Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 10 March 2012

Bila Orang Gila.... Bercakap



Tuan Ibrahim hendak tutup Felda! Kononnya warga Felda tertindas! Menurutnya, seperti yang dijanjikan didalam buku jinggay, Pakatan Haram akan menutup Felda Plantation dan tanahnya akan diagih-agihnya kepada rakyat yang layak. Benarkah Pakatan Haram akan berbuat sedemikian, sedangkan Pakatan Haram telah jelas terbukti selalu mengkhianati rakyat dengan menyelewengkan tanah-tanah rakyat. Inilah gaya bila orang gila kuasa bercakap. Bukan penah teringat kepincangan Pakatan Haram dalam urusan pentabiran.

Bagaimana dengan pendedahan Raja Petra, Selangor yang kerugian 250juta akibat kehilangan 234 hektar tanah dibawah KHSB (rujuk). Adakah ini dapat dijadikan bukti Pakatan Haram layak mentabir dan mengagih-agihkan tanah Felda kepada rakyat. Buktikan dimana kelayakan Pakatan Haram untuk menterjemahkan Buku Jinggay sepertimana Datuk Seri menterjemahkan Tranformasi Kebajikan Rakyat.

Tuan Ibrahim sepatutnya membuktikan dahulu sejauh mana Ladang Rakyat bergerak, adakah sudah boleh dikatakan menyaingi kehebatan Felda, ataupun adakah menyamai 10% kemanjuan Felda. 1% pun belum tentu cecah. Jadi dimana kelayakan Ibrahim memberi jaminan segalanya akan berjalan lebih baik dari Felda.

Bagaimana rakyat boleh mendegar suara seorang munafik seperti Tuan Ibrahim yang menjadi pengikut tegar Anwar boleh yang menyebabkan Nik Aziz mengabaikan kata dua kepada Anwar samada saman atau tarik kenyataan dari WSJ. Bukankah Tuan Ibrahim juga pemegang amanah Majlis Syura Parti Adat Sosial untuk menggesa Anwar mengutamakan perjuangan yang lebih Islamic. Ohhh terlupa pula, namapun Parti Adat Sosial. Sudah Tukar Ka!! Patutlah Tuan Ibrahim boleh suka-suka untuk mengkhianati PAS.

Kelayakan Tuan Ibrahim hanya layak menjadi pecacai Anwar yang setia dan sedia menurut apa jua arahan dari masa ke semasa, tampa memperdulikan apa jua akibatnya walaupun kadang-kadang boleh menjejaskan akidah.

Tuan Ibrahim kalau benar-benar hebat buktikan melalui pentabiran mana-mana negeri jajahan PAS yang mempunyai kejayaan yang boleh dibanggakan PAS. Tuan Ibrahim boleh bercakap bermain persepsi apa sahaja untuk menipu rakyat, tapi penahkah membuktikan yang dia juga punyai intergriti untuk melakukan dengan lebih baik. Kalau hendak bercakap, budak-budak sekolah pun pandai.



No comments:

Isu Terkini

get this widget here