Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 10 July 2012

Nik Aziz Mangsa Diperbodoh-bodohkan

Kenapalah Nik Aziz selalu jadi mangsa diperbodoh-bodohkan? Adakah jenis Nik Aziz senang menjadi mangsa kerana terlampau kemaruk hendak merasa kerusi empuk Putrajaya. Emmm biasanya orang kalau terlampau kemaruk dengan kuasa sampai lupa jerat menanti meragut dibila-bila masa?

Ceritanya DAP dilihat akan menjadi dominan berbanding sekutunya Pas dan PKR jika benar dakwaan parti tersebut bakal bertanding di 90 kawasan parlimen pada Pilihan Raya Umum akan datang berbanding PKR hanya 66 kerusi dan selebihnya PAS.

Persoalannya bagaimana menjadikan Nik Aziz Mangsa Di perbodoh-bodohkan oleh DAP? Termasuk PKR juga sebagai mangsa. Mereka mungkin merasa hanya 90 kerusi belum boleh menandingi jumlah kerusi gabungan PAS dan PKR, yang mungkin boleh memberi kuasa penuh buat PAS dan PKR menguasai kerusi Perdana Menteri. 

Tetapi adakah mereka penah berfikir adakaha didalam PKR semuanya berbangsa melayu dan berugama islam? Bagaimana kalau bukan islam berpaling tadah mengikuti DAP? dan bagaimana jika ada calon melayu dan islam berpalin tadah menyertai DAP kerana wang? 

Dari situ apa bakal terjadi kepada negara ini? Adus bergitu mudah rupanya Nik Aziz Mangsa Diperbodoh-bodohkan oleh DAP? Malah mereka sendiripun tidak sedar atau sememangnya buta tuli tidak namapak yang Anwar Ibrahim hanyalah sekadar boneka kering yang dimain-mainkan DAP sebagai calon Perdana Menteri. Dah sahlah baik Nik Aziz mahupun jentera dan akar umbi PAS semuanya pakat kena macam Nik Aziz Mangsa Diperbodoh-bodohkan

No comments:

Isu Terkini

get this widget here