Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Join us

Friday, 13 April 2012

Cakap-cakap Janji Anwar Dongeng Gaji Minimum RM4000

Rata-rata rakyat berpendapat bahawa janji pakatan pembangkang untuk menyelaraskan gaji minimum sebanyak RM4,000 adalah satu dogengan yang tidak berasas.

Bagi mereka, sememangnya pakatan pembangkang hari ini dilihat begitu banyak menabur janji, namun pada hakikatnya sehingga kini apa yang mereka janjikan itu masih belum terlaksana.

Ini dapat dilihat berdasarkan pencapaian pakatan pembangkang selama empat tahun tempoh pemerintahan mereka di empat buah negeri yang dikuasai ketika diberi mandat oleh rakyat pada PRU12 tahun 2008 yang lalu.

Jelas rakyat sudah bosan dan muak dengan janji-janji bulan dan bintang yang cuba digula-gulakan oleh pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang kepada rakyat.

Menurut Duruka Dewi, 21, janji pembangkang untuk menyeleraskan gaji minimum sebanyak RM 4,000 sekiranya mereka berjaya menguasai kerajaan merupakan satu omong kosong yang tidak mungkin terlaksana.

"Cadangan pembangkang itu bagaikan tidak berpijak di bumi yang nyata. Saya berpendapat, janji yang diberi oleh pembangkang itu hanyalah sekadar satu janji untuk menarik perhatian rakyat. Mungkin mereka sangkakan rakyat begitu mudah digula-gulakan dengan janji-janji yang tidak logik seperti itu," jelas Duruka, seorang suri rumah yang berasal dari Kuala Lumpur.

Manakala menurut Wan Fahmi Mohd Rahim, 25, gaji minimum yang dijanjikan oleh pembangkang itu terlalu tinggi dan sukar untuk direalisasikan.

"Ini semua bagi saya hanyalah janji-janji kosong pembangkang untuk menarik perhatian rakyat. Saya yakin, sekiranya mereka memperolehi kuasa sekalipun, janji ini akan hanya tinggal janji. Mereka tidak akan mampu laksanakan.

"Jelas segala janji yang diwar-warkan oleh pembangkang ini sekadar satu janji kosong yang tidak mungkin terlaksana. Rakyat hari ini lebih bijak dalam menilai dan saya yakin, omong-omong kosong pembangkang itu tidak akan diterima oleh rakyat yang berfikiran waras di negara ini," kata beliau yang bekerja di sektor swasta.

Wong Kok Siong, 21, pula berpendapat, janji pembangkang mahu menyeleraskan gaji minimum sebanyak RM4,000 di negara ini sebagai satu janji yang tidak masuk akal.

"Bagi saya, kalau mahu berjanji pun biarlah kena dengan realitinya. Janganlah berjanji sesuatu yang tidak masuk akal seolah-olah rakyat di negara ini bodoh dan tidak tahu apa-apa. Ini semua janji omong kosong pembangkang. Saya fikir, sebagai seorang warganegara yang berfikiran realistik, kita tidak perlu ambil berat dengan janji-janji mereka itu," ujarnya.

Manakala bagi Ira Roza Asri, 34, mengakui bahawa segala janji-janji pembangkang yang ditaburkan selama ini memang sukar untuk dipercayai.

Ini memandangkan banyak perkara yang dijanjikan oleh pembangkang sukar untuk diterima dan setakat ini, biarpun mereka telah menguasai empat buah negeri, namun setakat ini tidak ada perlaksanaan terhadap janji-janji mereka sebelum ini.

"Begitu juga dengan janji penyelarasan gaji yang begitu tinggi angkanya ini. Bagi saya ia memang susah untuk dilaksanakan. Memang pelik apabila pakatan pembangkang suka menabur janji padahal apa yang dijanjikannya secara logiknya amat sukar untuk dilaksanakan.

"Janji mereka hanyalah sekadar janji untuk memenangi pilihanraya dan hakikatnya, mereka sendiri tidak mampu untuk melaksanakan janji-janji mereka itu," tegasnya. -MediaUMNO

Lagi http://umno-online.com/?p=58398

26 comments:

Anonymous said...

cuba bagi anwar jadi pm dulu..kalau dia takleh buat,tukar org laen pulak.p/raya kan 5thn sekali.ini belum lagi pr merintah dah kata tembereang.bangang betui pykong tegar ubn nih,cerdik tkleh ikut,bobo tkleh diajar.bukan ubn je yg bole perintah mesia neh..sebenarnya pemimpin umno yg takut masok lokap kalu pr berjaya ke putrajaya.sedih aku dgn komen pykong ubn yg bengappp.lupikirlasendiri...!!

Anonymous said...

Cuba nak bagi mampus bolehlah

Anonymous said...

gila nk men cuba2??? dlm msa 5 thn tu mcm2 lh jd.. nnt bila bumi dipijak milik orang, baru nak menyesal, dah tak guna lah..

Anonymous said...

Aku tak leh bayangkan pemikiran uamt Melayu kini, yang kena bayar pengajian bercakap pasal politik. Ingat Kerajaan macam Skuad bola ker. Tak suka team A boleh sokong team B.

Kalau bagi free pun pengajian, lagi tak betul pemikiran MAHASISWA, tah apa-apa pula yang dituntut..Kata Demokrasi. Lu tunggu lu punya time sampai, lu pangkah mana patut...jangan menyesal kendian hari..

Inilah semuakan hasil dari Racun dek Nuau brahim tu....

Semoga kemungkaran PR akan lebih jelas terdedah hendaknya..terus Check mate yop!!!

Anonymous said...

Takut berubah adalah orang PENAKUT..

Anonymous said...

Orang PENAKUT bukan takut nak berubah tapi memikirkan kesan perubahan tu nanti...orang yang konon berani berubah tu tak takut ke dengan kesan perubahan tu nanti???dah ada plan B ke kalau-kalau perubahan tu tak seperti yang diharapkan???kalau selama hidup anda dah bergantung pada sebatang pokok, kalau pokok dah rebah agak-agak berapa lama nak memanjat supaya boleh tergantung lagi kat pokok yang lain?

Anonymous said...

Berfikir mcm orng negara maju.. Dah beraper tahun perintah malaysia tak maju..cuba compare dgn singapore dan negara yang lebih maju lain.. Jgn compare dgn negara yg mmg mundur. .sbb kronism & corrupt tak boleh nak hilang dlm umno nih.. Org yg pikir kerajaan tak leh tukar adalah orang yang pemikiran politik yg sempit.

Anonymous said...

Idea bodoh anwar.. Pengikut dia? Mmg dah bodoh.. Ada idea dia yg bole pakai, kena akui tp gj minimum rm4k sebulan mmg sebodoh2 idea. Cakap bole la.. Penyokong2 dia yg bersetuju sekolah mgkin x abis kot. Baca harakah ngan komik pedang setiawan je..

Anonymous said...

malaysia tak maju? mundur. org pemalas tak ada kerja saja yang boleh cakap negara ni tak maju. mungkin spender pun masih mak bapak yang belikan.

bodoh betul gaji 4k min. kalau semua orang gaki 4k.. kerja cashier 4k.. buat air 4k.. mampus la kedai makan lingkup.

tukar kerajaan boleh... jgn tukar kepada kerajaan yang bodoh.

Anonymous said...

Gaji minimum dalam buku jingga RM1100...bukan 4 ribu..

Anonymous said...

Ceh.korg ni mati2 pecaya pr nk lksanakn gaji min 4000.research dlu.pr nk lksanakn gaji min 1100-1500.yg 4000 tu purata pendapatan isi rumah.benaknye kepala penyokong2 ubn ni.aku pn xpcye klw gaji min 4000 sebulan.

Anonymous said...

Bangang ape nak cuba-cuba...ingat 5 thn tu skjp pe.....bdh nye manusia...jgn gadai ms depan kerana ikut perasaan.

Anonymous said...

gaji 4 ribu oke gak..kot2 la leh kaver hrga gula naik 200% lk nnti..ahaha

Anonymous said...

Org yg bodoh tahap kepala otak duk kat tapak kaki ja yg boleh percaya ckp mat anuwar putar alam ni...ikut buku jing gay tu punahlah manusia n malaysia

Anonymous said...

Betui tu..bila smua dh tergadai,baru la nk minta maaf...time tu apa pun dh xguna bro...cukup la dh bg try diorg perintah yg kecik2 tu..tu pun mcm2 masalah timbul..inikan plak nk bg yg besar...

Anonymous said...

Baik jgn.nanti semua tanah melayu dijual nye sbb nak kotakan janji

Anonymous said...

Menang sorak kampung tergadai! X rela U..dh ddk dlm negeri perintah pakatan ni..hampeh! 5 thn yg sgt mgeciwakan..org yg suko berjanji ni tp x buek..munafik namo ea..ado paham?? Gaji 4 ribu..mimpi ekau lah jang!!!

Anonymous said...

Nak buat camnerr,kalau PELIWAT yang di agung2 kan,macam tu lah pemikiran diorang. RM4k....gilo apo..... Ketua dah peliwat, pengikutnya pulak jatuh dlm kategory apa???

Anonymous said...

Apa nak pening2 kepala fikirlah sendiri perutukan di negeri bawah pembangkang banyak mana saja ciput mmglah tak ble nak laksanakan cuba bagi peluang pembangkang naik rasanya banyak terbongkar cerita2 pemimpin yang disangkakan baik dan telus.....ada akal berfikir

Anonymous said...

Kesian pahang, da bape tahun BeeEnd tadbir,


NUKLEAR je mereka dapat

Bertuahnye

sulit12 said...

Melayu ngan melayu pin nak gado....

rakyatperihatin said...

percayalah dgn org gila kuasa nak jd PM..jd PM sebulan lak msuk rm4 juta bahagia anuar gan kroni nya

sultan arif said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

BODOH PUNYER PR..AKU DAH LAMA TUNGGU JANJI JANJI DIORANG...MEMANG KIAMAT PUN AKU TAKAN UNDI PARTI CIBAI DIORANG!!!
CUKUPLAH SEKALI..APA LANCAU PUN TAKDA..
BARUA ANWAR LU..DAH SAH LU MEMANG MAIN LUBANG TAIK SELAMA INI SEBAB JANJI KAU PUN SAMA MACAM LUBANG TAIK..HIDUP UMNO..HIDUP RAKYAT DIBUMI ISLAM..

Anonymous said...

UMNO AKAN TERUS KU PERJUANGKAN UNTUK KEMENANGAN...AKU BERHARAP SEPERTI AKU YANG SEDAR DENGAN JANJI PALSU PR SELAMA INI,YANG LAIN DI NEGERI2 DITADBIR PR AKAN SEDAR SEPERTI AKU DAN KEMBALIKAN PENTADBIRAN KEPADA UMNO BN....UNTUK MENDAPATKAN KEMBALI PADA HIDUP YANG LEBIH TERJAMIN!!!!

Anonymous said...

Jadikan Singapore sebagai contoh? Negara tu mmg nampak maju dan sebagainya...tapi hanya sekadar infrstruktur bukan nilai insan. 70 kes bunuh diri setiap hari di Singapore kerana kebanyakkan rakyatnya yang mengalami tekanan kewangan yang melampau akibat beban yang tidak praktikal. Malahan sistem ekonominya sendiri gagal memainkan peranan untuk kepentingan masyarakat, cuma hanya dapat memberi keuntungan kepada sesetengah pihak dan pelabur asing. Media disana lagi teruk, kerajaan singapore mengawal segala2nya hinggakan rakyatnya tidak dapat bersuara. Malah sosial ekonomi yang dijalankan tak seimbang. Perkauman berlaku disektor swasta dan awam. Asimilasi yang tidak terkawal menyebabkan kebanyakkan rakyatnya tidak mempunyai nilai moral yang tinggi, malah kebanyakkan penduduknya mempunyai pemahaman tentang sesuatu agama dengan teruk. Nak jadikan negara tersebut contoh? Maaf, Malaysia bukan boneka!

Langgan Melalui Email

Lagi Post Pecah Palak Mikir