Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 18 April 2012

Gempar! Pendedahan Soal Republik Malaysia?

Itu dia hasil kerjasama PKR dan DAP, setelah berjaya mengkaldaikan PAS dengan perasit-perasit terlatih. Malah setelah Nik Aziz bergitu rapat dan mendapat kursus permahaman yang sukar diduga dengan Lee Kuan Yew. Akhirnya banyak keraguan pertanda-pertanda soal melaksanakan Malaysia sebagai sebuah republik, yang mana tiada kuasa raja lagi.

Ini bukan bualan kosong kalau kita amati cara PAS bertindak sebagai kaldai yang setia apa sahaja arahan DAP, kalau-kalau ada sesuatu yang mereka rasa tersalah haluan. Ops haluan PAS ditentukan DAP, Bukan Majlis Syura Ulama PAS ke! Asih salah sebut pula..

Perlembagaan PAS semakin melencong dengan tidak menyebut menegak hukum Allah, meggugurkan negara Negara Islam, tiada pembelaan Raja-raja dan mengugurkan pembelaan bangsa Melayu. Semua ini asalnya menjadi perjuangan asal dalam PAS. Sekarang segalanya telah hilang setelah berjinak-jinak sebagai kaldai Pakatan Haram.

Berdasarkan sekarang perlembagaan Pas, tidak lagi peruntukan memperjuangkan hak dan kepentingan bangsa Melayu. Ini bermakna bahawa tidak ada hak istimewa bangsa Melayu dan Bumiputera. Jadi siapakah yang bakal memperjuangkan negara islam setelah menidakan Ketuanan Melayu. Apa akan jadi kalau mereka menang kuasa 2/3 nanti? Adakah ini alasan yang kukuh untuk pertanda Republik Malaysia?

Wahal tindakan PAS amat bahaya, seolah-olah bersedia untuk menuju fasa-fasa yang terselindung? Hasilnya apa yang diperkatakan Hasan Ali ada asas untuk dipercayai! Kalau itu berlaku seperti digambarkan Hasan Ali, bagaimana nasib umat islam dan melayu di Republik Singapura sekarang ini? Adakah mereka terbela. Menariknya semenjak-jemenjak ini rapat sangat Nik Aziz dengan Lee Kuan Yew bukan!..... Jangan tersalah pilih kerana
  • Republik menolak sistem raja berdaulat.
  • Republik menolak raja berperlembagaan.
  • Republik menolak sistem monarki.
  • Republik membawa konsep presiden dan bukannya perdana menteri.
Cuba lihat apa tujuan PAS cuba menghapuskan perasaan melayu dari merasakan dirinya melayu? Adakah sebagai persiapan menghadapi pertanda Republik Malaysia? Huhh jangan main-main dan ambil mudah....

Apatah Anwar ada sokongan kuat dengan Israel. Manakala DAP adalah kesinambungan prinsip PAP dan bagaimana kaum peribumi di Pulau Pinang dilayan juga menjadi pertanda yang patut dipersoalkan matalamat mereka yang sebenarnya? 

Masalah sekarang bagaimana hendak mengugurkan perlembagaan 153 menjamin hak-hak istimewa orang melayu di negara ini? Kerana tampa mengugurkan hal ini agak mustahil untuk dilaksanakan memandangkan ia melibatkan Majlis Raja-raja yang ada kuasa menandatangi keputusan parlimen. Adakah menjadi mustahil kalau mereka ada kuasa 2/3? Biar dengar apa cerita Hasan Ali...

Tetapi jika menyingkap kembali laporan sebuah akhbar (15 September 1985), PAS membuat aku janji dengan kaum Cina Terangganu pada 14 September 1985, untuk menghapuskan Hak Istimewa Melayu jika PAS berkuasa. Malah pilihanraya tahun 2004. Haji Hadi Awang berjanji memansuhkan hak keistimewaan orang Melayu dalam perlembagaan jika mereka berjaya memerintah dan membentuk sebuah negara Islam ala PAS 2004. Adakah ini tidak cukup mengambarkan PAS sudah bersedia untuk pergi jauh lagi bersama DAP? Klik sini untuk lebih lanjut

Semuanya semakin cantik! yang tinggal bagaimana hendak tawan PRU13 samada melalui memenangi 2/3 atau jalan yang terakhir sebotaj melalui kemarahan rakyat. Awas!! Lihatlah siri-siri Pakatan Haram cuba menyakinkan rakyat dengan pengenalan awal Himpunan Hijau dan Bersih supaya rakyat sudah biasa bangun menentang. Akhir tidak menjadi mustahil kalau mereka berjaya dengan siri-siri ini, bermakna lebih memudahkan mereka memainkan sentimen lebih jauh lagi.  Adakah Thailand boleh kita nilaikan sebagai panduan?

Dengar cerita lanjut Hasan Ali yang lebih jauh lagi...Fikir-fikirkanlah

1 comment:

Unknown said...

Habislah negara kalau diperintah Pakatan Haprak...

NURUL IZZAH: ANTARA NOBAT & LAGU P.RAMLEE... Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Isu Terkini

get this widget here