Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 6 May 2015

Bukti PAS cipta Spekulasi BN Kalah Dalam Menang Di #PRKRompin #PrkPermatangPauh

Bila BN memenangi kerusi MP Rompin buatkan PAS mencari alasan kononnya mereka menang tetapi ada banyak yang sebenarnya PAS sembunyikan dari pengetahuan umum.

1. Walaupun ketika isu Tun Dr Mahathir menyerang Datuk Sri Najib PAS tetap gagal mamfaatkan kerana PAS parti pembononh dalam perjuangkan Hudud. Hudud terselah gimik sahaja kerana PAS sendiri penakut kepada PKR dan DAP tidak berani menegak kebenaran.


2. PAS hanya memenangi undi yang  hampir sama jumlah berbanding PRU 13 iaitu 14,901. Ini boleh diandaikan mungkin pengundi PAS sememangnya penduduk yang menyara hidup dengan hasil tempatan bukan berhijrah.

Walhal jumlah keluar mengundi adalah merosot 73% berbanding 85.9% PRU13, menyebabkan BN mendapat undi 23,796 merosot berbanding dengan PRU13. Menyebabkan BN mendapat majoriti 14,901 berbanding 15,114 pada PRU13.


Kenapa tidak boleh diandaikan ramai pengundi tidak pulang?

3. PAS sebenarnya hilang arah dalam kempen PRK Rompin PAS tidak boleh hidup tanpa Pakatan dan itulah punca kenapa PAS tetap gagal memenangi PRK Rompin walaupun ketika mempunyai peluang besar di bantu tekanan isu GST dan Tun Dr Mahathir.

4. Yang paling menarik PAS tetap kena memperhambakan diri di Permatang Pauh walaupun disabotaj Wan Azizah, Mat Sabu dan Lim Guan Eng di PRK Rompin.


No comments:

Isu Terkini

get this widget here