Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 1 February 2014

Hujah Roketkini Memperjatuhkan Anwar, Azmin dan Khalid The Three Sekangkung

Dalam keterlekaan Roketkini cuba menghuraikan kenapa Anwar layak bertanding di Kajang, secara langsung memperlekehkan standard Anwar mantan Meteri Kewangan. Dalam hujah Roketkini mengatakan

Langkah menjadikan Anwar penasihat ekonomi Selangor juga barangkali boleh dilihat sebagai langkah untuk mewarnakannya sebagai sumber kepada segala polisi dan dasar ekonomi Selangor.

Namun malangnya pada ketika tersebut, Anwar lebih terampil sebagai personaliti nasional yang sedang diusung sebagai calon perdana menteri. Lalu Khalid diberikan segala puji-pujian atas segala kebaikan dan faedah yang dinikmati rakyat Selangor.

Kita barangkali masih ingat tentang isu kutipan sampah, selain isu air Selangor yang tidak ditangani secara politikal.

Akhirnya politik Khalid dilihat gagal apabila akur kepada perancangan Kerajaan Persekutuan BN; selain kekusutan ADUN Selangor yang mengadu payah sungguh mahu berurusan dengan Khalid kerana negeri itu ditadbirnya seakan sebuah syarikat
.
Ini sekaligus memberi pengertian yang Anwar dan Khalid gagal tetapi bagaimana Anwar yang gagal sebagai penasihat ekonomi Selangor layak menjadi MB dan Khalid yang gagal jadi MB dicadangkan Roketkini sebagai penasihat Anwar..

Apa yang boleh berbeza sangat dari sebelum buat kedua individu yang sememangnya gagal? Tetapi kenapa Roketkini takut mengwar-warkan Azmin sebagai MB kerana rata-rata Rakyat Selangor lebih yakin kepada Azmin..

Opss terlupa pula misi utama hendak jadikan Anwar PM ke-7 jadi senanglah DAP sembelih berkerat-kerat.....!!! 


No comments:

Isu Terkini

get this widget here