Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 24 May 2012

Anwar Ibrahim Tergamam Apabila Lim Guan Eng Dicalon Perdana Menteri

Mahu Anwar Ibrahim tidak naik angin satu badan apabila Kapal Singh dengan suka-suka hati melantik Lim Guan Eng sebagai calon Perdana Menteri Malaysia. Adeh! Adeh! Bengkak hati Anwar Ibrahim Tergamam Apabila Lim Guan Eng Dicalon Perdana Menteri.

Walaupun Kapal berkata "Saya akui tersasul menyebut menamakan Lim Guan Eng sebagai Perdana Menteri tetapi buat masa ini, kita (pakatan pembangkang) sepakat untuk pilih Anwar jika menang pilihan raya nanti," ini berdasar beberapa laporan akhbar berbahasa Inggeris.  Itu tidak bermakana ianya tidak benar sebab kalau hati sudah berhajat tidak mustahil itu akan berlaku.

Apatah lagi dalam Pakatan Rakyat hanya Lim Guan Eng paling sesuai untuk calon Perdana Menteri manakala yang lain-lain kena fikir 20 hingga 30 kali sebelum masukkan nama calon. Mana tidaknya semua calon-calon dalam PAS dan PKR tukang buat fitnah pandai laaa. Walaupun bergitu sifat Lim Guan Eng jenis  pentingkan kaum DAP dan rasis, huhuh apala nasib melayu nanti...

Sekarang DAP memang benar-benar memasang niat dengan angan-angan menjadi Perdana Menteri..

Apa ada puak-puak PAS mengamuk!!

Siapa tu? Ohhh Salahuddin Ayop! boleh jalan daaa. Sebab setakat suara-suara mereka dalam Pakatan mana ada lakupun, buktinya adakah selama ini cadangan-cadanag yang dikemukakan PAS ke dalam Pakatan Rakyat diterima? Hampeh jangan mimpi beb!

Selama ini salahuddin tak ubah seperti kaldai belaan tungangan DAP dan PKR, boleh ke dia menjamin semua ini tidak akan berlaku. berani ke dia buka suara menentang PKR ataupun DAP. Alamat tak sempat tarik nafas dah kena pecat. Bab-bab pecat inilah buat Salahuddin takut sangat.

Yang paling kelakarnya boleh juga Salahuddin pusing cerita yang kononnya itu merujuk kepada sebagai calon Ketua Menteri Pulau Pinang. Tak apa, Tak apa baca seterusnya.!

Salahuddin terlupa kot yang menurut Kapal lagi, tidak termaktub dalam Perlembagaan negara yang menyebut hanya orang Melayu dibenarkan menjadi Perdana Menteri! Perhh apa hendak dikata lagi bila kaduk naik junjung. Disambung lagi "Saya tidak pasti sama ada hasrat untuk melihat bukan Melayu menjadi Perdana Menteri termakbul dalam era saya, namun saya tetap akan memperjuangkan impian ini,".

Hendak dijadikan lebih menarik lagi ada pula si M. Manoharan turut memberi sokongan terhadap kenyataan Karpal berkata , tidak ada salahnya mana-mana kaum di negara ini menyandang jawatan tersebut. iaitu jawatan Perdana Menteri.

Sekarang kemana si Salahuddin ini sekadar melalut dalam mata buta atau diapun sudah bersiap sedia menerima apa sahaja keputusan Pakatan Rakyat asalakan dia merasa juga menjadi sebahagian kerajaan pusat. Fuhhh lumayan tuuu.

Begitu juga dengan Nik Aziz mahupun Haji Haji yang selama ini hanya pak turut apa sahaja rancangan dan pandangan Pakatan Rakyat walaupun yang bertentangan dengan Islam. Inikah caranya PAS dapat menjaminkan kepada rakyat yang calon Perdana Menteri Malaysia masih terdiri dari orang islam. Sedangkan sebelum mereka berkuasa pun sudah tewas dengan permainan DAP dan PKR.

Bagaimana dengan Anwar Ibrahim Tergamam Apabila Lim Guan Eng Dicalon Perdana Menteri, ala mamat yang penuh dengan skandal ini senang sangat hendak diikat ditendang DAP sebab, manusia jenis terdesak macam ini apa-apapun boleh dibuat sesuka hati dan sesedap rasa oleh DAP. Patutlah hanya setakat Anwar Ibrahim Tergamam Apabila Lim Guan Eng Dicalon Perdana Menteri sebab dia sudah kena ikat masuk tong.

Dengan ini bersedialah rakyat-rakyat Malaysia jika anda mengundi Pakatan Rakyat yang terdiri dari PAS, PKR dan DAP. Bermakna semakin menjadi kenyataanlah Republik Malaysia.

Kalau benar Kapal Singh tertasul bermakna itu pertanda dari ketentuan Allah yang niat DAP untuk menjadikan Republik Malaysia bukan angan-angan kosong! Boleh ke rakyat Malaysia menerima..



4 comments:

Anonymous said...

Apa punya bodoh puak2 Pakatan Haram. Belum serik-serik kena kencing dengan kapal ke!!!

Anonymous said...

apa punya gila meraban tamak kuasa

Anonymous said...

HARUS DIINGAT DALAM PERLEMBAGAAN MALAYSIA TIDAK MENYATAKAN BAHAWA PERDANA MENTERI MESTI MELAYU. BERBEZA DENGAN PERAK YANG MENYATAKAN DENGAN JELAS BAHAWA MENTERI BESAR MESTI MELAYU, SEBAB ITU PADA AWALNYA PAKATAN HARAM MENCADANGAKAN CALUN BUKAN MELAYU MENJADI MENTERI BESAR TETAPI TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN KERANA PERLEMBAGAAN PERAK MENYATAKAN DENGAN JELAS MESTI MELAYU. DAN PERLEMBAGAAN MALAYSIA JUGA TIDAK MENYATAKAN BAHAWA PERDANA MENTERI MESTI BERAGAMA ISLAM. SO, WALAU SIAPA PUN DIA, KALAU MAJORITU DAH SETUJU MELANTIK DIA JADI PM APA SALAHNYA. PERLANTIKAN PM DARI MELAYU ADALAH ATAS SEMANGAT PERSETUJUAN BERSAMA ANTARA AHLI POLITIK ... FIKIR-FIKIRKANLAH SEBELUM TERLAMBAT DAN SEBELUM NASI MENJADI BASI KERANA AYAM PUN TIDAK MAKAN NASI BASI ...

Anonymous said...

Baru Anwar pecah palak mikir, ahak ahak silap2 mati kering hehehe

Isu Terkini

get this widget here