Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 15 April 2012

Siapa X-Singapura Beronar/Menyamun Di Malaysia

Entah apa malang betul! Negara boleh bertolak ansur menerimanya sebagai warga negara. Kalau hadirnya membantu negara tidak apa juga! Tetapi lebih kepada membuat kacau bilau, beronar dan menyamun di  negara.Semuanya semata-mata tabsud kepada ketua yang penuh dengan gejala was-was dalam hidupnya. Apakah ini budaya dari negara yang dikuasai PAP yang merupakan sepupu-sepapat DAP, mempengaruhi wanita bernama Zuraida menjadi pembawa bala kepada negara ini. 

Yang Berhormat atau lebih tepat Yang Berkomplot Zuraida Kamarudin, merupakan YB kawasan Ampang dan  Ketua Wanita PKR. Sepatutnya kerja-kerja bertangungjawap, mestilah berhubungkait dengan menjaga kawasan, membantu menyelesaikan keperluan tuntutan dan menyelesaikan sebarang masalah berbangkit di kawasannya. Sepatutnya!

Tetapi rupa-rupa wanita ini kerjanya lebih kepada untuk menyerang dan mensabotaj apa sahaja perancangan kerajaan, semata-mata menghalang kejatuhan populariti PKR. Ada ke patut pembankang kerjanya mensabotaj  projek-projek yang mempunyai kepentingan kepada rakyat.

Lynas- Bukankah itu merupakan projek yang mampu Aktiviti pemprosesan nadir bumi di Lynas dijangka akan memberi sumbangan besar kepada industri baru dan lama. Malah hasil ini akan mendapat harga dan permintaan yang tinggi di pasaran dunia. Bukankah akhirnya keuntungan ini akan pulang membantu Tranformasi Kerajaan yang akhirnya rakyat akan mendapat keuntungan. Tetapi mereka sabotaj kerana ada ruang dan perluang untuk mengalih perhatian rakyat menjadi keliru dan salah anggap kepada kerajaan pimpinan DS Najib. Rujuk sini untuk lebih lanjut. Dari situlah mereka mencipta Himpunan Hijau yang bersembunyi disebalik kepentingan alam sekitar.

Bersih 3.0- Bab ini paling mudah sebenarnya untuk dijawap. Kenapa 5 negeri yang mereka tawan dahulu tidak ada pengundi hantu? Kenapa mereka boleh tawan?

Azmin- Memandangkan Azmin Timbalan Presiden PKR yang menjadi satu team dengan Zuraida semasa zaman pemilihan PKR yang terbang kerusi. Fungsi rakan sekutu yang kuat rela mendedah apa-apa sahaja keburukan ahli seperti Mohd Isa hingga digugurkan daripada jawatannya selepas didapati muflis dan juga pernah dikaitkan dengan jenayah pecah amanah (CBT) sebelum ini. Tiba-tiba timbul cerita macam-macam atau mungkin memang PKR jenis kutip kaki-kaki pecah amanah sebab mereka samseng lebih sikit, dan senang hendak serang kerajaan. Lebih menarik tuduh orang pecah amanah dan lindung orang dituduh punyai saham berjuta-juta tampa diketahui sumbernya, iaitu Azmin. Memang patutlah parti ini tempat pembiakan penyangak dan penyamun rupanya. Zuraida ejen membawa masuk punya?

Lebih menarik lagi isu ini berlanjutan apabila mangsa pemecatan Isa Saidi Ketua Penerangan PKR Ampang, Mendedahkan selama ini Zuraida kerjanya mengsabotaj dan berceramah mencari kesalahan orang tampa ambil berat keatas sebarang tangungjawap yang sepatutnya dilakukan sebagai YB kepada kawasan yang diamanahnya, Bermakna sama ada kehadiran Zuraidah atau tidak ada, sama sahaja, kawasan Ampang ibarat zon tidak berYB. Makan Gaji buta rupanya Zuraida ini!

Satu lagi kemusyikilan yang timbul semasa Zuraida mendedahkan bertapa jahatnya Isa Saidi hingga dipecat serta-merta. Zuraida di temani berberapa Ahli Majlis MPAJ yang terdiri daripada 
  • Pemegang 10 lot kawasan pemugutan sampah 
  • Pemegang lot-lot tapak pasar malam Ampang
  • Tokei pusat game dan judi haram di kawasan Ampang.
Lagi-lagilah menyerlah tahap salah guna kuasa dalam PKR. Almaklumlah Anwar bukankah lebih hebat dari itu. Mana tidak tumpah kuah kalau bukan ke nasi. 

NFC- Kalau benarpun ada salah NFC, tidak ada masalah, biar makamah tentukan dan Sharizat sudahpun letak jawatan, kerana perlu bertangungjawap walaupun belum didapati bersalah. Bagaimana dengan Azmin kenapa puak-puak ini tidak benarkan siasatan dijalankan ketas pemilikan saham yang berjuta melalui sumber yang diragui melibatkan pecahamanah. Kenapa semua dalam PKR pakat tutup mulut dalam tender-tender Kerajaan Negeri yang diberikan kepada kroni-kroni yang setia hinggakan masalah sampah di Selangor membuatkan rakyat menyampah.

Kenapa rakyat harus mempercayai kata-kata Mak Lampir. Sebenarnya fungsinya sekadar cuba mengaburi rakyat dengan cerita-cerita keburukan orang lain demi melindungi kroni-kroni meyamun serata Selangor. Apakah jenis kemajuan yang boleh dibanggakan di Selangor. Anwar sendiri tidak berani bercakap soal kemajuan Selangor secara terperinci kalau dicabar. Kalau tidak cabarlah Anwar apa kemajuan telah Selangor capai semenjak dia menjadi Penasihat Ekonomi Seringgit Selangor. Berani dia datang berdebat? Anak kesayangannya Izzah sendiri tidak berani sentuh isu kemajuan Selangor. Memang sah keturunan Parti Kaki Rompak- PKR


No comments:

Isu Terkini

get this widget here