Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 8 May 2012

Kalau Benar Soal Duit Wan Azizah Disogok UMNO Pujuk Azmin dan Ummi Hafilda Ikut Siapa Bayar Tinggi

Terkejut Anwar Ibrahim apabila Wan Azizah juga dibayar UMNO untuk nasihat Azmin Ali pulang kepangkuan ibunya. Huhu siapa sangka Mak Tom dituduh Azmin Ali makan suap duit UMNO sehingga sanggup masuk TV3 memujuk dia bertaubat.

Kalau bergitu cara Azmin melayan hati ibunya dengan tuduhan sebergitu rupa, kenapa tidak mempersoalkan Wan Azizah memujuk Azmin Ali kembali kepada ibunya, mungkin jugakah Wan Azizah mendapat wang sogokan dari UMNO. Azmin Ali kalau emak sendiri menagis sedemikian rupa, adakah layak mempersoalkan kenapa ibunya berkelakuan sedemikian?

Jangan kerana diapi-apikan penyokong tegar Azmin Ali sanggup membuang ibunya. Azmin boleh selesaikan masalah ini dengan mudah jika dia mampu membawa juru kamera ke rumah ibunya dan berdamai antara ahli keluarga sendiri, kenapa Azmin Ali harus takut jika dia yakin antara dengan ibunya tidak mempunyai sebarang masalah? 

Jangan jadikan Ummi Hafilda sebagai penghalang kerana dia seorang adik. Jika benar Ummi Hafilda makan sogokan UMNO, lagi mudah untuk Azmin Ali sogokan berganda-ganda dari UMNO. Iyalah kalau semuanya soal duit dan Ummi Hafilda jenis manusia tamakan duit, tak akanlah tidak termakan dengan umpan wang Azmin Ali yang berjuta-juta itu.

Sebenarnya adakah Ummi Hafilda dapat di sogok dengan wang? Bergitu juga dengan Ibunya Mak Tom kalau benar kerana duit tentu Azmin Ali mampu sogokan dengan wang berganda-ganda? Atau semuanya kerana Azmin Ali ingin sembunyikan tembelang?

Betul kata Ummi Hafilda jangan sebut perjuangan jika abaikan kasih sayang seorang ibu?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here