Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Join us

Tuesday, 20 November 2012

Video - Dr Maza Mengesahkan PAS Songlap Duit Tabung Memali


Fuhh itu cerita benar! perhhh Dr Maza Mengesahkan PAS Songlap Duit Tabung Memali apa lagi PAS hendak jawap?

Penulis Lirik Awan Nano Budi Hikayat Pertikai Pertahankan Nabi Muhammad SAW



Berdasarkan pemikiran anda dapatkan anda menerima hujah, Budi Hikayat atau Hasmi Hashim penulis lirik bagi lagu Awan Nano nyanyian Hafiz AF telah dengan biadapnya mempertikai tindakan umat Islam untuk mempertahankan Nabi Muhammad SAW dan menyatakan bahawa mempertahankan Nabi merupakan satu konsep kenabian yang salah. Seorang lagi pemimpin PKR yang mengamalkan Islam yang liberal. sumber

Wajarkah kita membiarkan generasi seperti ini meracuni fikiran generasi baru!


Gempak Karpal Singh Calon Perdana Menteri

Fulamak! Gempak Karpal Singh calon Perdana Menteri jika Pakatan menang PRU13. Memang menyirap darah Anwar dan Haji Hadi. Tetapi ada betul juga dengan cadangan Tun Dr Mahathir ini

KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mencadangkan kepada Pakatan Rakyat (PR) agar melantik Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Sigh sebagai Perdana Menteri jika PR rakyat berjaya mentadbir negara. 

“Bagi kat dialah (Karpal Sigh), teruk lama dah dia berjuang ni, patut bagi Karpal Sigh jadi perdana menteri... Yang Amat Berhormat Karpal Sigh, bila pencen boleh dapat Tun tau, Tun Karpal Sigh, Tun Anwar Ibrahim , Tun Haji Hadi,” katanya dengan sinis ketika ditanya wartawan berhubung kecelaruan PR dalam soal siapa layak jadi Perdana Menteri.

Menurut beliau, rakyat boleh melihat sendiri sikap pemimpin pembangkang yang sudah berebut-rebut jawatan sebelum berjaya menguasai kerusi di Parlimen.

“Inilah yang kita lihat belum jadi kerajaan dah berebut-rebut dah. Bukan sahaja Haji Hadi (Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang), bukan sahaja Anwar (Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim), Karpal Sigh pun nak jadi Perdana Menteri jugak,” katanya.

Dr Mahathir berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai  pendirian perwakilan di Muktamar Pas ke-58 baru-baru ini yang mahu Abdul Hadi menjadi Perdana Menteri sekiranya kemenangan berpihak kepada PR  pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Bagaimanapun, DAP dengan tegasnya mengulangi pendirian mereka mahukan Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri jika PR memerintah.“Ini adalah pilihan sepakat bagi ketiga-tiga parti, bahawa jika Pakatan Rakyat menang, Anwar yang akan menjadi perdana menteri,” kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng semalam.

Mengulas lanjut berhubung perkara itu , Dr Mahathir berkata DAP, mahu mendapat kepercayaan daripada masyarakat Melayu, oleh kerana itu mereka beriya-iya mahukan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri.

“Dia nak orang Melayu percaya pada DAP, kerana pemimpin DAP tidak ada orang Melayu, yang ada sudah lari keluar. Jadi dia nak Melayu punya sokongan, sebab itu dia nak orang Melayu jadi PM, jadi orang Melayu merasa legalah orang Melayu jadi PM.

“Tetapi, nanti jadi seperti di Perak, bila Nizar (Datuk Seri Nizar Jamaluddin) jadi Menteri Besar, dia duduk di bawah telunjuk DAP, sebab itu dia bagi tanah, kita tentukan dasar tanah tidak boleh bagi lebih daripada 99 tahun  tapi dia bagi sampai kiamat,” katanya. sumber Sinar Harian

Published with Blogger-droid v2.0.9

Adik Nik Aziz Melompat Kepanasan Kena Serang Doa KO UMNO BN

Tertiba adik aziz mengjadi panas bila doanya KO BN KO UMNO mengjadi bahang yang menggagalkan cita-cita abangnya Nik Aziz untuk mengjejaki kaki ke Putrajaya.

KOTA BHARU - Adik Mursyidul Am Pas, Nik Razi Nik Mat di sini, semalam meminta semua pihak menghentikan spekulasi isu doa yang dibacakan selepas solat hajat sempena muktamar parti itu, Jumaat lalu.Menurutnya, isu tersebut sudah berada di kemuncaknya dan tiada apa yang perlu diperkatakan lagi.

“Sudah cukup apa yang dilaporkan oleh media mengenai bacaan doa terbabit dan saya mengakui saya membacanya tanpa dipengaruhi sesiapa pun.

“Memang saya diarahkan menjadi imam dan bukan untuk doa itu,” katanya kepada Sinar Harian semalam.Pada Jumaat lalu, Nik Razi didakwa mendoakan kehancuran terhadap Umno dan Barisan Nasional ketika solat Hajat sempena Muktamar Pas ke-58 di Stadium Sultan Muhammad IV. Sumber Sinar Harian

Isu yang timbul sekarang! adakah dikalangan 40k ahli yang sembahyang hajat kuburkan BN boleh terima doa KO BN? Kerana mengikut pengjelasan Nik Razi dia buat tampa arahan mana-mana pihak.

Akibat terlampau marahkan UMNO BN, nafsu menguasai akal dan tindakan ini akan memberi mesej jelas kepada masyarakat islam. Yang PAS hanya mempolitikan Islam semata-mata nafsu berhajatkan Putrajaya.

Hendak minta maaf nanti jatuh imej PAS sebagai perjuang islam, jadi berduyun-duyun akar umbi terpaksa berdusta pertahankan PAS.

Akibatnya samada akar umbi PAS atau atas pagar mula menilaikan yang PAS masih PAS yang dikenali pada 1982. Tidak berubah landung dari sekadar peralatkan agama demi nafsu gila kuasa! Dan pada masa yang sama memecah-belah perpaduan dikalangan Masyarakat islam.

Nampaknya ketentuan Allah telah membuka satu persatu sifat keburukan PAS yang mendahului nafsu dari matalamat perjuangan islam.

Mereka boleh sentiasa berdalih, tetapi kalau hari-hari berdalih untuk menutup pekung lama! Lama-lama berdalih baru dan lama mengjerat diri. Sekarang Adik Nik Aziz Melompat Kepanasan Kena Serang
Published with Blogger-droid v2.0.9

Maksud Nik Aziz Mempelekeh Islam Murtad Adakah Anwar Anak Beranak Terlepas


Sungguh pening-pening jika kita meneliti apa yang diucapkan Nik Aziz hingga seperti biasa Utusan Malaysia bakal disaman lagi.

Mengikut ucapan Nik Aziz
"Bila Umno buang Islam daripada dasar hidup dia, maka Umno agama apa? Agama Islam itu al-Quran, bila Umno tolak Islam, dalam dasar parti maka Kristian ke, Buddha ke atau tidak ada agama?

"Timbul masalah murtad. Murtad ini khabarnya orang Kristian, paderi-paderi dia. Saya nak kata tidak, yang jadi orang Melayu murtad ini kerana orang Melayu sendiri perlekeh Islam.

"Umno tolak Islam maka nampak dia memperlekeh Islam, dia buang Islam macam benda sudah habis tempoh, macam ubat sudah habis tempoh, buang,"

Apa niat sebenar Nik Aziz mengucap ayat sebergini? Melayu murtad ini kerana orang Melayu sendiri perlekeh Islam. Adakah Nik Aziz menggambarkan Melayu itu boleh murtad kerana perangai memperlekehkan Islam.

Dan apa pula yang dimaksudkan Umno tolak Islam maka nampak dia memperlekeh Islam, Bukankah ayat Melayu murtad ini kerana orang Melayu sendiri perlekeh Islam menjelaskan apa hukum yang boleh jatuh jika mengikut ayat Nik Aziz seterusnya Umno tolak Islam maka nampak dia memperlekeh Islam.

Adakah salah jika ia ditafsirkan oleh Nik Aziz yang UMNO murtad. Dan bagaimana pula Nik Aziz masih berdalih menghujahkan yang diri tidak bermaksudkan untuk melebel UMNO Murtad?

Persoalan seterusnya, bagaimana dimaksud mempelekehkan islam? Kalau mengikut ayar ini Umno tolak Islam maka nampak dia memperlekeh Islam. Kerana UMNO tolak islam tetapi tolak islam yang bagaimanapula? Adakah Nik Aziz cuba gambarkan kerana UMNO tolak Hudud PAS?

Jika Nik Aziz bermaksudkan UMNO tolak Hudud PAS bagaimana pula dengan PKR yang tidak bersetuju meletakan Hukum Hudud di dalam buku jingga dan manifesto PRU13. Tidakkah itu boleh dipanggil menolak islam dan mempelekehkan islam?

Bagaimana pula dengan kenyataan Nurul Izzah ini! Adakah ini tidak ditergolongkan Nik Aziz sebagai mempelekehkan Islam. Jika tidak kenapa pula sedangkan sebahagian besar masyarakat islam mempertikaikan kenapa perlu meresikokan akidah demi undi?

Tetapi sayang isu ini tidak digambarkan sebagai memperlekehkan islam. Adakah kerana Nurul Izzah merupakan sekutu Nik Aziz menyebabkan semuanya menjadi halal untuk berkata atau melakukan apa sahaja. Bergitu juga dengan Anwar Ibrahim adakah dia tidak terlibat dalam aktiviti memperlekehkan islam?

Kemudian bagaimana pula dulunya ada Prinsip Negara Islam tetiba dikatakan tiada didalam Al-Quran adakah ini tidak termasuk di dalam mempelekehkan islam.

Bagaimana pula dengan menyokong LGBT, Seksualiti Merdeka, kalimah ALLAH digunapakai oleh kristian dalam bentuk triniti, menyokong sebarang usaha untuk menjaga keselamatan Israel, Pluralisme dan banyak lagi, adakah ini tidak termasuk memperlekehkan islam?

Persoalan seterusnya bagaimana Nik Aziz melebelkan UMNO tolak islam sedangkan dunia Islam lain mengikhtitaf Malaysia sebuah model negara islam yang terbaik. Adakah semata-mata UMNO tidak dapat menerima pendekatan hudud PAS menyebabkan Nik Aziz berhak melebelkan UMNO tolak Islam. Sedangkan PKR tidak penah menunjuk kerjasama untuk melaksanakan Hukum Hudud Nik Aziz lepaskan.

Sebenarnya adakah Nik Aziz bercakap atas ilmunya atau atas nafsunya bercita-citakan Putrajaya. Akibatnya ini bukan memajukan syiar islam di Malaysia tetapi sebaliknya adalah pertanda meruntuhkan setiap usaha memetabatkan islam selama merdeka dari satu tangga ke satu tangga bukanlah satu yang mudah. Tetapi usaha menjatuhkannya tidak susah. Hanya perlu buka pintu untuk kuasa luar masuk dan sekejap sahajalah kita boleh senasib dengan negara islam Arab. Perlukah kita politikan agama demi cita-cita ke Putrajaya.


Monday, 19 November 2012

Video Adus Anwar Ibrahim Terlopong Kantoi Dengan Kepohnya Sendiri


Anwar Ibrahim punya habis idea untuk buat lawak, mulalah melalut selak kain orang sana sini! Wahal dia juga terlaung-laung masuk bakul katakan bakal Perdana Menteri ke 7. Sayangnya jenis yang masuk bakul ini tidak ada tanjak sebagai PM pun. Sebab hendak jadi PM tidaklah bercakap benda-benda yang tidak menggambarkan kredibiliti sebagai manusia no 1 negara.

Tetapi memandangkan Anwar jenis orang pandai reka cerita wahal fungsi sebagai Penasihat Ekonomi RM1 memang jenis tahap sama nilai RM1 murah tidak berkualiti. kalau dirinya berkualiti dia akan tampil dikhalayak ramai dengan agenda yang menyakinkan bukan ulang tayang janji-janji yang penah dirinya sendiri dikencingkan orang lain.
Kerana tidak ada isu hendak bawa, atau mungkin hendak lari dari dipersoalkan tentang kelemahan dan sikapnya yang sering menjadi boneka kuasa luar. makan dijajalah kisah perkahwinan Lim Chong Wei  dan anda dengar apa kata Anwar dengan apa diperkatakan Lim Chong Wei.

Video Tun Dr Mahathir Serang Nik Aziz Sesat Kerana Anwar

Hah panas-panas  Video Tun Dr Mahathir Serang Nik Aziz Sesat Kerana Anwar , Malah semakin ramai masyarakat islam bangkit mempersoalkan tindak-tanduk Nik Aziz yang semakin terdesak! Apa-apapun Tun Masih menggunakan perkataan sesat agaka lembut berbanding Nik Aziz menyelar Murtad. ikuti video Nik Aziz disini.
SHAH ALAM, 19 Nov- Tindakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang mengatakan UMNO adalah murtad bukan saja jauh tersasar tetapi lupa mencermin diri sendiri terlebih dahulu.

Ketua Penerangan UMNO Selangor, Abdul Shukor Idrus berkata hakikatnya jika dilihat pemimpin-pemimpin yang masuk ke gereja untuk berkempen atau 'berdakwah' ialah pemimpin-pemimpin dari pakatan pembangkang.

"....dan yang bersetuju dengan pemilihan agama ini dibebaskan kepada orang Islam adalah pemimpin mereka. Kalau ulamak besar Pas mengatakan UMNO murtad, saya kira beliau tersasar dari perkara yang sebenar.

"Rakyat boleh melihat dan menilai bahawa kerajaan BN yang ditunjangi oleh UMNO yang membina masjid, yang membina surau, yang mewujudkan berbagai-bagai agensi keagamaan YADIM, YAKIM dan sebagainya," ujarnya yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Kuang.

Tambahnya, walaupun kita tidak boleh menerima kenyataan namun mendoakan agar Nik Aziz diberikan kerahmatan oleh Allah taala dan diberikan petunjuk yang lebih jelas di masa yang akan datang.

Terdahulu, selepas adiknya mendoakan kehancuran UMNO dan Barisan Nasional (BN), Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula memberi gambaran bahawa UMNO merupakan sebuah parti yang murtad kerana menolak dan memperlekehkan Islam dalam dasar parti itu.

Beliau dalam nada tegas kemudiannya melontarkan persoalan sama ada parti itu kini menganut agama Kristian, Buddha atau pun sebuah parti politik yang tidak mempunyai agama. -MediaUMNO

Sikap Nurul Izzah Memerangkap Nik Aziz & Haji Hadi

Skrip 1981 PAS berulang

PAS akhirnya akur dan kembali bertaut kepada realiti - undi Melayu adalah tiket utama dalam menjamin kelangsungan politiknya ke arah memenuhi cita-cita menakluki Putrajaya.

Bagaimanapun, ibarat perlawanan bola sepak yang memasuki waktu kecederaan, PAS menyumbat gol sendiri apabila mencetuskan polemik baru dengan memanjatkan doa menghancurkan UMNO dan Barisan Nasional (BN), selain memurtadkan UMNO kerana didakwa menolak Islam.

Tahap kematangan pengundi Melayu menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) tidak boleh disamakan dengan 1981 apabila timbulnya isu kafir-mengkafir oleh Presiden PAS ketika ini, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, di Banggol Peradong, Terengganu.

Hasilnya, timbullah Amanat Haji Hadi yang antara lain menyumbang kepada perpecahan dalam masyarakat sesama Islam dan mengambil masa bertahun-tahun bagi memulihkan keretakan itu, walaupun tidak sepenuhnya.

Dalam pada PAS lantang mendakwa perjuangannya semakin diterima golongan bukan Islam menerusi pendekatan PAS Untuk Semua, parti yang berpaksikan kepemimpinan ulama itu dilihat rakus mengelirukan umat Islam menerusi pelbagai tindak-tanduknya.

Generasi lama penyokong tegar PAS mungkin boleh menerima pendekatan ekstrem seperti menghapus dan memurtadkan lawan kerana ia sinonim dengan cara PAS dalam era 1960-an hingga 1980-an.Bagaimanapun, generasi lebih muda mungkin berpendapat sebaliknya.

Bertahun lamanya masa diambil oleh PAS bagi mengubah wajahnya hingga berupaya menarik penyertaan golongan profesional, terutama ketika era parti itu diterajui Allahyarham Datuk Fadzil Noor sebagai Presiden.

Sedikit demi sedikit, PAS berjaya menawan sebahagian golongan sasar idaman lawan - muda dan berpendidikan yang tidak membawa imej parti lebai seperti sebelumnya tetapi perkembangan dua tiga hari ini mungkin boleh menjauhkan golongan sama daripada parti itu.

Capaian maklumat luar biasa ketika ini memungkinkan pengundi mengesahkan apa yang didengar atau dibaca. Bukan sesusah mana untuk mencari pautan rakaman video doa menghapuskan UMNO yang diaminkan ribuan hadirin di Stadium Sultan Mohamad IV, Jumaat lalu, dan membuat kesimpulan sendiri terhadap apa yang dilontarkan.

Tahaluf siyasi yang dipersetujui bersama PKR dan DAP dalam mencapai cita-cita menakluk Putrajaya pada PRU-13 terus mengubah rentak PAS apabila beberapa isu yang lantang diperjuangkan seperti pelaksanaan hudud semakin sunyi daripada pendengaran.

Sekalipun hampir semua pucuk pimpinan PAS menegaskan parti itu kekal di landasan perjuangan dan dikukuhkan dengan kenyataan Majlis Syura Ulama yang bermesyuarat di Kota Bharu tiga hari lalu bahawa PAS hari ini sama seperti PAS dulu, bukan semua ahli dapat diyakinkan dengan begitu mudah.

Sejak menyertai pakatan pembangkang, PAS mulai membicarakan soal hak dan keistimewaan orang Melayu - agenda yang diperjuangkan UMNO secara konsisten sejak 66 tahun lalu.Mampukah kepemimpinan ulama diganding dengan agenda hak dan keistimewaan orang Melayu mengikut acuan PAS?

Jika ini tidak dilihat sebagai mengorbankan prinsip demi memenuhi matlamat memenangi PRU-13, apakah takrifan paling sesuai digunakan untuk memastikan ia diterima sepenuhnya oleh ahli PAS?PAS menjatuhkan hukuman hapus dan murtad ke atas UMNO dalam tempoh tiga hari - keadaan yang membawa rakyat kembali ke zaman PAS dilabel parti ekstrem.

Apakah ini PAS yang difahami, dikenali dan diterima penyokongnya terutama kaum bukan Melayu?Abdul Hadi meninggalkan pentas muktamar terakhir sebelum PRU-13 semalam dengan membawa bersama ketetapan perwakilan yang mahukan beliau menjadi Perdana Menteri jika pakatan pembangkang mentadbir negara.

Pecutan akhir PAS sebelum PRU-13 kelihatannya dilingkari beberapa beban ciptaan sendiri dan masa berbaki bakal menjadi pengukur setakat mana rakan sekutunya memahami konsep kerjasama seperti sewajarnya.

PAS boleh dengan sesuka hati menjatuhkan hukuman terhadap musuh politiknya tetapi pada masa sama, rakyat mempunyai hak lebih besar dalam mengenakan hukuman setimpal ke atas parti yang dilihat tidak membela nasib mereka. sumber berita harian

Note: Pada PecahPalakMikir Tekanan yang dibuat Nurul Izzah yang terlampau gairah mempamerkan dirinya seorang yang lebih baik dari orang lain! Demi meraih undi bukan islam terutama Sabah Sarawak. Nurul Izzah sanggup resikokan akidahnya demi itu!

Yang menerima terkanan teruk dari tindak tanduk Nurul Izzah adalah PAS. Malah PAS lebih panas tempat duduknya. Tekanan demi tekanan berpunca dari Sikap Nurul Izzah Menyebabkan Nik Aziz & Haji Hadi Hilang Pertimbangan, lalu berulanglah lagi skrip 1981 dengan berbudayakan doa kuburkan UMNO BN dan melabel kafir, murtad walaupun syaitan!

Itulah PAS takut dan sayang sangat serangan keatas kesilapan Sekutunya! Sehingga PAS sanggup membelakangi islam dan menghalalkan perpecahan masyarakat islam kerana terlalu yakin akan menang tawan Putrajaya. Tetapi terlupa keputusan akhirnya adalah ketentuan Allah.

Formula Anwar Ibrahim Ke Putrajaya

Ramai tidak tahu atau tidak perasan formula yang boleh membuatkan Anwar bertahan walaupun menghadapi pelbagai terkanan!

Yang penting formula ini diamalkan oleh Anwar amalkan semua ini dengan kerjasama seisi keluarganya!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Hebat Rakyat Sanggup Memaafkan Nik Aziz Bergitu Sahaja

Seluruh pelusuk Malaysia meliputi setiap lapisan masyarakat islam. Merasa simpati terhadap keinginan Nik Aziz yang terlampau berhajat ke Putrajaya!

Sebab itu Nik Aziz terpaksa merestukan dikalangan ahli PAS dan sekutunya walaupun meliputi Kaki penipu, kaki pembohong, kaki kencing, kaki putar belit, kaki putar alam, kaki porno, kaki cina doll, kaki siam doll, kaki liwat, kaki betina, kaki urut, kaki pelacur, kaki rembat bini orang, kaki simpan pompuan, kaki muka tebal, kaki muka tak malu, kaki muka selamba, kaki muka kering, kaki bermuka-muka, kaki tiada muka, kaki menyamar, kaki rasuah, kaki songlap duit derma rakyat, kaki ugut, kaki himpun, kaki merusuh, kaki provoksasi, kaki sara hidup dari dana Yahudi, kaki sokong keselamatan Israel, kaki pluralisme, kaki liberalisme, kaki LGBT, kaki gila kuasa, kaki nepotisme, kaki kronisme, kaki fitnah, Kaki Tikam Belakang, kaki kafir mengkafir, kaki nyanyok, kaki kauseling kul 3 pagi, kaki jamban blowjob, kaki aiskrim, kaki durhaka pada ibu, kaki munafik, kaki hipokrit, kaki ampu, kaki bangga diri, kaki ujub, kaki khawarij, kaki wahhabi, kaki maki, kaki hamun, kaki sumbang mahram dan entah ape-ape lagi kaki yang akan muncul selepas ini.

Tidak apalah kami faham itu sahaja modal yang PAS dan kami maafkan.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Sunday, 18 November 2012

Video Nik Aziz Hujahkan UMNO Murtad


Kota Bharu: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat hari ini menggelarkan Umno sebagai murtad dan berkata PAS bertindak betul dengan mengadakan sembahyang hajat, mendoakan bala Allah untuk menghancurkan parti pemerintah itu. 


“Bila Umno buang Islam, maka Umno agama apa? Saya ulang lagi sekali, bila Umno tolak Islam dalam dasar hidup dia, maka agama apa yang Umno pakai? Bila Umno tolak Islam dalam dasar parti dia, maka Umno sama ada Kristian kah, Buddha kah atau tidak ada agama?.

“Timbul masalah murtad...orang Melayu murtad ini kerana orang Melayu sendiri memperlekeh Islam...Umno menolak Islam, maka nampak dia memperlekehkan Islam,” kata Nik Aziz pada sidang media selepas muktamar PAS.

“(Jadi) tak salah lah,” kata beliau apabila ditanya sama ada bersetuju dengan sembahyang hajat yang dipimpin oleh adiknya, Nik Razi Nik Mat memohon bala Allah bagi menghancurkan Umno dan Barisan Nasional. 

Nik Aziz mendakwa Umno menolak Islam dan justeru PAS berhak untuk mengadakan sembahayang hajat sedemikian.

“Bila Umno tolak Islam, tak kan nak biar?,” kata beliau.

Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang sebelum ini melabelkan Umno sebagai khurafat dan mendakwa ideologi nasionalisma parti itu bercanggah dengan Islam.


Video Ahli Mutamar PAS Persoalkan Harakah Portal Copy Paste Batu Api Dan Membawa Fahaman Sesat

Selama ini kita fikirkan hanya warga UMNO BN dan atas pagar sahaja sedar yang Harakah ini berfungsi mengikut arahan dan agenda Ariwanas. Berikutan bagaimana Harakah memainkan peranan sebagai batu api yang melaga-lagakan dari akar umbi hingga pimpinan teratas! hingga pemecatan Hasan Ali berlaku dan malah Nasharudin Mat Isa juga hampir-hampir mengjadi mangsa.

Malah selama ini! kita sangkakan Harakah punyai barisan aditor yang hebat-hebat, tetapi rupa-rupanya sama juga dengan cai-cainya yang jenis copy paste isu sampai tidak faham apa langsung. Tetapi bagi Harakah mendapatkan isu copy-paste dari blog hingga mengjadi batu api kepada warga PAS sendiri!

Lebih menarik lagi Harakah juga diselar membenarkan indivudu tertentu sebarkan Fahaman sesat melalui harakah.

Adakah semuanya kerana Harakah lebih mengikut rentak ariwanas dari memperkukuhkan peranannya sebagai portal resmi PAS. Ikuti pendedahan dari ahli PAS sendiri...

Ucapan Kebebasan Beragama Nurul Izzah Selari Dengan Pembiaya Dana Hak Kebebasan Gay



Rupa-rupanya idea ucapan Nurul izzah adalah sependat dari kawan rapat bapanya Anwar Ibrahim. Merupakan seorang yang membiayai dan Human Rights Watch(HRW), yang mana NGO yang sering membela hak kebebasan GAY. Tentulah pembiayanya adalah George Soros.

Lihat kenyataan akhbar Utusan Malaysia


Kenyataan sama dengan Soros?

PULAU PINANG 17 Nov. - Kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar berhubung kebebasan beragama pada sebuah forum di Subang Jaya baru-baru ini dilihat konsisten dengan matlamat George Soros.

Bekas Exco Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mohammad Afandy Yusof berkata, pendapat yang disuarakan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu selari dengan perjuangan Open Society Institute yang diasaskan oleh penyangak mata wang asing tersebut.

"Perkara ini cukup berbahaya kepada negara dan rakyat terutamanya orang Melayu.

"Sehubungan itu, rakyat perlu tahu perkara ini dan penting untuk memahami mengapa beliau sanggup membuat kenyataan seperti itu seperti yang dilaporkan oleh portal berita propembangkang, Malaysiakini, Utusan Malaysia


George Soros juga merupakan seorang yang meyalurkan dana kepada Suaram untuk membiayai operasi menjatuhkan Perdana Menteri DS Najib Razak dan melncarkan agenda kempen menjadikan Anwar sebagai Perdana Menteri.

George Soros juga membiayai Human Rights Watch(HRW), sebuah organisasi hak asasi yang menyokong kes liwat Anwar [klik di sini] dan International Crisis Group (ICG), sebuah organisasi penyelidikan antarabangsa ala CIA.


Di Malaysia, AI juga mempunyai cawangannya yang dikenali sebagai Amnesty International Malaysia (AIM).

AIM yang ditubuhkan pada 1999 diketuai oleh Nora Murat sering berkerjasama dengan SUARAM (Suara Rakyat Malaysia) yang diasaskan oleh Sivarasa Rasiah, Naib Presiden PKR dan juga bekas salah seorang peguam kes liwat Anwar. Rujuk disini untuk lebih lanjut


Rupa-rupanya kitaran rantaian kuasa luar saling berkait rapat dengan setiap NGO pro Pakatan Rakyat yang melibat saluran dana jutaan ringgit demi mengjayakan kempen Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri.

Sekarang Nurul Izzah seolah-olah mewarisi sifat Anwar dan juga diwar-warkan Pakatan Rakyat sebagai pewaris legasi Perdana Menteri mewakili Pakatan Rakyat.

Mengapa Nurul Izzah mengeluarkan kenyataan Hak Murtad Melayu? Adakah ini sebahagian dari proses pengenalan Nurul Izzah kepada kawan-kawan Anwar Ibrahim di dunia luar Malaysia. Yang boleh menggambarkan yang Nurul Izzah juga mampu membawa idea yang sama dengan menjadi boneka kuasa luar. 


Ustazah Celop Abby Abadi Berani ! Serang Wan Azizah !


Wah-wah Ustazah Abby memang abadi Celop dan dicelpo-celop oleh PAS dengn kursus mee segera dan tidak sampai berberapa bulan telah bergitu termahsyur sekali dengan pengikut-pengikut yang turut apa sahaja kerana parti bukannya menilai akan kebenaran menurut islam. Ok tidak apalah kerana mereka yang percayakan sebergitu rupa.

Kisahnya bergini! Ini fungsi Abby sebagai kaldai ciptaan PAS yang berfungsi untuk menyampai dan menarik minat atas pagar untk sertai PAS ataupun Pakatan Rakyat. Fungsi Kaldai ini iayalah menyampaikan apa sahaja yang berdasarkan islam tetapi PAS tidak memantau atau memeharti tindak tanduk abby kerana yang penting buat PAS matalamat ke Putrajaya.
Bercakap soal "Sesiapa sahaja yang menentang Allah dan bertindak zalim. Itulah musuh Allah yang patut kita tentang. Yang bertopengkan islam adalah lebih bahaya" itu pertikan dari Twit Abby.
Sesiapa sahaja yang menentang Allah dan bertindak zalim.
Cuba kita perhatikan apa kenyataan Wan Azizah.



Beliau berkata, isu hudud hanya ditimbulkan oleh pemimpin Barisan Nasional (BN) manakala fokus utama Pas adalah menegakkan negara berkebajikan serta perpaduan dalam kalangan parti pembangkang ketika menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

"Ucapan hari ini Pas tidak mengatakan begitu. Negara berkebajikan dan perpaduan itu yang diperkatakan, (hudud pula) dibesar-besarkan oleh Chua Soi Lek (Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek)," katanya ringkas ketika ditemui dalam Muktamar Pas Ke-58 di sini. Utusan Melayu 

Persoalan disini Wan Azizah sendiri tidak mahu mengambarkan yang hukum Hudud diterima Pakatan Rakyat. Wan Azizah cuma gambarkan kemungkinan yang pasti dalam Pakatan sesuatu yang mungkin memang tidak akan berlaku atau dilaksanakan.


Kemudia kita lihat lagi apa kenyataan dibawah!

Isu pelaksanaan hukum hudud kembali 'panas' apabila Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Harun Taib selepas merasmikan Muktamar Dewan Ulama PAS ke-51, dua hari lepas dilaporkan berkata PAS telah bersetuju untuk melaksanakan dasar Islam, termasuk syariat Islam dan hukum hudud sekiranya berjaya mentadbir negara. Bernama

Jika Harun mengatakan "sekiranya berjaya mentadbir negara" Adakah kita yakin dengan mempunyai 66 kerusi yang dibenarkan Pakatan untuk PAS bertandin membolehkan PAS menguasai suara Pakatan Rakyat. Sedangkan DAP mempunyai hampir dua kali ganda dari itu. Bolehkan PAS yakin memenangi semua kerusi! Kalau menang semua kerusipun adakah PKR penah sepakat menurut kata PAS sedangkan sekarang ini PKR lebih menurut kehendak DAP. Jadi dimana yang Abby yakin sangat PAS boleh laksana Hudud.


Kemudian kita perhatikan lagi apa yang digambarkan DAP. 

Bagaimanapun, kenyataan Harun itu disanggah Karpal dan Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP Dr Tan Seng Giaw yang dilapor berkata mereka tidak tahu bagaimana boleh timbul isu hukum hudud dipersetujui pakatan pembangkang, sambil menegaskan DAP hanya menerima kedudukan agama Islam seperti mana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. 

Tan berkata persetujuan yang dicapai antara DAP dan PAS mengenai pelaksanaan hukum hudud sekiranya pakatan pembangkang berjaya membentuk kerajaan nanti, adalah berdasarkan apa yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan. Bernama.
Kenyataan Pengerusi DAP Karpal Singh yang menegaskan keputusan PAS mengenai isu Hudud tidak boleh dikait dengan sebarang kompromi dan ia adalah dasar kepada kewujudan parti itu.

Jadi kenapa Abby tidak menyerang PKR dan DAP? Itulah anatara yang dimaksudkan musuh Allah yang patut ditentang. Apatah Nurul Izzah membuka pintu Hak Melayu Murtad kepada agenda halus mubalig yang sentiasa mencari perluang memasuki ruang yang mudah memurtadkan Umat. Kenapa Abby tidak berani serang!

Sekarang siapa yang bertopengkan Islam seperti digambarkan Abby. yang disebelahnya atau sengaja menyerang UMNO BN untuk menutup kelakuan iblis disebelahnya. Sekarang Abby lebih memperalatkan islam sebagai bertopeng Ustazah serba tahu! Mungkin video ini boleh memberi gamabaran siapa Abby yang sebenar.

Saturday, 17 November 2012

Puak PAS berdoa solat hajat khusus Kuburkan UMNO BN

Alhamdulillah PAS telah sembahyang hajat untuk kuburkan UMNO BN demi selamatkan perjuangan menyelamatkan Ketuanan DAP dan Ariwanas. Insyallah Allah akan tunjukan akan kebenaran dan kita kena redha dengan apa jua ketentuannya. Kerana hanya Allah yang maha mengetahui siapa yang benar atau siapa yang salah. Sekurang-kurang kita telah menyerah kepada Allah untuk menentukan melalui ketentuannya.

Nik Aziz Ampunkan Dosa Nurul Izzah

Alhamdulillah syukur kepada Allah. Terampun juga dosa-dosa Nurul Izzah ooopss! Minta maaf silap!

Nik Aziz kata Nurul Izzah tak ada buat salah apa-apapun! Jadi kita semua selama ini membuat fitnah laa yaa! 

Nampaknya kalau berdasar kata-kata Haji Hadi kena bertaubat kerana kita tidak mengikut perjuangan islam! cuba amati betul-batul ini perjuangan memartabatkan islam sebenar. PPM tak tipu! Ini perjuangan Nurul Izzah memartabatkan syiar islam! Kalau tidak percaya amati betul-betul-

Jika anda bertanya kepada saya, tidak ada paksaan dalam agama, bagaimana kamu boleh minta maaf, (kebebasan beragama) ini hanya terpakai kepada bukan Melayu, ia perlu terpakai secara sama rata.

Kau orang bacalah sendiri kat poster. Jadi adalah lebih baik juga Nasharudin Mat Isa kena bertaubat juga sebab diapun minta Nurul Izzah bertaubat! Tidak boleh tu dah kira buat fitnah.

Senang cerita marilah kita pakat-pakat menjadi seperti PAS dengan menghambakan diri bagaikan seekor kaldai. Kaldai yang taat kepada ketuanan DAP.

Apalah kisah tergadai islam mahupun terbukanya pintu Islam Agama Persekutuan. Untuk membolehkan dan memudahkan mana-mana mubalig menjalan rancangan halus menghasut generasi islam yang lemah, terjatuh dalam arena murtad.

Bukankah Nurul Izzah dah cakap Dia berlajar di tempat yang ada salib besar tidak juga terjebak. Jadi mungkin Pluralisme tidak dikira dari sebahagian yang terjebak dalam arena meresikokan akidah!

Agaknya memperjuangkan kesamaan agama bukanlah masalah besar disisi islam! Seperti mana Nurul Izzah mempertahankan Hak Kebebasan Melayu Murtad! yang dikatakan PAS hanya remeh temeh didalam Mutamar PAS. Malah Nik Aziz tidak salahpun!

Jadi anda dah bersedia untuk turut serta bersama Nik Aziz walaupun anda sendiri berasa seram sejuk? Pecah Palak Mikir bila PAS mempolitikan Islam.
Published with Blogger-droid v2.0.9

Helah Haji Hadi Nampak Manusia Mengsyaitani Negara

Masih ingatkah kita bagaimana PAS mengelar UMNO kafir kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC. Tetapi kaedah tersebut menggagalkan PAS untuk menghampiri Putrajaya.

Kemudian PAS sedar tampa sokongan DAP dan PKR adalah mustahil untuk PAS mencapai cita-cita tersebut. Kemudian untuk menutup keceluparan yang lalu, sekali lagi PAS meralatkan hujah Islam demi menggambarkan kononnya PAS sentiasa dilandas islam!

Maka terkeluarlah hujah Muktamar PAS Ke-58 di sini semalam, disogok dengan konsep tahaluf siyasi, untuk menghalalkan undi PKR dan DAP.

Dalam masa yang sama PAS cuba mengalih perhatian rakyat dari menyentuh isu Hak Murtad Melayu yang dibawa Nurul Izzah.

Rakyat kena faham Nurul Izzah dan PKR bertangungjawap mencari undi dan pengaruh di kalangan bukan islam terutama dari kawasan Sabah dan Sarawak yang merupakan simpanan tetap bagi kekuatan Barisan Nasional.

Jadi adalah tentu tidak berbaloi untuk PAS masuk campur isu ini. Kerana ini satu perluang keemasan buat Pakatan memecah undi BN.

Jadi fungsi PAS hanyalah menenangkan masyarakat islam supaya bertenang dan bersedia menerima konsep Malaysia baru yang lebih bebas.

Bebas dalam erti kata Hak Murtad bukan keutamaan perjuangan. Jadi jika sifat Pluralisme Anwar sebagai Perdana Menteri. Boleh membuka pintu kekebalan Islam Agama persekutuan. Dimana jika sekarang agama lain tidak boleh berdakwah memujuk islam mengjadi murtad, dan jika pintu kekebalan itu terbuka? Bagaimana nasib anak-anak generasi baru kita.

PAS juga memahami bebas dalam erti kata hak mempunyai hak yang sama rata. Adakah PAS boleh menjamin Hak-hak istimewa Melayu terpelihara sebagaimana termaktud dalam perjanjian sebelum merdeka.

Itu antara dua perkara dari banyak sebab-sebab lain. Selain itu ada juga Haji Hadi menyentuh soal

Merujuk kepada pentadbiran Umno-BN, Abdul Hadi berkata, di bawah kepimpinan parti itu, penyelewengan semakin merebak, maksiat, bahkan jenayah besar dan kecil dibiarkan tanpa undang-undang yang mendidik rakyat.

Cuba kita kaitkan kembala dua perkara Pecah Palak Mikir timbulkan? Syaitan dekat mana Haji Hadi nampak? Syaitan yang berdampin disebelahnya, beranikah ditegur mahupun membasmikannya?

Haji Hadi hebat hendak membasmi wajah mengsyaitani negara dengan niat mengambuskan semua permasalahan yang timbul dalam Pakatan Rakyat terutama agenda merongkah benteng Islam Agama Persekutuan!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Friday, 16 November 2012

Keberanian Tun Dr Mahathir Pertaruhkan Nyawa Tun Dr Siti Hasmah Demi Menyelamat Berjuta Nyawa


Tun Dr.Mahathir Mohamad pernah menghantar isterinya , Tun Dr. Siti Hasmah Mohd Ali ke Iraq ketika perang teluk 1990-1991. TDS.Hasmah yakin dengan perjuangan suaminya yang tercinta dan redha dengan apa jua bakal ketentuan Allah, lalu bersetuju untuk menghantar bantuan makanan ke Iraq yang sedang mengalami sekatan bantuan dari negara luar oleh Amerika. Pada masa itu Amerika tidak membenarkan mana-mana pesawat mendarat di lapangan terbang Iraq. 

Ketika pesawat yang dinaiki TDS.Hasmah tiba di udara Iraq, memang benar-benar tidak diberi keizinan mendarat oleh Amerika. Ketika itu dengan kebijaksanaan TD Mahathir terus menalifon President Amerika George Bush, mengatakan isterinya berada di dalam pesawat tersebut, dan masih berlegaran di ruang udara Iraq tampa kebenaran mendarat. Jika keadaan ini terus dibiar berlanjutan, pesawat tersebut bakal kehabisan minyak dan terhempas.


Memandangkan pengaruh TD.Mahathir terhadap negara-negara islam serata dunia, George Bush akan berfikir panjang untuk mengambil resiko hingga menyebabkan pesawat itu terhempas. Kerana dengan pengaruh TD Mahathir masa itu sesuatu resiko luar jangkaan mungkin akan ditangung oleh Amerika. Akhirnya George Bush tidak berani mengambil resiko dan membenarkan pesawat itu mendarat. TDS Hasmah selamat tiba di lapangan terbang Iraq dan berjaya menyampaikan bantuan makanan kepada rakyat Iraq.

Tiada lapuran media untuk ini kerana Tun buat semata-mata perjuangan mengukuhkan Islam di dunia. Keikhlasan tampa diketahui rakyat, membuktikan Tun seorang perjuang islam tulen, bukan macam Anwar bukan macam Nik Aziz yang nak berjuang semua mesti dinyatakan walaupun kebanyakan setakat bunyi je lebih tapi apapun tak ada. 

Biarlah orang menghina mencaci Tun Dr Mahathir sebagaimana rupapun, Tun sampai sekarang masih memperjuangkan nasib umat islam tampa sempadan dan waktu. Tun tak perlu penghormatan tapi dialah lagenda yang masih kuat bekerja di tanah air tercinta ini. 

Tun juga memahami wujudnya pembangkang dalam sistem pentabiran negara, tapi biasalah pembangkang negara ini sekadar macam majalah gosip artis, cakap melambung-lambung tapi penahnya tertunaipun. 

BOLEH KE ANWAR MAHUPUN NIK AZIZ ATAU MANA-MANA PEMIMPIN DI NEGARA INI, SEBERANI TUN. Sesiapapun sama ada memuji atau mencaci Tun, mereka tetap harus berterima kasih kepada Tun yang telah banyak merubah langskap kemajuan negara ini tampa meminggirkan kepentingan semua kaum dan agama. Kerana apa yang kita nikmati selama ini adalah sebagian dari Tun yang meneruskan legasi pentabiran kegemilangan UMNO BN.


pst-- SEBAB ITU PAKATAN HARAM CUBA MEMADAM KEGEMILAGAN LEGASI UMNO-BN


Read more: 

Sejarah Harun Taib Buktikan Tan Sri Harussani Sesat Perlu Bertaubat


Tertarik tentang  Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Harun Taib membuat teguran terbuka dalam Mutamar PAS, menuntut Nurul Izzah bertaubat dan dalam masa yang sama cuba mengalih isu menyalahkan orang lain.

"Bertaubat kalau dia (Nurul Izzah) buat salah besar... Tan Sri Harussani harus bertaubat juga kerana tidak menyokong perjuangan Islam. Dia juga harus bertaubat,"

Tetapi buat Nurul Izzah diletaknya perkataan "kalau" untuk menggambarkan samada Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Harun Taib pasti atau tidak! Yang kenyataan Nurul Izzah adakah sesat atau perlu bertaubat.

Berbeza pula dengan cara Harun Taib menuntut Tan Sri Harussani harus bertaubat juga kerana tidak menyokong perjuangan Islam.

Dia juga harus bertaubat. Tetapi kali ini tiada perkataan "kalau" lagi yang jelas Harun yakin menggambarkan Tan Sri Harussani benar-benar sesat dan harus bertaubat. Semata-mata tidak bersetuju banyak perkara dalam perjuangan PAS.

Hakikatnya soal menyelamat Nurul Izzah dengan menyerang Tan Sri Harussani.  Bermatalamat PAS ke Putrajaya melebihi bertegas dengan dasar islam yang diwar-warkan!

Tentu pelik! bagaimana yang dikatakan PAS cukup islam dan harus bertaubat jika tidak menyertainya? Sedangkan PAS menetapkan kenyataan Izzah membuka pintu keselamatan Hak Melayu boleh murtad atas dasar kebebasan agama. Dinotahkan PAS sebagai isu remeh-temeh.

Jika kita imbas kembali ketika Ambiga mengeluar kenyataan yang sama dengan Nurul Izzah, semasa Pemuda PAS bangkit istiharkan jihat berani mati menentang Ambiga. menyebabkan Ambiga terpaksa membatalkan majlis pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam telah menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan 

Kenapa dengan Nurul Izzah pula Harun anggap 'kalau' Nurul Izzah buat kesalahan besar. Sedangkan dalam Youtube terang-terang dan amat mudah difahami oleh semua masyarakat islam yang Nurul Izzah politikan akidah untuk raih undi. Hingga mendapat tepukan gemuruh dari bukan islam.

Jadi dimana sesatnya jika tidak mengikuti PAS? Lihat apa yang dijawap oleh Tan Sri Dr Harussani SHAH ALAM -  "Saya sentiasa bertaubat selepas menunaikan solat, sebanyak 10 kali atas apa jua kesilapan yang dilakukan saya." Demikian menurut Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria menjawab kenyataan Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Harun Taib semalam, yang turut meminta beliau bertaubat.

Menurutnya, setiap manusia sentiasa melakukan kesalahan dan dengan bertaubat, umat Islam tidak akan terus berada dalam dosa di atas kesilapan yang dilakukan.

Harussani, antara pemimpin agama yang mendapat perhatian dana arena politik tempatan khususnya berkaitan idea kerjasama politik Pas-Umno menambah, "jadi, saya hanya meminta (Naib Presiden PKR) Nurul Izzah bertaubat apabila melakukan kesalahan."Katanya, orang Islam pasa masa kini hanya berjuang atas kepentingan politik dan saling menabur fitnah sehingga mewujudkan perpecahan dikalangan umat Islam.

"Perjuangan orang Islam terutamanya pemimpin sekarang lebih kepada kepentingan politik sendiri."Mereka jauh terpesong, mereka tidak mengikut ajaran Islam dan tidak mengikut sunnah Rasulullah," kata beliau kepada Sinar Harian Online.Pagi semalam,

Harun meminta Harussani turut bertaubat kerana didakwa  tidak menyokong perjuangan Islam.Kenyataan Harun itu dibuat ketika mengulas komen Harussani yang meminta Nurul Izzah bertaubat kerana mengeluarkan kenyataan tidak selari mengenai kebebasan agama."Bertaubat kalau dia (Nurul Izzah) buat salah besar... Tan Sri Harussani harus bertaubat juga kerana tidak menyokong perjuangan Islam.

Dia juga harus bertaubat," katanya selepas merasmikan Muktamar Dewan Ulama Pas Pusat di Kota Bharu semalam.Harussani juga berkata, semua parti politik yang menggunakan Islam tidak akan disokongnya kerana perjuangan mereka tidak sejajar dengan konsep Islam.Harussani menambah, teguran sering dibuat kepada semua orang Islam sejak beliau menjadi kadi lagi untuk mengembalikan mereka ke jalan yang benar.

"Dulu apabila saya menjadi kadi, saya sering menegur orang Islam yang melakukan kesilapan dan kembali ke jalan yang benar."Sejak lebih kurang 50 tahun lebih negara merdeka, setiap parti yang dikatakan membawakan ajaran Islam hanya tahu berkempen untuk parti.

"Melalui kempen mereka sering membuat fitnah, memaki hamun dan di rumah ibadat juga telah wujud perpecahan, adakah dengan cara ini kita nak tonjolkan Islam kepada masyarakat?" katanya. Sumber Sinar Harian *Nota- PecahPalakMikir layan orang mabuk kuasa!
Published with Blogger-droid v2.0.9

Ceramah UMNO Terbaru Terbaik Terhebat


Inilah Ceramah UMNO Terbaru Terbaik Terhebat mengkisahkan bagaimana kerakusan PAS dengan wang, imbuhan, kuasa dan harta sehingga sanggup membelakangi agama demi memenuhi nafsu mereka! Ustaz Kamal Saidin memang terkenal dengan celoteh dan bahasa jenakanya. Yang pasti tidak kering gusi!

Thursday, 15 November 2012

Biarlah Sultan Bertitah Apa Guna Kalau Hati Sudah Keras


Biarlah sesiapapun yang keluar pendapat, Nasi sudah jadi bubur. Biarlah Sultan Bertitah Apa Guna Kalau Hati Sudah Keras  Yang ada hanyalah UMNO dan Barisan Nasional yang paling boleh diharapkan.

KUANTAN - Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah meluahkan rasa kecewa dan dukacitanya terhadap kenyataan seorang pemimpin pembangkang mengenai isu kebebasan beragama rakyat termasuk orang Melayu baru-baru ini.

Menyifatkan kenyataan itu sebagai mengarut dan tidak masuk akal, baginda juga kesal dengan pihak terbabit yang terlalu lantang bercakap mengenai agama tanpa memperhalusi kesannya kepada masyarakat terutama umat Islam.

"Sebagai ketua agama Islam dan pemerintah negeri Pahang saya berasa sedih, dukacita (dengan kenyataan itu). Kita tidak boleh terlampau lantang sangat sebut pasal agama ini.

"Saya nasihatkan agar rakyat tidak mendengar cakap-cakap sebegitu dan perlu memikirkan perkara itu dengan sehalus-halusnya," titah baginda kepada pemberita selepas Majlis Sambutan Maal Hijrah peringkat negeri, di sini hari ini.

Baginda bertitah sebagai seorang Islam, kenyataan berkaitan agama Islam tidak boleh dibuat sesuka hati tanpa merujuk kepada pihak yang lebih arif.

"Tidak semestinya orang yang mahir tentang Islam boleh bercakap mengenai Islam, saya juga mahir dan boleh juga bercakap mengenai Islam tapi kita ada majlis agama Islam, ulama kita semua bijak bistari, sebab itu saya tak berani bercakap," titah baginda.

"Saya sayang agama saya. Kita kena sanjung agama kita setinggi-tingginya dan jaga dengan sepenuh hati. Dalam Perlembagaan turut menyebut bahawa agama Islam adalah agama rasmi negara ini," titahnya.

Pada 3 Nov lepas, portal berita Malaysiakini melaporkan Anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar sebagai berkata rakyat tidak seharusnya dipaksa menganut agama tertentu dan perkara ini juga patut terpakai kepada orang Melayu.

"Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama...bagaimana seseorang itu boleh berkata, maaflah, ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, ia sepatutnya diguna pakai secara sama rata," kata Nurul Izzah yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat.

Beliau berkata demikian pada forum bertajuk 'Negara Islam: Versi Mana; Tanggungjawab Siapa?', di Subang Jaya pada 3 Nov.

Dalam pada itu Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman menasihatkan umat Islam agar berhati-hati dengan pihak dan kenyataan sedemikian yang boleh membawa kepada penyelewengan dan merosakkkan akidah umat Islam.

"Jangan ikut kehendak pemikiran yang boleh merosakkan akidah...ini salah satu usaha yang dilakukan oleh musuh Islam yang suka hendak menyeleweng akidah umat Islam dengan cara meragukan orang Islam dengan pemikiran yang menyimpang (dari ajaran Islam sebenar)," katanya.

Sementara itu di KUALA LUMPUR, Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata kenyataan Nurul Izzah merupakan titik hitam dalam sejarah negara kerana boleh mencetuskan kecelaruan dan memesongkan akidah umat Islam.

Beliau berkata kenyataan tersebut turut menjerat Pas sebagai rakan sekutu pakatan pembangkang yang terpaksa bersetuju dengan kenyataan Naib Presiden PKR itu meskipun sedar hujahnya terpesong daripada ajaran Islam.

"Saya percaya bahawa secara peribadi ramai pemimpin dan ahli Pas memang tidak bersetuju dengan pandangan Nurul Izzah. Tetapi mereka terjerat, oleh kerana politik mereka sanggup menggadaikan pendapat sebenar yang sepatutnya disuarakan dan mereka tidak ada keberanian untuk suarakan pendapat sendiri," katanya kepada pemberita selepas melawat kelahiran bayi Maal Hijrah, di sini hari ini.

Beliau berkata Wanita Umno juga mendesak pasangan pemimpin parti PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isteri Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail agar menyatakan pendirian berhubung kenyataan anak sulung mereka itu.

Selain itu, Wanita Umno juga menyokong penuh titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris agar agama Islam tidak boleh dicapur aduk dengan politik kerana boleh mengeliru dan memecah belah masyarakat Melayu.- Bernama

Ambiga Layak Sebagai Srikandi Negara Kerana Agenda Bersih Berjaya


Terus-terang memang hebat Ambiga Sreenevasan diangkat dimatabatkan sebagai Srikandi Negara kerana dia betul-betul hebat menggerakkan agenda Bersih 1 2 3. Walaupun Agenda Bersih bertujuan menuntut pilihanaya yang bersih, tetapi simboliknya Bersih lebih bersifat membersih minda masyarakat islam di dalam PAS dan PKR untuk tunduk dan turut apa saja arahan mereka.

Siapa Ambiga Sreenevasan 
Seorang Anti Islam dan Penyokong Murtad adalah mengjadi antara agendanya.
1. Menjadi peguam bela kes Lina Joy seorang wanita islam yg murtad
2. Menganjurkan forum pertikaikan kuasa mahkamah syariah melibatkan kemasukan orang bukan Islam masuk Islam.
3. Pendokong dan Penggerak IFC (Inter Faith Comission/Suruhanjaya Antara agama) yang pernah mengatakan bahawa perceraian dlm islam adalah zalim dan juga menyokong pluralisme agama.
4. Menawarkan khidmat guaman percuma kpd umat Islam yang nak murtad sekiranya dibawa ke mahkamah persekutuan.
5. Penyokong kuat kpd seorang wanita India yg nak mohon jadi peguam syarie dan nasib baik permohonan ditolak.

Sewaktu kejadian ini kelihatan ramai Pemuda PAS bangkit istiharkan jihat berani mati menentang Ambiga. menyebabkan Ambiga terpaksa membatalkan majlis pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam telah menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan 

Tidak menjadi masalah kepada Amiga untuk membatalnya, Kemudian dia bangkit lancarkan Bersih dan kemudian lancarkan Seksualiti Merdeka. Masyarakat Islam PAS dan PKR semakin layu menurut satu persatu dalam permainan catur Ambiga.

Sekarang Nurul Izzah telanh mengulangkan kembali hal yang sama dilakukan Bekas Presiden Majlis Peguam  cuma bezanya Nurul Izzah baru menegaskan Hak Melayu Murtad. Akhirnya warga PAS dan PKR bersdia memahami sedikit demi sedikit sebagai penerimaan perjuangan mereka! Sebab itu mereka tidak kisah lagi apapun hendak dilakukan Anwar Anak Beranak.

Itulah sebab Ambiga sememangnya layak dimatabatkan sebagai Srikandi Negara kerana dia telah berjaya membersih minda warga PAS dan PKR untuk turut sahaja, anguk-anguk sampai mabuk dengan janji ke Putrajaya.


.

Bila ANAK gagal dapat sokongan dimaki Warga Felda Macam Lembu


Inilah perangai Pakatan Rakyat yg tidak puas hati dengan kejayaan Datuk Sri Najib memenuhi segala janji kepada warga Felda. Baca pemulisan ini!
Penulis sangka ramai di kalangan generasi baru Felda ini sudah maju, malah ada yang dilaporkan memegang jawatan tinggi dalam syarikat-syarikat Felda sendiri, tapi sekarang apa sudah jadi? Wang tidak seberapa itu (RM 5,000) disambut, diarak macam orang tak pernah tengok duit. 
Malah, Mazlan Aliman dalam laporan baru-baru ini menyebut, sebahagian besar dikalangan generasi kedua Felda ini yang sanggup bergaduh dan bermasam muka sesama adik beradik kerana berebutkan RM 5,000 ini!!! 
Bodoh macam lembu, duit tak berapa nak banyak pun, boleh bawak bergaduh adik beradik.

Iyalah orang macam mereka memanglah kecil dengan RM5000! Gaji dia orang berapa kalau hendak dibandingkan dengan rakyat yang siang malam membanting tulang!

Mutamar PAS Pedulikan Soal Akidah Yang Penting Putrajaya

Terbaik apabila keputusan Mutamar PAS Mutamar PAS Pedulikan Soal Akidah Yang Penting Putrajaya dan ianya seperti yang diramalkan, Mutamar PAS dipengaruhi keputusan Pakatan Rakyat.

Jadi apalah yang hendak dihairankan dan eloklah semua masyarakat islam sepakat meninggalkan Pakatan Rakyat kerana kita sudah tiada pilihan lagi melainkan Barisan Nasional sahaja yang terbaik mengatasi Pakatan Rakyat.

Jangan fikir jentera Barisan Nasional akan beri laluan macam tu je... Kita lihat je nanti.

Wednesday, 14 November 2012

Tribute Teater Tun Siti Hasmah

Terbaik yang sememangnya dinanti-nantikan. kalau dijadikan filem kan best!

Mutamar PAS Atau Mutamar Pakatan Rakyat




Apa yang kita boleh harap dengan Mutamar PAS kali 57 ? Adakah inilah satu tempat yang mana akar umbi PAS mengasak tunjang pentabiran PAS, mengasak Nurul Izzah menarik balik kenyataannya Hak Membolehkan Melayu Murtad.

Atau hanya tempat sekadar akar umbi berdentam dentum bertegang leher tetapi tungak kepimpinan buat pekak kerana sudah ada arahan dan keputusan ditetapkan oleh Pakatan Rakyat?

Benda belum berlaku dan kita tidak tahu kemana arahnya?

Tetapi berdasar Mutamar yang sebelum dan sebelumnya. Terang-terang Mutamar PAS tidak penah ada kredibilti untuk mempertahan dasarnya walaupun dkhianati dan dipijak-pijak Pakatan Rakyat.

Jadi adakah ini akan berubah? Wahal kita semua tahu! Masyarakat islam semua tahu yang Nik Aziz sentiasa mempertahankan Anwar Anak Beranak dalam apa carapun demi cita-citanya ke Putrajaya.

Termasuk isu terbaru Nurul Izzah yang mempertahankan Hak Membolehkan Melayu Murtad. Nik Aziz masih berdalih-dalih dari menegur Izzah walaupun, ada suara dari Nasharudin Mat Isa, Harun Din dan anaknya sendiri Nik Abduh yang bercangah dan mendesak Izzah Tarik kenyataannya. Itu belum termasuk suara akar umbi melenting. Malah Pages Pemuda PAS semakin teruk diasak pengunjung yang mempertikaikan Nurul Izzah.

Bukan setakat itu. Sehingga sekarang belum ada sebarang demostrasi dari Pemuda PAS untuk mendesak Nurul Izzah. Kerana Pemuda PAS paling penakut dengan Anwar mahu Karpal. Tapi kalau Chua Soi Lek, laju tampa disuruh. Itu orang kafir tetapi yang Nurul Izzah orang melayu siap bertudung sepanjang masa bagaimana pula Pemuda PAS boleh diam membisu.

Itu gambaran PAS sekarang penakut dengan menegak kebenaran termasuk Nik Aziz. Sebabnya semua tidak akan jadi bergini selagi Nik Aziz tidak Keras Kepala.

Jadi apa yang boleh diharapkan dengan Mutamar PAS yang ke 57 ?

Mutamar PAS Ke 57! Mampukah Mutamar ini membawa suara akar umbi PAS yg sedang panas membara dengan kenyataan Nurul Izzah mempertahankan Hak Melayu Untuk Murtad?

Atau Mutamar ini sekali lagi mengjadi medan bertekak mulut tampa sebarang keputusan yang menguntungkan masyarakat islam di Malaysia.

Yang pasti pengaruh ketuanan DAP dan Ariwanas tetap mengjadi saka yg mengawal seberang keputusan tidak melawan kehendak Pakatan Rakyat. Tentulah ini menyedihkan jika mutamar ini dikaitkan dgn syiar islam. Sedih yang amat sangat!
Published with Blogger-droid v2.0.9

Dendam 39 Tahun Nik Aziz Masih Belum Pudar Dari Mindanya

Sampai bila agaknya dendam ini akan surut! Nik Aziz antara individu yang bekerja keras untuk memisahkan pakatan UMNO PAS.




Persoalannya sampai bilakah Nik Aziz rela sekutunya mempolitik akidah dan melampaui batas islam?

Berbaloikah mengejar cita-cita ke Putrajaya dengan bersekutukan kumpulan yang memperalatkan Islam untuk agenda sulit mereka?

Wahal Nik Aziz boleh merasa Putrajaya jika mengikut nasihat akar umbi untuk satukan UMNO PAS.

Tetapi kerana dendam apakah yang menghalang Nik Aziz! sedangkan pintu telah dibuka untuk bersatu.

Kalaulah Nik Aziz berangapan dengan UMNO, PAS tiada suara di dalam Barisan Nasional! Adakah dengan 66 Kerusi diperuntukan Pakatan untuk PAS tandingkan. Mampu memberi PAS mengawal suara Pakatan ketika di Putrajaya? Malah untuk PAS memenangi semua kerusipun belum tentu! Jadi untuk apa lagi berkeras kepala membawa dendam silam!

Mampukah Nik Aziz bawa suara rakyat dan masyarakat islam bersama Pakatan. Sedangkan Nik Aziz tahu bagaimana DAP melayani melayu islam. Malah Nik Aziz tahu bagaimana Anwar peralatkan melayu islam demi kawan-kawannya dari dunia kuasa luar, yang sedang berhempas pulas mengikat Anwar dan menanti dipintu kuasa politik Malaysia.

Jangan sampai menang tetapi terbakar rentung Agama Bangsa dan Negara tampa dapat diselamatkan.

Sebenarnya seperti kami melayu islam, memang nampak bodoh merayu semua masyarakat islam bersatu! Tetapi itu kami telan walaupun dihina dicaci sebagainya!

Kami lakukan kerana tanggungjawap yang dituntut islam. Tetapi tidak bermakna kami beralah dari mempertahan Agama Bangsa dan Negara. Biarlah apa dugaan dan ujian. Itulah jihad fisabilillah kami
Published with Blogger-droid v2.0.9

Tuesday, 13 November 2012

Unit Amal PAS sudah Rekrut Budak Sekolah Untuk Persiapan Demostrasi Liar mana pulak?

Masihkah anda ingat fungsi Unit Amal PAS semasa Bersih 3.0 ?

Ketika itu Unit Amal PAS berfungsi sebagai skuad mengcari peluang pencetus rusuhan! Tetapi logo Unit Amal tertulis Beramal Kerana Allah tetapi tidak tahulah mengjaga konsert yang melalaikan boleh dikatakan kerana Beramal Kerana Allah. 

Tidak tahula pulak merusuh kerajaan islam sah dianggap beramal kerana Allah!

Bila terlintas dengan apa yang dilakukan Unit Amal pada Bersih 3.0 terang-terang membuktikan tiada gunanya ujud unit macam ini. Dan sekarang Unit Amal PAS sudah Rekrut Budak Sekolah Untuk Persiapan Demostrasi Liar mana pulak?

Abdul Latiff yang juga Adun Mengkebang berkata, Unit Amal mengembangkan pasukan berpakaian seragam itu ke beberapa sekolah agama di bawah Yik, di mana mendapat sambutan menggalakkan daripada pelajar. Harakah

Adakah Majlis Amal akan memberi didikan dengan mengdoktrinkan minda kanak-kanak, kononnya kerajaan zalim, kafir atau sebagainya seperti mana yang sedang berlaku diceramah-ceramah PAS sekarang?

Awasilah anak-anak kita jangan dilatih demi dipergunakan oleh kaki politik perosak negara! Awas dengan keujudan Unit Amal PAS sudah Rekrut Budak Sekolah Untuk Persiapan Demostrasi Liar mana pulak? Dan jangan biarkan anak-anak kita terlibat!


Video Penceramah PAS kena balun kaw-kaw dengan ahli PAS Yan

Terduduk terdiam penceramah PAS kena balun dengan seribu sebab yang membuat mereka tidak mampu mengjawap! Yang paling menarik segala kepincangan PAS Kedah! habis  dirungkai satu persatu hingga menyirap darah penceramah PAS. Hah sekali Penceramah PAS kena balun kaw-kaw dengan ahli PAS Yan baru mereka tahu langit tinggi atau rendah! Itulah suka sangat jaja fitnah sana-sini sampai kepincangan parti sendiripun tidak penah dipandang.

Satu saja sebab kenapa Penceramah PAS kena balun kaw-kaw dengan ahli PAS Yan ! sebab mereka ini terlupa yang rakyat semakin bijak, dulu bolehlah rakyat tidak tahu bagaimana cara PAS memerintah ini hendak dijajakan lagi dengan kekuatan 66 kerusi yang diperuntukan Pakatan untuk PAS.

Memang hamPAS dan patutlah dan memang patutpun rakyat bangkit dan jadikan seperti Video Penceramah PAS kena balun kaw-kaw dengan ahli PAS Yan

Politik Semakin Ganas Semenjak Era Siapa?

Semenjak era siapakah? Bermulanya perubahan persekitaran politik Malaysia dicampur aduk dengan adengan keganasan.

Apa yang PPM inggat semenjak Anwar dipecat bermula pelbagai peristiwa himpunan membawa adengan keganasan. Hari demi hari semakin merebak menjadi lebih kritikal. Ikuti paparan dibawah.....


Sama ada marah, benci atau meluat. Itu antara jawapan yang masih menjadi persoalan mengapa ada sesetengah pihak sanggup mensabotaj wajah pemimpin atau logo parti politik yang terpampang di kain rentang-kain rentang yang digantung.

Sejak Pilihan Raya Umum ke 12 (PRU12), insiden seperti itu dilihat semakin menjadi-jadi namun yang masih belum dapat dirungkaikan sama ada yang melakukan perbuatan itu adalah pihak itu sendiri untuk mencari publisiti murahan seperti didakwa atau sebaliknya.

Di kawasan Subang Jaya, Puchong dan Seri Kembangan pemimpin daripada parti politik Pakatan Rakyat (PR) sering menjadi mangsa vandalisme apabila wajah mereka di kain rentang atau poster dikoyakkan sewenangnya.

Pada sambutan Aidilfitri tahun 2008 , wajah Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kinrara, Teresa Kok Suh Sim dan Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo antara yang menjadi mangsa di kain rentang.Wajah kedua-duanya yang dipaparkan dalam kain rentang ucapan perayaan itu digunting pihak yang seolah-olah tidak suka melihat wajah mereka.

Setahun selepas itu, Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh Tseow Suan pula menjadi mangsa apabila gambar wajahnya di kain rentang untuk pemberitahuan majlis perjumpaan bersama penduduk  dikoyakkan.

Ketika memberi maklum balas mengenai insiden itu sebelum ini Hannah berkata, beliau tidak mengetahui motif pihak yang melakukannya dan menolak perbuatan itu ada kaitan dengan mana-mana isu panas di kawasan pentadbirannya.

Menurutnya, tindakan seperti itu memang tidak wajar kerana  negara ini mempunyai sistem demokrasi yang memberi peluang sesiapapun memberi ceramah atau menganjurkan program.

Sementara itu, tidak terkecuali pemimpin dari parti komponen Barisan Nasional (BN) yang turut menjadi mangsa, namun jenis sabotaj yang dilakukan kepada mereka bersifat lebih ‘keras’.

Ketua Wanita MCA Selangor, Senator Chew Lee Giok mendakwa pernah dua kali berdepan insiden hitam digertak beberapa penyokong parti politik ketika menyampaikan ucapan pada majlis sambutan Tahun Baru Cina tahun lalu.

 Tidak cukup dengan itu katanya, plat logam yang dipamer di kenderaan miliknya juga dibengkokkan ketika menghadiri sambutan perayaan di Pusat Rekreasi Batu 11, Balakong.Dalam kejadian pertama, beliau mendakwa beberapa penyokong parti politik berlawanan membuat bising, menjerit-jerit dan menyuruh beliau turun dari pentas ketika sedang memberikan ucapan.

Tindakan ini memang tidak betul, saya sendiri berasa bimbang ketika hendak hadir memberi ucapan politik di sesuatu tempat selepas dua kejadian yang berlaku kepada diri saya. 

“Masalahnya bila berlaku kejadian seperti itu bukti tiada menyebabkan polis gagal mencari si pelakunya,” katanya kepada Sinar Harian. http://www.sinarharian.com.my/mobile/politik/politik-sabotaj-antara-marah-benci-dan-meluat-1.103528
Published with Blogger-droid v2.0.9

Langgan Melalui Email

Lagi Post Pecah Palak Mikir