Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Join us

Tuesday, 24 July 2012

Karpal Singh UPDATE Auta Nasrudin Tantawi

Patutlah sangat membuatkan mereka semakin tidak faham! Ucapan Karpal Singh bukan setakat berterabur! tetapi ayatnya jauh lagi terguling terbelit bersimpul serabut! Memang patutlah Nasrudin Tantawi sendiri naik bengong memikir apa yang dimaksudkan Karpal atau sememangnya sengaja berpura-pura untuk mengawal keadaan yang terdesak?

Cerita yang memberbezakan antara dunia luar debat dengan pada masa berdebat dengan Ustaz Fathul Bahri. Sudah pasti bukanlah masa yang sesuai untuk mempertahan kebenaran tetapi terbaik buat Nasrudin Tantawi jangan pamerkan kepincangan diri walaupun terpaksa berdusta. Mungkin kerana dalam perjuangan PAS berdusta kerana parti bukanlah satu kesalahan malah lebih kepada wajib. Kalau kenyataan ini salah kenapa dibenarkan?

Inilah hakikat dalam PAS yang lebih mengutamakan Auta dari Fakta. Biarlah penuh tipu helah asalkan mendapat tepukan gemuruh yang memberi keuntungan kepada PAS. Walaupun terpaksa menggadaikan tahap standart seorang bergelar ustaz yang kononnya mempertahankan Islam. Apa guna diadakan debat jika jika debat itu sendiri atas semata-mata mempertahankan pekong dengan menyembunyikan kebenaran. berbaloikah demi maruah agama digadaikan? Sebenar matalamat ini mencari kebaikan untuk islam atau yang bertentangan dengan itu?

Oleh itu adalah baik kita nilaikan apa yang sebenarnya di maksudkan Karpal Singh untuk dikemaskinikan dimana diri kita berada?



Friday, 20 July 2012

Nik Abduh Menafikan Anwar Ibrahim Menjadi Perdana Menteri

Sudah!! giliran Nik Abduh pula menafikan Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri, selepas Hasan Ali yang kisahnya kerana mencadangkan Haji Hadi sebagai Perdana Menteri menyebabkan Hasan Ali dipecat. Sekarang giliran Nik Abduh menafikan Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri malah mencanang-canangkan Haji Hadi sebagai calon PM.

Memang cerca merba dikalangan Pakatan Rakyat tidak punyai kata sepakat siapa calon sebenar Perdana Menteri. Tetapi mengenang kisah Nik Abduh tidak kena pecat ke? apabila mengetepikan Anwar Ibrahim sebagai calon utama. Sepatutnya Nik Abduh kena mengwar-warkan Anwar Ibrahim sebagai PM di depan penyokong tegar PAS. Kenapa Nik Abduh tidak berani berterus terang? 

Sedangkan hakikatnya Haji Hadi sendiri mengakui Anwar Ibrahim sebagai PM mewakili Pakatan Rakyat. Mungkin Nik Abduh ini kurang mengetahui apa yang sebenar dalam Pakatan Rakyat kot!! Udah ucapan merapu seorang diri, pakai main hentam je! Anak Nik Aziz ke tu ish ish!!

Thursday, 19 July 2012

Dekat Malaysia Baru 2 Hari Pakai Tudung Sudah Boleh Jadi Ustazah

Ada satu kisah mengenai artis baru dua hari pakai tudung terus dimatabatkan sebagai ustazah. berceramah sana-sini dengan mengutuk lawan dengan fahaman politik yang mendukung pulralisme dan kebebasan hak LGBT bersuara. bergitulah ajaibnya Dekat Malaysia Baru 2 Hari Pakai Tudung Sudah Boleh Jadi Ustazah.
Nasib baik Paris Hilton bukan kat Malaysia
kalau tak ramai yang pujuk masuk politik.

Memang betul kata Ustaz Kazim Elias di Dewan Merdeka Majlis Perbandaran Manjung, Perak, pada 15hb Julai 2012 - bertajuk: Sokong Islam. 

Kalau dulu punya bergambar separuh berbogel dalam tayangan drama dan majalah tetapi semuanya terhapus setelah dua hari memakai tudung? Hebat bukan Dekat Malaysia Baru 2 Hari Pakai Tudung Sudah Boleh Jadi Ustazah dan mengambus semua dosa-dosa lama? 

Persoalannya mereka ini berpolitik sekadar glamor atau prinsip. Atau mendapat sumber pendapatan baru? Kalau ikhlas bertaubat kenapa mesti bersikap mencari salah orang lain?

Iyalah kalau benar-benar hendak bertaubat janganlah berlagak tidak tentu gaya dengan menampilkan diri sebagai orag yang paling warak. Malah menuduh orang sana-sini sesat. wahal dirinya tidak sedar ataui berselindung dengan habuan-habuan tertentu? ikutilah youtube dibawah..

Sejarah UMNO Mengzahirkan Kemerdekaan ke 55

Anak-anak generasi baru sering melupai sejarah kerana terleka dengan hidangan kesenangan di zaman serba canggih yang penuh dengan kesenangan yang pelbagai segi. Mereka tidak penah merasa pahit maung mendirikan Malaysia sebagai sebuah negara yang berjaya dimata dunia. Apa yang mereka mahu adalah dimanja dan terus dimanja sehingga tiada lagi jati diri sebagai anak melayu yang beragama islam atau anak  1Malaysia dari pelbagai kelompok etnik.

Kenapa kita harus meminggirkan sejarah yang berjasa memberi segala kesenangan dan kemerdekaan buat diri kita dan generasi kita? Hayatilah sejenak dan fikirkanlah ketika kita bakal menyambut musim Kemerdekaan ke 55


Oleh Tun Sheikh Engku Bendahara

Pada awal abad ke-20, orang Melayu tiba-tiba berhadapan dengan fahaman baru yang dibawa oleh golongan terpelajar dalam bidang agama dari Timur Tengah. Golongan ini dikenali sebagai Kaum Muda. Golongan ini telah menyebarkan idea hidup beragama ala moden dan bebas daripada cengkaman penjajah asing. Fahaman Kaum Muda yang agresif ini telah ditolak oleh para ulamak konservatif dan para cendekiawan Melayu secara baik tetapi mereka tetap menghalusi mesej yang dibawa oleh Kaum Muda dan menyerapkannya dalam urusan harian dengan toleransi yang tinggi untuk mengelak kejutan budaya yang boleh menggugat keamanan. 

Akibat daripada penolakan itu, Kaum Muda dan para penyokongnya meneruskan agenda mereka melalui penulisan dalam penerbitan akhbar dan majalah. Penerbitan akhbar dan majalah Melayu ini mendapat sambutan yang amat menggalakkan. Akhbar dan majalah baru terbit seperti cendawan tumbuh selepas hujan. Melalui media itu, orang Melayu mula mendapat kefahaman dan kesedaran secara menyeluruh. Mereka bersemangat untuk menyumbangkan buah fikiran dan tenaga untuk kebaikan bangsa Melayu.

Apabila Inggeris gagal mempertahankan Tanah Melayu daripada serangan Jepun, satu bangsa Asia yang diperlekehkan pada tahun 1941, orang Melayu mula membuka mata. Mereka berasa yakin bahawa orang Melayu juga boleh menjadi gagah seperti Jepun lebih-lebih lagi keadaan fizikal orang Jepun lebih kecil daripada orang Melayu sendiri. Pada waktu yang sama, tentera Jepun turut membakar semangat orang Melayu agar berfikiran merdeka melalui slogan ‘Asia Untuk Orang Asia’. Paradigma minda ini telah berlaku secara menyeluruh dan besar-besaran.

Orang Melayu berasa perlu bertindak untuk kepentingan negara dan bangsa sendiri. Namun, pada kenyataannya mereka masih banyak ketinggalan terutamanya dalam bidang pelajaran dan ekonomi. Mereka berjaya bersatu dan mempunyai kesedaran dan kefahaman yang sama dalam fikiran tetapi apabila Jepun menyerah kalah dan Inggeris kembali menjajah mereka terpaksa menerimanya dengan hati yang berbelah bagi.

Di Batu Pahat, pihak Komunis Bintang Tiga telah mengambil kesempatan merampas kuasa semasa kekosongan kuasa mentadbir yang ditinggalkan oleh Jepun. Mereka telah bertindak menjadi pemerintah selama 14 hari dari 17 hingga 31 Ogos 1945. Mereka membunuh banyak orang Melayu dengan kejam . Berikutan dengan itu, wujud perpaduan Melayu yang diketuai oleh Kiai Saleh. Beliau telah menubuhkan tentera Selendang Merah untuk membalas dendam dengan membunuh ahli-ahli komunis dan orang-orang Cina yang disyaki menyokong komunis di Parit Sulong dan di mukim-mukim yang dilalui menghala ke Batu Pahat.

Dato’ Onn berjaya menghentikan kemaraan Kiai Salleh di Bandar Batu Pahat. Kiai Salleh telah dipujuk supaya membubarkan tenteranya dan berhenti memburu orang-orang Cina Komunis . Peristiwa ini memberikan kesan yang amat mendalam kepada orang Melayu tentang betapa perlunya bersatu padu dan memiliki kuasa di tanah air sendiri. Kumpulan komunis dan orang-orang Cina di Batu Pahat amat terkejut dengan keupayaan tentera Selendang Merah dan perpaduan Melayu. Mereka telah meminta maaf dan berterima kasih kepada Dato’ Onn, sebagai Pegawai Daerah dan pemimpin yang telah berjaya menghentikan pertumpahan darah rakyat ketika itu.

Pada 25 Disember 1945, Sir Harold Mac Michael berjaya mendapat tandatangan persetujuan penubuhan Malayan Union daripada kesemua Raja-raja Melayu dari 9 buah negeri. Melalui akhbar-akhbar, Dato’ Onn bin Jaafar segera menyeru orang-orang Melayu bersatu membincangkannya. Pada 3 Januari 1946, beliau telah menubuhkan Pergerakan Melayu Semenanjung di Batu Pahat dan mengusahakan perjumpaan Melayu secara besar-besaran dalam Kongres Melayu Pertama di Kuala Lumpur. Pada 22 Januari 1946, Pemerintahan Tentera British (BMA) telah mengumumkan penguatkuasaan Malayan Union akan bermula pada 1 April 1946. 

Orang Melayu yang masih belum reda kemarahannya dan semangat yang sedang membara seperti api dalam sekam ini terus menyala apabila Inggeris terus melaksanakan rancangan penubuhan kerajaan Malayan Union. Pergerakan Melayu Semenanjung Batu Pahat yang juga diketuai oleh Dato’Onn telah menjadi urusetia dan berusaha menjemput seluruh pertubuhan, kelab dan persatuan Melayu supaya hadir di Kongres Melayu Pertama.

Penubuhan Malayan Union mesti dihalang kerana Inggeris hanya bertujuan untuk mengembalikan maruahnya yang telah diragut ketika kalah dalam peperangan dan penubuhkan Malayan Union akan menghilangkan langsung ketuanan Melayu dan mencabar maruah bangsa. Institusi raja hilang kedaulatan dan kuasa. Negeri-negeri Tanah Melayu diletakkan di bawah Pejabat Tanah Jajahan Inggeris dan kerajaan Malayan Union diketuai oleh seorang gabenor. Pihak Inggeris juga tidak mengendahkan langsung suara orang Melayu meskipun penubuhan Malayan Union tidak dipersetujui rakyat.

Orang Melayu berasa terancam dan terus bersatu. Pada 1 hingga 4 Mac 1946, Kongres Melayu Pertama telah diadakan di Kelab Sultan Sulaiman Kuala Lumpur. Dalam kongres ini semua pertubuhan digabungkan di bawah PEKEMBAR atau UMNO. Dato’ Onn terpilih sebagai Yang Dipertua dan menetapkan Majlis pelancaran Malayan Union dan perlantikan gabenor dipulaukan oleh semua orang Melayu dan juga raja-raja.. Kongres ini juga menetapkan semua orang Melayu berkabung membantah Malayan Union dengan keluar di jalan-jalan raya dan memakai songkok dan baju dengan lilitan putih. Tujuan Kongres Melayu Pertama ini ialah untuk mencari jalan dan bersatu menolak penubuhan Malayan Union. Hasil daripada pertemuan pemimpin-pemimpin pertubuhan Melayu ini, satu resolusi menolak Malayan Union dan perlunya perpaduan dengan satu persatuan diwujudkan. Satu tarikh pertemuan setuju diadakan.


Pada 11 Mei 1946 pertemuan itu telah diadakan di Johor Bahru. Persidangan telah diadakan di Istana Besar dan penubuhan PEKEMBAR atau UMNO telah dirasmikan. Dalam kongres ini mereka bersetuju untuk mengembangkan bantahan orang Melayu terhadap Malayan Union ke seluruh pelosok negara. Ke arah itu mereka perlu mengeluarkan satu memorandum sebulat suara mewakili seluruh orang Melayu dengan satu suara . Berikutan dengan itu satu resolusi ditetapkan agar semua orang Melayu keluar menunjukkan bantahan dan UMNO ditubuhkan.

Mengikut Undang-undang Tubuh atau Perlembagaan UMNO, penubuhan UMNO bertujuan menjalankan segala ikhtiar dan usaha bagi mendirikan sebuah negara yang merdeka dan berdaulat. Perjuangannya adalah untuk memajukan dan menjaga kepentingan orang Melayu khasnya dan rakyat amnya dalam semua lapangan. UMNO juga mengutamakan agama Islam dan adat resam Melayu dan berikhtiar dan berusaha mengembangkannya. UMNO akan memelihara kedaulatan Raja-raja Melayu sebagai raja berpelembagaan dan menubuh, mengawal dan memelihara asas-asas pemerintahan demokrasi berparlimen.

Tentangan terhadap Malayan Union bertambah hebat melalui UMNO sebagai sebuah pertubuhan politik yang tersusun. UMNO telah melancarkan rapat-rapat umum dan tunjuk perasaan di seluruh negara hingga berjaya memaksa kerajaan British mengadakan beberapa rundingan hingga tertubuhnya sebuah jawatan kuasa merangka perlembagaan baru yang dipersetujui oleh UMNO. Laporan Jawatankuasa Kerja ini menjadi asas kepada Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu telah dikeluarkan pada bulan Disember 1947. Pada 21 Januari 1948 Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu telah ditandatangani dan dikuatkuasakan pada 1 Februari 1948 menggantikan Malayan Union.

Sumber sejarah tunsheikh.blogspot.com

Wednesday, 18 July 2012

PRATONTON Adengan Mandi Buih Di Selangor

Patutlah Khalib Ibrahim hendak sangat mengganti tempat Hasan Ali. Puncanya sejak-jemenjak ini banyak sangat aktiviti ekonomi berasaskan sex semakin pesat membangun di merata ceruk Selangor. Sudah menjadi satu sumber menjana pendapatan Selangor. Yang terbaru adengan mandi buih menjadi goreng pisang panas di Selangor.

Patutlah Hasan Ali kena pecat. PAS tidak kisah sangat hal yang berlaku kat Selangor malah hendak tegurpun tidak berani, cuba kalau Selangor masih lagi dibawah UMNO BN. Huhhh tidak menyuruhpun awal-awal lagi mereka bantai cukup-cukup. Tetapi bila hendak diukur tahap pengidap HIV di Kelantan pula yang paling tinggi! Tidak laa pulak berani diheboh-hebohkan bergitu juga kisah mandi buih di Selangor. Ini gamaknya konsep negara kebajikan yang bakal di terap dalam Pakatan Rakyat gamaknya! 

 Kalau bab rumah urut jangan diceritakan lagila bercambah-cambah.. Ikuti reformasi rumah urut di bawah lagi kacau ceritanya!!

Ucapan Nik Abduh Yang Sewel Atau Hilang Akal

Inilah ucapan yang paling sewel penah aku dengar. Tahap ucapan dari seorang yang akalnya cetek. Aku betul-betul tidak faham kenapalah sifat keterlaluan yang boleh memecah belah umat islam di Malaysia ini dibenarkan. Dan sesungguh didikan bapanya sememangnya gagal membentuk anaknya dengan didikan yang boleh menjadi seorang pemimpin. Sebaliknya menjadi penyebab pepecahan umat.

Kalau benarpun hendak politik jangan sampai ketahap seolah-olah mendapt utusan Allah, jangan ke tahap melebelkan orang lain sama dengan syaitan. Tinggi mana sangat darjat Nik Abduh ini dan adakah dengan melebelkan perjuangan PAS lebih mulia dari mana-mana perjuangan lain di dunia ini. Adakah perjuangan NIk Abduh dan PAS melebihi perjuangan Rasulullah saw dan para sahabat? 

Sia-sia dapat anak yang tidak berguna seperti ini. Tapi yang lawaknya cakap melambung-lambung punya semangat tetapi bila bab agihan kerusi DAP dapat 90 manakala PAS dan PKR dapat 66 sahaja. Memang bangang habis bila semangat dan pencapai jauh berbeza. Yang paling berhasil adalah memecah sesama islam. Mungkin itulah yang membuatkan Nik Abduh Dah Sewel Atau hilang Akal

Friday, 13 July 2012

Fenomena Artis Menjadi Ulama Segera Sambil Menutup Aib Silam

Bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan! Berlumba-berlumba artis tampil mendabik dada mengaku lebih islam setelah menyertai PAS. Malah dengan menyertai PAS mereka mempunyai hak untuk menghina dan mencaci sesiap sahaja sambil menutup aib mereka yang lampau. tetapi jika ada individu lain tampil membuka aib dimasa lampau artis tersebut, mulalah mengulupur menuduh orang bergitu bergini, wahal artis tersebut tidak sedar yang dirinya terlampau banyak dosa-dosa lampau yang tidak sesuai dijadikan tauladan. Itulah Fenomena Artis Menjadi Ulama Segera Sambil Menutup Aib Silam

Kalau hendak bertaubat bertaubat, bersyukur kerana mendapat hidayah walaupun dengan apa carapun tetapi bukan bermakna mempunyai lesen mencaci orang-orang lain. Semakin melalut Fenomena Artis Menjadi Ulama Segera Sambil Menutup Aib Silam kerana bukan membantu tetapi menambah huru-hara.
Fenomena artis mahu bertaubat sering diperguna oleh golongan tertentu. Sehinggakan ada yang "pencen" dari menjadi artis lalu menjadi "ustaz segera" atau "ustazah segera" mahupun ada juga yang menjadi "ulama segera". Bila masa mereka menuntut ilmu sehingga diberikan pentas untuk mengajar masyarakat berkenaan ilmu yg mereka sendiri tidak pelajari.?? 

Ada juga menjadi ustaz lalu orang lain pula dikafirkannya. Ada juga mengambil kesempatan mempergunakan artis yg mahu bertaubat ini sebagai pencetus populariti untuk diri mereka sendiri. Ada yang suka-suka petik hadith yang dia sendiri tidak mendalaminya lalu tak semena-mena men-dhaif-kan hadith yg berkurunnya sahih. Hairan.. hairan.. hairan..


Pratonton Haji Hadi Dan Nik Aziz Mengkhianati Agama Sendiri

Semakin sia-sia mengharapkan Haji Hadi mahupun Nik Aziz. Kedua-duanya dah macam pembohong besar. Kalau bercakap soal islam seolah-olah mereka sahaja yang betul walaupun dalam diam sempat menghalalkan yang bercanggah demi kebebasan DAP.

Itu baru ketika DAP hendak bersetuju bersama-sama dalam Pakatan Rakyat. Belum bercerita soal DAP bakal menguasai majoriti kerusi dalam Pakatan Rakyat. Kalau belum menguasai kerusi majoriti sudah membuat seperti Pratonton Haji Hadi Dan Nik Aziz Mengkhianati Agama Sendiri di bawah ini!Bagaimana mana agaknya jika DAP yang berkuasa menentukan dasar negara kerana punyai kerusi majoriti. Semakin gila-gila Haji Hadi dan Nik Aziz jadi kaldai depan Putrajaya yng boleh ditunggang ditendang bila-bila masa.

Ini ke gaya yang berkobar-kobar hendak mengjaga islam di Malaysia bila mereka sendiri mengkhianati agama sendiri dengan menghalalkan DAP menghalang usaha membina sekolah agama, malah ada puak-puak  jadi pengkhinat sampai sanggup menjadi belaci-belaci suruhan kepada DAP. memang dasar pengkhianat yang dihalalkan Haji Hadi dan Nik Aziz. Sebab itu sehingga sekarang mereka buat pekak buta tuli dari membangkit isu ini. Apa hal ini mereka membisu kerana janji-janji harapan ke Putrajaya ke. memang dasar pengkhianat. Bergitu juga Ustaz Azhar Idrus tidak pula sensetif soal ini dan tidak ada pula ucapan kenapa mendiam diri adakah diapun sama seperti Haji Hadi dan Nik Aziz?

Nampaknya mereka ini tidaklah seikhlas manapun, cakap je lebih tetapi dalam diam sengaja sanggup mengjadi pengkhianat kepada agama sendiri.

Thursday, 12 July 2012

Tercabut Kopiah Adun PAS Kena Tibai Dengan Adun BN

Alahai kasihannya bila YB PAS kena balun soal hudud sampai tercabut kopiah. Marah nampak, sampai dah tak sabar-sabar membakar hati jiwa raga. Lwak-lawak YB PAS memang kelakar.

Tuesday, 10 July 2012

PANAS UMAS Membidas Azhar Idrus Doa Tolak Syurga

Lagi Panas! PANAS UMAS Membidas Azhar Idrus Doa Tolak Syurga yang bakal memanaskan penyokong tegar yang tidak mahu mengambil dan berfikir. Tetapi rasanya tidak salah jika sama-sama berlapang merenungkan apa yang dibangkitkan.

harapa renung-renungkan dan buat pernilaian!! PANAS UMAS Membidas Azhar Idrus Doa Tolak Syurga

Nik Aziz Mangsa Diperbodoh-bodohkan

Kenapalah Nik Aziz selalu jadi mangsa diperbodoh-bodohkan? Adakah jenis Nik Aziz senang menjadi mangsa kerana terlampau kemaruk hendak merasa kerusi empuk Putrajaya. Emmm biasanya orang kalau terlampau kemaruk dengan kuasa sampai lupa jerat menanti meragut dibila-bila masa?

Ceritanya DAP dilihat akan menjadi dominan berbanding sekutunya Pas dan PKR jika benar dakwaan parti tersebut bakal bertanding di 90 kawasan parlimen pada Pilihan Raya Umum akan datang berbanding PKR hanya 66 kerusi dan selebihnya PAS.

Persoalannya bagaimana menjadikan Nik Aziz Mangsa Di perbodoh-bodohkan oleh DAP? Termasuk PKR juga sebagai mangsa. Mereka mungkin merasa hanya 90 kerusi belum boleh menandingi jumlah kerusi gabungan PAS dan PKR, yang mungkin boleh memberi kuasa penuh buat PAS dan PKR menguasai kerusi Perdana Menteri. 

Tetapi adakah mereka penah berfikir adakaha didalam PKR semuanya berbangsa melayu dan berugama islam? Bagaimana kalau bukan islam berpaling tadah mengikuti DAP? dan bagaimana jika ada calon melayu dan islam berpalin tadah menyertai DAP kerana wang? 

Dari situ apa bakal terjadi kepada negara ini? Adus bergitu mudah rupanya Nik Aziz Mangsa Diperbodoh-bodohkan oleh DAP? Malah mereka sendiripun tidak sedar atau sememangnya buta tuli tidak namapak yang Anwar Ibrahim hanyalah sekadar boneka kering yang dimain-mainkan DAP sebagai calon Perdana Menteri. Dah sahlah baik Nik Aziz mahupun jentera dan akar umbi PAS semuanya pakat kena macam Nik Aziz Mangsa Diperbodoh-bodohkan

Sunday, 8 July 2012

Karpal Singh Menghina Anwar Ibrahim Dengan Aibnya


Dimana Anwar Ibrahim mahu meletak mukanya lagi. Apabila Karpal Singh Menghina Anwar Ibrahim Dengan Aibnya tampa memperdulikan siapa pun dan sejauh mana pengorbanan Anwar Ibrahim yang bersedia memberi ruang kepada DAP memonopoli kerusi di PRU 13.

Mungkin Anwar Ibrahim sedar siapa dirinya? Dari sebab itulah diapun sedar sudah tiada harapan buat dirinya sebagai Perdana Menteri. Kalau setakat melepaskan tengkokpun sudah cukup bagus buat Anwar Ibrahim.

Bergitulah bertapa hinanya manusia seperti Anwar Ibrahim, hendak bercakap lebihpun tidak berani. Iyalah siapa yang menyelematkan tengkok Anwar Ibrahim selama ini dan balasan kerana terutang budi, Anwar Ibrahim bersedia menjadi boneka hidup kepada DAP. Bukan setakat itu sahaja Anwar Ibrahim redha dihina-hina oleh Karpal Singh walaupun bukan secara langsung. Tetapi sindiran Karpal Singh cukup pedas untuk manusia yang rosak moral seperti Anwar Ibrahim. Lihat post dibawah

Anwar Ibrahim Terkejut Dengan Sindiran Pedas Karpal Singh sumber Akar Umbi

Karpal Singh dalam laporan yang dibuat oleh FMT meminta KM Pulau Pinang Lim Guan Eng membatalkan debat dengan Presiden MCA Dr Chua Soi Lek yang bakal berlangsung esok.
Kenyataan Karpal begitu cenderung memihak kepada PM Najib Razak, apabila merujuk kepada pelawaan perdebatan Anwar - Najib yang dicadangkan oleh PKR.

Langgan Melalui Email

Lagi Post Pecah Palak Mikir