Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 3 June 2014

Bala Besar Menimpa Yammy Samad #DyanaSofea Bertimpa-timpa Setelah Kalah #PrkTelukIntan



Kadang-kadang manusia bila terlampau seronok hinnga terlupa yang manusia hanya merancang tetapi Qada dan Qadar yang menentukannya.

Inilah kisah yang berlaku kepada keluarga Dyana Sofea. Ibunya Yammy Samad bergitu gembira bila mendengar anaknya bakal dicalonkan sebagai calon DAP Prk Teluk Intan. Maka terus terlupa dimana asal-usulnya mencari rezeki mencari bantuan menyekolah anaknya. 

Semua kebaikan parti UMNO kepadanya hilang malah yang tinggal jahat-jahat belaka. Apa yang baik dimata Yammy hanyalah DAP. DAP paling baik kerana sanggup mencalonkan anaknya, sanggup memberi habuan, harapan dan impian untuk anaknya dan sekeluarganya.

Maka makin galaklah Yammy menghina UMNO dengan pelbagai tomahan, 

Menyokong Dyana Menghina dan berikrar menghalang Hudud,

Menghina Perkasa sampai sanggup meletak jawatan serta-merta, 

Menghina Tun Mahathir seolah-olah keluarganya sama taraf atau lebih hebat taraf dari Tun Mahathir.

Menghina UITM yang memberi didikan dengan bantuan penuh supaya anaknya menjadi orang yang berguna.

Inilah manusia bernama Yammy Samad kerana terdengar guruh dilanggit air setempayan dituangkan. Tetapi manusia seperti ini selalunya terlupa yang sejauh manapun manusia merancang ketentuannya hanya Allah yang tahu. Dan apatah untuk manusia sanggup menjadi bongkak memperlekehkan Hukum Hudud demi menggangkat darjat DAP lebih tinggi sebagai parti berbilang bangsa.

Akibatnya selepas kekalahan Teluk Intan, Yammy Samad bukan sahaja menjadi bahan serang UMNO, Malah atas pagar turut bersuara dan yang paling sedih ada orang: 

DAP mengaitkan Yammy Samad lah punca pengundi cina lari menyokong DAP

Yammy Samad dan Dyana juga dipersalahkan sebagai punca PAS memboikot kempen Prk Teluk Intan.

Sekarang semua pihak menyalah dan menyerang Yammy Samad samada dari UMNO, PAS dan DAP. Akhirnya apa nasib Dyana Sofea nanti? Untuk sebulan dua ini memang DAP membela dan memberi keyakinan kepada keluarga Yammy untuk memberi peluang lain buat Dyana.

Tetapi masih inggatkah kita kisah Cikgu Mala setelah berkorban meninggal jawatan kerajaan demi menjadi calon PAS di DUN Tenang, selepas kekalahan kepada BN, memang PAS ada janjikan untuk memberi peluang lain buat Cikgu Mala tetapi akhirnya janji tinggal janji.


No comments:

Isu Terkini

get this widget here