Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 14 December 2014

Jawapan Alvin Tan "Saya Percayakan Melayu Murtad" Kepada Hishamuddin

Masih inggat lagi bagaimana Hishamuddin Rais nasihatkan Alvin Tan jangan berputusasa sebagai warga buangan dan contohilah  Nabi Muhammad S.A.W.
Apa jawapan Alvin kepada  Hishamuddin baca dibawah:

Penulis blog seks dan juga pelarian di Amerika Syarikat, Alvin Tan mengulangi kontroversi melalui status yang dimuat naik ke laman sosial Facebooknya, pagi tadi.

Menurutnya, satu-satunya orang Melayu yang dipercayainya adalah di kalangan mereka yang murtad.

Malah, dia menyifatkan golongan itu adalah mereka yang berani menyatakan kebenaran, termasuk menghina Allah SWT dan juga Nabi Muhammad SAW.

“Melayu yang saya percaya hanyalah mereka yang murtad. Ia memerlukan keberanian dan keyakinan tinggi untuk keluar daripada kepompong berkenaan (Islam).

“Saya tidak tertipu dengan semua yang melibatkan Islam, cukup untuk semua ini, saya keluar!

“Kemudian berjuang untuk mendapatkan kebebasan, kepercayaan terhadap kehidupan, kerana apa yang berlaku ialah kerajaan percaya bahawa anda tidak mempunyai hak untuk memilih agama.

“Ramai yang fikir, mereka yang bukan Islam akan berdepan masalah jika menghina Islam, dan sekarang kita lihat apa yang mereka (kerajaan) lakukan kepada Muslim yang menghina Allah atau Muhammad Rasullullah!” demikian catatannya yang dimuat naik pada jam 9 pagi tadi.

Malah, beliau dengan lantang menyatakan hormat terhadap keberanian dan kebijaksanaan mereka yang murtad.





Semalam, aktivis politik, Hishamuddin Rais menyifatkan penulis blog kontroversi itu melakukan perjuangan seperti Nabi Muhammad yang berhijrah ke Madinah.

Dia turut menasihatkan Tan dan aktivis, Ali Abdul Jalil yang memperoleh suaka luar negara untuk meneruskan ‘kerja politik’.

Hishamuddin berkata, kegiatan itu boleh dilakukan dari luar Malaysia, bagi memastikan wujudnya kerajaan lebih adil.

Tan kini adalah pendatang asing tanpa izin di Amerika, selepas dokumen perjalanan (pasport) miliknya dibatalkan Malaysia, Isnin lalu.

Tindakan sama turut dikenakan ke atas Ali, dengan kedua-duanya kini disenaraihitamkan dalam sistem imigresen.Langkah itu diambil, ekoran kedua-duanya mempunyai kesalahan menghina sistem mahkamah, Islam dan juga Raja-raja Melayu, lapor TRP. Sumber terjemahkan Facebook Alvin kuala lumpur post.net

Sebarkan...

No comments:

Isu Terkini

get this widget here