Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Join us

Saturday, 7 April 2012

Siapa Sangka Tuan Ibrahim Mengkhianat Dalam Diam

Sebuah cerita yang mungkin tidak ramai mengetahuinya. Ceritanya bermula semasa kedatangan Tuan Ibrahim ke rumah Hasan Ali semasa  hendak dipecat. Sebagai mewakili PAS pusat, Tuan Ibrahim memuji-muji segala usaha yang bersungguh-sungguh Hasan Ali memerangi gejala murtad, maksiat, arak dan memperjuangkan hudud demi menegakan Malaysia sebagai sebuah negara islam. Tertapi pada akhir ayat bukan sekarang untuk diperjuangkan. Anda boleh turuti apa yang diceritakan YouTube Hasan Ali.

Persoalannya adakah ini kerana perjuangan Pakatan Haram lebih utama dari prinsip menegakan perjuangan syiar islam. Inilah bukti yang terang-terang tampa siapa sangka Tuan Ibrahim mengkhianat dalam diam dan bukan setakat itu. Ini juga membuktikan bertapa PAS sanggup mengkhinati pengikut setianya dengan janji-janji palsu. PAS mendustai prinsip perjuangan asal mereka.

Ini juga bukti kenapa Hasan Ali di pecat, ianya bukan kerana salah laku tertapi kerana menghalang gerakan Pakatan Haram yang diterajui siapa? Kalau bukan Ambiga, Kalau bukan Guan Eng, Kalau bukan Anwar dan ramai lagi kafir harbi yang tidak penah akan membenarkan perjuangan negara Islam yang digembar-gembur PAS selama ini. Inilah rentak permainan halus mengkhianti umat islam dengan kata mereka pembena masyarakat melalui jalan islam. Sepatutnya berkatakanlah kepada yang benar, yang mereka rela menurut Ambiga, Anwar dan Guan Eng kerana mereka ini lebih menjanjikan Putrajaya dari memikirkan Qada dan Qadar Allah dan janji-janjinya Allah. 

Persoalannya dimana letaknya Majlis Ulama Pas(klik untuk lanjut) dalam hal ini dan tontonilah apa di perkatakan Hasan Ali

43 comments:

headbomb said...

salam tuan blog, mohon menglinkkan blog saya ke dalam blog tuan hamba.. nanti blog tuan juga hamba linkkan juga kedalam blog saya.. heh.. salam perjuangan

www.headbomb.blogspot.com

anti bohmau said...

Salamun'alaik tuan PPM,

mohon pautkan blog ambo di blog tuan. blog tuan sudah ambo pautkan..tqvm

http://baei.blogspot.com said...

Apa yang hendak dipelikkan dengan cakap orang politik, 3+4 bukan jawapannya 7. Apatah lagi kalau bercakap tentang musuh politik. Jadi kita tidak boleh percaya 100% apa yang kita dengar daripada musuh politik.

Anonymous said...

Kalu dltk hasan ali vs ambiga nescaya lbh baik undi ambiga yg harbi drpd undi org yg munafik n penipu..

Anonymous said...

Inilah manusia zaman ini. tak tahu apa itu harbi dan apa itu munafik

Anonymous said...

Salam

Nilai la pula UMNO munafiq..

http://www.malaysiawaves.com/2009/12/senarai-dosa-dosa-besar-yang-dihalalkan.html

Anonymous said...

Parti ini sampai bila-bila pun tak salah. Gamaknya mereka anggap Islam itu macam parti mereka. Sebenarnya Islam itu mengatasi segala parti politik sebab parti boleh membuat salah tetapi Islam tidak. Contohnya parti boleh membuat kesilapan mahu menubuhkan negara Islam dan selepas itu menukar kepada penubuhan negara kebajikan. Di depan penyokong Islam dikatakan negara Islam mestilah diutamakan dan bila didepan penyokong kafir dikatakan hanya nrgara kebajikan yang dimahukan. Yang pastinya perjuangan puak ini bukan lagi kerana Allah tetapi dah berkiblatkan kuasa, pengaruh, toleransi dan bacul.

Anonymous said...

Tunjukkan bukti bro....

Anonymous said...

Apabila pemikiran sudah tidak rasional berlandaskan dendam,kebencian dan emosi.......senang menilai org islam itu munafik!bagi dalil dan hujah bro kalau tak spt meludah ke langit....fikir secara rasional

Anonymous said...

Apa yg penting sekarang "ASAL BUKAN UMNO".. parti yg dpimpin oleh pelahap2 yg mrompak tanpa belas kasihan harta rakyat mlalui projek yg dnamakan pembangunan..tp masih ramai yg buta.
Bandingkanlah saudara2 ku pmerintahan yg dlakukan dslangor atau penang atau klntan dr segi integriti n ktlusan pemimpin..pratusan ktirisan yg brlaku berbanding negeri bwh BN..jgn taksub dgn dakyah yg dusta tentang DAP..
Mngenai hasan ali almunafiqi plk,dia ni pd mula2 mnyertai PAS lg memang niatnya utk mnyelinap n mengkucar kacir PAS..yg tujuannya nk slmtkan umporno..diani kepala perang saraf umporno..
Anda mayb takkan terima ini krn anda memang umno totok yg taksub tp yille'..takda apa yg anda dpt..
jadilah mcm a.samad said yg takda kpntingan apa2 dr segi material n nama..tp berjuang dgn spenuh ht untk jatuhkan krajaan yg jahat ini

Anonymous said...

Utk maklumat yg tak tahu, dato hassan ali ni seorang yg suka berbohong. Hanya orang2 yg biasa dekat dgn dia sahaja yg tahu dia ni mmg pembohong

Anonymous said...

mana kamu tahu dia bohong atau kamu yg bohong.ada akal pakai ada otak guna jgn hilang segala baru puas hati kot..

Anonymous said...

Memang paa tak dpt kalau bergerak sendirian kerana merela.ug megaku islam masih mengimdi piak ug nersekongkol dgn perasuah dan penyangak. Dgm sebab itu perlu kongsi kiasa dgn non muslim. Bila dah dpt kuasa federal baru le dpt dilaksanakan segala agenda. Kalau non mjslim nantah, ugut tarik diri dr pakatan. Politik lema bijak.perlu strategi n jgn gopoh...

Anonymous said...

Hudud tu patut di lakukan oleh parti islam yg ada tok guru.pastu syarat hudud mesti dah dpat negara bru bleh laksanakan...kat negeri xleh lg sb ada perlembagaan persekutuan nak kena ikut kan...tp ustaz azhar idrus tnya mana lg kena patuh?perlembgaan atau hukum Allah?sapa setuju kelantan penang dgn selangor jlnkan hudud dulu?lg satu tertanya2 ni...klu la hamba Allah yg munafik itu xlaksanakan hukum islam kenapa golongan ulama xbantu atau xberdakwah kepada pemimpin tersebut ttpi hanya mengata dan mengutuk bersama2 penyokong sahaja....cuba dgr ceramah ustaZ azhar betui2....wlupun munafik fasik atau mcmna pun selagi dia xmurtad atau xkafir dia masih layak menjadi imam...tp klu kafir sah kot org pas jd makmum....fikirkan lah....islam bergaduh...kafir dimenangkan

Anonymous said...

Ketika makan jamuan selepas bacaan yasin di surau perbualan tertumpu pada pemerintahan kerajaan sekarang. Seorang tu berkata kerajaan zalim,rakyaat susah kerana kerajaan perompak rakyaat. Selepas makan, banyak lauk yang tak habis dimakan. Seorang berkata, ni kalau di Somalia, tulang pun berebut. Orang yg sama berkata kerajaan zalim berkata, alhamdullilah negara kita makmur. Terfikir, alangkah beruntungnya kita mempunyai kerajaan yg zalim yg telah berjaya membawa kemakmuran kepada negara ini.

Anonymous said...

Politik kepartian ciptaan yahudi yang dijilat oleh orang politik...

Aura4Fly said...

Anda bercakap dengan menafikan siapa anwar ibrahim sebanarnya. bertanyalah anda tentang pluralisme, moral, harta dan hubungan dengan israel. kalau itu anda pejam mata, mampukah anda rasa kalau Pakatan Haram menang boleh mencapai semua cita2 Negara Islam impian PAS. Esok saya akan keluarkan pos yang buat anda marah kalau anada benar2 tabsud dengan Pakatan Haram.

Anonymous said...

Hasan Ali sebenarnya silap fokus tentang masalah akidah orang Melayu. Masalah utama bukan Kristianisasi tetapi amalan sihir yang berleluasa di kalangan masyarakat. Majoriti orang Melayu rosak akidah keerana percaya atau mengamal ilmu sihir.

yusri said...

ayat sama dalam banyak blog politik..bukan bagi fakta tapi emosi yang tak bertempat..blog yang low class..menyesal termasuk kat sini tak sengaja...

Anonymous said...

Bersyukurla negara kt ne aman..kerajaan sediakn semuanye kemudahan utk rakyat tp yg selalu cuba buat onar ne pengkhianat2 negara yg berlagak bole memimpin negara, tp bila difikir blk dorng ne nk wt negara jd huru-hara mcm negara luar tu...mcm tu pengkhianat ne fkr die bole jd pemimpin????

Anonymous said...

Mereka ini lebih menyukai pimpinan dari orang kafir berbanding orang Islam sendiri..Terlalu taksub hendak menawan putrajaya sehingga matlamat menghalalkan cara.Sehingga pemikiran tidak dapat berfikit dengan waras.Hanya lebih pentingkan menawan putrajaya.

Anonymous said...

No komen..so far kalau apa yang dikatakan hassan ali adalah dusta..
Saman aje beliau.. Saman menyaman kan favourite pembangkang..
Kalau benar renung kan lah..
Tiada politik yang bersih seperti diwar war kan..
Semua sama ajer..
Anyway aku rasa kerajaan yang sedia ada masih boleh diguna pakai..
(p/s:jangan terlalu fanatik dalam parti sehingga yang salah pun nampak betul)

Anonymous said...

Siapa dato hassan tak penting, tetapi sekurang2nya dia bercakap juga tentang islam, raja dan melayu...yang lain tu ada cakap apa-apa

Anonymous said...

PAS ni bagus.. tapi problemnya dah banyak sgt hantu raya masuk dlm tu.. Perjuangan asas diorg ni memang betol berlandaskan islam.. tp yg pegi join dgn kapiaq tu pasai apa.. Habih melingkup semua..

Anonymous said...

bukan maen sedap mulut kata kt org...harbi la munafik la... siapa kita nk menilai org...apapon.. Wallahualam....

Anonymous said...

Tak baik bergaduh sesama islam sesama melayu...orang kapir tengok keadaan begini teramat gembira mereka..taklama lagi malaysia akan tukar nama cindasia kerna melayu sudah tidak bersatu. generasi baru yang anti melayu sudah ramai di sekolah2 tunggu masa je untuk menjatuhkan melayu..anak2 melayu baru tidak mahu berkerja sendiri..hanya mengharap pekerjaan dgn kerajaan. .cuba ubah sedikit kaedah berpolitik di malaysia dimana kalah atau menang tetap orang melayu juga yg pegang. cuba lihat di penang apa sudah jadi..ini brlaku kerana kejahilan org melayu sendiri.

Anonymous said...

meluatnya tengok org yg angkuh bercakap,ampu diri sendiri saja,memang sesuai masuk BN.Pas tak perlu org mcm ni.Lagi byk bercakap akan mendedahkan keburukan diri kita

Anonymous said...

Bila Hassan Ali nak masuk UMNo...kenapa orang berat nak masuk Umno?

Cawangan Bandar Baru Salak Tinggi said...

Masa jadi exco apa dia buat? Buat la laporan polis? Takat ceramah Seluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuruhhh 1 Malaysia takat level mcm Konsert Jom Heboh jer kesannya.

Anonymous said...

Banyak berbohong dan tuduh-menuduh nanti malu kita di depan Allah ...

Anonymous said...

sampai mati pn aku xkn sokong PAS klau PAS msh ngn PAKATAN..kt tmpat aku di KEDAh bla PAS mbik alih..smua org2 PAS je yg depa mbik berat..smpaikn AIR kt kg aku pn PAS nk asingkn org PAS n org UMNO..kebajikan apa mcm tu....yg aku sdih..ada seorg bilal ni dilantik msa zman UMNO utk jg amasjid n buat rmah dlm kwsn masjid..tapi bla PAS memerintah..senang2 depa halau pakcik tu dgn alasan skrg PAS memerintah..kami blh buat apa saja..klau aku ada time tu mmg aku ludah org tu..

Anonymous said...

As Salam...
Wahai Saudara2ku...Inilah kesan dari jahilnya kita dgn agama Allah. Mengapa dulu masa ramai penuntut kita diangkut ke gereja yg pakai tudung (Melayu Islam)... diKristiankan, tiada sorg pun melompat2 mcm skrg ni. Mmg nipis penilaian kita terhadap kesan yg dialamai ketika itu membawa barah skrg ni. Tuduh menuduh tiada penyelesaiannya. Mari kita angkat semula Islam di tmpt sepatutnya. Kenapa Rasulullah sendiri boleh berurusan dgn org Yahudi (bukan Zionis masa ini kerana ajarannya 1Dunia dpt kesan)? Banyaklah belajar apa salah diri, jgn selalu salahkan org lain. Betulkan diri dgn Islam, bukan perlembagaan yg diatur oleh manusia dianggap tuhan (Lord) oleh sebhgn umat di negara ini... Fikirkanlah...

Anonymous said...

salam, siapa ajar kamu fasiqun boleh jadi imam? gi mengaji (belajar) lagi ye dik...

Anonymous said...

betul dah tu saman menyaman favourite pembangkang... kak sharijat nfc tu mmg bakal jadi pembangkang... kihkih

Anonymous said...

UMNO yg buka peluang org murtad...Program2 agama sikit... Program sosial bercampur gaul laki pompuan, hiburan melampau dll. Semua dosa...Apakah nasib umat Islam di Malaysia akan dtg...Sabarlah...Islam pasti akan menang...

Anonymous said...

Dalam Politik, KAWAN adalah MUSUH yang paling Bahaya

ABU said...

ramainya lembu bodoh yang tengah khayal dengan gula-gula umno kat malaysia.fikirlah dengan otak yang diberi oleh pencipta kita. jangan fikir dengan jubur taik

Anonymous said...

astaghafirullah halazim..bergaduhlah bangsa melayu tetapi jgn bergaduh dlm soal agama.saya percaya komen komen kat sini ,semua mahu menang..tapi malangnya kamu semua telah menjual bangsa dan agama..

Anonymous said...

pas bukan islam,pas parti politik,tapi malangnya pas diterajui oleh org yg inginkan duniawi,,taksub,dengki dan iri hati..pas pas perjuangkan islam tetapi sekarang pas sama dgn arab yahudi yang suka berperang..sedarlah kamu semua..

memang umno ada buat salah tetapi pas juga byk kesalahannya..slam tk suruh berperang,bergaduh sesama sendiri..islam agama yg murni pentingkan kesejahteraan.kalau pas
parti isalm pas hendaklah adil pada semua..tapi apa yg saya lihat pas terlalu membenci umno..inikah yg diajar oleh islam..

kalau umno buat salah,betulkanlah dgn cara baik,bukan dgn cara berperang...tk ada manusia yg sempurna didunia ini..umno atau pas,semuanya manusia melayu dan islam yg memerintah sebuah negara tapi malangnya kerana taksub dgn pasti kamu semua menggadai maruah bangsa dan negara.

Anonymous said...

Jin KOMPOT yang bakal menjunjung DAP adalah bahlol PAS.Nak tanya dalam PR apa kuasa YB PAS di Selangor dan Pulau Pinang?
Nak jadi tok mudim pon xdapat.jadi dimana Islam nak berharap!

Anonymous said...

Memang patut D Hassan Ali memberontak...video anwar cina doll dah cukup kuat dia tinggalkan anwar...korang nak apa lagi...kalu kat barat samada org mcm nie letak jawatan or kena buang...pengikut PAS memang bahalol, jenis x bole berfikir, pemimpin mcm anwar nak di jadikan PM, pejuangan islam konon...amende la org Pas

Anonymous said...

Penyokong PAS memang bahalol. Takkan tak tau lagi???? Bukan saja bahalol tapi dah buta hati, buta perut dan tah apa apa lagi buta. Ada mata tak mau melihat, ada telinga takmau mendengar, ada akal tak mau berfikir...dah jadi macam lembu. Dah terang2 parti DAP tu kapir harbi yang patut diperangi sehabis habisnya tapi dibuat kawan dan rakan tetapi Umno parti orang Melayu dan berugama Islam sama macam mereka haram pula berkawan. Adakah ini ajaran Islam yang mereka amalkan???? Sedangkan dalam kubur nanti malaikat akan tanya siapa saudara kamu.... apa orang PAS nak jawab. Memang sonsang sungguh puak-puak ni tapi apa boleh buat bila pintu hati dan pintu iman dah tertutup. DAP johor siap cakap jangan bagi undi pada calon PAS tapi PAS masih terhegeh2 nak beri undi pada DAP atas dasar pakatan... memang celakalah sungguh puak-puak ni.. Orang Islam ditolak tapi Kapir harbi yang dipilih. Ini kah parti yang nak perjuangkan Islam... tolong la bukak mata dan akal yang allah beri...jangan jadi macam lembu cuma hidup makan tidor saja sementara tunggu masa untuk disembelih.

Anonymous said...

politic org melayu di mlaysia da hampir serupa dgn politic di ngara Arab,afgan, pkistan, Bangladesh...antara sesama islam tk bole muafakat.bukan krna nk perjuangkan agama bangsa dan ngara..tetepi hnya nk rebut kuasa..cemburu iri hati.tamak haloba..dosa neraka tolak tepi dulu..janji menang..dan pabila kalah buat huru hara..akhir nya berbunuh sesama sendiri..ckap ugama pandai..tapi tk di amal kan..ajakan iblis, syaitan juga yg di turuti..akhir nya islam yg Di caci...

Langgan Melalui Email

Lagi Post Pecah Palak Mikir