Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 22 September 2012

PAS Ludah Kemuka Sendiri Semata-mata Bela Ngeh Koo Ham

Seolah-olah mengikut resam kaldai mentaati tuannya. Maka muncul seorang Penolong Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat, Muhammad Ismi Mat Taib tampil dengan memberani diri memperlekeh dan menyerang UMNO sambil membela Ngeh Koo Ham.

Tajuknya amat mudah Sekadar Demo Tidak Memadai buat UMNO.
“Sebagai sebuah parti Melayu yang paling utama, malah menjadi penaung kepada parti Kerajaan Barisan Nasional, kenyataan Ngeh Koo Ham sebenarnya ada kewajarannya,” katanya. HaramKahDaily
Dari tajuknya bukan sahaja dia menghina UMNO malah dia turut menghina rakan-rakan dalam PAS dan PKR yang menyertai perhimpunan menentang penghinaan terhadap Rasulullah. Adakah tajuk itu tidak berkait dengan sahabatnya sekali. Bukahkah ini bagaikan PAS Ludah Kemuka Sendiri Semata-mata Bela Ngeh Koo Ham.

Mungkin Muhammad Ismi Mat Taib lupa yang PAS kalau timbul isu Israel demo, timbul lagi isu Amerika yang mereka tidak puas hati demo, Bersih demo semua demo, seolah-olah PASdan Demodua perkara yang tidak dapat dipisahkan. Kecuali Anwar Ibrahim mendukung keselamatan Israel tidak jadilah hendak berdemo sebab Nik Aziz dah terpukau dengan hujah-hujah auta Anwar. Lagipun Anwar adalah PKR lebih tinggi darjat berbanding PAS. 

Bukahkah ini bagaikan PAS Ludah Kemuka Sendiri Semata-mata Bela Ngeh Koo Ham. Opss TERLUPA PULAK DAP lagi laa tinggi darjat berbanding PKR dan DAP. Ish betullah bagaikan Kaldai Mentaati tuannya.

Persoalannya kenapa dia hanya berani menegur UMNO sahaja tampa menyentuh PAS dan PKR. Sedangkan ketiga-tiga parti tersebut terlibat dalam himpunan semalam? Opps Mungkin dia teringat jangan main-main nanti senasib Hasan Ali. Ish! Ish! susah jugalah hendak bercakap dalam PAS ni yeeee.

Tampa alasan dan hujah yang kukuh dengan harapan rakyat dapat menyelamat Ngeh Koo Ham bergitu sahaja setelah masuk campur urusan agama islam yang jelas sekali tidak kena pada masanya.

Walaupun atas nama demokrasi, kebebasan bersuara dan hak asasi, tetapi tindakan Ngeh Koo Ham tidak bertangungjawap kerana tidak menghormati perasaan umat islam Malaysia. Sampai bila kita hendak biarkan DAP sesuka hati bercakap tampa memikirkan sentiviti Islam di negara ini, sampai bila.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here