Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 1 March 2012

Lynas- Mak-Bapak Yang Tak Berhati Perut

Himpunan Hijau 2.0 menentang pembinaan kilang Lynas baru-baru dihadiri oleh Mak Bapak yang langsung tidak memperdulikan keselamatan anak-anak mereka semata-mata untuk mengajar anak mereka erti berdemo.

Apa jenis pemikiran mak bapak macam ini, sampai tidak mahu menilaikan setiap Demo apapun yang dikatakan aman, tidak mustahil akan berlaku pergaduhan yang tak terancang. Jika kemungkinan demo aman bertukar menjadi ganas, apa yang bakal berlaku kepada kanak-kanak tersebut.

Adakah kehadiran kanak-kanak menjadi sebagai perisai atau bukti untuk mendakwa polis, jika berlaku kemungkinan keganasan. Huhhh semata-mata tabsud kepada politik keselamatan anak-anak menjadi pertaruhan. Nampak sangat yang puak-puak PR ni berpolitik melampaui kewarasan. Hilang erti keibuan, hilang erti kebapaan, yang ada hanya nafsu yang tak terkawal.

Yang kita patut harapkan anak-anak ini menjadi generasi membangun negara, tapi puak-puak ini mengajar anak-anak mereka erti berdemo dan memberontak. Hancurlah anak-anak kita. PECAH PALAK MIKIR

No comments:

Isu Terkini

get this widget here