Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 16 March 2013

Lahad Datu Nurul Izzah Naik Panas Hati Apabila Kebodohannya Diselar Bertubi-tubi

Nama sahaja Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah tetapi malang tidak dapat membezakan antara Pasukan Polis Hutan (PPH) dan Pasukan Gerakan Am (PGA).

Berdasarkan sedutan rakaman ceramah du YouTube, Ahli Parlimen Lembah Pantai itu memang mengalami sindrom keliru apabila bercakap tentang PPH dan PGA serta kaitannya dengan insiden Lahad Datu secara membabi-buta tersasar dari fakta dan kenyataan yang sebenarnya.

''Masalahnya ialah masalah struktur. Semua polis itu ramai, kebanyakan besar dihantar jadi polis hutan, 'General Operations Force' (PGA) untuk lawan komunis dulu.''You do not need 'General Operations Force' now (anda tidak perlukan PGA sekarang),'' kata Nurul Izzah seperti dipetik dan Rujuk Sini

Kegagalan Ratu Twit Nurul Izzah menjelaskan secara tepat latar belakang dan fungsi pasukan keselamatan tersebut dalam ceramahnya di Lucky Garden, Bangsar pada 16 Februari lalu. Terang-terang membuktikan Ratu Twit ini cap ayam yang penuh fantasi twit sampai terlupa untuk berlajar mengenali sebelum bercakap.

Sebab Ratu Twit terlampau bercita-cita ingin menjadi pemimpin atasan negara tidak buta mengenali fungsi setiap jabatan dalam PDRM.

Kebodohan dan keceluparan Ratu Twit terserlah yang amat! semasa video tersebut apabila mengkritik penghantaran pasukan keselamatan yang ramai ke Sabah dan memanggil mereka sebagai 'Polis Hutan' wahal dirinya tidak ubah macam manusia baru keluar dari hutan.

''Kata Nurul Izzah, 'Polis Hutan' tugasnya melawan komunis dan oleh kerana komunis telah tiada, maka penghantaran pasukan ini ke sana tidak relevan sama sekali

Sayangnya PPH yang disebut dan dimaksudkan Ratu Twit Nurul Izzah tidak wujud lagi selepas ancaman komunis berakhir pada 1989 dan pasukan tersebut dikenali sebagai PGA sejak 1997. Emmm buta sejarah pun ada juga!

Fungsi pasukan tersebut yang pada asalnya menentang pengganas komunis juga telah dirombak berdasar keadaan dan situasi negara kepada usaha menjaga keselamatan di sempadan dan perairan negara, ancaman pencerobohan pendatang asing tanpa izin (PATI), aktiviti rompakan di laut, penyeludupan, antipengganas, ketenteraman awam, mencari dan menyelamat serta pencegahan jenayah. Sekurang-kurangnya peranan yang dimainkan memberi mamfaat yang besar kepada negara bukan?

Malah peranan yang dimainkan dalam Ops Daulat di Lahad Datu benar-benar menepati semua fungsi PGA tetapi Nurul Izzah sengaja ingin meraih keuntungan politik untuk menyatakan penghantaran pasukan ini ke sana sebagai kesilapan besar yang tidak relevan. Matalamat sebenar yang tersirat disebalik ucapan fantasi Ratu Twit cuba mengalih perhatian pembongkaran Tun Dr Mahathir yang mengatakan Arab Spring berlaku sebelum musim bunga dan berberapa pendedahan berani dari pelbagai media antarabangsa yang menyentuh peranan bapanya seperti.

Oleh itu kenyataan Nurul Izzah yang memperlekehkan Cawangan Khas yang dikatakannya berfungsi untuk mencari 'budak hilang' selain mahu cawangan itu dimansuhkan dan anggota-anggotanya dijadikan pegawai penyiasat. Terbukti sengaja cuba mengambus semua pendedahan media luar dari Ratu Twit itu bangkit perjelas dan saman semua pendedahan ini termasuk menyaman Tun Dr Mahathir. Tetapi itu tidak berlaku dan seolah-olah Ratu Twit gagal mencari hujah dan bukti untuk mempertahankan bapanya.

Sekarang rata-rata, rakyat bangkit persoalkan layak ke orang macam Izzah diberi peluang memimpin negara kerana negara sedang menangani pengganas dengan menggunakan semua jentera dan kekuatan yang ada! Izzah pula sebok hendak buang sebahagian kekuatan anggota keselamatan yang kita ada. Bengap dan langsung tidak kena pada masanya untuk membuang kekuatan ketika kita memerlukan. PecahPalakMikir
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Isu Terkini

get this widget here