Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 24 November 2012

Bertapa Gementar Pakatan Rakyat Hingga Hendak Saman Vendor Penjual Utusan Malaysia


Inikah bahasa dari kumpulan amat tertekan menghadapi keberanian Utusan Malaysia mendedahkan kenyataan Nurul Izzah berkaitan Hak Murtad Orang Melayu. Hinggakan kedengaran "bahasa Saman terhadap Utusan Malaysia harus juga dikenakan kepada agen-agen atau vendor yang mengedar akhbar dan menjual akhbar berkenaan"

Walaupun Presiden PKR Nurul Izzah Anwar hari ini telah memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap akhbar Utusan Malaysia ekoran penyiaran berita berunsur fitnah terhadapnya berhubung pandangan ahli parlimen Lembah Pantai itu mengenai kebebasan beragama di bawah tajuk "Melayu bebas pilih agama: Rakyat tidak harus dipaksa amal ajaran tertentu - Nurul Izzah"

Walaupun Utusan disaman tidak bermakna rakyat tidak faham apa yang digambarkan Nurul Izzah dengan nada bahasa yang dilontarkan termasuk mendapat tepukan gemuruh dikalangan bukan islam! Cukup memedihkan perasaan masyarakat islam kecuali kepada mereka yang lebih terpengaruh kepada Pakatan Rakyat.
Yang paling menghairankan kenapa Malaysiakini yang paling awal menyiarkan isu tersebut tidak diambil apa-apa tindakan?

Tetapi bila mendengar Utusan Malaysia amat sakit dan ketakutan buat mereka hingga ada dikalangan mereka menyiarkan di blog untuk menyaman secara menyeluruh meliputi Vendor dan kedai-kedai besar tidak akan berani lagi untuk menjual akhbar berkenaan kerana tidak mahu mengambil risiko. Dengan cara itu saja Utusan akan lingkup dengan cepatnya apabila vendor dan kedai-kedai enggan menjualnya kerana takut berdepan dengan risiko. Itulah azam bagi orang semakin terdesak.

Bila mereka dan akhbar Pakatan Rakyat kena tindakan apa jawapan mereka? Tiada kebebasan bersuara dan sekarang jika kenyataan Izzah dihujahkan dengan apa yang dilafazkan dikatakan fitnah! Rasanya Izaah kena ambil perhatian kepada Zulkifli Nordin juga keran tidak ahbis-habis menghujahkan yang sama seperti utusan siapa ada video lagi! tetapi kenapa tidak ada sesiapa dikalangan Pakatan Rakyat berani ambil tindakan?

Hakikatnya rakyat harus berbanga dengan Utusan Malaysia yang sanggup menghadapi apa jua cabaran demi menyampaikan maklumat yang tepat kepada rakyat. Biarlah orang hendak saman atau orang hendak boikot hingga menjajaskan penjualan. Utusan Malaysia tidak juga berhenti berjuang walaupun menghadapi tekanan yang amat kuat. 

Atuh bangkit kita pertahankan Utusan Malaysia yang 1000 kali baik dari Malaysiakini, Suara Keadilan mahupun Harakahdaily. Lebih baik dari portal yang mendapat hasil upah dana kuasa luar yang berminat dengan pertukaran regim di negara ini.



No comments:

Isu Terkini

get this widget here