Saturday, 5 April 2014

Ketegasan Najib Razak kepada AirAsia Enggan Berpindah Ke KLIA 2


HANOI, 5 April (Bernama) -- Syarikat penerbangan tambang murah, AirAsia perlu berpindah ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (klia2) seperti yang telah dijadualkan iaitu pada 9 Mei.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata bagaimanapun kerajaan menerusi Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) bersedia mendengar dan berbincang dengan mereka sekiranya terdapat sebarang masalah yang timbul berhubung perpindahan itu.

"Sebagai sebuah kerajaan kita perlu meneliti apa sebab kalau ada perkara yang mereka (AirAsia) fikir keberatan untuk berpindah tetapi yang saya mahu tekankan adalah dialog mereka dengan pihak kerajaan iaitu MAHB untuk mencari penyelesaian di atas kepentingan bersama.

"Kalau mereka buat kenyataan enggan berpindah, itu dilihat macam 'arrogant statement' (kenyataan berbaur angkuh) tapi kalau mereka kata mereka ada sebab dan mereka mahu berunding dengan kerajaan, saya fikir cara seperti itu adalah lebih sesuai lagi," katanya.

Perdana Menteri berkata demikian kepada wartawan Malaysia selepas mempengerusikan mesyuarat bersama pemain-pemain industri Malaysia dan Vietnam, di sini Sabtu.

Najib berada di sini dalam rangka lawatan rasmi tiga hari ke Vietnam yang berakhir hari ini.

Beliau diminta mengulas berhubung kenyataan syarikat penerbangan itu baru-baru ini yang enggan berpindah ke klia2 dari Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT), ekoran kebimbangan terhadap tahap keselamatan dan operasi penerbangan di klia2.

Perdana Menteri berkata sepatutnya syarikat itu perlu mengemukakan sebarang kemusykilan dan masalah mereka tentang perpindahan itu pada peringkat awal dan bukannya pada peringkat yang mana KLIA2 sudah siap.

"Sekarang klia2 dah hampir siap, kita tidak boleh berpatah balik dan mereka (AirAsia) tidak boleh mengatakan 'kita tidak mahu berpindah' kerana mereka perlu berpindah ke sana," katanya.

Najib berkata kerajaan telah pun melantik jururunding bebas iaitu Ikram Premier Consulting untuk menilai tahap keselamatan klia2, dan apabila jururunding berkenaan telah membuat keputusan secara objektif, maka semua pihak perlu menerima.

-- BERNAMA

#Mh370 Rahman Dahlan Berlasah Logik Akal Anwar Kaw-kaw #RIPMH370 #MissingMh370

Baru-baru ini Anwar mempertikaikan pasal radar Malaysia. Rahman Dahlan melalui twitter nya menyatakan Misi SAR adalah dipantau 26 negara termasuk AS pesisir timur yang berpengalaman dengan trajedi 911.

Masalahnya Anwar sengaja manipulasikan isu ini dengan bermain dengan logiknya tetapi tidak pula berani menyerang Tahailand dan Indonesia yang juga mempunyai radar sekunder yang rendah tetapi Anwar serang Malaysia sahaja.

Sebab itulah Rahman Dahlan melebelkan Anwar hanya seorang ahli politik yang teruk dan negara tidak memerlukan pembangkang macam ini tetapi pada masa ini kita perlukan adalah negarawan yang memahami tragedi MH370 yang serba misteri ini.

Friday, 4 April 2014

Penangites Pay the Price @LimGuanEng


Not too long ago, Penangites fell for the Ubah fairy tale and thought they would live happily ever after under the thumb of Lim Guan Eng. It was smooth-sailing at first with Lim Guan Eng claiming credit for slicing RM600 million or 95 per cent of the state’s debt since the Pakatan Rakyat took over the state in March 2008. Many fell for this fairy tale within a fairy tale oblivious that the recovery was due Federal assistance to re-categorise most of the state’s debt into Federal grant. Today, the bubble burst for Penangites when LGE announced a hike in water rates for Penangites with three absurd justifications.

Firstly, it is totally narrow-minded and unfair of him to make an overgeneralised statement that Penangites are wasting water. How many Penangites has he seen to make such a baseless unsupported assertion? I am very surprised that LGE is unaware that water shortages occur because of a myriad of reasons such as rivers running dry, overuse of water by industries, pollution, global warming, extreme weather among others and poor planning by authorities. Wastage is hardly even mentioned in the numerous websites on water shortages.

Secondly, he claims that the authorities have tried many ways to check the wastage but failed. Please Mr. Chief Minister – tell us:
1. What were those MANY ways implemented to check the wastage?
When, how and where were they implemented?
2. How and why did those ways fail?
He cannot give such ridiculous justifications and expect us to comply without raising a clamor to voice our objections at the speed and condescending manner he is bulldozing this price hike down our throats.

Thirdly, he claims that the state government was left with little choice but to raise the water tariff because water usage by Penangites is the highest in the country even though our rates are the cheapest, at 31 sen per 35,000 litres. He compared the average usage of Penangites (311 cubic litres of water) with that of the people in Sabah (115 litres) and Perlis (214 litres) and that Penang's water consumption was 50 per cent higher than the national average rate of 212 cubic litres per person daily. Thank you for the statistics but as a trained accountant, it is surprising that he has ignored intricacies of making comparisons between absolute and relative figures. Each state has different population, different commercial/industrial/personal needs, and different levels of water resources. Hence, such comparisons are not only unfair but also meaningless.

LGE has taken upon himself to be the’ Father of all Penangites’ flexing his muscles while swishing his cane to punish Penangites who have ‘disobeyed’ his call to conserve water given in February ( http://tinyurl.com/huan242 ) . He seems to have forgotten that Penangites voted him to govern; to UBAH without realization that he will ‘ubah’ the water rates at such short notice!

In June 2011, LGE sought help from Federal Government to re-categorise most of the state’s debt into Federal grant. The Penang government agreed to the water restructuring agreement with the federal government in exchange for a complete restructuring of outstanding federal loans of RM655.24 million owed by Penang. This enabled LGE to re-define his huge state debt into an interest-free arrangement involving the migration of the core assets of the state-owned Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) to Pengurusan Aset Air Bhd (PAAB), a company under the Ministry of Finance Inc. which has assumed responsibility for water supply projects through the National Water Services Industry Restructuring Initiative. If you check the official website of PAAB (http://tinyurl.com/huan243 ), the financial benefits arising from this structure will be shared with the consumers through lower tariff rates.

Unbeknownst to many, Mentri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir struck a deal with Pengurusan Aset Air Bhd (PAAB) in December 2011. Unlike other states, which had agreed to allow the migration of their water assets to PAAB, Perak requested for its assets of over RM200mil to remain with the state. PAAB agreed to this request. Lim Guan Eng did NOT make such a request to protect Penang’s water assets which were transferred to PAAB!

After striking the deal, Zambry assured the public that water tariffs in Perak would not be increased following the conclusion of the migration exercise. However, LGE has jumped at the opportunity to increase tariffs.

In other words, Penangites have to pay the price for voting in a CM who has reneged on his election promise and his 2014 new year message not to increase water tariff for two years and who has not worked to protect the water assets of the state.

LGE said the proposed water rate hike, which is still being worked out, would not be a burden. Well, that being the case, how can he be so sure it will not be a burden? Such empty assurances or statements do little for his credibility. Has he thought of the impact of the hike and how unscrupulous ones may jump on the bandwagon to raise prices and how all this may snowball into higher inflation rates?

According to their official website ( http://tinyurl.com/huan244), “Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) is one of three 100% owned subsidiaries of PBA Holdings Bhd (PBAHB), a company that is listed in the Main Board of the Malaysian Bourse (Bursa Malaysia). PBA Resources Sdn Bhd (PBAR), the second subsidiary is a management company that manages the Penang Water Services Academy (PWSA) and the Air Itam Teambuilding Centre (AITC). Island Springwater Sdn Bhd (ISSB), a drinking water bottling and marketing company, is a subsidiary of PBAHB. Meanwhile, Pinang Water Limited (PWL) is an associate company of the PBAHB Group. It is a joint venture with Ranhill Water (Hong Kong) and YLI Holding Bhd. PWL has built the Yuan He (Yuan River) Water Treatment Plant in Yichun City, China. This plant is now being managed by PWL's China subsidiary – Yichun Pinang Water Co. Ltd. In 2010, the company supplied 10 million litres of water per day (MLD) to Yichun City.”

Do you now view the price hike differently?

By
Datuk Huan Cheng Guan
President
Centre For Politcal Awareness Malaysia

#Mh370 Misteri Perisikan #MissingMh370 Rahsiakan Sesuatu @NajibRazak @HishammuddinH2O

Bila kita membicarakan soal misteri MH370 sebenar yang lebih misteri adalah teori perisikan kuasa besar, walaupun kisah ini membuka lembaran baru dalam lipatan sejarah yang mana operasi pencariannya melibatkan suku muka bumi dan melibatkan 26 buah. Dengan pelbagai teknologi yang canggih dan belum pernah di pakai dari mana-mana operasi mencari tragedi kapal terbang lain. Tetapi ada pelbagai soalan yang dunia timbulkan terutama dari kalangan parti pembangkang Malaysia.

Kenapa pada awal kejadian, kita lambat mendapat pendedahan radar dari negara jiran di Asean? Masalah utama Asia tidak mempunyai struktur kesepakatan pertahanan serantau ala NATO, walaupun beberapa negara mempunyai pakatan rasmi dengan Amerika Syarikat. Walaupun Malaysia sebagai Anggota Komanwel, atau apa jua pakatan tetapi tidak untuk membincang prihal pertahanan apatah krisis seperti MH370 atau lain-lain. Memang benar Malaysia sering menjadi orang tengah dalam pelbagai rundingan kemelut politik negara jiran, tetapi ini adalah fasa kehebatan terbaru Malaysia iaitu diplomasi kuasa besar.

Pada awal kekangan MH370, tidak semua negara-negara jiran Malaysia mahu mendedahkan sumber radar mereka kepada Malaysia. Kerana isu ini melibatkan soal pertahanan negara masing-masing. sebab itulah operasi MH370 pada awalnya agak tersekat-sekat. Tidak ada negara yang sanggup abaikan rahsia keselamatan negaranya demi membantu negara lain hadapi krisis.

Tetapi tidakkah rakyat Malaysia sedar bagaimana Datuk Seri Najib berupaya menggunakan diplomasi antara negara dengan baik bagi menyelesaikan kekangan ini? Hasilnya kita dapat merumuskan kemana lokasi terakhir MH370 di Lautan Hindi.

Itupun ada pihak yang masih pertikaikan terutama dari Pakatan Rakyat. Walhal kita tahu negara-negara besar bersetuju dengan rumusan lokasi terakhir oleh Najib Razak.

Apabila lokasi berubah, bagaimana untuk mencari MH370 dan kotak hitam? Dimanakah lokasi yang tepat, pada kawasan 59,000 kilometer persegi keluasan laut dengan dicampurkan faktor kekangan kedalaman dasar laut yang tersembunyinya kotak hitam. Itu belum bercampur faktor cuaca dan sebagainya. 

Inilah satu misi paling sukar. Berdasarkan situasi dan sejarah, hanya Amerika satu-satu negara yang dapat membantu. Kerana Amerika satu-satu negara mempunyai sumber teknikal yang mampu mendapatkan semula MH370 mahupun kotak hitam.

Pada 2009 dalam operasi selama 2 tahun, Amerika Syarikat telah berjaya membawa keluar bangkai Air France 447  di kawasan kemalangan terpencil di Atlantik Selatan. Sebab itulah pentingnya dan bertuahnya Malaysia mendapat bantuan Amerika dalam misi mencari MH370.

Walaupun bergitu Malaysia tetap tidak boleh abaikan bantuan negara lain dan tidak juga boleh mengabaikan peranan China kerana mereka juga mempunyai teknologi yang mungkin dunia belum tahu. Malah sebahagian besar penumpang adalah warga China. Sudah tentulah ini melibatkan hubungan baik Malaysia China untuk jangka panjang. 

Tetapi ini juga satu kekangan melibatkan geopolitik dunia kuasa besar yang saling bersaing teknologi dan sudah pasti ada yang mahu merahsiakan sesuatu demi pertahanan terutama melibatkan antara China dan Amerika, malah mungkin kita boleh kaitkan sikit soal kesempatan Rusia yang memerhati.

Situasi krisis politik antara China, Rusia dan Amerika termasuk sekutunya, boleh dilihat dari sudut mengintai keupayaan setelit, keupayaan peluru perpadu, kekuatan tentera dan kekuatan perisikan antara mereka. Ini membuktikan ada satu krisis secara diam antara kuasa negara besar tersebut. 

Kesimpulannya setiap negara yang menyertai SAR, hingga melibatkan lebih 60 pesawat dan kapal. Bukan sesuatu yang mudah untuk dipinta oleh Malaysia. British menghantar kapal selam Nuklear. Tetapi tidak mustahil Amerika dan China mungkin juga ada menghantar dari lokasi rahsia yg tidak diumumkan. Kerana ini soal persaingan kuasa tentera dari kuasa besar dunia. Tidak mustahil antara kuasa besar ini saling merisik sesama sendiri.

Persoalanya bagaimana Najib Razak untuk memastikan kekangan krisis politik antara negara yang datang membantu Malaysia terutama dari kuasa besar?. Di sinilah kekuatan sebenar Najib Razak untuk memainkan peranan diplomasi bagi memastikan misi terus berjalan. Bukan setakat itu Najib juga terpaksa hadapi pelbagai isu luar membabitkan keluarga mangsa, serangan propaganda media luar dan dalam dan pelbagai isu lain termasuk tanggungjawap Najib kepada negara yang hakiki.

Ini bukan kerja mudah dan iyanya lebih sukar dari melayan karenah bodoh Pakatan Rakyat. Sekurang-kurangnya Malaysia mampu membuatkan mereka ketepikan krisis antara mereka dan memberi permerhatian khusus dalam misi mencari MH370. Sekurang-kurangnya teknologi yang dihantar lebih hebat dari mana-mana misi menyelamat nahas pesawat sebelum ini.

Oleh itu pada PPM, memang tepatlah kenyataan Datuk Seri Hishammuddin Hussein “we have conducted ourselves fairly, responsibly and history will judge us for that" “I don’t think we could have done anything different from what we have already done.” Well done!

Tetapi kasihannya buat Najib dan Hishammuddin yang bekerja keras, tetapi sering menjadi sasaran Pakatan Rakyat meraih kuasa politik dengan menyebarkan fitnah kerajaan menyembunyikan sesuatu. 

Iya mungkin kedua-duanya menyembunyikan sesuatu, tetapi sesuatu yang kita tidak dapat bayangkan bagaimana sukarnya mereka untuk memastikan operasi MH370 terus bergerak tanpa terhenti. ADAKAH INI SESUATU YANG MUDAH UNTUK DILAKUKAN OLEH SEMUA ORANG DI MALAYSIA?

Apa yang perlu rakyat Malaysia fahami ini bukan satu kerja mudah. Dan berikan sokongan padu kepada Perdana Menteri Malaysia.



Thursday, 3 April 2014

Video Temuramah Tun Dr Mahathir Yang Paling Mencuit Hati Penonton Terbahak-bahak Ketawa


PPM memang tak tertahan menahan ketawa bila mendengar bual bicara ini. Walaupun bunyinya melawak tetapi tepat tumpu setempek kemuka Anwar Ibrahim.

#RipMh370 Lim Kit Siang Tak Serik Ulang Tabiat 13 Mei Kepada #MissingMh370

Masihkah anda ingatkan lagi kisah 13 Mei 1969. Jika tak sila rujuk (klik pautan link ini). Sekarang cukup terang yang Lim Kit Siang tidak pernah serik dan hatinya dulu dan kini sama sahaja. Jika kita merujuk sebuah negara bekas komunis sanggup menghantar wakil dutanya di Malaysia bagi menyampaikan kesefahaman dan kerjasama dalam misi MH370. Cukup jelas negara China telah jauh berubah meninggalkan budaya komunis.

Duta Besar China ke Malaysia, Dr. Huang Huikang meminta semua pihak memahami mengapa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan perkataan berakhir bagi menjelaskan kehilangan pesawat MH370. 
Beliau memahami Najib telah secara berhati-hati memilih menggunakan perkataan berakhir pada sidang akhbar 24 Mac lalu. 
"Kenyataan itu memberi pelbagai makna dan kadang-kala disalah tafsir. Ada yang anggap ia bermaksud sebagai kehilangan, ada yang memahami sebagai terhempas, ada yang mentafsir tidak ada yang selamat.

"Saya faham Perdana Menteri (Najib) berhati-hati memilih perkataan. Tujuannya hanya untuk menggelakkan sebarang makna yang menyakitkan kepada keluarga penumpang," jelas Huikang. 
Huikang dalam sidang akbar khas kepada media di Kedutaan China hari ini berkata, ramai ahli keluarga penumpang China yang berharap masih ada harapan orang yang mereka sayangi terselamat dan pesawat berkenaan dirampas oleh seseorang. 
"Kalau anda menyatakan secara terbuka bahawa pesawat terhempas dan tidak ada yang terselamat, ini akan memberi kesan mendalam kepada keluarga.
"Jadi, tolong faham tujuan (pengunaan perkataan berakhir) kepada perasaan keluarga penumpang," rayu Huikang. 
Tegas beliau, orang ramai tidak sepatutnya terlalu fokus kepada makna perkataan berakhir, sebaliknya memberi tumpuan kepada usaha mencari. 
Huikang berkata, beliau juga telah mendapatkan kepastian daripada pakar dan pegawai Malaysia mengenai maksud perkataan ‘berakhir’ yang dibuat oleh Najib itu.
"Ia bermaksud penerbangan dari Kuala Lumpur selama 8 jam dan akhirnya tamat di selatan Lautan Hindi. 
"Perkataan ini memberi panduan signifikan. Sebelum ini operasi mencari di koridor utara dan selatan. Dengan kesimpulan itu, kita hanya fokus usaha di koridor Selatan sahaja," kata Huikang.sumber

Cukup menjelaskan Lim Kit Siang adalah bangsa yang tidak pernah berubah atau tidak mampu merubatkan hatinya yang hitam dari niat penuh berdendam. Lihat kenyataan ini:
Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang menganggap kenyataan sedemikian adalah satu kesilapan besar kerana ia lebih mengelirukan rakyat.
“Najib seharusnya berkata terdapat kemungkinan atau tanda-tanda berlakunya sesuatu ke atas pesawat itu.
“Tapi beliau memilih untuk mengeluarkan satu kenyataan yang langsung tidak meyakinkan umum dan mendorong rakyat membuat andaian berterusan,”
Lihat terbukti jelas kenyataan Lim Kit Siang yang enggan mengakui kebenaran seperti mana dilakukan kerajaan China. Bukankah tak ada beza dengan cara Lim Kit Siang membakar api persengketaan pada 13 mei? Cumanya cara dan pendekatan sahaja berbeza kerana zaman yang berubah tetapi niatnya masih tidak berubah dengan strategi berbeza kepada matlamat yang sama.

#Mh370 MP DAP Mohd Ariff Scorpene Sepatutnya Lebih Hebat Dari kapal selam Nuklear British HMS Tireless

Sebenarnya PPM hendak tergelak sakan bila melihat kebodohan MP DAP Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz  sedaya upaya memperbodohkan rakyat Malaysia. Sebab apa dia memperbandingkan kapal Selam Scorpene dengan kapal selam UK, British HMS Tireless tanpa menyebut kategori reaktor nuklear berbanding Scorpene yang hanya guna minyak.

Kenapa dia berbuat sedemikian kerana hendak sembunyikan fakta sebenar prihal kapal selam Nuklear demi membolehkan rakyat tertipu. Yang paling menarik mamat bingai ini cuba menggambarkan kononya Scorpene sepatutnya adalah lebih hebat kapal selam nuklear, British HMS Tireless.



MENGAPAKAH KAPAL SELAM MALAYSIA TIDAK DIHANTAR KE LAUTAN HINDI?
hujah dari Mazidul

Isnin lalu, kapal selam, United Kingdom, UK, British HMS Tireless, dipacu oleh tenaga dibekakan oleh reaktor nuklear, tiba di selatan Lautan Hindi untuk menyertai operasi mencari pesawat MAS MH370 dilapor mengakhiri penerbangan di lokasi itu pada 8 Mac lalu.





[ British HMS Tireless ]


Tugasan British HMS Tireless, dilaporkan bermula hari ini.


Apapun, saya tertarik membaca entri blog dimuatkan di portal Free Malaysia Today, dinukilkan oleh Ahli Parlimen DAP, Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz. Pengendali blog itu mencetuskan soalan sinis, 'di manakah kapal selam kita?'


Dia mendesak kerajaan Malaysia menggunakan kapal selam dimiliki.


Ariff, blogger dan juga AHLI POLITIK. Barangkali tulisannya tersirat kepentingan tersendiri. Manakala saya, blogger, bukan politikus.


Sejak operasi mencari MH370 bermula, sebilangan rakyat Malaysia lain juga menimbulkan persoalan sama. Mengapakah kapal selam milik negara, Tunku Abdul Rahman dan Tun Abdul Razak tidak digunakan tatkala usaha mencari MH370 dilaksanakan?





[ Kapal selam Tunku Abdul Rahman ]


Berikut antara kenyataan dicatatkan oleh Ariff.




Lalu saya melakukan sedikit penyelidikan berasaskan fakta untuk menghuraikan kenyataan itu.


British HMS Tireless dan kapal selam Amerika Syarikat, AS, USS Seawolf, mampu menyelam di antara 60 dan 100 meter LEBIH dalam berbanding keupayaan kapal selam Tunku Abdul Rahman dan Tun Abdul Razak. Kedua kapal milik negara juga tidak dilengkapi sistem sonar canggih untuk mengesan MH370 sekiranya tersadai di dasar lautan dalam.


Rujuk di sini untuk memperoleh maklumat berhubung kapal selam Tunku Abdul Rahman.



British HMS Tireless serta USS Seawolf menyelam menggunakan sumber tenaga dibekalkan oleh reaktor nuklear. Maksudnya, kapal selam itu tidak perlu ditimbulkan untuk mengisi minyak.


Sila rujuk di sini dan di sini.


Tentunya, keupayaan itu LEBIH melicinkan lagi operasi mencari di lautan dalam.


Menurut Timbalan Dekan Pembangunan Pelajar, Jaringan Industri dan Masyarakat, Universiti Sains Malaysia, Prof. Madya Dr. Rizal Arshad, kedalaman lautan itu, di antara 4,000 dan 7,000 meter.


Manakala 2 kapal selam Scorpene, aset Malaysia harus mengisi minyak sekali, pada setiap jarak 140 batu selaman.


Melalui pembacaan, saya mendapati, British HMS Tireless mula beroperasi sejak 30 tahun lalu, USS Seawolf, 19 tahun. Mereka mewarisi pelbagai jenis KEPAKARAN berlandaskan pengalaman di banyak lautan.


Kapal selam Malaysia ditauliahkan hanya kira-kira 7 tahun lalu.


Tentunya pengalaman diraih oleh anak kapal selam AS dan UK itu tidak mampu disangkal mahupun ditandingi. Mereka telah menempuh pelbagai cabaran getir di sepanjang operasi kapal selam terbabit.





Usaha gigih kerajaan Malaysia mencari MH370 tanpa berputus asa, terbukti dan kini diperakui oleh dunia. Jika kapal selam Malaysia tidak mempunyai kekangan dan kru memiliki kepakaran mencari pesawat di laut dalam, sudah pasti kerajaan berlapang dada membenarkan penggunaan aset itu.


Tambahan pula diketahui, 38 daripada 227 penumpang MH370, rakyat Malaysia.


Rakyat negara KITA.


Hemat saya, mengetahui fakta kekangan terbabit, Malaysia mendepani risiko jika 2 kapal selam milik negara dihantar menyertai operasi mencari di selatan Lautan Hindi. Adakah kita sanggup memperjudikan nyawa 64 anak kapal selam, hanya kerana desakan tidak berasas dicetuskan oleh sesetengah pihak?


Kelak, sudah jatuh ditimpa tangga. Cukuplah kita menangis sekali, sedangkan airmata ini masih belum kering lagi.

Wednesday, 2 April 2014

#Mh370 Dr Maza Boleh Samakan Fungsi Kapal Malaysia Dengan Kapal Selam British US

Kita telah dengar British Navy menghantar kapal selam nuklear dalam misi SAR MH370 dan bergitu juga dengan Amarika walaupun mereka tidak umumkan dimana lokasinya kapal selam tersebut. Kapal selam Nuklear kedua-dua negara ini tentulah sukar untuk dinafikan fungsinya dari pelbagai peralatan yang cangih dan terkini.

Persoalannya bagaimana Dr Maza boleh andaikan kapal selam Malaysia sehebat dengan kapal selam kedua negara tadi yang kita tahu nilai harganya berganda-ganda malah kekuatan anak kapal dan keluasan panjang lebar kapal tersebut jauh berbeza. Itu belum kita bicara tentang kedalaman dan kekuatan teknologi yang mereka ada berbanding kapal selam kita.

Tak payah hujah sampai pelbagai teknologi yang kedua negara besar itu ada tetapi cukuplah fikirkan Malaysia membeli kapal selam bukanlah untuk tujuan menyelamat seperti MH370.

#BedRoomMove Nilai Pengorbanan A,Samad Said Dibalas Exco PKR Kencing Berlari #PakatanRosak


Seorang exco Selangor didakwa tidak membayar harga dua buah lukisan yang dibeli daripada Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said.

Dua buah lukisan itu dikatakan dibeli untuk dihadiahkan kepada Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Saya katakan kepada exco itu kalau mahu lukisan saya perlulah dibayar kerana itu sumber rezeki saya.

"Jadi dia tanya saya berapa harga lukisan itu? Saya katakan harga sekeping lukisan saya biarpun tidak cantik RM8 ribu," kata Samad semasa menyampaikan ucapan ringkas di majlis pelancaran novel Sungai Mengalir Lesu di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH), Selasa.

Pada awalnya, pendedahan mengenai perbuatan exco Selangor menganiaya Sasterawan Negara itu didedahkan oleh pemenang anugerah sastera, Uthaya Sangkar SB ketika mengulas mengenai novel Sungai Mengalir Lesu.

Selain Uthaya, Senator Dr Syed Husin Ali turut menjadi pengulas novel yang diterbitkan kembali oleh Wira Bukit Sdn Bhd dengan kerjasama Gabungan Bertindak Malaysia (GBM). sumber

Khairy Menjawap 1001 Persoalan Bersama Tun Dr Mahathir

Sebelum ini ramai berdesas-desus memperkatakan team A, B dan C tetapi gambar ini cukup menghuraikan 1001 persoalan dimana kekuatan perpaduan dalam UMNO.. Yang pasti Ayahda Tun Dr Mahathir adalah idola setiap ahli UMNO mahupun Barisan Nasional. Biarpun dirinya banyak celoteh dan sebab itulah kami berbahasakan Ayahda kepadanya kerana dia lebih masak dengan dunia Malaysia yang kita alami.

Biarpun orang perkatakan kelemahan dari pelbagai sudut, yup sudah pasti tetapi adakah anda sebaiknya menunaikan tanggungjawap yang diamanah kepada Ayahda selama ini. Cuba fikirkan kalau anda mati besok hari apakah tanggungjawap anda yang anda boleh banggakan di ketika saat itu?

#BedRoomMove NAJIB TIDUR TAK LENA ANGKARA @AnwarIbrahim @LimGuanEng



Tidak ada sebarang pampasan atau rumah ganti dijanjikan, membuatkan pemilik rumah di Kebun Bunga, Abdul Najib Darus, 59 tahun, kini tidak dapat tidur lena.


Dia diarah untuk mengosongkan rumahnya semalam tetapi Najib enggan berbuat demikan sehingga kerajaan negeri memberikan pampasan atau rumah ganti kepadanya. Najib berkata, dia akan terus mempertahankan rumah pusaka peninggalan keluarganya itu dan bertekad tidak akan berganjak selagi tidak ada ‘hitam putih’ dari kerajaan negeri.


“Saya lega kerana Majlis Perbandaran Pulau Pinang, MPPP tidak datang hari ini untuk merobohkan rumah saya cuma khuatir mereka akan datang bila-bila masa dalam sehari dua ini. Perkara ini membuatkan saya sekeluarga runsing dan tidak mampu tidur lena mengenangkan nasib bakal kami hadapi,” katanya ketika ditemui oleh Isu Terkini di kediamannya.








Menurutnya, selepas dia dan ahli keluarga membuat perhimpunan aman di perkarangan masjid Simpang Enam Jumaat lalu bagi membantah tindakan zalim kerajaan negeri dan menyerahkan memorandum kepada pejabat Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Rashid Hasnon namun sehingga kini tiada maklum balas diterima.


Najib, penyokong tegar Pakatan Rakyat berkata, dia sudah buntu dan tidak tahu di mana lagi hendak mengadu nasib.

"Di manakah kami sekeluarga bakal berteduh sekiranya rumah dirobohkan? Saya kecewa kerana kerajaan negeri gagal membantu kami. Mana slogan kerajaan negeri berjiwa rakyat? Mana janji mereka yang mahu membela nasib rakyat?," soalnya. .


Sementara itu, tinjauan di perkarangan rumah Najib mendapati terdapat tiga kain rentang yang dipasang menggambarkan perasaan kesal mereka terhadap kerajaan negeri di bawah pimpinan Lim Guan Eng.


Sebelum ini, Isu Terkini melaporkan, kekecewaan Najib setelah parti yang disokongnya selama ini, PAS dan kerajaan negeri gagal membantunya menyelesaikan isu rumah pusakanya.


Dia bersama ahli keluarganya telah tinggal di kawasan itu sejak 80 tahun lalu.

Klik di sini

Monday, 31 March 2014

#Mh370 Kotak Hitam Tak Ada Beza Dengan CCTV China Doll - Harakah

Alahai kerana kebodohan yang melampau akibat terlampau banyak makan khidmat DAP sampai menyangka fungsi Kotak Hitam tak ada beza dengan CCTV.

Yang paling terharunya boleh dia tanya kenapa mesti tunggu kotak hitam sebelum RCI. Adeh-adeh letih nak layan kebodohan melampau ini.


Mengenal Kotak Hitam Pesawat


Selain korban, hal lain yang perlu di ketemukan dalam kecelakaan pewasat terbang adalah Kotak Hitam atau dikenal dengan “Black Box”. Fungsi dari kotak hitam sendiri adalah untuk merakam pembicaraan antara pilot dan pemandu lalu lintas udara atau air traffic control (ATC) serta untuk mengetahui tekanan udara dan kondisi cuaca selama penerbangan. Walaupun dinamakan kotak hitam tetapi sesungguhnya kotak tersebut tidak berwarna hitam melainkan berwarna jingga (oranye). ( warna dicat terang agar mendapatkan tingkat visibilitas tinggi atau isitilah indonesianya menarik perhatian). Hal ini dimaksudkan untuk memudahkan pencarian jika pesawat itu mengalami kecelakaan. Kotak hitam pertama mulai muncul pada tahun 1950 dan mulai diwajibkan pada tahun 1960-an.

Sejarah

Pada tahun 1953, David Warren seorang Ilmuwan Aeronautical Research Laboratory (ARL) di Australia, menggagas pembuatan sebuah alat perekam percakapan antara pilot dengan kru selama penerbangan. Hal ini terinspirasi saat sebuah pesawat jet jatuh di India dan tidak dapat diketahui penyebabnya.

Tahun 1957, David Warren merampungkan prototip alat tersebut yang diberi nama ARL Flight Memory. Alat ini mampu merekam data percakapan antara pilot dengan kru selama 4 jam. Namun sayangnya, pihak Australia tidak berminat utk mengembangkan alat tersebut.

 Sehingga pada tahun 1958 Sekretaris United Kingdom Air Registration Board merasa tertarik pada prototip mesin yg diciptakan oleh David Warren.

Warren beserta tim diminta oleh pihak Inggris membawa alat tersebut utk dikembangkan di Inggris. Alat tersebut disempurnakan dengan pembungkus kotak yang diberi nama CSMU (Crash Survivable Memory Unit). Kotak tersebut dari lempeng aluminium tipis, silika dan baja tahan karat sehingga mampu bertahan dalam berbagai keadaan ekstrim.

Alat tersebut akhirnya laku terjual ke banyak negara utk perlengkapan pesawat terbang, sehingga pada tahun 1960 negara Australia merupakan negara pertama yang menerapkan bahwa semua pesawat terbang harus memiliki Black Box.
Istilah lain Blac Box
Red Egg, Istilah kotak hitam muncul ketika selepas pertemuan mengenai perekam penerbangan komersial pertama yang dinamai “Red Egg” karena warna dan bentuknya, seseorang berkomentar: “Ini adalah kotak hitam yang menakjubkan”. Kotak hitam adalah istilah yang lebih humoris dan hampir tidak pernah digunakan dalam industri keselamatan penerbangan.[rujukan?] Perekam ini secara umum tidak berwarna hitam, namun biasanya oranye terang (lihat gambar) karena ditujukan agar mudah dicari dan ditemukan setelah terjadi suatu insiden.
Box-of-tricks, Asal alternatif untuk istilah ini adalah dari terminologi RAF ketika Perang Dunia II. Selama periode inovasi elektronik baru pada 1940-1945, benda seperti Oboe, GEE dan H2S dipasang pada pesawat (biasanya pesawat pengebom) secara rutin. Purwarupanya ditutupi kotak besi buatan dan dicat hitam untuk mencegah pemantulan. Setelah beberapa waktu, barang elektronik “baru” apapun disebut sebagai “kotak trik” (box-of-tricks) atau “kotak hitam” (black box). Ekspresi ini meluas hingga masa penerbangan sipil setelah perang dan akhirnya penggunaan secara umum.

Bahagian Black Box

Flight Recorder
FDR (Flight Data Recorder) berisi parameter yg berhubungan dengan semua teknis penerbangan yang dipantau melalui beberapa sensor utk mengetahui parameter berikut diantaranya :
Acceleration
Airspeed
Altitude
Flap Settings
Outside Air Temperature
Cabin Temperature and Pressure
Engine Performanc

CVR/VDR(Cockpit Voicer Recorder / Voice Data Recorder) berisi tentang semua rekaman suara antara pilot, co pilot dan semua kru penerbangan serta suara mesin, suara lainnya yg berada di dalam cockpit.Dalam perkembangannya. FDR dan CVR tidak lagi menggunakan magnetic tape sebagai media penyimpanan informasinya melainkan dengan menggunakan Microchip Solid State. Hal ini dikarenakan beberapa keunggulan dibandingkan dengan magnetic tape diantaranya :
Solid state mampu merekam data FDR sekitar 700 parameter, sedangkan magnetic tape hanya sekitar 100 parameter.
solid state mampu merekam data CVR selama 2 jam/siklus, sedangkan magnetic tape hanya mampu 30 menit/siklus.
Untuk dapat dianalisis, data dan FDR dan CVR dibaca dengan mengguna-kan peralatan dan piranti lunak khusus. Di Amerika Serikat, hal ini dilakukan di laboratorium badan keselamatan transportasi nasional (National Transportation Safety Board/NTSB), yang memperoleh Read Out System dan Software dan pembuat Black Box. Proses ini dapat memakan waktu mingguan bahkan berbulan-bulan. Hasil analysis dan Black Box bukanlah satu-satunya sumber untuk dapat menyimpulkan penyebab suatu kece-lakaan. Para penyelidik di Indonesia yang dilaksa-nakan oleh Komite Nasional Keselamatan Trans-portasi (KNKT) harus menggabungkan dan mengsin-kronisasikannya dengan berbagai macam temuan lainnya untuk dapat menyimpulkan secara utuh dan komprehensif Badan Otoritas Penerbangan Amerika Serikat,


Federal Aviation Administration (FAA) mewajibkan pesawat terbang komersial merekam sedikitnya 11 hingga 29 parameter, tergantung dari ukuran pesawat yang kemudian aturan ini diperbaharui pada tanggal 17 Juli 1997. Pesawat yang dibuat sesudah tanggal 19 Agustus 2002 diwajibkan untuk memiliki Black Box untuk merekam sedikitnya 88 parameter. Semua pesawat komersial berbadan besar dan pesawat komersial yang lebih kecil atau milik korporasi (perusahaan), serta pesawat pribadi diwajibkan oleh hukum untuk membawa satu atau kedua kotak-kotak ini.

Black Box sendiri juga tahan terhadap suhu yang tinggi sampai 1.100 C. Crash Survivable Memory Unit (CSMU) berisi papan memori dikelilingi oleh isolasi termal baju besi dan baja yang dapat menahan dampak kecelakaan ribuan kali gaya gravitasi dan bertahan di laut pada kedalaman 14.000 – 20.000 kaki (4,270 m-6.096 m).Selain itu untuk memudahkan pencarian posisi (terutama pencarian di bawah air) atau black box pesawat, dilengkapi pula underwater locator beacon yang kerjanya adalah terus-menerus memancarkan perekam ultrasonik dan Sinyal dapat mencapai permukaan dari kedalaman 14.000ft. Desain modern kotak hitam diatur oleh sebuah kelompok yang disebut International Civil Aviation Organization (ICAO).

Adus Panas Lit Kit Siang Meroyan Kepanasan Atas Desakan RCI Penglibatan 13 Mei 1969


Lim Kit Siang terlupa, ada banyak buku tentang Tragedi 13 Mei dan bukannya hanya yang ditulis oleh Kua Kia Soong yang cuba membelanya dan DAP sahaja.

Mubin Sheppard yang menulis Tunku, His life and Times, menulis panjang lebar tentang 13 Mei 1969, dari mula pembabitan 6 orang pemuda Cina dari Pontian yang dibicarakan kerana menderhaka dan dibela oleh seorang peguam bernama P.G. Lim yang merupakan adik perempuan kepada 'SEORANG PEMIMPIN POLITIK PEMBANGKANG MALAYSIA' pada September 1969 dan kemudian didapati bersalah serta dijatuhi hukuman gantung sampai mati.

Keenam-enam pemuda Cina tersebut telah mengaku, mereka telah direkrut oleh anggota Barisan Sosialis di Pontian dan telah dihantar ke Sumatera untuk berlatih menggunakan senjata api dan payung terjun sebelum mereka pulang ke Malaysia.

Rayuan yang dibuat oleh P.G. Lim gagal. Tan Chee Koon kemudian masuk campur tetapi rayuan di Mahkamah Persekutuan gagal. Hanya DYMM Yang Di-Pertuan Agong sahaja yang boleh menyelamatkan mereka daripada hukuman gantung.

Gagal dalam mendapatkan rayuan keampunan, keenam-enam pemuda Cina dari Pontian itu menjalani hukuman gantung mereka.

Kemudian 5 orang pemuda Cina, juga dari Johor turut dibicarakan atas tuduhan yang serupa. Ini menimbulkan polemik politik. Pembangkang cuba memujuk UMNO. Tunku Abdul Rahman meminta agar Peguam Negara mengkaji semula kes tersebut. Lembaga Pengampunan Johor menolak pengampunan pada 11 Julai.

DAP merancang 'Mercy March' menerusi tiga belas orang sukarelawan yang telah mengutip hampir sepuluh ribu tandatangan, tetapi polis enggan memberikan permit. Persediaan untuk menggantung keenam-enam pemuda Cina tersebut telah dibuat. Ibu bapa mereka telah diminta datang ke penjara di Johor Baru untuk menandatangani dokumen.

Orang Cina mengadakan demonstrasi berhampiran pusat Bandar Kuala Lumpur dan mendesak agar keenam-enam pemuda Cina itu diampunkan. Tiga belas orang remaja Cina ditahan dan permohonan untuk mengadakan satu lagi demonstrasi telah ditolak oleh polis.

Sementara itu, kempen politik yang dianjurkan oleh parti-parti pembangkang mula merebak dari Kuala Lumpur ke beberapa bandar lain. Organisasi antarabangsa mula campurtangan dengan tujuan untuk memperkecil-kecilkan Malaysia dan undang-undang negara ini.

Di mana Lim Kit Siang pada waktu itu?

Dia begitu sibuk menghasut agar keenam-enam pemuda Cina yang telah berpakat dengan tentera Indonesia untuk menyerang dan menjajah Malaysia, dibebaskan dan tidak dihukum gantung.

Apa kata Kua Kia Soong dalam bukunya tentang 13 Mei?

Kua Kia Soong langsung tak berani menyentuh peranan hasutan yang dibuat oleh Lim Kit Siang!!!

Tahun 1969, apa yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim dalam membela KOTE BENGKOKnya telah pun dilakukan oleh gerombolan pembangkang yang diketuai oleh Lim Kit Siang. Bezanya, Lim Kit Siang membela enam orang pemuda Cina yang dihukum gantung kerana menderhaka dan mengkhianati negara berbanding Anwar Ibrahim yang menggerakkan orang ramai untuk membela perbuatan dan kegemarannya... MELIWAT JUBOR JANTAN!!!

#BedRoomMove Apa Sudah Jadi Wan Azizah Sengaja Engkar Pelembagaan PKR Ciptaan Anwar


Berdasarkan tulisan bertajuk "Anwar akhirnya menjadi Presiden PKR?" pada AUGUST 13, 2013. oleh Timmy Say..

Mengikut perlembagaan PKR, Wan Azizah tidak mungkin lagi menjadi presiden kerana mencapai tempoh maksima, 3 penggal berturut-turut menyandang jawatan itu. Rujuk Pautan ini

Cukup jelas membuktikan undang-undang cipta Anwar yang kononnya ingin memastikan PKR bukan sebuah parti dimonopoli golongan tertentu, sekarang hanya tinggal angan-angan kosong semata-mata. Sebuah angan-angan yang mengaburi rakyat kononnya pejuangan PKR lebih kepada rakyat tetapi hakikatnya perjuangan peribadi Anwar ke Putrajaya.

Kenapa ramai pemerhati politik mengatakan Dr. Wan Azizah untuk mempertahankan jawatan itu dengan dicabar oleh Anwar sebagai 'insurans'? Ini jawapan sinis dari twit Zulkifli Nordin


Kenapa tiba-tiba Zulkifli Nordin bangkitkan soal ROS? Adakah ini berkaitkan dengan PERLEMBAGAAN PKR YANG TIDAK MEMBENARKAN JAWATAN PRESIDEN PARTI DISANDANG MELEBIHI 3 PENGGAL BERTURUT-TURUT?

ADAKAH YANG DIMAKSUDKAN ZULKIFLI LEBIH KEPADA ANWAR SEDANG MEMASANG JERAT KEPADA ROS?

Situasi sekarang borang permohonan Wan Azizah telah dihantar dan bergitu juga Anwar Ibrahim. Ini membuktikan pertandingan antara suami isteri yang lebih digelarkan sebagai #BedRoomMove. PERSOALANNYA SELAMA MANA AHLI-AHLI AKAR UMBI PKR AKAN MEBACULKAN DIRI MEMBISU BILA MENYENTUH ISU PERLEMBAGAAN DILANGGAR PENGASAS PARTI ITU SENDIRI?



Sunday, 30 March 2014

@AnwarIbrahim Gagal Membuktikan Mana Negara Yang Amalkan Politik Ala PKR @MpKotaBelud @PakatanRosak




PKR kian tidak rasional apabila pemilihan jawatan presiden parti itu bakal menjadi rebutan antara Ketua Umum parti Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isterinya yang juga penyandang jawatan Presiden Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata belum pernah berlaku dalam sejarah politik negara ini apabila suami dan isteri berentap untuk merebut jawatan yang sama.

"PKR ini sudah jadi parti yang tidak rasional, yang pada saya begitu kucar-kacir sekarang ini. Mana ada dalam sejarah isteri (dan) suami bertanding satu jawatan. Mungkin Anwar boleh tunjuk mana negara yang mengamalkan (ini), isteri, suami, anak lagi (bertanding).

"Dia tuduh kita nepotisme tetapi itu adalah nepotisme terbesar," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung tahunan Persatuan Nelayan Kawasan Kota Belud serta penyampaian elaun sara hidup kepada nelayan Kota Belud di sini hari ini.

Jawatankuasa Pemilihan PKR menetapkan 25 April hingga 11 Mei depan sebagai tarikh pengundian pemilihan pucuk pimpinan parti itu yang dijalankan mengikut zon secara berperingkat dalam tempoh tiga minggu. - Bernama

#RipMh370 Kenapa #CNN Tidak Dedahkan ada Klon Kapal #Mh370 di Lapangan Terbang Israel #MissingMH370


PANASSS !!! APA MOTIF ISRAEL SIMPAN PESAWAT KLON MH370 ?? ini yang PPM petik dari pautan blog MedanTempuKedah tetapi mushkil pula hendak kata gambar ini di edit, sukar juga hendak terjemah akal antara betul atau tidak. Tetapi bila CNN hendak dedahkan lapuran sebergini selain menuduh Malaysia ini bergitu tanpa henti-henti?


EN ROUTE TO ISRAEL, NOVEMBER 4, 2013 - The former Malaysia Airlines Boeing 777-2H6(ER) (now a GA Telesis plane with new registration as N105GT) departs the Aéroport Tarbes-Lourdes-Pyrénées en route to Tel Aviv's Ben Gurion Airport, November 4, 2013. - See more at: http://www.bollyn.com/#sthash.aYj4LO7l.dpuf

Terkejut bukan ?? Tapi memang benar benar berlaku.. Christopher Bollyn seorang wartawan Amerika Syarikat yang menulis buku berjudul Solving 9-11: The Deception that Changed the World
menulis teori ini dilaman webnya http://www.bollyn.com/.




EN ROUTE TO ISRAEL, NOVEMBER 4, 2013 - The former Malaysia Airlines Boeing 777-2H6(ER) (now a GA Telesis plane with new registration as N105GT) departs the Aéroport Tarbes-Lourdes-Pyrénées en route to Tel Aviv's Ben Gurion Airport, November 4, 2013.
Menurut Bollyn Pesawat ‘kembar’ MH370 ini telah dirakam di sebuah lapangan terbang kecil di Tarbes–Lourdes–Pyrénées, Perancis pada 4 Oktobe 2013 sebelum ia dibawa ke Lapangan Terbang Ben Gurion, Tel Aviv, Israel pada 4 November 2013..



Untuk rekod, Bollyn yang turut membantu Profesor Steven E. Jones dalam menganalis serangan 9-11 telah muncul dengan bukti-bukti yang mengaitkan Israel dalam serangan ini namun mereka berdua telah ‘mendapat susah’ termasuk diserang dan dipenjara.

Meskipun penglibatan Israel tidak dapat dibuktikan, namun ada alibi tertentu yang membuatkan teori ini turut kencang diperkatakan.

Selain Kedutaan Israel didakwa ‘cuti tanpa sebab kukuh’ pada hari kejadian (sama seperti yang berlaku pada hari serangan di Twin Tower, Amerika Syarikat pada 9 November 2001) terdapat bukti lain yang lebih membuka mata.

Ia adalah tindakan Israel membeli dan memiliki sebuah pesawat Boeing 777 2H6(ER) lama milik Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS).

Difahamkan, pesawat MAS Boeing 777 dengan nombor siri 28416 dan didaftarkan sebagai 9M-MRI ini telah dijual kepada GA Telesis, LLC di Fort Lauderdale, Florida pada 21 Oktober 2013 sebelum didaftarkan sebagai N105GT.

Pesawat ini disimpan di Tarbes Lourdes Pyrenees pada 4 Oktober 2014 sebelum dibawa ke Tel Aviv sebulan kemudiannya.

Persoalannya, mengapa Israel membeli dan mahu memiliki pesawat lama MAS ini?

Jika dirujuk kembali reaksi Israel berkaitan kehilangan MH370, seorang ‘pakar keselamatan’ negara tersebut, Issac Yeffet pantas mengaitkannya dengan teori bahawa MH370 telah ditawan pengganas dan dibawa ke Iran untuk digunakan bagi siri keganasan akan datang.

Mengikut apa yang dilaporkan portal Mynewshub

Yeffet dilaporkan memberi kenyataan kepada Times of Israel:

“What happened to this aircraft, nobody knows. My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved. They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it.” (Tiada siapa tahu apa sudah berlaku pada pesawat tersebut. Berdasarkan kes pasport curi yang dilaporkan, saya percaya Iran terlibat dalam hal ini. Mereka telah merampas pesawat dan menerbangkannya ke satu tempat yang tidak dapat dijumpai).

Pendapat ini turut disebarkan oleh individu yang bukan rahsia lagi merupakan agen Israel dan penyebar propaganda Zionis iaitu Rupert Murdoch yang turut memberikan komen senada:

Obama should call Chinese President following today’s incident and say “we both have the problem of Muslim terrorism. Can we work together?”
3:50 AM – 8 Mac 2014

777 crash confirms jihadists turning to make trouble for China. Chance for US to make common cause, befriend China while Russia bullies.
4:15 PM – 9 Mac 2014

World seems transfixed by 777 disappearance. Maybe no crash but stolen, effectively hidden, perhaps in Northern Pakistan, like Bin Laden.
2:23 AM – 15 Mac 2014

777. Still think this a reminder that US and China should be working more closely on Muslim extremist threat.
2:26 AM – 15 Mac 2014

Sejak dahulu lagi, Israel sering ‘digosipkan’ sebagai perancang licik dalam banyak agenda dunia termasuk serangan 9-11.

Rancangan ini kadangkala dapat dihidu selepas kejadian berlaku, contohnya menerusi filem Medusa Touch pada tahun 1978 yang menunjukkan adegan serangan persis 9-11 di penghujung filem.



Pembikinnya, Arnon Milchan selepas diteliti adalah penerbit filem yang juga anggota perisikan Israel, Mossad.

Jadi selepas diambil kira tentang pesawat MAS yang secara tiba-tiba menarik minat Tel Aviv, tak dapat tidak kita akan terfikir bahawa tidak mustahil jiak kehilangan MH370 adalah satu daripada plot yang sudah dirangka oleh Israel.

Pada masa sama, Israel mungkin telah menunjukkan petanda mahu menjadikan Iran sebagai kambing hitam sambil misi utama mereka sebenarnya mewujudkan false-flag bagi mengatur satu kejadian serangan ala 9-11 menggunakan pesawat MAS tidak lama lagi?

Apa pun, teori kekal sebagai teori selagi ia tidak dibuktikan secara sahih. Sama-samalah kita doakan semoga kebenaran akan ditunjukkan akhirnya.

#MissingMH370 Kenapa CNN lebih percayakan Sumber Anwar Berbanding Najib Mahupun Hishammuddin

PPM tertarik kepada satu penulisan Datuk Huan di bawah ini.

“Semasa krisis MH370, semua orang dahagakan maklumat. Bagaimanapun, berita CNN menyampaikan maklumat yang berat sebelah mengenai MH370 secara berterusan atas nama ‘laporan berita’. Bukan sahaja ia memburukkan lagi masalah yang sedia ada, tetapi ia juga menyebabkan orang ramai ‘menentang’ Malaysia yang pada masa ini sedang berusaha melakukan yang terbaik untuk mengesan pesawat itu dengan kerjasama 26 negara lain.

“Jelas sekali, CNN mempunyai agenda tersembunyi dengan mencemuh Malaysia menerusi artikel dan rencana yang berat sebelah.”

Menurut Huan lagi, dalam dunia CNN, misi mereka dalam mengejar rating telah mengenepikan laporan berdasarkan fakta.

Lebih melucukan, penyampai berita saluran itu hanya menggunakan pesawat mainan untuk menggambarkan bahagian tertentu pada pesawat sambil mengeluarkan teori-teori mereka.



Itu belum lagi ditambah dengan penerangan menerusi gambaran grafik ‘murah’ bagi merendah-rendahkan lagi Malaysia di mata dunia.

“Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, rating CNN telah menurun berbanding Fox News sehinggalah berlakunya kejadian MH370. Jelas sekali dunia sangat berminat dengan misteri ini. CNN melihat berita kehilangan pesawat ini sebagai ‘lombong emas’ sekaligus memanipulasikannya ke tahap maksimum.

“Secara mudahnya, motivasi CNN ialah tentang keuntungan menerusi rating yang tinggi. Namun, siapa yang terpaksa ‘membayar harga’ atas laporan yang tidak berasas dan tidak bertanggungjawab mereka?

“Sudah tentu Malaysia! Simpatilah sikit! Fikirlah apa yang dilalui oleh semua orang,” kata Huan.

Beliau pada masa yang sama turut membidas wartawan penyiaran yang tidak bersungguh-sungguh melakukan penyelidikan sehingga merujuk Kuala Lumpur sebagai salah satu bahagian di Indonesia.



“Baru-baru ini, CNN menemubual Anwar Ibrahim bagi mengetahui pandangannya mengenai MH370. Walhal, mereka sebenarnya boleh menemubual Perdana Menteri atau Pemangku Menteri Pengangkutan yang boleh memberikan jawapan yang lebih jelas mengenai perkara itu!



“CNN jelas tidak mempunyai akar berita lagi. Keutamaannya lebih kepada rating dan keuntungan serta menyokong apa sahaja agenda politik tersembunyi, sekaligus membutakan penerbitnya daripada mematuhi prinsip-prinsip kewartawanan dan tanggungjawab asas dalam melaporkan kebenaran dan tanggungjawab.

“Jangan pilih Malaysia walau apa pun motif anda! Jika mahu menulis mengenai negara ini, lakukannya dengan betul!” tegas Datuk Huan.

Satu persoalan yang terdetik difikiran PPM kenapa CNN yakin sangat info Anwar Ibrahim berbanding Najib mahupun Hishammuddin walhal mereka berdualah yang benar update setiap info dari pelbagai sumber yang dilenkapi pelbagai teknologi yang canggih.

Adakah Anwar mempunyai versi yang lain untuk disampaikan tetapi semata temuramah tidak tersampai laaa jugak. Atau inilah perancangan Anwar dengan CNN yang sengaja mencari jalan menjatuhkan Malaysia di bawah pimpinan Najib?