Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 11 April 2012

Melayu Tidak Diiktiraf Dalam Perlembagaan PAS

Perlembagaan PASsemakin melencong dengan tidak menyebut menegak hukum Allah, meggugurkan negara Negara Islam, tiada pembelaan Raja-raja dan mengugurkan pembelaan bangsa Melayu. Semua ini asalnya menjadi perjuangan asal dalam PAS. Sekarang segalanya telah hilang setelah berjinak-jinak sebagai kaldai Pakatan Haram.

Berdasarkan sekarang perlembagaan Pas, tidak lagi peruntukan memperjuangkan hak dan kepentingan bangsa Melayu. Ini bermakna bahawa tidak ada hak istimewa bangsa Melayu dan Bumiputera. Jadi siapakah yang bakal memperjuangkan negara islam setelah menidakan Ketuanan Melayu. 

Jika menyingkap kembali laporan sebuah akhbar (15 September 1985), PAS membuat aku janji dengan kaum Cina Terangganu pada 14 September 1985, untuk menghapuskan Hak Istimewa Melayu jika PAS berkuasa. Malah pilihanraya tahun 2004. Haji Hadi Awang berjanji memansuhkan hak keistimewaan orang Melayu dalam perlembagaan jika mereka berjaya memerintah dan membentuk sebuah negara Islam ala PAS 2004.

Tertapi itu semua sebelum pasca PRU12 2008 iaitu semasa PAS dengan DAP bagaikan anjing dan kuching. Menjelang 2008 PAS telah menegmaskini sebagai kaldai-kaldai terhebat buat DAP dalam Pakatan Haram. PAS lebih sedia dan bertegas untuk menghapuskan Hak Istimewa Melayu, hukum Allah, negara Islam dan Raja-raja, sekali harung habis kesemua.

Sebagai kesedian itu PAS rela menggugurkan sesiapa sahaj yang hendak jadi hero dalam PAS dan boleh menggangu-gugat hubungannya dengan Pakatan Haram sebagai kaldai termanja. Huhh selamat dari menjadi kaldaipun kena pecat juga. Pecah Palak Mikir layan puak-puak nih!

No comments:

Isu Terkini

get this widget here