Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 12 April 2012

Anwar Histeria Bila IMF Memuji Prestasi Ekonomi Najib

Pada 6 Febuari 2012, Lembaga Pengarah Eksekutif IMF telah memuji kerajaan Malaysia yang mampu menegekalkan prestasi makroekonomi Malaysia walaupun selepas kemelesetan ekonomi dunia dengan prestasi kewangan yang teguh. IMF mengakui yang Malaysia berjaya kerana mempunyai asas-asas yang kukuh dan rangka jangka panjang yang teratur menjadikan berada dalam keadaan yang amat selesa untuk menghadapi persekitaran ekonomi luar yang masih tidak menentu dimasa-masa yang datang.

Jangan lupa Pengarah IMF berkata sistem kewangan negara kekal kukuh, kapital, dan berdaya tahan. Ini menunjukan apapun wayang yang dimainkan Pakatan haram hanyalah sekadar mengalih perhatian politik kepada menyokong mereka dan bukan kerana kebenaran atau kemampuan mereka.

Sekarang apa lagi Anwar hendak auta tentang ekonomi dan perancangan struktur ekonomi negara di bawah najib setelah Gabenor Bank Negara terbaik didunia menafikan ramalan ekonomi Anwar dan lapuran hutang negara yang telah langsai termasuk bukti-bukti lain bagaimana pengukuhan ekonomi negara (klik yang berwarna untuk mengetahui lanjut)

Negara kita masih juga memerlukan pembaharuan struktur ekonomi negara  untuk peningkatan potensi ekonomi supaya lebih berkembang. Yang pasti barisan pakar ekonomi negara telah melakar perancangan yang terbaik dan kemas hingga membuktikan mereka bukan sekadar bercakap tetapi berjaya merelisasikan dalam bentuk memberi mamfaat kepada rakyat, termasuk merelisasikan Tranformasi Kerajaan yang juga menitik berat terhadap keperluan dan kebajikan rakyat. rujuk sini untuk lebih jelas

Yang menjadi masalah ancaman utama perancangan dan peningkatan ekonomi negara, bukannya datang dari situasi luar tertapi lebih terancam dengan keadaan politik pembankang yang cuba mensabotaj apa jua perancangan Perdana Menteri.

DS Najib telah menunjuk bukti kemampuanya mentabir negara dan kenapa kita hendak menidakan kemampuannya?
__________)Rujuk sini untuk sumber lebih jelas(__________


No comments:

Isu Terkini

get this widget here