Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 18 November 2012

Ustazah Celop Abby Abadi Berani ! Serang Wan Azizah !


Wah-wah Ustazah Abby memang abadi Celop dan dicelpo-celop oleh PAS dengn kursus mee segera dan tidak sampai berberapa bulan telah bergitu termahsyur sekali dengan pengikut-pengikut yang turut apa sahaja kerana parti bukannya menilai akan kebenaran menurut islam. Ok tidak apalah kerana mereka yang percayakan sebergitu rupa.

Kisahnya bergini! Ini fungsi Abby sebagai kaldai ciptaan PAS yang berfungsi untuk menyampai dan menarik minat atas pagar untk sertai PAS ataupun Pakatan Rakyat. Fungsi Kaldai ini iayalah menyampaikan apa sahaja yang berdasarkan islam tetapi PAS tidak memantau atau memeharti tindak tanduk abby kerana yang penting buat PAS matalamat ke Putrajaya.
Bercakap soal "Sesiapa sahaja yang menentang Allah dan bertindak zalim. Itulah musuh Allah yang patut kita tentang. Yang bertopengkan islam adalah lebih bahaya" itu pertikan dari Twit Abby.
Sesiapa sahaja yang menentang Allah dan bertindak zalim.
Cuba kita perhatikan apa kenyataan Wan Azizah.



Beliau berkata, isu hudud hanya ditimbulkan oleh pemimpin Barisan Nasional (BN) manakala fokus utama Pas adalah menegakkan negara berkebajikan serta perpaduan dalam kalangan parti pembangkang ketika menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

"Ucapan hari ini Pas tidak mengatakan begitu. Negara berkebajikan dan perpaduan itu yang diperkatakan, (hudud pula) dibesar-besarkan oleh Chua Soi Lek (Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek)," katanya ringkas ketika ditemui dalam Muktamar Pas Ke-58 di sini. Utusan Melayu 

Persoalan disini Wan Azizah sendiri tidak mahu mengambarkan yang hukum Hudud diterima Pakatan Rakyat. Wan Azizah cuma gambarkan kemungkinan yang pasti dalam Pakatan sesuatu yang mungkin memang tidak akan berlaku atau dilaksanakan.


Kemudia kita lihat lagi apa kenyataan dibawah!

Isu pelaksanaan hukum hudud kembali 'panas' apabila Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Harun Taib selepas merasmikan Muktamar Dewan Ulama PAS ke-51, dua hari lepas dilaporkan berkata PAS telah bersetuju untuk melaksanakan dasar Islam, termasuk syariat Islam dan hukum hudud sekiranya berjaya mentadbir negara. Bernama

Jika Harun mengatakan "sekiranya berjaya mentadbir negara" Adakah kita yakin dengan mempunyai 66 kerusi yang dibenarkan Pakatan untuk PAS bertandin membolehkan PAS menguasai suara Pakatan Rakyat. Sedangkan DAP mempunyai hampir dua kali ganda dari itu. Bolehkan PAS yakin memenangi semua kerusi! Kalau menang semua kerusipun adakah PKR penah sepakat menurut kata PAS sedangkan sekarang ini PKR lebih menurut kehendak DAP. Jadi dimana yang Abby yakin sangat PAS boleh laksana Hudud.


Kemudian kita perhatikan lagi apa yang digambarkan DAP. 

Bagaimanapun, kenyataan Harun itu disanggah Karpal dan Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP Dr Tan Seng Giaw yang dilapor berkata mereka tidak tahu bagaimana boleh timbul isu hukum hudud dipersetujui pakatan pembangkang, sambil menegaskan DAP hanya menerima kedudukan agama Islam seperti mana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. 

Tan berkata persetujuan yang dicapai antara DAP dan PAS mengenai pelaksanaan hukum hudud sekiranya pakatan pembangkang berjaya membentuk kerajaan nanti, adalah berdasarkan apa yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan. Bernama.
Kenyataan Pengerusi DAP Karpal Singh yang menegaskan keputusan PAS mengenai isu Hudud tidak boleh dikait dengan sebarang kompromi dan ia adalah dasar kepada kewujudan parti itu.

Jadi kenapa Abby tidak menyerang PKR dan DAP? Itulah anatara yang dimaksudkan musuh Allah yang patut ditentang. Apatah Nurul Izzah membuka pintu Hak Melayu Murtad kepada agenda halus mubalig yang sentiasa mencari perluang memasuki ruang yang mudah memurtadkan Umat. Kenapa Abby tidak berani serang!

Sekarang siapa yang bertopengkan Islam seperti digambarkan Abby. yang disebelahnya atau sengaja menyerang UMNO BN untuk menutup kelakuan iblis disebelahnya. Sekarang Abby lebih memperalatkan islam sebagai bertopeng Ustazah serba tahu! Mungkin video ini boleh memberi gamabaran siapa Abby yang sebenar.

3 comments:

Anonymous said...

Paling banyak DAP bertanding lebih kurang 40 seat aja mcmney pulak kata PAS x boleh laksanakan hukuman syariah sekiranya semua MP Melayu Islam bagi sokongan kepada PAS laksanakan syairah Islam? MP Islam lebih kurang ada 60% dalam parlimen, jadi x mustahil kalau semua MP Islam termasuk umno, pbb sokong PAS laksana Islam kecuali MP Umno/pbb x mau sokong Islam jadi perundangan tertinggi dalam negara..pikir2lah sendiri

Unknown said...

bukan ke umno pernah tawarkan utk bersatu dgn pas...tp pas yg x mahu terima..pas lebih rela berganding dgn DAP & pkr....sudahnya, byk pendapat yg bercanggah sesama sendiri semata2 nak pertahankan kpntingan masing2..hasilnya, agama hanyalah sandaran sahaja..bkn lg tujuan utama...pikir2kanlah...

Anonymous said...

maaf mencelah.. "kita merancang, Allah SWT yg menentukan".. bkn kah itu kepercayaan dlm Islam.. kenapa perlu takut kepada perkara yg tidak pasti?? mengapa kita tidak merujuk bagaimana Islam berkembang.. penerimaan umat2 yg jahil kepada ajaran Islam pada suatu ketika dahulu? byk tentangan yang dihadapi oleh Rasulullah SAW sepanjang perjuangan beliau. namun beliau begitu yakin dgn agama ISLAM.. Agama Allah SWT.. maaf jika pengetahuan saya masih kurang, tp bukankah hukum hudud itu soal perundangan? perundangan hanya boleh dilaksanakan dengan kebenaran kerajaan pusat bukan? saudara saudari tahu bukan siapa kerajaan pusat kita yg lepas? kenapa mahu mengungkit perkara yg lama? kalau betul mahu mengungkit, kenapa tidak pertikaikan mengenai isu pembinaan kilang arak?? kenapa tidak mahu pertikaikan siapa yg memulakan isu perkauman satu ketika dahulu?? penerimaan seseorang tidak sama dgn seseorang yang lain jika hati masih ada sifat ragu2.. wallahualam.. yg buruk itu dtg dari saya, yg baik itu dtgnya dari Allah SWT..

Isu Terkini

get this widget here