Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 17 April 2012

Tembelang Nik Aziz Terbongkar Lagi!

Bertapa sombongnya Nik Aziz semua orang yang datang menuntut kebenaran terhadapnya, mesti bermacam-macam alasan sampai tahap mampu menilik siapa dalang-dalangnya. Hebat tahap ketinggian ilmu tok guru lakatakan. Kesombongan Nik Aziz semakin menyerlah apa bila saat-saat Tembelang Nik Aziz Terbongkar Lagi! Sehingga tahap tidak mahu mengikhtiraf kehadiran suara-suara Orang Asli yang menuntut janji-janji yang dijanjikan oleh Nik Aziz. Lebih sombong lagi perbuatannya sanggup bertindak memperdulikan kehadiran mereka semata-mata suara mereka tidak layak didengar. Bukankah Orang Asli Kelantan juga merupakan rakyat Kelantan?

Yang paling menarik tembelang yang mereka mengatakan telah berjaya menyelesaikan masalah-masalah orang Asli rupa-rupanya kelentong tahap dewa. Ini merujuk pada perasaan kecewa dengan isu tanah yang didakwa belum diselesaikan Kerajaan Pas Kelantan, lebih 300 penduduk Orang Asli dari Hulu Kelantan mengadakan demonstrasi secara aman di hadapan pintu masuk pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) 15/04/2012.

Aiii dulu bukan main-main istihar ORANG ASLI DATANG MOHON MAAF!! Aii siap seorang tarik saman lagi tu!! Kalau sudah datang mohon maaf dengan memberi janji-janji palsu kot! Kalau benar-benar Nik Aziz menunai janji kenapa masih ada Orang Asli hendak berdemo! Adakah ini ilmu yang diajar Anwar semenjak Nik Aziz berkawan rapat sesangat!! Alamak tolonglah Nik Aziz ooi. Anwar tu 1001 kali bercakap haram sepatah tidak boleh pakai. Tembelang Nik Aziz Terbongkar Lagi! 

Bergitu hebatnya Nik Aziz sampai tahap boleh menjadi Tok Nujum menilik siapa dalang yang kononnya menghasut Orang Asli berdemo. Kalau dah tahu dedahkan kenapa tidak berani? 

Kenapalah Nik Aziz susah sangat hendak mengembalikan hak tanah mereka? 

Mana janji-janji Nik Aziz yang hendak mengkaji masalah tanah Orang Asli? 

Sudahlah banyak kroni tumpang hasil Ladang Rakyat dikebas dan balak pun dikebas. Aduhai Nik Aziz bukankah mereka-mereka teranaya oleh Menteri Besar sendiri?  Bagimana dengan janji membayar pampasan ke atas semua pokok-pokok dan tanaman orang Asli yang telah dimusnahkan? 

Tembelang Nik Aziz Terbongkar Lagi! Apabila janji Nik Aziz hendak adakan mesyuarat menyelesaikan masalah tetapi sudah berapa kali dibatalkan. yang terakhir janji-janji Nik Aziz, Orang Asli  menerima sepucuk surat daripada Tabung Amanah Tok Kenali untuk satu perjumpaan khas bersama Timbalan Menteri Besar Datuk Ahmad Yakob di Bilik Mesyuarat JKR 10 pada 28 Disember 2011, namun perjumpaan tersebut dibatalkan juga. Adus kenapalah Kerajaan Kelantan bercakap tidak penah mengkotai apa yang dijanjikan? Sampai bila?

Sampai bilalah rakyat Kelantan hendak makan kelentong dengan semua benda dekat Kelantan sering bertangguh dengan alasan-alasan yang tidak ada penyudah? Yang paling menarik Demo Orang Asli semuanya penipu malah dihasut oleh orang luar, tetapi kalau Demo Bersih dan Hijau tegang urat leher dia memuji kononya kebebasan bersuara siap keluar fatwa lagi. Sekarang Orang Asli atas tiket kebebasan bersuara menuntut hak mereka kenapa Nik Aziz tidak berani datang mendengar dan menyelesaikan. Dimana agaknya boleh hilang pulak hak kebebasan bersuara dilaung-laungkan Nik Aziz selama ini? Tembelang Nik Aziz Terbongkar Lagi! Banyak pulak alasan mengelak seperti biasa-biasa Nik Aziz duduk buat.....

No comments:

Isu Terkini

get this widget here