Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 13 April 2012

Pendedahan Laporan Sulit Kes Video Anwar Terbocor Keluar

LAPORAN PENILAIAN VIDEO SEKS ANWAR IBRAHIM
(A) Penilaian secara Teknikal:

1- Tarikh video dirakamkan adalah pada 21-02-2011.

2- Waktu ianya mula dirakamkan – bermula pada 22:23 bersamaan 10.23 malam.

3- Waktu ianya selesai dirakamkan adalah pada 22:45 bersamaan 10.45 malam.

4- Saiz Fail yang dirakamkan adalah – hanya 6.5MB

5- Dipercayai kamera yang digunakan untuk merakam aksi dalam video ini adalah dari jenis “web camera”.

6- Ini adalah disebabkan ianya mempunyai bukaan ruang rakaman 18mm-34mm.

7- Selain itu kejelasan gambar hanya boleh dibandingkan secara pemerhatian 100% mode pada tahap 54Kbps (Kilobits per second).

8- “Kbps” (Kilobits per second) adalah suatu indeks dan sistem untuk mengukur kelajuan rakaman serta kualiti atau resolusi sesuatu gambar dan video.

"K" is expressed in binary bits as "01001011." In traditional usage, 1,024 bits of data equals a kilobit, while 1,024 bytes equals a kilobyte. Kbps always refers to kilobits, while the designation of KB/sec refers to kilobytes.
1024 bits = 1 kilobit
1024 bytes = 1 kilobyte = 8 kilobits
1024 kilobytes = 1 megabyte = 8,192 kilobits
· Written By: R. Kayne
· Edited By: Niki Foster
· Copyright Protected:
2003-2012 Conjecture Corporation

Kanta atau lensa kamera

Gambar 1 – Video dinilai pada saiz pemerhatian 100% dan FLV 54Kbps



Gambar 2 – Perbandingan kanta (lens) yang digunakan pada ‘Webcam’

9. Dari segi penggunaan kanta atau lensa kamera, kita dapat lihat dengan jelas perbandingan bentuk ruang lensa yang digunakan. Parameter saiz ruang kanta adalah didalam lingkungan 18mm hingga 34mm.

10. Ini dapat dilihat dengan jelas pada lekok seperti dalam gambar rajah di atas.

11. Perkaitan huraian teknikal ini sekaligus menyangkal bahawa sebelum ini terdapat kenyataan bahawa saiz badan di bahagian perut adalah tidak sama. Jika mengikut penilaian teknikal ianya pasti akan berlaku sedikit “distortion” atau lengkung pada paparan gambar kerana kesan daripada penggunaan kanta atau lensa kamera. Atas dasar itu, penelitian terperinci telah dilakukkan dan menunjukkan persamaan yang jelas antara individu di dalam video ini dan rupa paras fizikal Dato’ Seri Anuar Ibrahim adalah dua individu yang sama.

12. Percanggahan pendapat yang menyatakan bahawa saiz perut Anwar Ibrahim tidak sama, sepatutnya tidak timbul dan sememangnya ianya merupakan Anwar Ibrahim. Berikut dilampirkan imej-imej yang menunjukkan bahawa individu yang dinyatakan dalam video in dan Dato’ Seri Anuar Ibrahim adalah dua individu yang sama.



Gambar 3: Imej yang menunjukkan persamaan yang sangat jelas kedua-dua rupa. Penilaian imej ini dijalankan berdasarkan perbandingan dari pandangan sisi serta cara belahan rambut yang sama.



Gambar 4: Imej ini juga menunjukkan pandangan sisi. Gaya potongan rambut yang sama serta rangka bentuk muka yang sangat serupa dapat dilihat di sini.



Gambar 5: Imej ini menunjukkan keluasan dahi Anwar Ibrahim. Selain itu, komposisi, ruang lekuk pada pipi, serta sudut pandangan Anwar Ibrahim juga sama dalm gambar ini.



Gambar 6: Persaman iras muka serta ekspressi yang sama dapat

dilihat dengan jelas pada imej ini.



Gambar 7: Persamaan dari aspek perut yang menonjol ke

depan secara perbandingan asas adalah sama.



Gambar 8: Iras muka yang sememangnya merupakan Anwar Ibrahim



Gambar 9 : Rangka muka serta bentuk badan yang sememangnya adalah Anwar Ibrahim dapat dilihat dengan jelas dalam imej ini.



Gambar 10 : Rangka muka serta bentuk badan yang sememangnya adalah Anwar Ibrahim dapat dilihat dengan jelas dalam imej ini. Kali ini imej ini dirakamkan pada jarak pandangan yang sedikit jauh bagi memudahkan penilaian persamaan dilakukan.



Gambar 11 – Persamaan jenis kanta yang digunakan untuk merakam video ini hasil perbandingan fakta teknikal pada Gambar 2

Night Vision

i. Sepanjang pemerhatian penilai, model kamera juga menunjukkan yang aksi didalam video ini dirakamkan dengan menggunakan “Night vision Mode”.

"Night vision is the ability to see in low light conditions. Whether by biological or technological means, night vision is made possible by a combination of two approaches: sufficient spectral range, and sufficient intensity range.

By: Philip Gibbs 1996 (Can Human See a single Photon?)

ii. Penggunaan “Night vision” adalah bertujuan untuk merakamkan sesuatu aktiviti didalam gelap dengan lebih terang dan jelas. Ini adalah disebabkan kemampuan pemerhatian mata manusia sangat terhad untuk melihat didalam sesuatu keadaan yang gelap jika hendak dibandingkan dengan haiwan-haiwan. Selain itu, “mode” bagi rakam menggunakan “night vision” adalah hitam putih. Ini adalah kerana kualiti “sensor” pada masa ini lebih berkesan dengan penghasilan warna hitam dan putih. Belum ada alat atau kamera lagi yang mampu merakam gambar berwarna pada ketika suasana yang gelap pada tahap kejelasan yang ditanyang dalam video ini. Ini adalah sebab utama mengapa video ini dirakamkan dalam bentuk dan hasil hitam putih.



Gambar 12 – Contoh penggambaran menggunakan kamera “Night Vision latest Model 2012”

iii. Selain itu, secara teknikal juga, keseluruhan gambar yang ditayangkan tidak mempunyai unsur manipulasi atau penambahbaikan semula kepada video ini. Proses suntingan atau “editing” yang dilakukan hanyalah terlalu sedikit iaitu, mengemaskini tempoh masa video itu dirakamkan sahaja. Ini bermaksud rakaman ini hanya memainkan adegan penting dan tidak ditunjukkan adegan mula dan akhir.

iv. Jika kita perhatikan pada tempoh masa yang dimainkan sepanjang 22 minit penting iaitu adegan ketika Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik dan hinggalah beliau keluar dari bilik tersebut. Dapat dilihat pada jam waktu yang bergerak, ianya selaras dan sememangnya jika ianya di manipulasikan (edit and adjust), tempoh masa yang ditunjukkan pada gambar 12 pasti akan tidak selari (pasti akan berlaku “distortion” dari segi masa pada video ini).

v. Jika proses manipulasi dilakukan pada video ini, pasti akan mempunyai kesan manipulasi pada bahagian tempoh masa yang tercatat disebelah kanan video ini.



Gambar 13 – Indikator kukuh membuktikan bahawa masa adalah bukti utama video ini dirakam dan tidak dimanipulasi.

Rumusan

(A) ‘Sudah terang lagi bersuluh’, berdasarkan daripada penilaian penilai, rakaman yang dilakukan ini secara teknikalnya adalah tulen dan tiada unsur manipulasi dilakukan oleh mana-mana pihak. Dari segi individu yang terlibat dalam rakam ini 100% merujuk kepada rupa paras Anwar Ibrahim. Ini dapat dilihat dengan jelas pada setiap sudut rakam ini dilakukan serta individu-individu yang terlibat.

(B) Penilai membuat penilaian secara telus tanpa ada sebarang unsur tokok tambah atau kepentingan peribadi. Aspek yang dinilai adalah dari segala segi iaitu, rangka muka, cengkung pipi, penggayaan serta potongan rambut, rangka badan, alat yang digunakan untuk merakam, komen dari maklumat pihak professional di luar negara yang telah dinyatakan didalam buletin 8.oo malam, perbandingan gambar dalam video dan gambar fotografi di luar dan juga jarak pandangan, dekat, sederhana dekat dan juga jauh. Selain itu, rujukan buku-buku yang menunjukkan indeks persamaan teknikal video kamera juga dinilai dan diperhalusi.

(C) Hasil dari semua aspek penilai yang dinyatakan di atas, keputusannya menjurus kepada kebenaran, bahawa Anwar Ibrahim merupakan individu yang berada di dalam rakaman video ini yang bertarikh 21 Feb 2011.

(D) Diharapkan laporan ini dapat membantu usaha dalam mencari kebenaran dan keadilan yang diperjuangkan untuk kepentingan agama, bangsa dan negara.

Mymassa/2012/ori

121 comments:

Tulars said...

Salam,
link blog saudara sudah saya pautkan.
terima kasih

Ibnu Dahlan said...

Akan ada yg x percaya gak nnt...Jk Tuhan turun kebumi dan bgtaw sekalipun, mrk akn tolak gak dr melihat kebenaran...

Anonymous said...

Yg peliknya kedudukan kepala,posisi leher dengan badan nampak benar distortationnya...mana2 orang boleh gunakan photoshop buat image.(Teringat gambar seksi anggota kru dg seorang pelakun wanita dulu yang dibuat dengan cara ini...muka betul,cuma aksinya tidak berlaku)

Cuba fokan pada batang leher dan posisinya dengan badan...camana?

Anonymous said...

Inilah sebabnya mengapa Tuhan meminta 4 orang saksi bagi membuktikan kes umpama ini. Kalau tidak ia menjadi Fitnah yang disebarkan untuk menjatuhkan seseorang. Berdosa besar jika kita menuduh tanpa bukti dan menyebarkan untuk mengaibkan orang semata-mata kerana ia musuh politik kita. Tambahan pula menggunakan teknologi terkini untuk memankjangkan fitnah.

Pertama fitnah ini ada motif. Kedua kenapa tidak terus ditangkap saja masa perkara berlaku kalau benar kita ini orang benar. Kenapa dibiarkan kemungkaran berlaku? Kenapa perlu dirakam dan dihebahkan pada masa kemelut politik? Setelah beberapa lama fitnah berjalan dan dapat ditangkis maka anda mencari pulak logik untuk menyakinkan fitnah ini...tak takutkan anda dengan amaran Tuhan? Apakah anda tidak dibangkitkan semula untuk menerima azab seksaan terhadap perbuatan anda yang jelas punyai motif atau dibayar? Jangan kerana kebencian kita kepada seseorang mendorong kita berlaku zalim. Insaflah..

Anonymous said...

hahah... langsung tak percaya ... buat2 cerita boleh la... Datuk K pun dah senyap... dia pun kata tak betul kat kwn2 nya... haha.. kena tipu la...

Anonymous said...

Skandal PM dgn ziana zain d PD tu hang tak tau ke?ni pemimpin contoh ke? ..kalau akulah,wlupun btul skalipun vdeo cina doll,aku lbih rela pilih anuar lg sbgai PM drpd pokjib yg mngetuai barisan pnyamun n penyanggak duit rakyat..
La ni dok tggu nak sapu duit felda sblum pru13..

matgelap said...

apa la korang ni. yang menyokong PR ni tak teguh pendirian pun. Kenapa menyokong secara fanatik_ tak dinamik la macam ni. ini budaya UMNO. kalau dibiarkan, lama-lama jadi macam UMNO juga

orang dah kemukan secara teknikal lagi. kalau betul korang ni perjuangkan hak rakyat, minta Anwar turun, suruh orang lain naik. korang nak ker UMNO dan PR sama2 bengap? kalau dua-dua bengap, tak der sebab lain, sebab korang pun bengap

Anonymous said...

Percubaan kali ini juga gagal... Next... Oit org umngok kalau kulit tu rasa dah tebal sgt nak kena bakar dgn api neraka, perbanyakan lah 'saham' fitnah korang tu..

Anonymous said...

udah2 ler bawak2 la bertaubat kite manusia ni tinggal sementara je kat dunia ni. sekiranya ditakdirkan cerita ini x benar dan tiba2 hang mati x sempat minta maap haa... ape nak jawap dlm kubur nanti...ingat Allah x akan ampunkan dosa antara manusia melainkan manusia itu mengampunkan kite sebelum tamat perkhidmatan hayat kan lebih baik berzikir minta dgn Allah kebaikan dunia dan akhirat

Anonymous said...

Kita berbalah sapa memang nanti... Can see hal2 fundamentals such as Hal bumiputra, Ugama n kesultanaan being openly attacked.

Can PR govern without compromising in these areas.. Tengok pada Kedah n Selangor.. Nope n these are under Pas n Pkr. Penang jangan cite lah ...
If you have to choose between the IMperfect parties choose that can protect Ugama n kedaulatan melayu n not just talk n make noises but little to show -- jangan kerana nyamuk kelambu di bakar as Melayu is weak economically due to our faults n previous leaders oversights n now politically we also weak. Pas used to have firm stands on melayu n sultan but not any more

Anonymous said...

ni lah asal ade skandal ke tuduhan membuta tuli, terima bulat bulat, fitnah jadi kenyataan. aku langsung x sokong anuar ibrahim. sampah tu. memang terang dia buat maksiat. jadi kalau dah buat maksiat masih orng sokong menafikan. dan menyokong tu asas dajal punya pemerintahan. nanti dah sampai lobang jubur dah kne sodok dengan anuar pun masih nk sokong xtaulah. selamat berfikir

Anonymous said...

Semoga Allah SWT melaknat mereka yg menipu dan memfitnah dunia akhirat. Ameen.

Anonymous said...

korang ni tak habis2 menfitnah....tak serik lagi ke dah kehilangan 5 negeri?

Anonymous said...

ini yg menuduh pun..trio Datuk T yg ada kes rogol jg dulu,,zaman maju,zaman editing (pic & video)boleh manipulasi smua ni,mau nk kata 100% pun susah gak la zaman ni,kenape x terjah ja masa jadi mcm krew2 melody buat klau betul nk sebarkan kebenaran dari dok tabur fitnah yg belum ada kesudahan,lebih dari mengaibkan saja ni..(dlm islam sekalipun kena ada 4 orang saksi alim bukan yg fasik)

MI2 said...

bukan setakat hebat editing ja zaman skrg ni..zaman serba canggih!!mcm cerita mission imposible klon type wajah pun boleh.(u.s punya teknologi macam2 ada...)skrg ni kt korea makeup org yg x lawa jd lawaa..orang yg x bertamadun ja percaya video ni 100%..byk lg benda aku nk fikir dari dok mengkaji video fitnah ni..tambah dosa bila dok fitnah..buang masa ja

Anonymous said...

sudah terang lagi bersuluh....

Anonymous said...

Lagi mau berselindung. Apa kalaulah namanya Anwar penuh dgn was-was tok sah dok layan. Dah xda calon lain ke puak-puak kelapaq pakatan haramjadah nak lantik jadi PM. Yang jenis kaki kawaq juga nak ambil jadi PM

Anonymous said...

Apa lagi dok berbalah di blog...tunggu saja PRU13.Kalau menang PR...perintah la negara.Kalau kalah...PR perlu terima hakikat.Ini dak...dok kata orang gitu la...gini la.Cakap apa yg kita nak beri pada rakyat , itu saja.....wasalam.

yg bodah said...

benar atau tidak , bergatung pada fikiran masing2, dosa yg di lakukan kenapa di aib kan pada umum, tapi agama di persendakan kenapa tidak ada yang berani kedepan mengambil tindakan ;- mana ustaz ustaz kadi kadi mufti mufti nak pangil DR M yg mengatakan hukum hudud tak ada dalam Al Quran ini lebih besar di bandingkan dgn dosa yg lain. Kenapa salah orang di besar2kn tapi salah perbuatan sendiri buat macam aku lah malaikat tak salah

Anonymous said...

haha banyak lagi tak kaji tu....

Anonymous said...

..aparaaaaa.... UMNOngok dengan jubur BenD.... teda idea lain dah??... Tuhan saja yang akan dapat membalas perbuatan korang yang lakhanat semua nih..!!!

Anonymous said...

Engkau orang dah tengok ke konek orang yang serupa dengan Anwar tu? Dia punya konek sunat ke tidak? Ada orang kata kulup. Kalau kulup bukan Anwarlah!!!!

Anonymous said...

Klu ler die bejubo 100 pompuan aku Ttp sokong die. Ko ingt org BN pun x de yg buat keje2 cmtu ke??? Kerat ler pelair kalu BNnyer org tu baik sgt. Org kpla jer hitam sumue sama jer. Kecuali org ITU berIMAN

Anonymous said...

Kalau kes ni masuk mhkamh, DSAI akn ditlnjgkn lagi. Kesian org tua tu. Udah2 laa.. ni la yg dikatakan fitnah DAJJAL akhir zaman. Tok Jib buat segala mcm penipuan, rasuah sana sini, boros berbelanja duit rakyat, engko x ambik kisah pun.

Anonymous said...

Bodo...bodo...hahaha

Anonymous said...

adegan rakaman tgh dia entam pompuan tu takde....bkn citer blue...

Yanie's Beauty said...

SEMUA GOBLOG....APALAH YANG JAGA PASAL ORANG LAIN. KORANG TU SEMBAHYANG PUN TAK CUKUP, NAK NILAI DOSA PAHALA ORANG. JANGAN SUKA NILAI DOSA ORANG ATAU PAHALA ORANG LAIN...ANWAR ATAU NAJIB YANG PENTING KORANG BUKAN PILIHAN NAK JADI PM. PI MAMPUSLA PADA PENGANALISIS NAJIB ATAU ANWAR SEBAB HANG PA SEMUA JENIS ORANG TAK DE KERJA PUN...DOK SIBUK JAGA DOSA ORANG HANG SEMUA TU LAGI BANYAK DOSA...AIBKAN ORANG WALAUPUN ORANG ITU BERZINA PUN DIKIRA DOSA LA GOBLOG...MELAYU BODOHLA KORANG NI!!!!!PENULIS BLOG NI PUN GOBLOG...BAIK BUAT BLOG AJAR ILMU FIQH...CILAKA BETUL MELAYU-MELAYU CAM KORANG! MASUK NERAKA LA KORANG SEMUA TU NANTI...

Anonymous said...

Anwar atau Najib, PR atau UMNO..mane2 je pn sama jugak kalau kita yg boleh berfikiran waras dan matang ni mampu utk berfikir sejenak..hakikatnya, politik mmg takkan pernah "bersih"..dan BN dah memerintah terlalu lama..korupsi dah terlampau banyak..yg tertindas, rakyat mcm kite ni jugak..bkn nk kata PR bagus sgt, tp ape tujuan pilihanraya 5thn sekali? sume tu utk rakyat pilih kerajaan mana yg sesuai utk terajui negara untuk rakyat kan? Logiknya bila mana2 parti baru naik menjadi kerajaan, dah tentu2 akan ada macam2 usaha utk tarik minat rakyat supaya sokong lagi dan lagi..bila dah terlalu lama, mesti akan ada korupsi, jadi kembali kepada HAK RAKYAT utk pilih kerajaan baru..PR atau UMNO, dua2 sama je..kan? jadi tepuk dada, tanya selera..hakikatnya, politik itu mmg kotor..kalau tak berlandaskan jalan yg betul :)

Anonymous said...

Kalau betul, apa anda dapat? Dapat pahala kah? Dapat duit kah? Anak-anak dapat makankah?

Tapi, berbaloikah dengan buat begini kalau analisis saudara salah? Family orang, pemimpin orang difitnah. Ada kemungkinan salah, ada kemungkinan betul.

Kemungkinan salah, saudara tanggung dosa saudara anwar dan masuk neraka kerana menerima fitnah. Tiada hasil menyebarkan aib orang yang belum dpastikan benar atau salah.

Serahkan pada mahkamah. Bukan tugas saudara menghukum orang dgn berita2 aib sebegini. Banyak lagi isu lain.

Anonymous said...

apa laaa pasal politik nak bertekak sesama melayu, bangsa lain tgu nak ngap jer.... korang patut perjuangkan hak orang melayu sekarang ni bukan berjuang untuk parti!....pergi jahanam laaa pemimpin yang korupt tu...pergi jahanam semua....kita sebagai pewaris jgan sampai kena tindas di bumi sendiri.... aku peduli hapa orang kata racism ke apa ke...tapi aku sakit hati bila tgk bagsa asing duk dominasi negara ini...
korang pikir laaaa

Anonymous said...

Nak tanya satu jer...
Apa pula komen tentang watak yang hulur tisu dan baling tisu?
Macam ada orang ketiga jer dalam bilik tu?

Jalut said...

Buat baik balasannya baik,buat buruk balasannya buruk.Didunia ni lagi dah dah dibalas apatah lagi diakhirat.Peringatan untuk kita semua terutamanya aku sendiri.

Anonymous said...

Benda macam ni susah nk cakap..sbb bukan mata sendiri yang jadi saksi secara live..tidak kirala siapa pun..dari UMNO ke, PKR ke atau mane2 jela..kan bagus kalau semua berbaik2..bl kita jaga keaiban orang lain..dan cerita kebaikan org lain supaya dapat dicontohi..itu lebih baik..tq

Anonymous said...

Itu bukan fitnah. Itu adalah hakikat yg u tak boleh terima. Kebenaran ditunjukkan oleh Allah. U tau betul2 sape yg pasang camera tu?. U fhm betul2 ke kaedah penggunaan 4 saksi? . Klu mcm 2 mcm mana pula pelacur2 kat luar tu?...tnyelah ustaz2 yg pakar... Jgn tnye ustaz politik..

Anonymous said...

anwar ni kalu dia fuck depan mata korang pon korang xkan caya punyerlah
ni bukan pasal part tapi pasal kaki fuck ni pemimpin.so anwar,teruskan fuck around.
dont worry kalu kantoi pon xde sapa nak caya..enjoy ur fucking life bro

Anonymous said...

tak logik? Baik ko Pecah Plak Mikir lagi...

1) kalau sebab fokus jadi lonjong atau kempis... sepatutnya... pada posisi tu... semua jadik lonjong atau kempis... tapi apasal bila bergerak pada posisi yang berbeza, tang perut tu jer lonjong dan bahagian lain kempis?

2) kalau pakai night-vision... terang2 bole nampak lampu dia menyala (sebab ni pakai Webcam, bukannya pakai high tech camera).

3) Berapa banyak bayaran dapat jadik cybertroopers ni. Aku nak jugak... Aku boleh rekacipta cerita yang lebih kreatif dan menarik...

Anonymous said...

Itulah kita orang Melayu ni tak sedar-sedar lagi....tak nak sepakat... crite pasal politiklah yang tak habis-habis... tak sedar yg bangsa lain tepuk tangan seronok tengok kita bertelagah... lama2 tanah air kita pun dia nak rampas. Kita tak sedor lagi tu. Bangsa Melayu ....bangkitlah...

Anonymous said...

kenapa dlm video ni rambut dia potong pendek...sedangkan keesokannya dia berambut panjang?? opss dia letak myk bon satu mlm dah panjang..

Anonymous said...

tolong...isteri saya da lari ke rumah mak dia...cam ner saya nk dia balik ke pangkuan saya...tolong...politik..fucking politik...hari2 politik...tolong...i love my wife...tolong

Anonymous said...

kenape nak tegak kan benang yg dah basah...kalu btol tak buat npe nak asok rakyat..rakyat ni takde otak ke nak berfikir??klau btol pkr tak mkan duit rakyat kenape setiap kali ade ceramah mesti nak kene derma??kenape??dari situ rakyat boleh berfikir..belom jdi pemimpin dah mintak2..ni lau dah jdi pemimpin mcm mne lak??cakap nak bagi pelajaran percume..betol ke??budak2 sekolah nak tulis atas ape???atas batu??spe yg nak bg kertas??kemudahan??fikir la...sebelom ni kite aman je..klau pkr janji kan keamanan npe perlu berhimpon??nepe nak tunjuk kat negare luar yg kte ni sme gan negare2 yg tak aman..mne pergi otak dan fikiran rakyat..kite tak leh nak tuduh pemimpin mkan duit rakyat..sbb die ade gaji..mcm mne lak dengan sultan2..raje2 yg mewah..npe tak ckap die orng mkn duit rakyat..kesenangan tak datang bergolek.kene ushe..fikir la rakyat semue..ptptn pkr nak apus kan..abis anak orng miskin n tak mampu nak belaja mcm mne??gune duit sendiri..ni bukan sekolah pondok..fikir ape yg kite ade...jgan terok kan negare disebab kan kite terlalu percaye dngan janji2 orng..pasal rambot jgan pertikai kan..sekarang yg buat peyelidik kan tu orng luar..orng yg pakar dlm bidang tu..bkan pakar dalam bidang cakap je...cakap je pon tak gune timbak aduai pon tak kne ei pon..renung2 kan selamat beramal...

Anonymous said...

Sudah terang lagi berakam. Pilihlah pemimpin Islam yang layak. Kalau macam DSAI ni x payahlah.

Anonymous said...

actuly klau tngok btul2 anwar dlm video tuh..potongan sbelah sisi rmbut dia lgi nipis dri yg kiter bandingkn anwar di luar..ptongan rmbut tepi memang beza..

abu hassan said...

ONE PART JE AKU TAK PAHAM... KITA DIAJAK SUPAYA MENOLAK DSAI KERANA BURUK PERANGAI DAN AKHLAKNYA... BAGAIMANA DENGAN PEMIMPIN YANG LAIN TERUTAMA DENGAN PEMIMPIN UMNO? TAKKAN PEMIMPIN UMNO 'BEBAS DARI DOSA?' KAMON LAH... BERLAKU ADIL LAH.. APA YANG KAMU BUAT INI PADA MATA AKU MENAMPAKKAN KEBODOHAN KAMU SEBAGAI UMAT...

abu hassan said...

cakap nak bagi pelajaran percume..betol ke??budak2 sekolah nak tulis atas ape???atas batu??spe yg nak bg kertas??kemudahan??fikir la...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

maaf geng... off topic 'bout politik cuma tertarik dengan kenyataan ini...

pelajaran percuma betul atau tidak tu tak tau... tapi bab "nak tulis atas apa tu- atas batu? - fikir lah" - part last tu... fikir lah tapi geng sendiri tulis macam tak berfikir jek? sound stupid la geng...

Anonymous said...

As-salam semua, macam ni lah kita semua adalah saudara seugama..dok pening jugak hari2 kisah anwar...itu lah inilah...macam nilah dah kalau jahat sangat anwar tu pi tangkap jelah ...penjara seumur hidup...lepas tu tak payah cerita lagi pasal anwar...ni yang kita kena dok sama2 nak kena pikir harga barang naik, itu naik...ini naik..tak kesian ke kita kat org kampung nak beli bawang pun kadang tak cukup duit...barang mahai sangat...sedih. sebab pernah tengok ... sapa yang dok ada kuasa kena la buat sesuatu...panggil le pengedar, pembekal bukan tak boleh buat...jangan la dekat pilihanraya baru nampak bagi tu bagi ni...lepas tu menang diam 4 tahun ni apa cerita. dah lemaih ..tu pasai bila lama sangat perintah..rasa buat macam mana pun kita ikut jee...nasihat saya kepada diri sendiri dan semua pakat kembali kepada Al-Quran dan sunnah, ..nak pilih pemimpin yang macam mana... istiharah jalan terbaik..moga2 Malaysia kembali kepada zaman pemerintahan islam yang sebenarnya..amin

Anonymous said...

Tunjuk JAM OMEGA settle... itu bukti yang mudah dan cepat.... SATU MALAYSIA sokong Anwar... Jam Omega je... ade berani!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Kesian bloger ni... dah ler pecah kepala buat kajian, komen plak hantam dia jer. Jangan putus asa bloger UMNOH... teruskan mengampu. Huargh.... Tak buat nanti tak dapat bayaran.

Anonymous said...

selagi buntut anda x d payung selagi tu la anda akan kata betul pada individu ni.......malas nak sebut nama nanti org marah heheheheee

Anonymous said...

memang dah betul.....kalau pr tu betul dah dpt malaysia ni...sbb x betul la dan suka budaya seks sonsang,rasuah dan fitnah mengfinah sbb tu la pr ni singkatan parti rasuah hahahahaaa

Anonymous said...

bg aku pakatan rakyat ni singkatan dr pakatan bangsat.....parti yg x guna dan suka memecah belahkan melayu dan islam.......buat pakatan bangsat.......teruskan mengampu rakyat.........sebenarnya rakyat terseksa kerana kamu parti bangsat

Anonymous said...

seseorang tu tak bersalah kalau belum dibuktikan di mahkamah.tak payah la tambah lagi dosa fitnah

Firman Allah Subhanahu wa Taala lagi:

Tafsirnya: “Yang suka mencaci lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk menjahilkan orang ramai).” (Surah al-Qalam: 11-13)

Maksud ayat di atas ialah golongan yang suka mencaci dan menyebarkan fitnah untuk merosakkan orang lain dan ini tergolong di dalam perbuatan mengadu domba. Golongan ini tidak akan memasuki syurga sebagaimana yang diriwayatkan oleh Huzaifah Radhiallahu ‘anhu

itu la pasainye taksub dgn undang2 org putih yg diamalkan di negara ini sampai belakangkan hukum syariah

Anonymous said...

Teruskan menfitnah manusia...yg reka video dah kompom dosanya...blog yg buat kajian merapu ni pun turut sama share dosa..hahaha...aku pun x pasal dapat tempias...

Anonymous said...

ape dah jadi ni..sudah2la tu..kan lebih baik kita beristifal ke berzikir ke bila kita dapay cerita2 yg kita tak pasti atau tidak melihat dgn mata kepala kita...tidak kah kalian memahami bahawa ape yg anda mendapat berita2 yg tak pasti itu ada lah ujian buat kamu supaya kalian mengigati akan pencipta nya..bertafakor lah sejenak dan kembali kan ingatan kalian kepada allah..kan dah ada ayat2 megata kan berfikir sejenak lebih baik dari mengaji tampa mengerti akan maksut nya...berfikir sejenak itu lah yg dikira kelak...allahhuakbar

Anonymous said...

Blog PENCACAI rupanya...patulah macam pandai...wahai pencacai2, PKR akan menang (insyaallah) dan Malaysia akan berubah sepenuhnya...dan kamu orang jangan lari ke mana-mana ye...banyak ko orang nak kena jawab lepas nih...

Anonymous said...

sejauhmana kau org mengamukpun, kenyataan untuk menidakan perangai buruk anwar adalah mustahil sekali? kalau dah jenis teragak2 betul ke tidak tinggal je Pakatan Haram buang masa betul layan parti yang makin bangsat

Anonymous said...

Apakah salahnya beliau ? Jika dari sudut dapat tahu bahawa beliau melanggan china doll nak jadikan isu, itu memang mengarut sbb itu HAK PERIBADI DIA. Dan jika ini berlaku kepada diri kita dimana diambil video dihotel, apa perasaan anda semua ? Anuar bukannya main ngan bini orang, anak dara orang Kan ? Maka itu, sudah jelas ternampak bahawa Ruangan Pribadian atau Privacy Anuar telah dicereboh oleh orang yang dengan niat untuk menjatuhkan serta mengaibkannya. Apakah perasaan anda jika terjadi pada diri anda semua ?
Saya percaya dah bakar dah hotel tu, Kan ?
Saya tidak berpihak kepada mana-mana, cuma saya ingin berkongsi dengan semua tentang soal Pencerobohan keperibadian atau Privacy Intrution. Saya percaya ramai setuju dengan pandangan saya.
Kita masing-masing ada HAK, tapi bukannya Hak Mengexpose privacy dan mengaibkan seseorang individu dengan cara ini.

Anonymous said...

yang sebenarnya umno takut pada Anwar Ibrahim...sebab tu nak cantasnya terus dari persada politik tanahair ..bermacam macam tuduhan dilemparkan kpdnya....dan bermacam macam tindakkan yg tak logik telah dilakukan keatasnya...dari tahun 1998 lagi sampai sekarang!!!...umno merancang,Allah swt juga merancang...perancangan Allah yg terbaik...!! sedar sedar le wahai umno...malaysia ini bukan milik kamu...jadi jangan buat cm harta sendiri...rakyat malaysia yg berhak menentukan....

Anonymous said...

Nuar tak perabis duit rakyat.Yg penyamun kau tak siasat.C4?.Lembu?.

Unknown said...

kenapa mesti ada video ni?
tak malu ke cipta video ni pastu sebarkan,kita tak tau betol ke tak video ni sebok nak mempertikaikan,fitnah kan dosa..
tak kan la Anwar bodoh sngt nk rakam video nie pastu sebarkan,dia xda otak nk pikir ke?mesti de orng yg buat..mase nk dekat pilihan raya je mesti de macam-macam video lah,kes liwat la,ape punya bangang la manusia!anda semua tak boleh pikir ke?orang yang buat video ni tak rasa bersalah ke?
masing-masing gila kuasa!nak makan harta yang tuhan bagi untuk kita kongsi,bukan untuk makan sorng!kalau Allah S.W.T. nk ambil,sekelip mata je,boleh habis semua nya,ingat la wahai cucu-cucu adam!

A.Halim said...

Apa pula nak sibuk-sibuk nak buktikan orang itu salah ataupun tidak, kita sendiri pun belum tentu betul. Tunggu PRU13 ni undilah pada yang kamu suka, tak payah nak terbabit dengan dosa kering. Pikirkanlah anak-anak bangsa dan agama kita, itu lah paling penting.

Anonymous said...

Aslkm..... sekadar pendapat... 1) PAS kuar dari PR... - rasanya PAS skang sudah cukup kuat utk memperjuangkan politik negara dilandasan yg sepatutnya sebagai negara Islam, disokong kuat oleh para2 ulama yang kini menjadi sudah menjadi ikutan dan rujukan para anak2 muda waktu ini.. PAS tidak perlu terikat dgn mana2 pihak...atau bergabung dgn mana2 pihak... krn dengan suara rakyat yg diwakilkan PAS, moga2 akidah kita serta anak2 kita dpt diperjuangkan, bukan akidah shj, tp hukum Allah jg dapat diperjuangkan dgn lebih berkesan lg. Balik ke landasan asal perjuangan PAS.. Allahhuakbar 3x 2) Saudara Anwar turun dari takhtanya - rsnya dalam keadaan sekarang nie....beliau sdh tidak relevan lg... PKR akan menjadi lebih kuat dan berbisa sekiranya pucuk pimpinan PKR ditukarkan kepada generasi muda yang lebih agresif serta lantang bersuara menperjuangkan hak2 rakyat. Sama ada video tersebut betul atau tidak, salah atau benar biarlah Allah yg menentukan... Jika beliau benar, maka sekalian yg menabur fitnah... tanggunglah segalanya...Kalu salah... maka beliau akan menanggung segala dosa yg telah beliau lakukan... Rakyat rasa sudah naik jelak dgn paparan2 video sebegini... dan sekiranya benar sekalipun... ia tidak sepatutnya dipaparkan utk sebagai tontonan atau kononnya sebagai bahan kajian kepada umum... Dunia akhir zaman, nie sudah terlalu byk fitnah yg berlaku...kita pun sdh tidak boleh bezakan antara yg hak dan yg batil.... Sepatutnya, yg menjadi fokus kita sekarang nie ialah... menekan kerajaan yg ada utk memberi segala hak serta kemudahan yang sepatutnya kita terima sebagai rakyat. Byk isu2 yg blh kita beri tekanan pada kerajaan utk menyelesaikannya....guna kuasa veto kt sebagai rakyat. Jgn igt kerajaan aje yg ade kuasa veto, rakyat pun ader. Tanpa rakyat, tidak akan wujud sebuah kerajaan.

Anonymous said...

Xperlula anda nk berbalah kt sni smate2 anwar ibrahim ni,,anda ckp name buat bnde bodo n mnggoblog kan org pdhal bhs anda pon goblog nmpknye,,anwar ibrahim ni kan kaki israel,,da ckp da ngan kenyataan die,,xpyh nk sngkal,,org luar yg tulis bkn org melysia,,knape nak sokong yahudi laknatullah?geng ngan kafir yg mnghina muslim sndri,,bole la jd kafir same2..

Anonymous said...

Hangpa bodoh.. Chua Soi Lek yang terang2 mengaku wat seks hangpa sokong.. Buta hati hangpa nie.. Mahkamah dah terang2 cakap DSAI bebas hangpa x puas hati lagi.. nampak sangat hangpa nie x percaya undang2 kerajaan sendiri... Dok jadi macai @ macha kerajaan pasai apa??? mangkok jamban btoi...

Anonymous said...

aku tak kesah kalau video ni tentang org biasa atau artis,... tapi aku ambil pusing sebab ia diberikan oleh 'kawan rapat' anwar ibrahim. Anwar Ibrahim yg kononnya bijak dan beragama serta bercita cita menjadi PM Malaysia... Bertambah kuat keyakinan aku Anwar Ibrahim adalah orang dalam video ini... ABU.. Allah Bersama UMNO..

Anonymous said...

fakta yang betul dari sudut photography, penggunaan wide angle lense akan memberikan sudut yg lebih luas dan menarik,
image/subject editing langsung tidak dilakukan samasekali, melihat pada riso dan objek mobility. Terima kasih kongsi ilmu.

nampaknya aku makin hampir muktamad menolak Pakatan Rakyat.

Anonymous said...

anon 15:30.

Chua soi lek tu kapir apa kena mengena dengan hukum zina.

Elly wong pon aku tak kesah.

soalnya ni anwar ibrahim la samdol, yg bertopengkan agama dan mempermainkan agama. Undang2 bebaskan dia sebab teknikal, tapi tak menafikan anwar memjuburkan bontot saiful dengan totenya.

Wanredone said...

RUPA MACAM "A K U", TAPI BUKAN AKU!
ANU AKU ADA BENGKOK KE? ... AZIZAH SUDAH CONFIRM ITU BUKAN AKU.... MASA ADA SORANG ANUGERAH TUHAN BUAT MAKSIAT, LAGI PUN AKU DAH JADI IMAM MAHADI... DON'T PLAY PLAY, I WILL SUE YOU ALL, BARU PADA MUKA KO ORANG!

Anonymous said...

menyesal saya membuka article ini.... saya ingatkan laporan dari pakar luar negeri tapi ..... baca pun dah dpt rasa .... penuh dendam.....

saya tidak mahu terlibat dgn fitnah .... bertaubatlah... di malaysia ni,tempias gempa dan tsunami dah rasa... insaflah...

Anonymous said...

Saya tak nak kata itu dia sbb dia tak pernah akuinya pun, takut itu betul2 bukan dia dosa fitnah saya kongsi sekali nauzubillah. Tapi pada masa yg sama dia pun tak nak akui yg itu bukan dia, langsung tak meyakinkan saya yg itu bukanlah dia.
Jadi ada baiknya saya jauhkan diri dari menyokongnya, atau menyokong parti sekutunya, sebab itu lebih selamat untuk saya. Wallahuaklam.

Anonymous said...

Kalo tu..islam ni tak betullah...sebab tu org islam slalu kena tindas... Nabi dulu dulu pun tak betul...sebab tu tak menang... Nabi pesan org yg berpegang dengan islam ibarat menggenggam bara api pun tak betullah.. Sebab org islam kenasentiasa menang..menang baru tanda betul......

hamba allah said...

dah terang2 anwar di fitnah,korang lg nak buktikan yg fitnah tu jd betul2......ingat fitnah tu neraka tempat yg paling sesuai.....

Anonymous said...

teringat cerita cinta kolestrol erra fazira dimekapkn dengn topeng yg mcm real, tgk citer org putih pun selalu je dorang bukak topeng manusia yg real dr muka dorg, tak mustahil juga individu ini mmakai topeng iras DSAI utk mlengkapkn siri fitnah.

sekian..

pesanan..najib, tolong jangan membazir sgt, penat aku keja kna byr cukai tp hang duk perabih duit aku..tak halal tak halal wlu sesen

Anonymous said...

aku nasihatkan supaya bertobat la segera pada orang yg reka video ni sebelum terlambat.nanti tak cium bau syurga

Anonymous said...

dari segi logik, kalau betol le analisa video ni, kenapa sampai sekarang masih tak digunakan sebagai bukti tu utk dakwa dsai? dah sah-sah menipu

Anonymous said...

Kalau betul kenapa x dakwa ja...DSI ..setakat video hitam putih boleh dibuat2lah...kenapa x gambar warna? sebab takut nampak perbezaan warna kulit dgn topeng yg dipakai serupa wajah DSI kot? Allah yg mencipta walaupun sepandai mana manusia pun akan ada cacatnya...Bodoh lah siapa yg percaya nie...

Anonymous said...

Kalau ikut logik akal pun xkan lah kalau DSI nk langgan pelacur tue nk ajak 2 mangkuk tue temankan...mesti p sorang2 kan???nk buat benda x elok plak tue...

Anonymous said...

yg x bayaq cukai mcm2 dapat...org yang kena paksa bayaq cukai dapat apa? dia sedap menghabiskan duit ja..aku x halalkan LHDN amik duit aku tue...makanlah gaji x halal wahai pekerja2 LHDN...jadi darah daging suami isteri anak dan ibubapa...padan muka...

Anonymous said...

apa kata pengalisis video ni buat analisis tentang Al-quran dan Sunnah...kaji mcm mana kepimpinan Rosulullah junjungan kita...contoh kepimpinan yg terbaik mengikut islam..pastu masukkan dalam bloq dan hantar cadangan kepada Pm Najib supaya didebatkan di Parlimen..Barulah berguna analisis tue kepada agama, bangsa dan negara...

Anonymous said...

korang sume bijak sangat la..tgu la kiamat nnti baru tau sape salah..gaduh2 pn x guna...skarang ni,g je mengundi..sape yg menang,jgn nk bising..sape yg kalah,tgu next PRU..x susah pn..jgn la jd bebal nk gaduh2 sesama sendiri.

Anonymous said...

wow...tahniah bukan main penat lelah korang nak selesai kes ni....tapi saya terus terang tak percaya dengar khabar begini....kecuali saya sendiri melihatnya....coba korek rahsia semua pemimpin tapi sebelum tu bongkarkan rahsia anda dulu yang mungkin kamil /sempurna. Pengajaran:Jangan malukan sesiapa sahaja walaupun dia bersalah biar TUHAN yang mengadilinya. BUKAN KITA!

Anonymous said...

Bagus betul tuan tanah buat blog niii, syabaas bro...

Tika hidup nii bykkan saham untuk di tuai di akhirat nanti...

Brovoo broo...bravoo....inilah amal jinayat yg akan membantu bro kat padang masyar nanti...

Sekali lagii...teruskan usaha anda dan bykkan lagi isi blog ni, pasti bro akan mendapat habuan yang sungguh mengembirakan sampai bersembur air mata daraah...

Bravoo...bravo...jgn pedulu apo org kata, inilah satu2nya amalan untuk bro pikul sampai dalam kubur nanti....

Truskan...truskan....lps ni latih anak2 bro or sdara mara raakan taulan yg sekepala supaya lagi power dan lagi byk income bro di akhhirat dan masa dlm kubur kekal berkepanjangan mendapat habuan atas kerja amal jinayat bro..

pe2 hal....teruskan usaha anda utk menempah 1st class di narul jahim....hotel tujuh tgkat yang bakal bro tinggal nanti... :)

Anonymous said...

x kiro lah dio buat ko dok.... tp selagi xdok saksi mengikut cara islam baik x usah percaya.... kalu percaya tp anwar x buat kito dapat dosa fitnah... tp kalu kito x cayo tp sebenarnya dio buat kito tutup aib dio dapat pahala...

ABU said...

Senang betul buat keputusan....aku tengok gambar tu pon blur semacam boleh lagi dengan confirmnya mengatakan ia adalah SDAI...x tahulah aku tahap pemikiran puak-puak UMNO ni...

Anonymous said...

SUDAH2LAH MEMFITNAH ORANG. ASYIK2 CERITA-CERITA FITNAH. PUAK UMNO NI TAK FIKIR BAGAIMANA KALAU ORG FITNAH MAK BAPA DIA ORANG?? APAMACAM??? ADAKAH GENG-GENG FITNAH NI NAK MELOMPAT PANAS ATAU DIAM SAJA?? APA JADI GAN AHLI KELUARGA LAIN JIKA ORG MENGAIBKAN KELUARGA KITA. SUDAH-SUDAHLAH NAK BUAT CITER2 FITNAH NI. JIKA KITA TAK ADA DI TEMPAH KETIKA BERLAKU KEJADIAN TU, TAK PAYAH LAH NAK KAJI VIDEO BUAT ULANG TAYANG PULAK.APA TAKUT SGT DGN ANUAR IBRAHIM PUAK2 UMNO NI??? SEPANJANG PEMERHATIAN AKU LAH , PUAK2 MACAMNI NI JAHIL AGAMA DAN ADA ILMU DUNIA SAJA. TAK TAKUT SAHAM NERAKA ASALKAN SELAGI MENDAPAT HABUAN DUNIA

Anonymous said...

Katanya dah tak jadi nak saman Dato Nalla.
Kenapa ye?

Anonymous said...

asal gua nampak dalam video ade misai

Anonymous said...

dalam Islam, jika tak bawa 4 saksi, maka pendakwa akan dihukum memfitnah..
andai kata anak perempuan/ibu/adik/kakak anda dirogol/berzina/bersetubuh suka atau tidak suka dan tak ada saksi, cuma ada rakaman vidio/phone...apakah itu tidak dapat dijadikan bahan bukti...
Dalam hukum hudud Islam(PAS) juga, menjelaskan bahawa jika pendakwa tidak dapat mengemukakan saksi, tidak bermakna ianya tiada kes, tetapi kaedah-kaedah takzir boleh diguna pakai..
harap orang Islam hari ini tidak sekadar naik unta sahaja untuk ke Mekah...

Bang KICAP AbC said...

adei....!ada lagiiiii......x pyh laaa nk komen2 apa2....malassssssssssssss iiii....tunggu!!!!!PR13.....nnti bru tau!!!.....Jaga2 aib orang lain.....sbb....Qisas nanti....!!!

Anonymous said...

jgn kata kerajaan makan duit rakyat la, rakyat jer yang x pandai nak makan duit kerajaan...byk kemudahan kerajaan bagi, amik la kesempatan...haha

Anonymous said...

Assalammualaikum..bila tgk komen yg penuh emosi terfikir pulak..kata2 kesat yg digunakan dlm komen2 penuh emosi tu..ckp mcm hebat dan tau betul pasal agama dan undang2..cite psl balasan tuhanlah,dosalah tp sendiri xserupa bikin..bagus sgt agaknya disisi tuhan kalau ckp dgn penuh penghinaan dan pengunaan kata2 kesat..sebelum nk beri komen tu lain kali fikirlah dulu..gunakanlah perkataan yg bersesuaian bkn main ckp dgn emos dan nafsu amarah..mungkin dgn cara yg betul dpt membuka minda org lain jr xde lah perbalahan keji mengeji di ke2 belah pihak penentang dan penyokong..memalukan Islam kaau berterusan mcm ni..- Renung2kan dan Selamat Beramal

Anonymous said...

Assalammualaikum..bila tgk komen yg penuh emosi terfikir pulak..kata2 kesat yg digunakan dlm komen2 penuh emosi tu..ckp mcm hebat dan tau betul pasal agama dan undang2..cite psl balasan tuhanlah,dosalah tp sendiri xserupa bikin..bagus sgt agaknya disisi tuhan kalau ckp dgn penuh penghinaan dan pengunaan kata2 kesat..sebelum nk beri komen tu lain kali fikirlah dulu..gunakanlah perkataan yg bersesuaian bkn main ckp dgn emos dan nafsu amarah..mungkin dgn cara yg betul dpt membuka minda org lain jr xde lah perbalahan keji mengeji di ke2 belah pihak penentang dan penyokong..memalukan Islam kaau berterusan mcm ni..- Renung2kan dan Selamat Beramal

Anonymous said...

Dua-dua aku tak pilih. Calun PM mestilah bersih luar dan dalam. Banyak lagi yang layak daripada mereka.

Anonymous said...

Wahai Pembaca sekalian... sy bkn penyokong tegar mn2 pemimpin politok... cm drpd anda dk sibuk dk kaji benda 2, cba pikir dlu, Media massa arus perdana tu pro mn...? betul ke semua berita yg d smpaikn tu? Klau betul smua, makna nya anda buta hati, tp klu anda nampak ada unsur yg salah, kenapa mereka menipu...? cba fikir2 kan dgn akal, jgn gna otak je..... klu gna otak je, xperlu jd manusia....sekian...

maher zain malaya said...

Agama bangsa dan negara

Anonymous said...

org yg bikin blog nie ngok dan org yg sokong pun goblog.. dua2 tolol&bahalol..apa2 pun kita tunggu je keputusan pru13 nanti,, x pyh nk bising2 masing2 ada otak leh pikir sendiri,, LU PIKIR LA BEB!!!!!!!!!!!!!..

Anonymous said...

kita mengatakan yang DSAI di fitnah dan memerlukan 4 saksi, tapi kita pecaya bulat2 kes Dato Sri Najib dengan sipulan2 (takder pulak kita berkehendakkan 4 saksi).....so adakah ini pahaman agama atau politik semata2......Allah lebih mengetahui kawan2 ku! Buat apa nak berbalah sesama Islam mengenai isu yang remeh temeh yang semestinya boleh merosakkan aqidah sesama kita.....Allah maha adil.....tak guna nak beremosi/marah kerana itu semua galakan syaitan

Anonymous said...

"POLITIK" POLI sesuatu yang berangkai-rangkai dan boleh diubah mengikut bentuk yang kita kehendaki. "Tik" adalah adala "talk". Politik = kepercayaan sesaorang apabila berdepan dengan sesuatu keadaan , kenyataan dan peristiwa dan akhirnya diluahkan melalui percakapan. Kalau kita minda kita mengatakan DSAI adalah seorang yang jahat dan kita mahu semua orang membenci beliau maka sesuatu akan dicari untuk mengwujudkan kebencian orang terhadap beliau. Apabila melibatkan orang politik ianya adalah terlalu sukar untuk diterima atau ditolak. Hebatnya DSAI adalah kejayaan beliau menafikan tuduhan demi tuduhan meskipun dengan menggunakan teknologi yang tinggi sehinggakan berjaya menutup beberapa kes yang melibatkan beliau.

Kalau beliau meliwat biasanya beliau tidak mempunyai nafsu terhadap perempuan. Kalau beliau mempunyai nafsu terhadap perempuan biasanya beliau tidak mempunyai nafsu terhadap lelaki. Jarang sekali tuhan menganugerahkan nafsu terhadap lelaki dan perempuan miskipun ada di antara kita yang dianugerahkan dan memiliki kedua-dua alat jantina.

TAmbahan lagi, DSAI hanya mempunyai 1 alat jantina.

Masyarakat Malaysia telah muak dengan cerita dalam kain dan seluar yang melibatkan belaiu. Dr M sendiri telah mengaku bahawa beliau telah menabur fitnah untuk menjatuhkan DSAI.

Sehebat-hebat Dr M akhirnya terpaksa mengalah sehingga hari ini masyarakat dah muak dan lali dengan tuduhan demi tuduhan.

Masyarat percaya sekiranya tiada sistem yang mampu membendung tingkah laku orang politik mereka akan terlibat dengan rasuah, perempuan, arak dan judi. Ini adalah sesuatu yang biasa sekiranya agama kita ketepikan.

Secara amnya mereka mempunyai pengaruh akan terlibat dengan rasuah, apabila duit dah melimpah limpah dah tak tahu apa nak guna mula terlibat dengan perempuan, Mungkin juga perempuan diberi sebagai habuan dari rasuah, pas tu arak dan judi. Semakin lengkap mereka dengan amalan ini maka semakin mudahlah orang lain untuk menjatuhkan mereka.

Anonymous said...

dah aku katakan dari dulu. semua ini mainan politik..dah tak mampu lawan secara berdepan berdasarkan hujah dan fakta...maka dibuat cerita kotor jijik dan fitnah ini. semua ini adalah rekaan semata-mata. mereka dah hilang pertimbangan pada agama, dosa dan pahala. cakap nak jaga agama, bangsa dan negara..la ni agama pun dah hancur..kan agamakata bawa 4 orang saksi..apa islam ni tak lengkapke...atau tak cukup berkesan undang-undang Quran itu? atau Tuhan tersilap buat hukum? Apakah ko orang fikir gitu? Laknatullah semua yang beriktiqad begitu. Apa lagi kata hukum hudud ciptaaan ahli fiqh..subhanaalah..bertaubatlah semua yang cuba menggunakan poltik kotor untuk menang...ko orang tengoklah ucapan DSAI..tak pernah pun dia buat fitnah maca tu...yang dia sebut bagaimana penyelewengan berlaku dan bagaimana mahu memajukan lagi neara ini...syabas DSAI..teruskan jangan terkesan dengan puak yang kelemasan dan dah tiada hujah lantas rekacipta drama lucah...dan politik mereka bergantung pada kesukaan orang terhadap dramalucah yang dicipta oleh puak ini...

Anonymous said...

assalamualaikum...
perjuangan politik memang kotor,
fitnah,rasuah,cantas mencantas n byk lagi benda yg buruk berlaku dlm politik tidak kira pihak mana sekalipun.

kebaikan yg kita terima hanyalah secebis ihsan dari politik utk ihsan undi dari rakyat.

politik hanya satu fahaman idealogi setiap individu yg dirasakan baik utk diri individu tersebut.

sebagai insan peliharalah keharmonian negara..
sebagai insan satukanlah hati dgn insan yg lain..

jgn kerana politik kita pecah belah.
jgn kerana politik rosak negara.
jgn kerana politik kita bermasam muka..

setiap undi kita bagaikan sebutir beras untuk mereka..
renung dalam hati,mana kedudukan kita..
selami dalam jiwa manakah perjuangan sebenar kita..

apa yg kita perjuangkan..
apa yg kita pertahankan..
apa yg kita tegakkan..

politik dulu perjuangkan agama..
politik dulu perjuangkan kaum..
politik dulu perjuangkan kemerdekaan..
POLITIK SEKARANG SEBALIKNYA..

kata-kata..
gimik..
umpama lakonan teater.

YANG MUSNAH BANGSA KITA,
YANG MUSNAH KEHORMATAN KITA DIMATA DUNIA..

UBAH DIRI DAN HATI KITA UNTUK UBAH POLITIK KITA..

Anonymous said...

hahahaha..nampak sgt photoshop..leher separuh hitam separuh putih...lain kali lepas edit tu tgk habis2 baru upload...hahahaha

Anonymous said...

Warisan

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Airmata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesama kita
Cita lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Pribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutup hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan gagah perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di Nusantara.

khairolanuar said...

SUDAH2 LAH MEMFITNAH ANWAR TU. WANG & PANGKAT YG DIJANJIKAN UMNO TU X SEBERAPA SANGAT DGN SIKSA ALLAH NANTI. BIARKAN ALLAH YG MENGHAKIMINYA. CUBA FIKIRKAN SEKIRANYA APA YG ADA DLM VIDEO TO FITNAH..SIAPA YG AKAN DISIKSA??? INSAF LAH SEBELUM NYAWA TIBA DIKERONGKONG

Anonymous said...

Assalamualaikum....sebagai umat islam kita tak ajar untuk memfitnah sesama saudara islam.ikutlah ajaran dr al-quran dan hadis.itulah yg sebetul2 nya.pasal anwar tu..biarlah allah yg tentukan,samada dia salah ke tidak.dia pun dh tua.4-5 tahun lg mungkin dia dh takde.bermaafan lah sesama umat manusia.ingat lah yg kita semua akan mati.
semoga berjumpa di padang masyar semua.disitu kita baru dpat lihat kebenarannya.insyallah.....

Anonymous said...

dah tahu anwar nak wat seks...siap pasang kamera lagi..nape xminta jabatan agama standby untuk serbu....kenapa tak guna colour camera..hehehehehe....

Anonymous said...

Sebangsa seugama . . . Kalau seugama laaaaa . . . Semua bw mengucap . Sedar lah wahai saudara2 semua apa faedahnya bertelagah sesama sendiri . . . Mak ayah isteri anak2 adik beradik kita saudara mara kita dah tgk ke ? Betulkn dulu mereka2 ni baru leh btl yg lain ,. . Aurat anak bini kita jaga x . . . Makanan yg kita bw balik halal ke x? Gaji yg kita terima bersih ke x ? Gaji mana nk halal, bersih kalau waktu keje pun dok layan FB . . . Keta majikan guna tuk peribadi walau g pasar tuk beli brg rumah sendiri . . . Dtg keje hari2 lewat walau seminit balik jgn citer lerr . . . Time minum 15 minit lepak smpi stgh jam . . . Adoiiii sedar la semua . . . Sepatutnya kita doakn yg terbaik bkn sebaliknya , . . Asyik menyalahkn org lain diri sendiri xnmpk mcm kita ni hebat sgt termasuk lah diri sy sendiri , . .Wallahualam . . . Ingatlah yahudi xkn berhenti untuk menyesatkn kita yg beragama ISLAM . . . Bersatulah. . . Kepada yg bijak pandai tu cuba2 lah menyumbangkn buah fikiran untuk kebaikan agama bangsa dan negara tercinta kita ni hanya kerana ALLAH . . . Kejar akhirat dunia akan kejar kita . . . InsyaaAllah . . .

Anonymous said...

Kalau dah ada bukti...Tangkap saja hari ni juga..dok wang wing wang wing cerita buat apa. ANUAR DAH SAH JAHAT, 4X4 punya GEAR, YAHUDI punya AGEN..tak tangkap jugak..tunggu apa lagiiii..sembang pandai..buat macam Dr. Mahathir, cekup Anuar tuing dalam Penjara..habih cerita..

Anonymous said...

xpa..btl atau x kejadian ini, yg komfom, ALLAH MAHA MENGETAHUI..klu btl, anda selamat..klu slh, trima lah dosa MEMFITNAH..selamat ber"blogging"... :))

Tukang Tinjau said...

Apa susah..! Pergi Mekah dgn org yg menuduh dan dituduh proved depan Kaabah habis cite..biar Allah tentukan,rasanya sape2pun semua umat islam tak blh disangkal lagi! tunggu dan lihat balasan express dr Nya..

Anonymous said...

keras bunyi suara hati mat gelap tapi di perhalusi ada kebenarannya....parti tak bersalah ada manifestonya tapi pemimpin yang menentukan hala tuju dan jatuh bangunnya parti itu....

Anonymous said...

Al-Hujuraat (Kamar-kamar) Surah 49: ayat 12 ..... yg bermaksud...
“Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.”

Anonymous said...

memang sah...tak de apa yang nak diragukan lagi.
biasalah, juak2 yg taksub akan bermatian2 pertahankan ini adalah fitnah dan konspirasi.
mereka lupa satu masa dulu mereka juga menabur fiRjecri leenumtnah dengan ayat2...maha zalim, maha firaun, umno toghut, umno kafir, berimamkan umno haram etc.

Anonymous said...

memang video itu tulen tetapi bukan Anwar. pernah lihat filem Ghandi? itulah solekan selikon sehingga pelakon boleh merupai sprt.Ghandi.Cuba zoom in kemaluan lelaki itu selepas adigan sex, ternyata kemaluannya kulup (tidak bersudat). UMNO kantoi lagi..!!!

Anonymous said...

hanya Allah saw sahaja Yang Maha Mengetahui. Benar atau Tidak kes DSAI tu di akhirat nanti akan terbukti jua. Jangan lah kita bertekak mengutuk dan mempertahankan. Whats ever happen God had an answer.

Anonymous said...

Jom kita sama-sama pakat jahanamkan negara dengan mengundi PR. Harap-harap kita, anak-anak dan seisi keluarga tercinta semua bahagia dan sentosa selalu dengan membuat rusuhan-rusuhan dan kekocohan. Amin...

Anonymous said...

..apa2 pun SAIFUL dah sumpah laknat kat dlm masjid..stakat hari ni dia msih sihat, harap2 DSAI menyahut cabaran pemimpin2 UMNGOK sama ada buat sumpah mcm Saiful atau buat buat "liar detector test" bg kes Saiful dan China Doll. Buat kat PDRM atau Majlis Peguam dan bawak skali DSAI punya pakar...settle masalah, confirm klau DSAI lulus penyokong PR jadi double jmlahnya

Anonymous said...

Maaf..kalau dulu aku mungkin bodoh menyokong anuwar bangsat....tapi aku kini sudah sedar bahwa dia MEMANG PETUALANG BANGSA...PENJAHANAM UMAT

Anonymous said...

SATU HARI NANTI ALLAH AKAN MENUNJUKKAN KEBENARAN KEPADA PERBUATAN ANWAR YANG BUSUK HATI NI DAN XKISAH LA ORG2 YG TAKSUB SGT DGN MAKHLUK ANWAR NI NK PERCAYA KE X, YANG PENTING KEBENARAN AKAN TIMBUL JUGA..

Anonymous said...

NI LINK UNTUK MENJAWAB FITNAH TERHADAP TERTUDUH..
http://www.youtube.com/watch?v=j307n9Ns6iU&feature=related

MOGA2 ALLAH SELAMATKAN KITA DARI BALA BENCANA KERANA KITA HIDUP DIKELILINGI OLEH FITNAH..LIHAT DENGAN MATA HATI, BUKAN DENGAN NAFSU

Anonymous said...

Kawan2 kita ni caya, belated bulat2....bukan kita penal rapat pun dgn DSAI! Orang yg rapat dgn dia, mcm Nalla, ezam zul kulim PRK, eskay semua kata ya....even before that dia org geng rapat! PRK backbone....just fikir...semua rasuah? Or kita yg anggap dia maksum?

Anonymous said...

boleh dikatakan semua orang orang yang rapat dan pejuang pejuang awal PKR yang bersama Anuar sudah meninggalkan dia, kalau ada yang tinggal pun, si penjaga kubur dan sipenjaga harta Anuar..
Budak budak baru ini merupakan kader kader baru yang tak tau apa apa pun tentang Anuar, akibat salah faham yang ditanam, maka sifat kebencian membuak buak sehingga buta melihat kebenaran..
anak anak muda jangan syyiok syiok cakap, 10 tahun dari sekarang anda semua akan jadui mantan penyokong anuar, kerana apa? kerana masa itu anda dah benar benar dewasa untuk berfikir secara waras.. harap harap waktu itu anda masih ada peluang lagi untuk berfikir...
tapi kalau sekadar nak jadi warga perompak, penjarah, penghuni kolong, teruskanlah bersikap seperti sekarang ..
ikut rasa binasa, ikut hati mati .. jangan kata orang dulu dulu tak ingatkan anda semua ..

Anonymous said...

Begitu dan beginilah jadi apabila banyak yang sekadar berprasangka. Lebih-lebih lagi apabila upaya akal tidak dimanfaatkan sebaiknya. Atau boleh jadi juga itulah kadar akal yang dianugerahkan.

Isu Terkini

get this widget here