan Rakyat

Bukti menjadi tradisi Nepotisme Pakatan Rakayat adalah: PKR akan mencalonkan Anwar Ibrahim, Wan Azizah, Nurul Izzah dan Nurul Nuha Anwar. Manakala DAP akan mencalonkan Lim Kit Siang, anaknya Lim Guan Eng dan isteri, Betty Chew. Karpal Singh dan anaknya Gobind Singh Deo, Jagdeep Singh

Dimanakah perjuangan Pakatan Rakyat kononnya anti kronisme dan nepotisme? Ini belum babitkan wang ringgit yang besar lagi, baru calon pilihan raya. Apa ahli PKR, PAS dan DAP yang dibawah tu semua bodoh dan bangang sehingga tak layak jadi calon pilihan raya? Pakatan Rakyat memang parti anak beranak!

No comments:

Isu Terkini

get this widget here