Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 13 April 2012

Wan Azizah Giat Mencari Mangsa Terima Pekung

Wan Azizah dan Nurul Izzah dua beranak yang amat mengenali suami anugerah tuhan dengan papa hebat. Terlampau banyak sangat yang dilindungi dalam benak dua beranak ini. Tampa penah menjawap dan menjelaskan sebarang tanda was-was yang bermain di akal fikiran rakyat. Sampai bila mereka mampu bertahan?

Bila disebut soal sampai bila? tentu itulah persoalan yang bermain diruang pemikiran dua beranak. Mungkin PRU13 adalah penamat atau permulaan?

Wan Azizah tahu segala aktiviti liar Anwar, malah tidak  dapat menyembunyikan lagi segala sumbang laku Anwar kerana banyak kawan-kawan Anwar berani tampil memohon minta saman. Itulah kemuncak terkanan mereka sekeluarga. Apatah Azizah adalah mangsa kepada Anwar.  Menurut x-pkr, sejak dari Anwar menjadi menteri dalam kerajaan lagi, Wan Azizah sudah biasa mengalami tekanan hidup. Samada ditenking atau dihendik Anwar itu pekara biasa. Apatah sejarah mereka berduapun dari zaman kawin lari!

Apa yang dua beranak ini cuba pertahankan adalah masa depan mereka pasti kelam jika mereka gagal menawan PRU13. Inilah perjuangan kalah mati dan mangsa serangan utama mereka Datuk Seri Najib. Kerana kemampuan DS Najib memang sukar diduga oleh mereka. DS Najib bukannya Pak Lah. DS Najib mampu bergerak dalam keadaan tertekan dan memberi hasil yang jelas, malah mendapat perhatian daripada rakyat. Atau sebenarnya mereka amat takut sesangat dengan penampilan DS Najib yang semakin ketara dari segala sudut dan berjaya memukau rakyat Malaysia mencalonkan beliau sebagai Perdana Menteri.

Pola perhatian rakyat kepada DS Najib adalah diluar tafsiran dan ramalan mereka. Wahal sebelum ini mereka berasa amat selesa mencapai kemenangan, tetapi dalam keselesaan mereka terlalai hingga terlupa tangungjawap mereka kepada rakyat. Masa makin suntuk tetapi masalah masih banyak lagi belum diselesaikan? Jangan dikaitkan masalah air itu datang dari UMNO BN atau masalah sampah dikaitkan dengan UMNO BN. Kerana itu masalah ciptaan mereka sendiri.

Itulah Izzah sedap menuduh orang dengan hendak memahati kad report prestasi Najib tetapi terlupa kad report prestasi Selangor bagaimana? Isu pasir yang dia beri kepada kroni, sampai sekarang Nurul Izzah buat pekak telinga, pura-pura tidak dengar. 

Sampai bila Wan Azizah sanggup menipu diri sendiri, menipu masyarakat yang jumud pemikiran sehingga meletakkan martabat sebegitu tinggi terhadap Anwar sebagai anugerah tuhan? Wan Azizah juga sanggup bersubahat, walau pun tahu Anwar serta kuncu-kuncunya terlalu banyak melakukan kemungkaran dan korupsi semasa menjadi TPM dan sekarang Izzah pun dah pandai! Kenapa sekarang sedap mengatakan orang? Ohh itu sebabnya Wan Azizah Giat Mencari Mangsa Terima Pekung, siapa tentu yang palin tepat DS Najib. Termasuk dengan melaga-lagakan Datuk Seri Najib atau Tan Sri Muhyiddin supaya dua tunggak utama negara berpecah!

Mereka PKR dalam keadaan tertekan, apatah daftar mengundi semakin memihak kepada UMNO BN yang sebelum ini daftar mengundi banyak masuk malalui kem Pakatan Haram. Sekarang sudah berbeza apabila momentum DS Najib sudah mula bercahaya menarik perhatian rakyat. Malah TS Muhyidin menunjukan kerjasama yang baik dalam membantu UMNO BN mencapai kemenangan. Terbalik pula dengan PKR yang bergolak dengan akar umbi bercakaran menunjukan rasa tidak percaya kepada Azmin. Inilah antara faktor membingungan dan menyebabkan Wan Azizah Giat Mencari Mangsa Terima Pekung.

Selagi mereka serang, semakin perit rasa sakitnya. Wan Azizah dan Nurul Izzah boleh terus berpuraa-pura, kerana itu sahaja yang mereka mampu. Hendak harap tampil memberi penjelasan dan pembuktian setiap isu moral Anwar, jangan harap kerana mereka sedar itu berlaku dan bukti-bukti amat jelas terpapang. Yang pasti PKR akan terkubur dengan angan-angan kosong. Insyaallah.

5 comments:

Anonymous said...

Satement ni serupa sekali dgn utusex. ubah skit jgn bg serupa kalau nk bg org percaya.

Anonymous said...

Hahahah anynomous... Agreed...

Anonymous said...

Pemimpin yang samseng dan munafiq tidak layak mentadbir negara...pemimpin perlulah seorang yang jujur dan tidak berbohong kepada rakyat.

Anonymous said...

....Mcm anu**..

Anonymous said...

....Mcm anu**..

Isu Terkini

get this widget here