Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 3 May 2014

4 Perkara Pelik Semasa Himpunan #TolakGST @AzminAli & @AnwarIbrahim

Dimana stategi Rafizi Ramli yang hebat sangat sampaikan Himpuan Mansuh GST Gagal? Ada cukup banyak persoalan yang dibangkitkan peserta yang semakin celaru dengan tujuan sebenar himpunan dari tema sebenar Mansuh GST.

Tetapi apa yang hendak dihairankan jika level peserta adalah golongan 90% melayu yang langsung tidak memahami GST dan terlampau sedikit pro peniaga DAP dari golongan yang takut kehilangan simpanan wang gelap.

Himpunan yang semakin susut jumlahnya berbanding bersih dikatakan 100'000-200'000 yang datang mengikut perjumlahan rambang Malaysiakini, Harakahdaily, Roketkini dan Keadilandaily tetapi untuk Himpunan Mansuh GST hanya jumlahkan sekitar 15'000 hingga 50'000. Satu jurang besar yang cukup merisaukan Anwar Ibrahim.




Yang paling menarik tiada satupun ceramah menyentuh sebab apa mereka mendesak GST dimansuhkan kecuali, Azmin tidak habis-habis mendesakan Anwar diselamatkan dari penjara.

Mahfuz kata kita berhimpun sambil melancong tanpa sepatahpun penghujahan GST.

Anwar pula asyik bercakap masalah peribadinya, antaltuya, kapal selam dan MH370 tetapi GST entah mana hala dia terlupa.

Kena pula 90% melayu yang datang memang buta tuli langsung bab GST. Dah kena dah bapa penyanyak anak DAP penyamun dan manakala anak melayu bodoh bendul. Apa nak cakap lagi kalau dah jenis cukup sifat tidak mahu mengkaji.



No comments:

Isu Terkini

get this widget here