Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 16 April 2012

Anwar Gagalkan 129 Projek Menawar 12k Peluang Kerja, Selangor

Wah makin hebat penangan Penasihat Seringgit kerana berjaya mensabotaj 129 projek Selangor yang sepatutnya menjana 12'000 peluang pekerjaan. Semuanya angkara sikap keras kepala berpolitik sehingga tahap gagal menyerdiakan kemudahan air bersih yang cukup. Akibatnya projek-projek ini terbengkalai!

Teringat jawapan bodoh MB Khalib menggunakan air lombong. Semuanya sekadar melepaskan jawapan terdesak bila disoal wartawan tampa merelisasikan sebarang tindakan yang menyelsaikan masalah!

Bayangkan projek bernilai RM38 bilion ini mampu menyumbang pendapatan Selangor sendiripun mereka sanggup sabotaj demi politik. Dimana tanggungjawab seorang yang mengangkat diri sebagai Penasihat Ekonomi  RM1. Ohh yaa Anwar sendiri meletak nilai kemampuan tahap seringgit, memang tidak ada kualitipun!

Khalib sengaja tidak mahu membantu Syabas hingga gagal memberi komitmen membekal air bersih kepada kilang-kilang kerana kekurangan air untuk dirawat. Apakah Khalib tidak berminat untuk menarik perlabur masuk melabur di Selangor atau malas hendak buat kerja?

Apa susah sangat bersetuju dengan bekerjasama dengan Loji Merawat Air Langat sedangkan kerajaan sudah peruntukan sebanyak RM600 juta untuk perojek ini. Sikap mempolitik PKR juga bakal menyebabkan Syabas akhirnya gagal membekal air ke kawasan-kawasan perumahan yang sekarang sudah ada tanda-tanda kawasan yang tidak menerima bekalan air.

Ada masa kita boleh membankang tetapi jangan sampai menyusahkan keperluan rakyat dan kepentingan negara mendapat pendapatan. Permimpin yang jenis terlampau penting poltik parti memeang tidak layak ujud dalam Malaysia kalau semua benda hendak dipoltik sehingga sanggup mensabotaj kepentingan rakyat dan negara. 

No comments:

Isu Terkini

get this widget here