Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 3 June 2012

Berani Betul Khalid Ibrahim Mengajar DBKL Macammana Hendak Mentabir Dengan Baik

Fuh!! Khalib Ibrahim yang memegang jawatan Menteri Besar yang tinggal tidak berberapa hari lagi. Telah bangkit dengan beraninya mengajar DBKL bagaimana untuk mentabir dengan baik dan berkesan, iaitu mencontohi dengan apa yang dilaksanakan oleh Khalib Ibrahim. Kerana Khalib Ibrahim merasakan dialah paling cekap mentabir Selangor mengalahkan mana-mana Menteri Besar yang penah ujud di Malaysia malah kesemua Perdana Menteri Malaysia pun tidak mampu menyainginya. Ini Terbukti dengan kaedah SELCAT yang benar-benar membuncitkan perut.

Ambil contoh Khalib Ibrahim lebih mahir mentabir pengurusan sampah berbanding Menteri Besar sebelum ini dengan kejayaan menyinkir Alam Flora melaului teknik memberi terkenan! memaksa keluar! Setelah  Alam Flora keluar Khalib Ibrahim membuktikan kemampuan mengurus sampah dengan memberi konsesi kepada kroni (rujuk sini!) dan membiarkan mereka makan untung tampa perlu memenuhi tangungjawap mengutip dan melupuskan sampah dengan berkesan.

Hasil yang patut dicontohi DBKL adalah lihatlah rakyat bersorakan dalam suasana kecewa tertekan menghadapi keadaan sampah yang berminggu tidak dikutip. malah Khalib Berjaya mencipta industri baru iaitu penternakan tikus, lalat dan nyamuk dalam sekala besar. Inilah cara mentabir betulkan Khalib! Berani Betul Khalid Ibrahim Mengajar DBKL Macammana Hendak Mentabir Dengan Baik

Ada lagi yang Khalib Ibrahim ingin ajarkan iaitu bagaimana hendak menjana pendapatan melalui merobos muka bumi dalam sekala besar-besaran. Sejarah telah membuktikan Khalib Ibrahim berjaya menjana pendapatan besar tetapi kebanyakannya hilang entah kemana akibat dia sendiri tidak tahu pasir boleh hilang atas lori pasir.

Cara pentabiran Khalib Ibrahim telah menciptakan kerugian terbesar buat kerajaan negeri dengan penuh kebanggaan itulah kejayaan Khalib sebenar bukan!

Khalib Ibrahim juga cuba mengajar DBKL bagaimana membelanja wang dengan betul seperti mana Khalib Ibrahim berlanja wang negeri dengan cara berkhemah.

  1. Khalib mengajar BDKL amalkan sikap beli seperti diamalkan Ronnie Liu untuk membeli 50 lori compactor. Satu lori baru boleh mencecah harga RM250,000. Ini akan menelan belanja hampir RM12.5 juta. Lori ini akan disewa kepada kontraktor dan sub-kontraktor. Dengan ini siapa yang untung kalau bukan perut buncit macam cerita dekat sini
  2. Khalib Ibrahim membuktikan bagaimana berkemahnya pembelanjaan majlis 40 tahun Yayasan Selangor kerana kosnya mak datuk!!! RM396,370. sehingga Sultan sendiri mempersoalkan malah  majlis berbuka puasa di Dewan Sivik MBPJ pada 21 Ogos 2010, di hentam sampai kos RM167,400, kemudian majlis jamuan Aidilfitri pada 4 Oktober 2010 dibantai sebanyak RM 330, 476. Itu baru cara betul memboroskan duit tapi siapa yang untung sampai perut buncit. Gerenti Khalib tidak mahu jawap! Berani Betul Khalid Ibrahim Mengajar DBKL Macammana Hendak Mentabir Dengan Baik
Khalib Ibrahim juga mengajar DBKL bagaimana hendak menjana pendapatan iaitu dengan mensabotaj rancangan mengatasi krisis air Selangor dari kerajaan pusat, hingga menyebabkan 129 projek bernilai RM 3 billion yang boleh menyediakan peluang pekerjaan sebanyak 12 ribu gagal dilaksanakan di Selangor kerana masalah air. Lagi kisahnya rujuk sini

Inilah cara terbaik mentabir Selangor yang patut dicontohi DBKL iaitu biar hancur bankrap asalkan perut buncit dan hati puas. Sepatutnya cubalah DBKL belikan Khalib Ibrahim cermin yang besar-besar sedikit supaya Khalib cerminkan muka dan sedar mukanya lagi banyak membawa masalah. Jangan asik cari kesalahan orang lain untuk tutup pekung sendiri.

Ini kisah yang Khalid Ibrahim mendakwa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) berdepan masalah defisit akibat perbelanjaan berlebihan sehingga timbul kesukaran untuk menguruskan Program Perumahan Rakyat (PPR). Berani Betul Khalid Ibrahim Mengajar DBKL Macammana Hendak Mentabir Dengan Baik. Hakikatnya Khalib berlajar cermin muka biar lama-lama supaya hilang gagapnya tu ok!!


No comments:

Isu Terkini

get this widget here