Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 24 October 2013

Siapa Berkata Mat Sabu Turun #SungaiLimau Sebagai Saksi Kecewa Adalah Silap Menduga

Ramai yang beranggap malang Mat Sabu bertimpa-timpa. Tetapi betulkah atau sebenarnya ramai yang tersilap. Sekali pandang memang nampak tidak ubah seperti Mat Sabu sedang menerima hukuman dari akibat sebagai seorang jaguh Ketuanan DAP.

Akibat dari itu juga, berkeputusan PAS mengenepikan Mohamad Sabu daripada menjadi calonnya di kerusi Sungai Limau. Lebih malang lagi ini adalah pertanda berganda penghalang besar Mat Sabu dari memenangi sekali lagi jawatan timbalan presiden parti akhir bulan November depan.

PAS Kedah menolak Mat Sabu dengan alasan beliau menjadi punca kejatuhan PAS dalam pilihan raya umum 5 Mei lalu dan sekaligus membuktikan Mat Sabu hanya layak datang ke Sungai Limau sekadar untuk menjadi saksi kepada calon Mohd Azam Abd Samad. Itupun sekadar kesian tapi kalau tak adapun siapa kisah.

Mat Sabu sendiri telah kalah di kerusi parlimen Pendang kepada veteran Umno, Datuk Othman Abdul dengan majoriti lebih 4, 000 undi. Satu kekalahan yang maha dahsyat hingga membernamkan usahanya untuk berpeluang untuk pertahankan Timbalan Presiden PAS. Lagi selama ini selama bergelar sebagai Timbalan Presiden apa yang Mat Sabu buat melainkan membuka seluas-luas pintu parti PAS demi membenarkan DAP mencabul kehormatan PAS dengan sepuas-puasnya.

Sekarang suara akar umbi PAS telah memberontak kecewa dengan tabiat Mat Sabu yang sanggup mengabaikan amaran kufur dari Harun Din angkara menghalalkan khalimah Allah dipergunakan untuk tujuan memperngaruhi gejala murtad dikalangan masyarakat islam. Harun Din pula mempunyai pengaruh besar di Kedah dan Perlis.

Sebab itulah Akar Umbi terutama Kedah dan Perlis, semakin berani memberontak, dan Mat Sabu juga terlupa yang kawasan bekas MB Arwah Azizan itu adalah pendukung islam sejati yang anti penyalahan guna Khalimah Allah untuk gejala permutadan umat. Arwah Azizan sendiri sebaris dengan Nasharudin Mat Isa serta Hassan Ali, yang selama tegas dalam mempertahankan Khalimah Allah. Ahh!! Pecah Palak Mikir Mat Sabu dibuatnya.

Sebab itulah setakat ini belum ada mana-mana PAS Kawasan yang mencalonkan Mat Sabu untuk mempertahankan jawatannya, hatta Mesyuarat PAS Alor Setar yang turut dihadiri Timbalan Presiden PAS Mat Sabu pada beberapa hari lepas, kelihatan terlampau memalukan Mat Sabu kerana akar umbi Kedah enggan memberi muka pada Mat Sabu sebaliknya dicalonkan pula Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man. 

Kerana apa? Kerana Mat Sabu bukan perjuang PAS sejati tetapi gunting dalam lipatan yang berpaksikan PKR dan DAP melebihi matlamat dan prinsip perjuangan PAS.

PAS sedar kekalahan PAS di Kedah lebih kerana cara kegelojohan setengah ahli PAS yang terlampau bercita-cita untuk merampas status MB dari Arwah Azizan. Kerana terlampau menyerang dan sabotaj Arwah Azizan dan juga kerana keterlampauan menjadi Pak Turut DAP. Yang menjadi contoh terbaik permasalahan ini adalah Mat Sabu. 

Kalau Mat Sabu bertanding, peluang untuk kalah sangat cerah kerana pengundi di sini tidak suka kepadanya lebih-lebih lagi selama ini DAP lah yang paling tidak suka Arwah Azizan dan Mat Sabu adalah proksinya.

Apabila Mat Sabu mendewa-dewakan Mat Indera sebagai pejuang secara melampau-lampau maka bertambah-tambahlah tahap meluat orang-orang PAS terhadap Mat Sabu termasuklah di Sungai Limau. Dan apatah lagi dengan pengundi islam atas pagar dan BN. Bertambah hancur kalau dicalonkan Mat Sabu.

Akhirnya Abdul Hadi Awang agak terpaksa mengumumkan parti itu akan meletakkan muka baru di Sungai Limau iaitu Mohd Azam Abd Samad maka meloponglah Mat Sabu dan kelamlah dunia politiknya 

Tetapi jangan lupa pula, sesiapa berkata sedemikian, sebenarnya adalah silap. Kerana Mat Sabu masih kuat sebenarnya, kerana Mat Sabu bisa menjadi ahli seumur hidup DAP. Mat Sabu punyai rangkai proksi yang hebat iaitu DAP malah DAP berlatar berlakangkan proksi perjuang tegar Kristian. Jangan lupa sunami PRU13 angkara sokongan padu Ultra Kiasu dan pejuang tegar Kristian. Jadi tidak salah lagi orang seperti Mat Sabu sesuai sangat dijadikan senjata duri DAP dalam daging umat islam Malaysia.

Oleh itu Mat Sabu boleh berpeluang menjadi calon melayu yang paling berjaya dalam DAP, kerana ketokohan utama Mat Sabu yang tiada tolok banding dalam kebanyakan ahli PAS, kerana sanggup memberlakangi Agama Bangsa Dan Negara demi memertabatkan ketuanan DAP sebagai kuasa mutlak mengatasi kepentingan ABATA.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here