Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Join us

Monday, 23 April 2012

Pendedahan Menghayat Hati, Anwar Menangis Minta Tolong. Wajib Menghayatinya

Paparan Menghayat Hati, Anwar Menangis Minta Tolong. Wajib Baca. Satu pendedahaan yang benar-benar menghayat hati anda. Melihat bagaimana sifat kawan ketika senang dan susah. Bagaimana sifat kawan rela meletak dirinya menjadi bahan kutukan bahan hinaan semata-mata untuk mengjaga matabat seorang sahabat. Bagaimana sifat seorang permimpin yang terpaksa mengambil resiko terbesar dalam hidupnya untuk mengjaga kepentingan Negara tercinta. Bagaimana sifat Perdana Menteri yang rela memperjudikan kedudukannya semata-mata mengjaga kadaulatan negara dan soal dosa kepada Allah. 

Semuanya cerita Paparan Menghayat Hati, Anwar Menangis Minta Tolong. Wajib Baca semata-mata mendalami sendiri keatas tangungjawap mereka yang wajib dilaksanakan. Wahal sepatutnya mereka boleh hidup dengan senang tampa masalah. demi tanggungjawap kepada Agama, Bangsa danNegara, mereka terpaksa memilih jalan yang sukar hingga boleh memakan diri semata-mata kerana tanggungjawap sebagai Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Malaysia.

Terima kasih Tun keatas pengorbananmu yang tidak terhingga itu. Sekarang terbukti segala-galanya semakin jelas yang perjuangan dan pengorbanan ikhlas Tun Dr Mahathir demi negara. Ini diceritakan secara menghayatkan hati oleh Ibrahim Ali. Hayatilah..... Paparan Menghayat Hati, Anwar Menangis Minta Tolong. Wajib Baca

101 comments:

Anonymous said...

Buat apa hendak kesian dgn Anwar, Manusia yang tidak tahu untung,
Manusia yang mementingkan diri sendiri sahaja.

Anonymous said...

Berani buat berani tanggung lah...

Anonymous said...

Hehehe... Inilah pok.kotok kitkk... Kecw banyak n lebihh......

Anonymous said...

Kalau namanya Anwar Ibrahim memang jenis manusia yang pentingkan kepala sendiri atas bawah pulak tu.

Kapten Zaf said...

anwar tak bersalah korang jangan hina dia boleh tak?

Anonymous said...

beri tepukan pada arwah tun ghaffar baba???sedekahlah al-fatihah pak brahim,baru betul

Anonymous said...

Lakonan mantap la nuar...dulu kpale atas bawah sedap...skang ni kpale atas bwh sakit...terbbbbb....

Anonymous said...

Hebat spesis katak ni membodek,,, cerita rekaannya membuatkan org dh tak percaya sehingga mati pun. Siapa sebenarnya yg bersusah payah utk rakyat sehingga sanggup difitnah & di aniaya perbagai cara,, sedangkan org yg dipujanya pencen dgn juta2 simpanan.

Fakta ringkas:-

Umno yg ada sekarang adalah umno (baru) ditubuhkan pada tahun 13 Februari 1988.. Perjuangan mereka amat berbeza dgn perjuangan umno lama yg diharamkan. Pemaiin politik dalam parti baharu tersebut hanya mengambil kesempatan diatas kepercayaan org melayu terhadap umno asal.Perkataan **baru terhadap parti tersebut disembunyikan. Sebab itulah apa yg dilakukan oleh mereka terus direstui oleh sebilangan pengundi warga emas , rakyat yg masih terkongkong pemikiran serta penyokong berkepentingan. Mereka dialunkan nostalgia lama yg mengatakan umno***(baru) adalah wadah perjuangan bangsa melayu seperti yg diperjuangkan oleh umno asal..Kesinambungan umno asal telah diperjuangkan oleh Ku Li dgn nama parti Semangat 46. Tapi sayangnya perjuangan tersebut terhenti separuh jalan.

Cadangan:-

Diharap Penulis , forumer, blogger dll eloklah perkataan umno ditulis umno **(baru) utk merujuk kepada parti tersebut disetiap penulisan, Dari sini pembaca baharu akan dapat memahami sejarah umno yg diajar disekolah2 sebenarnya berbeza.

Psst... mereka dh nk mati..mcmtu la perangai apabila byk sgt menanggung dosa!!!

Hakikat sebenarnya adalah Kerajaan diberi mandat oleh rakyat utk memerintah Malaysia, maka sekolah, hospital, jalan raya, etc adalah tanggungjawab kerajaan... sekiranya pembangkang memerintah maka menjadi tanggungjawab pembangkang juga utk menyediakan semua infrastruktur tersebut.

Anonymous said...

Saya berasa AMAT AMAT gembira bila melihat artikel seperti ini. Artikel ini menunjukkan KAUM MELAYU ASYIK BERSENGKETA SESAMA SENDIRI DAN INI BAIK UNTUK CINA DAN INDIA. TERUSKANLAH WAHAI ORANG-ORANG MELAYU BERGADUH, BERSENGKETA DAN KALAU BOLEH BUNUHLAH SESAMA SENDIRI UNTUK KEBAHAGIAN CINA,INDIA DAN LAIN-LAIN YANG BUKAN MELAYU.BANGSA CINA, INDIA DAN LAIN YANG BUKAN ISLAM TIDAK AKAN BERSENGKETA SEBEGINI DAN SAYA BOLEH RASAKAN ESOK NEGARA MALAYSIA KAMI YANG AKAN JAGA UNTUK ORANG MELAYU SEMUA YANG TIDAK MUNGKIN AKAN BERBAIK SESAMA MEREKA SEMUA

Anak Perelih said...

masa Anwar keluar penjara dan pi Jerman buat pembedahan, bukan Ibrahim Ali ni ke yang ikut pi Jerman sama... siap bergamabr sebelah katil Anwar... ??? masa sebelum PRU12, siap ceramah atas pentas PAS dan jadi calon PAS..??? Munafik betul mamat ni...

Captain Soap McTavish said...

Katak..ribib2..kah3..tangkap die utk buat dissection utk blaja bio..

Aura4Fly said...

Semuanya pandai melihat Anwar sebagai hero tetapi terlupa melihat pengorbanan Tun yang sanggup memilih cara susah untuk perjuangan agama bangsa dan negara. bukakah Tun lebih mudah membiarkan Anwar jadi PM tampa bersusah payah seperti sekarang. Tetapi Tun terpaksa melupakan resiko nasibnya demi negara. siapa yang hendak cari susuah ketika senang kecuali Tun dia benar2 fikirkan hal-hal kepentingan Agama Bangsa dan negara. Tun rela jadi bahan kutukan dan penghinaan semata2 tanggungjawap melebihi populariti dan kesenangan. Jgn jadi bodoh tabsud kepada benda yang was-was.

Anonymous said...

Anwar ni kalu jadi pelakon mungkin bleh menang Oscar kot.. Naper la ada lagi orang yang ikut dia.. Maybe ikut sbb dapat janji2 manis dr dia.. Aku pernah tgk satu bukti video pesal lakonan hebat dia.. depan org ramai siap pakai kerusi roda x leh jalan la konon.. lepas je pandangan org ramai.. terus berdiri senggeh2 lagi.. sejak tu, mmg dah aku x percaya langsung kat mamat nih..

Anonymous said...

da tau anwar biseksual buat apa nak sokong. jng nafikan yg benar....

keriel said...

Suka tgok komen anda smua..

Anonymous said...

boleh percaya ker mamat ni cakap???

Anonymous said...

sama je sape saja... mcm mana dgn cerita2 skandal pemimpin vip dgn artis2... itukah jua pemimpin yg di'pilih' kita.. semua tu kita kena jawab di Akhirat nanti sekiranya kita tahu, tetapi kita tak ambil tindakan...

Anonymous said...

Apa yg Tun Mahathir buat telah menjadikan Malaysia hampir rosak binasa. Lihatlah apa jadi dgn ekonomi orang Melayu?.. jauh dari sasaran. Kereta Proton menjadikan harga kereta dlm negara jauh melambung. Wang negara digunakan untuk bill-out kroni2.. jangan lupa kes Tajuddin, kencana, MISC, begitu juga krisis institusi kewangan negara yg disebabkan oleh jumlah hutang kroni2 Tun. Saya tidak memuji Anwar tetapi sekurang2 rakyat sudah celik dari kebodohan melampau yang di bawa oleh UMNO.

Anonymous said...

katak ni mmg x bole pakai

Anonymous said...

Wah2 Ramainya pecacai Pakatan Haram tidak boleh terima hakikat yang Anwar wajib dipersoalkan akhlaknya. Wajib kita menegetepi penampilan dia dan keluarganya ke dalam pemerintahan negara! Terlampau banyak sangat yang pelik2 Anwar bawa masuk sampai tahap menyentuh akidah. Lagi hendak tabsud boleh belahla dengan Anwar.

Anonymous said...

entah betul atau tidak apa yg mamat ni cakap, banyak lagi menteri yg buruk perangai nya tetapi tidak di heboh kan.

Anonymous said...

bagi aku memalukan orang lain sesama islam tu satu perbuatan yang amat keji sedangkan orang tersebut tidak sedikitpun menjentik kita....semuanya kerana nafsu busuk...nafsu utk mendapat nama, nafsu utk berkuasa...nafsu utk dilihat sebagai orang yang berani MENTIBAI orang lain demi kuasa...kalau dah sikap busuk dan tiada pendirian dlm perjuangan...menang atas tiket orang lain, sudah seperti anjing yang tersepit...masihkan kita nak percaya...??? tak malu dan takde maruah menang kerana tiket org lain....seperti meludah kel langit...habis muka sendiri

Anonymous said...

Sedap lagi dengo katak meraung lepas hujan. Prince of Frog ni pun masih lagi ada orang dok dengo repek dia? aduyai. C'mon Mesia! wake-up ! We need new government, not old and kinky regime like BN lah !....

Anonymous said...

Ongggg...Onnggggg...Ongggggg kedek kedek..hahaha! KATAK PURU!! *adeladpthabuantuh1jutataklari

Anonymous said...

Saya bekas PELAJAR ITM , apapun saya tak nampak kedua-dua (Mahathir and Anwar), menolong MELAYU - Mahathir kawan ANANDA KRISHNAN, dan ANWAR NALAKURUPPAN, Masa merdeka (saya belajar pasal) PERLEMBANGAN , SULTAN2 MELAYU telah digaris fungsinya oleh BRITISH- yg nyata menjaga HAK2 kepentingan orang MELAYU. Mungkin, anak sultan JOHOR yg buat silap, tapi kenapa tarik semua hak sultan untuk menjaga HAK2 ORANG MELAYU. sekarang bila PARLIMEN luluskan USUL, otomatik jadi undang-undang tanpa kelulusan atau persetujuan RAJA-RAJA MELAYU. what would happen, kalau nanti PARLIMEN nak tarik hak2 MELAYU, sebab sultan dah hilang kuasa VETO yg MAHATHIR tarik, bukan kah ini merugikan MELAYU. SO siapa yg menghancurkan MELAYU ??? melucutkan hak RAJA2 MELAYU ada melucutkan hak2 MELAYU. siapa yang lucutkan ????? Anwar ? TU LAH MAHATHIR org yang menghancurkan. Scenario nya hanya salah laku yang dilakukan oleh SEORANG SAHAJA - anak sultan johor, kenapa lucutkan HAK VETO sultan untuk TOLONG org MELAYU.......fikirkan yg ini. jgn terlalu fanatik dengna mahathir ....Apapun dua2 pun tak BOLEH PAKAI

Anonymous said...

Betul we need new government but which party, semua pun tak boleh pakai. Jadi kita semua di persimpangan DILEMMA

Anonymous said...

sejarah melayu memang bersengketa untuk kuasa,bangsa lain menjala peluang.klu tidak percaya buka buku teks sekolah.klu pembesar melayu tidak berperang di perak,selangor,kedah pasti org cina dan india tiada di bumi malaya.sebab org putih tidak dapat bertapak di tanah melayu klu pembesar melayu tidak sengketa maka org india dan cina tidak di bawa masuk oleh org putih.KEADAAN SEKARANG SERUPA MACAM DALAM BUKU TEKS SEKOLAH,BEZANYA NAMA WATAK JE TAK SAMA.SEDAR LA WAHAI ORG MELAYU SEBELUM TERLEPAS KUASA KAMU UNTUK KALI KEDUA HA HA HA.

Anonymous said...

Alahai Ibrahim Katak oh katak mengapa kau........

Anonymous said...

Kami generasi Y berada di belakang Dato Seri Anwar Ibrahim dan kami akan pastikan beliau akan jadi perdana menteri menggantikan Najib. Ibrahim.....si katak lompat kau cakp belakang beranilah. cuba lawan debat dengan anwar kau ada berani kah. Dulu masa UMNO dah tak sukakan kau.....pkai platform PAS lagi. Memang kau memang tak kenang jasa wahai ibrahim Katak puru. -Y genaration.ou

Anonymous said...

SAudara di atas nie memang pandai.Jgn nk perjuangkan bangsa melayu selagi raja kita di hentak.Jgn salah kan Orang jika raja kita dizalimi.Tengok sejarah semula apa yg pemimpin lalu buat.Siapa kah pemimpin tuh.
Kes anwar dah selesai tapi ade jugak segelintir orang tak bleh terima kenyataan.Apa Kes..
Kes Bekas Menteri besar Selangor bleh korang terima.Tak de pun orang Pakatan nak heboh kan pasal tuh.
Altantuya punya kes senyap.
Mcam mana boley berhenti pula kes tuh.Tak pelek ke korang..Think you mind.yang memekak2 korang undi kew??jika korang undi patut lar korang memekak.. :) hehehe...

Anonymous said...

IBRAHIM ALI NAMA DIBERI
LOMPAT MELOMPAT MEMANG PERMAINANNYA
INGATLAH SEKARANG KAU CAKAPLAH PUAS -PUAS SMPAI TENGAHARI
RAKYAT MALAYSIA DAH TAK PERCAYA PADA KAU LAGI PUNYA....

- mIRUL PASIR MAS

Anonymous said...

you are leaders.... habihla kalau cnn dapat video ni.. english hancus!

Anonymous said...

Mmg patut pn

Anonymous said...

ORANG KATA KALAU NAK TANGKAP PENCURI KENA GUNA PENCURI, BEGITU JUGA KALAU NAK MAKLUMAT SESEORANG KENA DAPATKAN DARI KAWAN RAPAT DIA. JADI CERITA-CERITA ANUAR NI KAWAN-KAWAN RAPAT DIA DULU JUGA YANG BERCERITA, KALAU SORANG BERCERITA MUNGKIN TAK BETUL TAPI KALAU RAMAI YANG CERITA PERKARA YANG SAMA FIKIR-FIKIR LAH SENDIRI. LIHAT BANYAK CERAMAH BEKAS LAWYER DIA ZULKFLI NORDIN DLM YOUTUBE. SEKURANG-KURANGNYA TUN MAHADHIR TELAH JALANKAN TANGGUNGJAWAB MENGELAKKAN NEGARA DARI TERLINGKUP SEPERTI YG BERLAKU DI ZAMAN NABI LUT

Anonymous said...

Anwar tak bersalah. Ini semua mainan politik.

baharudin said...

Aku tak rapat dengan anwar... Tapi yang meninggalkannya semua rakan rapat mereka... bukan seorang bukan betdua tspi berpuluh... tak ada kemuskilan ke... tuduhan mereka bukan dosa kecil.. tak terpikir ke.. nak ikut lagi ke dia...

Justdeen said...

Sudahlah...asyik nak menegakkan mana yang betul mana yang salah. Sebenarnya kedua duanya salah. Tapi..kalau dah buntu sangat nak pilih siapa.. UNDILAH DAN SOKONG PAS sekurang kurangnya pemimpin mereka bukan kaki tunggang langgang kat hotel hotel mewah, kelab kelab eklusif dalam dan luar negara macam macam ada beb!! Pimpinan PAS mmg nampak macam kolot dan out dated, tapi..bro mereka nie sekurang kurangnya tidak miskin pengetahuan agama walaupun tak hebat di dunia. Kalau yang haram tu tetap haram termasuk yang kurafat tetap kurafat. Kalau terlanjur tu, taklah sampai "selok pekasam sampai kepangkal lengan"..Ingatlah dunia semakin tua.., umur kita semakin pendek, tak perlulah berbalah dan membuka aib masing masing, kalau ikhlas berjuang demi agama, bangsa dan negara jadikan al quran dan hadis sebagai panduan. Disitu ada petunjuk hingga akhirat...wasalam

OrakiC said...

katak panggil hujan...

Anonymous said...

Sebenarnya aku bukan suka sgt pd anwar ni. Masa anwar dlm UMNO masa tu Tim. PM dan sempat memangku tgs PM kalau x silap aku PM mahathir bercuti selama sebulan. Dlm masa memangku inilah anwar membuat kenyataan tentang rasuah iaitu sesiapa yg makan rasuah walaupun seseorg itu ambil rasuah 10 tahun yg lalu dia tetap dihukum. selepas statement inilah tomahan terhadap anwar berputik.

Anonymous said...

Ghafar baba pun korang x kenal betul2, camne nk sedekah fathihah. Lebih baik sedekah diri sendiri yg semakin hari makin tersepit dlm kehidupan sbb menanggung segala kos oleh pelakun2 politik di msia. bebv LOL:-(

Anonymous said...

Kes Anuar dah abes, Anuar dah bebas, terima je la hakikat dia TAK BERSALAH kenapa mesti ungkit2 lagi? Tapi 1ORANG tak puas hati, nak NGAP jugak dia. Guna macam2 cara dan taktik nak NGAP termasuk guna si Ibrahim ni (kesian Pak Ali).berapa banyah imbuhan yg 1ORANG bagi dia? Tuhan je la yang tau. Wahai Ibrahim dan kuncu2! ingatlah dikau bahawa mengata/mengaibkan orang di larang oleh Allah,memfitnah itu sama besar dosanya dengan berzina. Tetapi itulah yg berlaku dalam politik BN, bzina sudah menjadi pekara biasa bagi mereka, kenapa mereka tak didakwa? ha! OH... MELAYU MUDAH LUPA.. Satu lagi sebelum lupa hik3, sekarang ada ribuan LGBT kat KL ni (buat terang2 lagi) kenapa tak ada sorang pun ditangkap dan dakwa? ha! PELIK SUNGGUH.
P.S: BRAHIM, KALAU TAK PANDAI BI TAKYAHLA CAKAP INGGERIS, MEMALUKAN DIRI SENDIRI AJE. IMAGINE SEORANG YG BERKEDUDUKAN TINGGI, BAHASA INGGERIS NYE HANCUS... EIWWWW

Anonymous said...

Bagai ketam(diatas) mengajar ketam lain berjalan dengan molek. Teruske!!!

Anonymous said...

Cerita Ibrahim Ali menangis merayu minta kerusi Pasir Mas kat Nik Aziz, dia tak habaq ka. Sebut Ibrahim Ali..ishh geli, banyak cerita muhong. Hipokrit jgn cakap le...aku lama juga jd salah sorang org yg berada dibelakangnya ketika Semangat 46 dulu. Kalau Ibrahim Ali dijadikan bahan rujukan, konfirm org berkenaan kosong dlm dadanya tentang sains politik, apa lg kemahiran berfikir sendiri. Kalau korang rapat dgn beliau dlm tempoh yg agak lama, anda akan geleng kepala, dan x percaya bahawa itulah Ibrahim Ali. Berat hati aku nak sebbut perkataan Amfibia, tp hakikat itu lah yg terpaksa aku terima dan kena sebut. Bab kutuk bangsa Cna ni mmmg kat mulutnya je la bila depan public, tp belakang public..tuhan sj yg tahu, ngalahkan kita yg liberal ni. Tak percaya tanyalah kengkawan lama dan baru kenal Ibrahim bin Ali.

BRAIN said...

HE HE HE BRAHIM BRUM BRUM BRUM, BRAKKKKKKKKK

Anonymous said...

Ibrahim Bin Ali, Ibrahim Tahi Kucing!!! Busyuk!!! yeak!!

muslimsjati said...

apa pun jgnlah bersengketa..marilah kembali kepada ISLAM..kan islam telah membuktikan kpd kita.dimana Rasulullah SAW sendiri pernah menyatukan muhajirin dan ansar.. ISLAM SAHAJA PNYELAMAT BG KITA HIDUP AMAN DAN MAKMUR DI MALAYSIA INI JUGA DIMUKABUMI ALLAH SWT INI..kesimpulan yang terjadi sekarang ini kerana kita, bahkan pemimpin juga telah jauh dari memperjuangkn islam..AYUH KITA SAMA-SAMA MARTABATKAN ISLAM DI MALAYSIA.sapa saja yang sanggup bersama islam..kita mesti sokong!!

saya sayang raja saya said...

Mereka kata org2 PR menghina dan meperlekehkan Raja2 Melayu. Siapakah yg sebenarnye menghina/memperlekehkan Raja2 Melayu sehingga suara YDP Agung sudah tidak didengar lagi. Skrang ni siapa yg jadi RAJA??. PIKIR PIKIR KAN LAH!!

Ana hamba ALLAH said...

Ana setuju dengan Muslimsjati,
ALLAHUAKHBAR, ALLAHUAKHBAR, ALLAHUAKHBAR.

Anonymous said...

Masih ku ingat, Jasa Tun yg paling besar dalam agama ialah percubaan mnghapuskan sekolah2 agama, manawarkan gaji yg bagus kpd ustaz2 agar keluar dari sekolah agama ke sekolah sekular, memperli janggut, kopiah.Fitnah sex yg luar biasa di dlm Utusan, TV3 setiap hari. Mudah2an Allah panjangkan umur Tun agar dpt melihat kejatuhan UMNO yg penuh kemaluan. Pas tu org Melayu dlm UMNO blh pilih samada masuk PKR atau PAS.

Anonymous said...

Tak lalu aku nak dengar cakap-cakap orang politik mcm ni. Sesiapa pun boleh buat cerita camni untuk gain populariti.

Fakta: Mahkamah telah bebaskan Anwar dari tuduhan liwat sebelum ni. Di dunia dia dah didapati tak bersalah. Dari segi agama pun dia tak bersalah kerana tiada 4 orang saksi mengesahkan.

Sesiapa yg masih mengatakan dia peliwat tanpa bukti dan saksi, maka anda juga bertanggungjawab terhadap fitnah tersebut.

Tolak politik kepartian, tolak retorik politik. Lihat fakta, dapatkan dari sumber yg boleh dipercayai.

Anonymous said...

Lagi banyak pak katak ni bercakap lagi menonjol hipokrit lagi jelas tak malunya. Memang dah hilang sifat malu...

Anonymous said...

Kenapalah tak habis habis mebuka aib orang lain hanya untuk menjatuhkan orang lain...Meritocracy apa benda ni. Lepas tu nak bertanding minta orang sokong.. dula tiket PAS..dia kencingkan dan skrg nak suruh orang percaya. Jadilah NGO yg betul perjuangkan prinsip dan jadilah politik utk platform utk tolong rakyat..bukan nak hentam org... Haprak ko orang ni

Anonymous said...

Bukan salah pemimpin salah sendiri melayu memang mudah lupa ( 101% tak percaya anwar )

Anonymous said...

Jgn lupa fsal Tun Tua Kerepot ni memainkan isu hukum Hudud dgn mnegatakan ianya x trtulis dlm mana2 ayat Al Quran.

Anonymous said...

Biseksual mana blh jd PM.

Anonymous said...

Dah muakk dgr dahh......u r nothing....skrg bukan zaman tahun 50 an ke 60 an...semua dah boleh pikir...melainkan anda mmg manusia bodoh atau ada agenda lain...

jaguh88 said...

saya menyediakan perkhidmatan lori sewa utk mengangkut barang...

lokasi : seluruh malaysia

harga sewa boleh runding & berpatutan

berminat sila hubungi saya

012-571 2456 / 05-776 6646 : rosli

http://sewalori2u.blogspot.com

Anonymous said...

boleh buat filem cerita katak ni.semua orang mintak tolong kat ko.

Anonymous said...

Ntah la... bg aku pulak selagi aku bole bekerja dan menyara keluarga dan hidup dalam negara aman yg xde kucar-kacir, aku bersyukur UMNO memerintah dgn baik sekali wlupun ada2 unsur2 dlman yg memang sukar utk kita cakapkan. Aku xsokong mana2 politik! tp aku sokong politik yg tidak akan membiarkan negaranya... dan rakyatnya... hidup merana mcm indonesia. Kita sepatutnya bersyukur... Kenapa kita mesti berbalah? Bg aku ANWAR IBRAHIM merupakan "disaster" or "dajal" yg diturunkan ke bumi Malaysia. Kenapa aku berkata mcm ni... sebabnya.... sejak dia dibebaskan mcm2 perkara yg beliau lakukan seperti reformasi yg xde keuntungan dan dia membuatkan melayu sesama melayu bergaduh. Untuk apa kita sokong orang yang mcm ini... wajarkah kita sokong org yg mcm ini.... bagiku tidak..... seburuk2 nya UMNO... sekurang2 nya dia membela kita tanpa mengira bangsa. Rakyat malaysia selalu merungut tentang kenaikan cukai... tp kita pikir tak yg cukai itulah yg membantu rakyat dan menaikan taraf infrastruktur negara. Kita nak ker jadi negara yang MISKIN.... Pikir2 kan lah wahai rakyat Malaysia. We love "TUN DR MAHATHIR MOHAMAD". Insan yg paling byk berjasa untuk negara kita "Malaysia".

azhar abas said...

x de satu pun pemimpin negara yang aku pilih...sebab aku belum mengundi

Anonymous said...

Tepuk amai2,
belalang kupu-kupu,
Sokong najib ramai ramai,
Kak mah tambah cincin lg satu.

Anonymous said...

palui punya blogger... teda isu lain kaitu? bangas punya crita... bagi lah crita2 kejayaan be end bukan kutuk2 c anuwar, klu ini mcm lah blogger bn, comfirm... kami2 yg atas pagar ndak mau undi BN budu kau itu... ingat mau undi pembangkang krn c anuwar kah? kerana bosan dgn cerita2 bangas yg tdk pandai habis2... ko fikir lah sendiri.

Anonymous said...

Wahai kwn2 yg bijaksana sekalian,,, bljr tggi2 tp otak letak kt pale lutut,, dh x boleh bezakn mana yg baik @ tidak ke??? Dh terang lg brsuluh,,,,,,,,,,,, takbiirr \m/

seindah namamu said...

masyAllah, Cukup cukup la tu mghina beliau
x kira beliau bersalah ataupun tidak..mdoakan yg terbaik u beliau itu lebih penting
dan ingat al kalamudu'a(kata2 itu adalah doa)..wahua'lam...

Anonymous said...

Hurm...kepada sesiapa yg nk bg peluang dkt parti baru...bila dh menang nnt..jgn tepuk dahi sudah...sesal dahulu pendapatan..sesal kemudian x berguna...kalau ibrahim nih suka fitnah...belum tentu lagi ucapan dr anwar yg korang puja tu betui...mcmana korang leh confirm sgt yg anwar ibrahim nih bersih sgt...ke korng yang sokong anwar ni pon jenis suka jolok belakang juga?

Anonymous said...

" Anonymous said...
Ntah la... bg aku pulak selagi aku bole bekerja dan menyara keluarga dan hidup dalam negara aman yg xde kucar-kacir, aku bersyukur UMNO memerintah dgn baik sekali wlupun ada2 unsur2 dlman yg memang sukar utk kita cakapkan. Aku xsokong mana2 politik! tp aku sokong politik yg tidak akan membiarkan negaranya... dan rakyatnya... hidup merana mcm indonesia. Kita sepatutnya bersyukur... Kenapa kita mesti berbalah? Bg aku ANWAR IBRAHIM merupakan "disaster" or "dajal" yg diturunkan ke bumi Malaysia. Kenapa aku berkata mcm ni... sebabnya.... sejak dia dibebaskan mcm2 perkara yg beliau lakukan seperti reformasi yg xde keuntungan dan dia membuatkan melayu sesama melayu bergaduh. Untuk apa kita sokong orang yang mcm ini... wajarkah kita sokong org yg mcm ini.... bagiku tidak..... seburuk2 nya UMNO... sekurang2 nya dia membela kita tanpa mengira bangsa. Rakyat malaysia selalu merungut tentang kenaikan cukai... tp kita pikir tak yg cukai itulah yg membantu rakyat dan menaikan taraf infrastruktur negara. Kita nak ker jadi negara yang MISKIN.... Pikir2 kan lah wahai rakyat Malaysia. We love "TUN DR MAHATHIR MOHAMAD". Insan yg paling byk berjasa untuk negara kita "Malaysia"."

nk reply yang ni. lupe ke yg si TUN MAHATHIR ni penah tolak hudud? siap ckp xde dlm alquran lg. bro, pembangunan dunia ni x penting, x kekal. akidah 2 yg penting. pembangunan islam, pembangunan ummah 2 yang penting.

Anonymous said...

sy nak undi PAS. tapi kat tempat ni ade PKR dgn BN je. so sy pilih PKR. even sy x bape suke dgn anwar, tp sekurang2nye PAS bersama PKR. mudah2an tok guru boleh nasihatkan anwar..

Anonymous said...

hoi...udah2 le tu bg komen...sedar tak sedar korg on dh bnyk wt dosa sbb asek mghina org je..pe perasaan kalo otg pggl ko ngn nme binatang?...istighfar la bnyk2..

Anonymous said...

pesal r gmba laki ni..xde jari lain ke dia nk guna utk betolkn spec dia tu..buruk nye tgk sme bruk dgn perangai..

bikirperak said...

GUA NAK MUNTAH ISI PERUT GUA DAH TAK BOLEH DAH...WEKKKKK

Anonymous said...

Tun mahathir adalah manusia juga tapi dia lagi hebat dari korang yang komen tidak mengunakan otak...benda yang tak baik korang nampak yang berjuta kali baik korang lupakan....tun mahathir anugerah allah pada malaysia dan islam...

Anonymous said...

katak ni bagus dmasak wat lauk n bg mereka yg mkn katak

geram said...

Memang tidak dinafikan Tun Mahathir memang hebat. Hebat dalam segala hal. Sebab diala Malaysia ni hampir2 bankrupt. Kalau Pak Lah x hentikan projek2 mega dia yg x berapa perlu tu dulu, Malaysia ni dah lama tergadai.... Hidup Pak Lah.
*** Siapa nak ikut saya pergi makan angin kat Antartika? Boleh bawak keluarga & kawan2 skali . Kita ajak Tun Mahathir gi sbb dia dah ada experience kat sana,boleh bawak jalan2. Perbelanjaan, jgn bimbang, kerajaan boleh sponsor cam diorang sponsor depa dulu. tak banyak- juta juta ringgit je....

Anonymous said...

HA3 SIAP R BN PRU13..AKU F1 TIME NK MENGUNDI..POLITIK AKU XTGAL. AKU DGN MNE2 PARTI BGI HUJAH TP BN G BERAT NANANG!BYAK LEBIH KER PKR!DARI KES PERTAMA ANWAR SMPAI SKG ABIH2 G.TKT SUNGGUH ORG BN KT DIE..PD HAL KES DA SATLE.TP KLU KES NAJIB, KES TUN MAHATIR SEMUA TTP KES APE KES WEHH..AKU ORG MUDA XBUTA. SEMUA KOMEN KT ATAS NIE PN DA NMPAK SAPER KALOH PRU13 NNT HAKH!!!CUKUP2 R DGN PENIPUAN SANDIWARA KAMU KONON HIDUP MELAYU..KLU AHLI2 UMNO TU AKU ADER GK CAYER TP ORG ATAS3 SEMUA DUK SEBAT DUIT MELAYU...ADEH HARAP DORG PNJG UMUR TUK TAUBAT N BAIKI DIRI.BKN CARE AKU NK FITNAH ORG PUJAAN KORANG. TP ADER MATER, TELINGA, OTAK PIKIR R SENDIRI...TOLONG DAHULUKAN ISLAM BKN MELAYU KERANA PAHALA MENYOKONG HUKUM ISLAM YG AKAN BANTU KTER KT AKHIRAT NNT..GETI BAHASA SIKIT..KLU XPERCAYA ULAMA SAPER G YG NK TLG KORANG BWK KER JALAN KUBOR???NAJIB KER / DUIT YG UMNO BAGI TUK PANGKOH DIE...52++ THN MEMERINTAH BRU NIE BGI RM500 TP TU PN SEBAT G DUIT TANG LAIN...SEMUA TU BERHUTANG DGN BANK LUAR HANYA TUK TARIK RAKYAT..TP XDPT DER JEKKK...KMI BOLEH PIKIR..XPAYAH BLAJO TGI2 TUK BUAT RUMUSAN POLITIK KOTOR KORANG NIE..

Anonymous said...

klw nak tau anwar ni mcmana cari la staff penjara sg buloh....tnya dia mcmana anwar masa kat dalam tu.....hanya jauhari mengenal manikam

Anonymous said...

Alamak..Betul² Bosan³ la dengan politik Malaysia nih..Pangkah semua ja lah senang..dah semua nak sangat jadi pemimpin..unji ja semua calon kat kertas undi tu..bagi semua boleh jadi pemimpin..

Anonymous said...

Suka x suka Anwar, aku lgi benci tukang buat n tukang sebar fitnah..

Taknak pulak sebar senarai penganiayaan Mahathir dan kerajaan persekutuan terhadap negeri Kelantan yg bermacam bagai tu..

Anonymous said...

Yaaaa idup tun mahathir.. Idop brtambah majuu.

Anonymous said...

tak suka mana2 pn..tapi sebagai seorang muslim yg beragama islam wajib lah menentang pada pemerintah yang x guna hukum islam..peace no war..

Anonymous said...

apa hukumnya menuduh seseorang kalau kita hanya dengar cerita orang tanpa kita melihat dengan mata kepala kita sendiri. walau orang kita tak suka sekali pun. dengar pasal liwat sibut dgn liwat. sebut pasal bisexual kita pun menyibuk pasal tu. anak anak kita tak tahu benda ni sekarang apa dah jadi d sekolah. anak anak kita di belakang kita apa dia buat. tahu ke anak kita nak menghormati kita

Anonymous said...

Apa hukumnya Mat Sabu gelarkan anwar.."anwar Aljubori"...

Anonymous said...

Sebenarnya Ibrahim Ali adalah manusia yang tiada pendirian...Kalau dia betul nak berpolitik kenapa dalam debgan BEBAS...bebas bukan parti tulin...ia adalah satu tempat dimana pemolitik yang tiada tempat dalam Parti Politik dalam negara.
Kalau tak berani duduk dalam mana mana parti adalah lebih baqik duduk diam dirumah daripada berselindung dengan PERKASA.

Anonymous said...

Ibrahinm Ali ni masa dia duduk dalam PR nadanya lain..bila keluar dari PR nadanya juga lain..aku tak percaya dengan kata2 Ibrahim Ali ni.berkenaan Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

Kenapa la kebanyakan rakyat Malaysia suka pada fitnah??? Negara dikuasai olen Menteri2 yag suka buat dosa2 besar. Berjudi, minum arak, berzina, memfitnah dan mensyirikkan Allah. Bertaubatlah masyarakat Malaysia yang suka menyokong mereka2 ini.

Anonymous said...

Menteri2 UMNO BN ni suka meliwat agaknya..kerana mereka suka sangat sebut meliwat..nauzubillah

Anonymous said...

CERITA LA PULAK SEJARAH BAGAIMANA TUN MAHATHIR NAK JADI PM..

www.warisan@blogspot.com said...

ada gak tertarik ngan semua comment, elok le yang kena tuduh melayu, yang menuduh pun melayu, sapa yang gelak. bukan ke zaman paklah dia kata mahathir tak tinggalkan dia duit selepas mengambil alih kerajaan. Org umno tak tau kot. n bukan ke mahathir kuar statment dalam utusan yang dia akan jual roti benggali selepas pak lah stop projek kik di johor. lagi 1 arwah nenek saya kata tun hussin tak lama pegang pm sbb mahathir desak suruh letak jawatan. Tapi tu cite org2 lama zaman malaysia blum merdeka lagi. dan jangan lupa masa anwar jadi menteri kewangan lesen motor jadi 2 ringgit n kenaikan keatas keta2 mewah. soknya mahathir batalkan kenaikan tersebut. pertengahan 2009 ada org suruh kuarkan harta karun nak tolong malaysia. nampak sangat malaysia dah tahap miskin

Anonymous said...

YA ALLAH YA TUHANKU..DENGAN SEIKHLAS HATI AKU MOHON KEMBALILAH SEMUA KEJALAN ALLAH..AMAN KAN NEGARA KU SEPERTI SEDIA KALA.,,JAUHKAN SEGALA SENDGKETA..

YA ALLAH YA TUHAN KU PELIHARALAH IBU BAPA KU ,PARA NABI,SAHABAT HANDAI BAGINDA.

YA ALLAH YA TUHANKU ..JAUHKAN HATIKU DRPADA MENJADI SEORANG PENGKHIANAT DAN PENDENGKI..

YA ALLAH YA TUHANKU..JAUHKAN NEGARAKU DR MENJADI HURUHARA...TABAHKANLAH HATI SEMUA.
JAUHKANLAH KAMI DARI PEMIMPIN YANG
FASIQ,YG DNEGKI DAN IRIHATI,YANG MENGKHIANATI NEGARANYA SENDIRI .

YA ALLAH ,HANYA KEPADAMU AKU MEMOHON..AMIN.

Zally said...

X kan ada segenius Tun Mahathir yg mmrnth Malaysia. .yg dok kutuk dan taksub dgn pujaan hati kaworg..baguihlah..kita dah lama merdeka..nak mrdka awat lg..hidup rukun aman damai itu jd plhn..apa nsb anak2 kita nnti jika melayu trus nak hapus melayu sndri..ingatlah bgsa asg tepuk tngn dan kaki lihat kita brsngkta sesama kita hngga satu arie nnt impian mrk nak amek aleh negara kita tercapai dan jd Republik mcm Singapura..sanggup ke..renung2kanlah..ingat pd Allah yg sdg melihat..

abufender said...

Tahun 2008 dulu, watpe mu sokong PR, tanding pun atas belas kasihan PAS, padahal PAS ttp menyokong Anwar!...
Sudah lah Berahing...tadok org nok cayo crito mu ni...

Global Products & Services Review said...

1Malaysia semua...

Daripada anda semua blog 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Kalau takut dan tidak yakin, boleh lah cuba invest sikit sikit. RM 2300, boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

Kalau berminat, sila layari :

(Versi English)
http://ReadandDecide.blogspot.com/2011/10/uinvest.html


(Versi Melayu)
http://PelaburanHartanah.blog.com


( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

Anonymous said...

kalau si tua bisexual tu memerintah. aku rase malasyia nie habis kene jual,pastu golongan bisexual pulak ramai la dalam malaysia nie sbb anuar bisexual,ingat bahawa anuar cipta pkr semata mata untuk diri dia, bukan untuk rakyat, anuar hanya guna rakyat melayu yg bodoh untuk dia dapat balas dendam, itu pun korang x nampak ke,kalau anuar bagus, dah lame tun doc mahathir biar die jd pm

Anonymous said...

Alamak ko ni ckp mcm cipan la. kalu x tau citer pasal raja2 melayu pnya hal ko jgn memekak la babi. Baik dok diam2 isap puki mak ko lg bgus. Mampos lg baik.

Anonymous said...

Yang dah meninggal tu jgn dimain2 kan bro..kalau atok hang org wat main2 lgu mana??jgn jdi bodola..kite x tau ape2..sape hang nk ckp smua tu?stupid malays..bertelagah utk menjatuhkan bangsa sendiri...bagus....bangsa lain bertepuk tgn gembira...bodoh...

Anonymous said...

Penyokong kaki jubo menyemak msk dlm ni knp? G mampos la korang semua. Mati lg baik. Melecet burit mak korang semua berankkn korang tau. Jg anjing lg bgus ko ni semua.

Anonymous said...

begini aje lah, kalau dok bergaduh maki hamun, sumpah seranah dalam ni tak baik, tak elok, dari segi adat dan nilai-nilai kerohanian keislaman..tak akan mampu mengubah apa-apa pun...dapat DOSA jee...sooo..Jalan terbaik buat solat hajat bersungguh-sungguh, tahjud, bangun solat hajat beramai-ramai ...mohon kepada ALLAH supaya ALLAH tentukan pembalasan yang seadil-adilnya didunia dan akhirat kepada sesiapa yang melakukan kesalahan dan kebaikan...itu pun kalau tuan-tuan yakin kepada ALLAH...yang boleh menentukan dan mengubah segala-gala...InsyaaALLAH aminnn...Semoga ALLAH SWT memberi pembalasan seadil-adilnya di dunia dan akhirat.

Anonymous said...

biar pandai fikir sket kalau baca ni.. islam mengajar kita mcm mana untuk menghukum, mentafsir semua tu.. liku2 kehidupan DSAI lebih berat dalam perjuangan.. serangan peribadi bukan point yg baik berbanding penyalahgunaan wang rakyat dan negara.. rakyat jgn di bodohkan.. ABU(asal bukan umno)

Anonymous said...

Org dah terkenal sebagai Pemfitnah...Lompat melompat...Dok bohong tok guru boleh percaya ka!!! Percaya cakap katak???? sorry la!..boleh buat cerita!...Pemimpin-pemimpin yg jelas Rasuah...hina nabi...fasik boleh percaya ka???

Anonymous said...

Betul tu beb kita sesama melayu/islam gaduh sesama sendiri bertelagah yg bukan tepok tangan, bodoh!!!!!!

Anonymous said...

Berahim ker yg citer?? Hahahaha aku bkn penyokong anwar tp klu berahi, yg citer,hmhmhm hahaha

Anonymous said...

Brahim ni dia tiada prinsip. Orang tiada prinsip main terjah, terjun, terajang je... Tengok perangai pun dah tahu, hati apatah lagi. Mengata orang dia yang lebih. Macam ni ke Perkasa ingin menyatukan Melayu. Menjahanamkan Melayu ada. Panjangkan umur sikitul ini supaya hidupnya merana melihat kejahatan yang dilakukannya terhadap orang Melayu.

Langgan Melalui Email

Lagi Post Pecah Palak Mikir