Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 24 October 2012

Kesumbangan Polisi Pakatan Rakyat Dikencingkan Anwar Ibrahim Sendiri




Kesumbangan Polisi Pakatan Rakyat Dikencingkan Anwar Ibrahim Sendiri Terutama Pakatan Rakyat benar-benar membuktikan Polisi mereka ciptakan besifat agenda mengkhianti usaha Kerajaan Pusat dari menyatakan keikhlasan perjuangan Pakatan Rakyat.

Kepalsuan Polisi Pakatan Rakyat boleh di lihat dari situasi Menteri Besar Kedah dipaksa mengjual saham IPO Felda atas alasan bertentangan dengan polisi Pakatan Rakyat. Ini sebenarnya kaedah pengtabiran yang kuno yang lebih bersifat dengki khianat semata-mata. Sehingga tidak tahu membezakan yang mana menguntungkan negeri dan merugikan rakyat.

Sebagai MB seharusnya bijak menilai bagaimana hendak menjana pendapatan Negeri dan akhirnya, keuntungan saham mampu menyumbang kos pengtabiran negeri, demi kepentingan rakyat Kedah.

Itu polisi Pakatan Rakyat di Kedah, akan tetapi berbeza pula dengan Menteri Besar Selangor masih memegang saham IPO Genting Sanyen sebanyak 25%. Wahal syarikat ini ada stesen jana kuasa di Sepang yang sebelum ini Anwar amat anti sangat dan bercita-cita untuk menghapuskan konsesi jana kuasa demi menurunkan takrif elektrik. Malah Anwar Ibrahim mereka cipta persepsi kononnya konsesi ini menguntungkan kroni dan merugikan wang rakyat. Bagaimana menghapuskan kroni sedangkan kata-kata PR bercangah dengan perbuatan

Bukankah itu telah bertentangan dengan polisi Pakatan Rakyat dan mengapa mereka tidak lupuskan pegangan saham seperti mana kerajaan Kedah lakukan terhadap saham IPO Felda. 

Lagi cerita Kesumbangan Polisi Pakatan Rakyat Dikencingkan Anwar Ibrahim Sendiri melalui saham IPP Genting dan tol Kesas. Yang kini masih dipegang oleh Menteri Besar Selangor. Padahal di dalam buku jingga yang dibentangkan oleh pembangkang, terang-terang menyatakan Pakatan Rakyat bersedia merobohkan tol demi rakyat. Dalam masa yang sama PKNS memmpunyai 20 peratus pegangan saham bagi Tol Lebuhraya Kesas.

Persoalannya bukankah ini juga bertengtangan dengan polisi Pakata Rakyat, jadi kenapa dan mengapa hanya Kerajaan Negeri Kedah terpaksa mengjual saham IPO Felda sambil mengabai hak rakyat Kedah mendapat ganjaran keuntungan saham tersebut. 

Tetapi berbeza dengan kerajaan Selangor boleh terus menerus menjana hasil saham untuk membiayai kos pengtabiran negeri. Bukankah kerajaan Selangor patut melaksanakan polisi yang sama seperti kerajaan Kedah jika mereka benar-benar membuktikan keikhlasan Buku Jingga.

Sebenarnya polisi yang dicipta Pakatan Rakyat sedang dikencingkan Anwar Ibrahim sediri selaku Penasihat Ekonomi RM2. Pakatan Rakyat tidak mengambil berat soal menjana pendapatan negeri demi membiayai pengtabiran negeri. Malah sanggup mengabaikan kerana perasaan dengki dan khianat

Malah seperkara lagi mengapa pula bila ada yang menguntungkan mereka lupa untuk menunaikan janji menghapuskan Tol Lebuhraya Kesas.

Ini memberi gambaran jelas yang selama ini apa yang direncana atau didraf di dalam Buku Jingga hanyalah karangan yang tidak menjaminkan kepada pelaksanaan seperti mana kata Khalib Manifesto bukanlah janji yang perlu ditunaikan

Itulah mainan politik kotor membuktikan Kesumbangan Polisi Pakatan Rakyat Dikencingkan Anwar Ibrahim Sendiri

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Isu Terkini

get this widget here