Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 7 May 2012

Edisi Bongkar Dalang BERSIH 3.0 Menodai Madinah Punca Arab Saudi Meneliti Hukuman Sekat Jemaah Malaysia Masuk Menunaikan Haji dan Umrah

Haji Khuz atau Muhammad Khuzaini adalah suspek dalang demo Bersih 3.0 di Madinah telah menggangugat sentiviviti Arab Saudi. Angkara sikap Pakatan Rakyat yang terlampau mempoltik Bersih 3.0 hingga terbawa-bawa mengadakan demo haram Bersih 3.0 di Arab Saudi tampa memikirkan akibatkan tindakan hukuman kepada jemaah Malaysia. Semuanya angkara memenuhi pemintaan Ambiga sehingga Perasit Islam Semalaysia sanggup menodai kesucian Tanah Haram tercemar.


KUALA LUMPUR, 6 Mei - Penganjur perhimpunan Bersih 3.0 perlu bertanggungjawab sekiranya jemaah Malaysia tidak dibenarkan menunaikan ibadah haji dan umrah bagi tempoh tertentu, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata pihak keselamatan Arab Saudi memandang serius dengan tindakan segelintir peserta Bersih yang berani mengadakan perhimpunan haram yang berunsur politik di negara tersebut.

"Arab Saudi cukup sensitif berhubung demonstrasi atau sebarang perhimpunan haram yang dilakukan di negara itu.

"Dulu ada rakyat sebuah negara Islam pernah mengadakan demonstrasi di Mekah dan Madinah bagi tujuan mendemokrasikan politik di negara berkenaan dan Arab Saudi telah tidak mengizinkan mana-mana jemaah dari negara berkenaan untuk menunaikan ibadah haji dan umrah bagi tempoh tiga tahun," katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran konvoi bermotosikal sempena sambutan Hari UMNO ke-66, di sini, Ahad.

Ahmad Zahid berkata penganjur perhimpunan perlu bertanggungjawab dan bersedia untuk membayar harga yang tinggi jika Arab Saudi mengenakan sekatan tersebut kepada jemaah dari negara ini.

"Saya cukup khuatir sensitiviti Arab Saudi tidak diketahui oleh pihak penganjur yang berpotensi menjejaskan jemaah haji dan umrah dari negara kita... Adakah ini satu cara yang baik untuk menuntut sesuatu perubahan kerana kita juga perlu mematuhi undang-undang sesebuah negara lain termasuklah Arab Saudi.

"Saya tidak fikir Arab Saudi akan mendiamkan diri ekoran gambar yang dikeluarkan melalui YouTube dan laman sosial Facebook...Kita perlu ingat risikan tentera mereka cekap kerana sering kali berhadapan dengan situasi sedemikian yang melibatkan negara luar," katanya.

Media melaporkan pihak berkuasa Arab Saudi sedang menjalankan siasatan terperinci terhadap penganjuran perhimpunan Bersih 3.0 di Mekah dan Madinah oleh aktivis-aktivis perhimpunan haram tersebut pada 28 April lalu.

Ahmad Zahid yang juga Naib Presiden UMNO berkata demonstrasi jalanan bukan acuan politik yang sesuai untuk negara ini.

"Saya fikir tidak sesuai mencari pengaruh dengan cara mengadakan demonstrasi atau politik jalanan," katanya.

Pada majlis itu, Ahmad Zahid mengetuai konvoi bermotosikal sempena hari ulang tahun Umno ke-66 yang akan menjelajah ke wilayah tengah melibatkan Negeri Sembilan, Melaka dan Pahang sebelum berakhir di Kuala Lumpur.

"Konvoi kali ini melibatkan motosikal berkuasa besar dan kecil bagi melibatkan ahli-ahli akar umbi...penting untuk konvoi kali ini libatkan sekali ahli peringkat akar umbi dan golongan muda bagi menjadikan UMNO terus relevan dan ini juga sebagai usaha dalam meremajakan UMNO," katanya.

Sebanyak 66 buah motosikal berkuasa besar dan kecil menyertai konvoi tersebut sebagai simbolik kepada 66 tahun kelahiran UMNO.

Konvoi selama lima hari itu dijangka menamatkan jelajah mereka di Stadium Nasional Bukit Jalil Jumaat depan dan dijadual disambut oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here