Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 17 April 2012

SMM Terlanjur Kafirkan DS Najib Semata-mata Teruja Dengan Isu PTPTN


Orang ramai terkejut!! dengan sikap penampilan hampir 500 Mahasewel mula hilang kawalan perasaan. Apabila tuntutan wang yang mereka gunakan untuk beli handpone, iPad dan berbagai-bagai lagi, semata-mata untuk dijoli, tidak boleh dihalalkan. Alasan mereka itu adalah hak mereka untuk menggunakan semua wang-wang kutipan cukai kerajaan walaupun sebagai penyamun didikan bapa Penyamun Anwar, semata-mata membolehkan mereka bersukaria tampa perlu ada apa-apa tangungjawap untuk membayar semula duit yang mereka gunakan, walupun duit itu sepatutnya digunakan untuk berlajar.

Perasaan teruja mereka menuntut dihalalkan hutang PTPTN hingga ke tahap bertindak mengalungkan bunga malai pada potret Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Bukankah itu seolah-olah mengkafirkan Perdana Menteri. Memang semakin biadap anak-anak didikan Anwar. Almaklumlah Anwar Ibrahim bukan setakat biadap dan kurang adab, malah terlalu perlahap sehingga depan berlakang ditutuhnya! Patut sangat setiap anak didikannya semua keluar jenis yang tidak berakhlak.

Tindakan mereka bukan sahaja ditentang oleh orang-orang UMNO BN dan atas pagar, tetapi ramai orang PAS sendiri terkejut dengan perangai anak-anak didikan Anwar.
KUALA TERENGGANU – Timbalan Ketua Dewan Ulama Pas Terengganu, Abu Bakar Abdullah meminta masyarakat mengelak menggunakan simbol kematian bukan Islam terhadap orang Islam.


“Jika simbol menepati kematian bukan Islam, hendaklah dielakkan supaya tidak timbul reaksi yang tidak sihat,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, bagi mengulas tindakan sekumpulan mahasiswa yang berdemonstrasi menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan. Sinar Harian

Patutlah budak-budak Mahasewel ini berlajar hendak dapat CGPA hendak capai 3.0 pun susah. . Sudahlah tahap pendidikan agama boleh dipertikaikan,  Sebab buat sesuatupun tidak penah tahu hendak menilai, yang betul dan mana yang salah. Yelah kalau orang berpendidikan agama tidak sanggup menghina sesama umat sehingga mengkafirkan Perdana Menteri. 
Sudahlah waktu untuk memohon bantuan pinjaman PTPTN bukan main melurut sampai lembut. Bila dah dapat duit dalam tangan, bukannya hendak gunakan untuk kepentingan dan keperluan pengajian tetapi belum apa-apa sudah beli iPad, handpone malah ada juga beli kain baju dan joli masuk pub sana sini pun ada. Sekarang sudah hendak jadi penyamun tidak beradab lagi. Anwar nama sahaja tua tapi perangai bodoh kepalang! Patutlah ketuanya Adam Adli kena buang?

Sekarang ramai tokoh-tokoh agama mempersoalkan termasuk dari PAS. Kenapa PAS berdiam diri dari mengeluarkan kenyataan resmi dan mana fatwa Nik Aziz. Atau memang seperti sediakala dengan kehadiran PAS, iaitu pertahan apa-apa sahaja walaupun terbabas dari akhlak sebagai seorang islam? Alamaklumlah berani mereka melangkau Anwar dan kerusi roda? Majlis Ulama PAS dah tidak ujud lagi ke sekarang ini? Senyap macam tidak ada suara langsung?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here