Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 23 November 2012

Pembongkaran Skandal " Regime Change "

Ahli Parlimen Wangsa Maju (Bebas) Wee Choo Keong menyifatkan mereka yang menerima dana asing sebagai penderhaka dan pengkhianat Negara. Menurutnya, mereka sedang berusaha untuk menghuru-harakan keamanan yang dinikmati rakyat negara ini untuk menumbangkan sebuah kerajaan yang dianggap rejim. 

Beliau juga menegaskan bahawa kemasukan dana asing yang tidak diisytiharkan dan tidak dikesan oleh pihak berkuasa berjumlah jutaan ringgit disalurkan kepada syarikat Suara Inisiatif Sdn Bhd yang kemudian mengagihkan secara rahsia kepada SUARAM sebuah badan yang tidak berdaftar dan juga Malaysiakini sebuah portal berita yang mencanang-canangkan bahawa ianya bebas. 

Dengan rasa penuh insaf, Wee berkata, "saya tidak mahu menyaksikan dana asing digunakan untuk sesuatu aktiviti atau kempen untuk mencapai agenda-agenda bagi mewujudkan ketidakstabilan negaraku dengan matlamat "REGIME CHANGE" melalui "racial tension"., dengan izin." Berikut adalah ucapan penuh Yang Berhormat Wee Choo Keong semasa sesi perbahasan peringkat jawatankuasa Bajet 2013 bagi Kementerian Dalam Negeri di Dewan Rakyat. Menurut maklumat yang diberikan, jumlahnya ialah 12,631 pada tahun 2010 dan 11,832 tahun lepas. 

Dermawan-dermawan asing termasuk En George Soros atas nama "Open Society Foundations" dan/atau sesiapa yang berfikiran sama kepada mana-mana pertubuhan dalam negaraku ini selagi ia adalah sebagai usaha-usaha membantu pembinaan negara (nation building) secara teratur, berpandukan undang-undang dan prihatin terhadap kemakmuran rakyat dan kestabilan pentadbiran negaraku.

Tuan Pengerus/ Rakyat Malaysia yang setia dan cintakan keamanan harus menentang sebarang penyaluran dana asing kepada mana-mana pertubuhan sama ada berdaftar atau tidak, dimaktubkan atau tidak atau mana-mana parti politik berdaftar kecuali sumbangan dana asing itu diisytiharkan oleh penderma dan penerima yang juga menyatakan kepada umum tujuan bantuan atau sumbangan.
I
berkait dengan politik dan pentadbiran negaraku.

Fakta yang ada setakat ini mengambarkan bahawa dana asing agak besar jumlahnya ini seperti diseludup masuk ke dalam Negara. Malaysia menjadi alat kepada taikun atau kuasa asing dan juga tidak mahu lihat negaraku ini mengalami nasib yang sama seperti Negara-negara "Arab Spring" yang hari ini didukung oleh beberapa kuasa asing sebagai telah bergerak maju berapa tapak walaupun sebenarnya sarat dengan masalah. 

Dari fenomena "Arab Spring" terdapat contoh seperti Mesir, Tunisia, Libya dan Syria dimana dana dari "National Endowment for Democracy" terlibat. Semuanya bermula dengan kempen yang kononya untuk "Demokrasi, Kebebasan, Pertanggungjawaban dan Ketelusan". Adakah Malaysia perlukan pengalaman ala "Arab Spring" untuk berubah dan lebih terbuka? Jawapannya "TIDAK" kerana negaraku ini perlukan ialah perubahan tertib dan berevolusi.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here