Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 11 April 2013

Video Tun Dr Mahathir Selar Nik Aziz Pembawa Malapetaka

Bila bercakap soal pendirian Nik Aziz lah yang paling teruk pegangan prinsip yang diguna pakai dalam menjalankan tanggungjawapnya. Nik Aziz sememangnya bercakap tanpa berfikir panjang, dan setiap persoalan yang diaju masyarakat akan menjadi satu isu besar yang boleh memecah-belah umat. Itulah Nik Aziz yang sebenar dari seorang guru kemas, dan punyai nasib baik ditakdirkan menjadi popular dikalangan masyarakat islam terutama di Kelantan.

Tetapi sejak akhir-akhir ini Nik Aziz lebih kepada pembawa malapetaka kepada negara seperti yang diperkatakan oleh Tun Dr Mahathir. 


Pendekatan yang diguna pakai oleh Nik Aziz untuk berintraksi dalam mencari pengaruh dikalangan masyarakat, jelas memperlihatnya Nik Aziz cukup gelojoh dan penuh sifat pendendam, terutama musuhnya UMNO. Sebab itu Nik Aziz amat pantang sangat kepada mana-mana ahli, rapat dengan pemimpin UMNO apatah turut serta di apa jua aktiviti bersama UMNO. Walaupun misi Pedamaian Fatah Hamas bersifat mengjaga kepentingan islam kepada dunia. Tidak menjadi halangan buat Nik Aziz untuk bertindak memecat Nasharuddin  Mat Isa dari Majlis Syura. Ini semua kerana tiada maaf buat ahli yang menghampiri UMNO.

Bagaimanakah orang seperti ini boleh membimbing masyarakat. Kepimpinan Melalui Tauladan bermaksud pemimpin akan memberi contoh baik buat pengikutnya atau kepada orang yang dipimpinnya. Tetapi kalau seorang pemimpin itu menjadi kejam kerana terlampau utamakan dendam peribadi mendahului tanggungjawap sebagai pemimpin dan amanah yang dipertyanggungjawapkan Allah? Bagimana kita dapat terima manusia seperti ini menjadi pemandu masa depan kita?




1 comment:

Anonymous said...

Terbaik. Org tua ni lagi lama hidup lagi banyak dia merepek.

Isu Terkini

get this widget here