Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 28 May 2012

Terdesak Anwar Ibrahim Perbaharui Kencing Janji PRU 13 Kepada Kaum India

Apa sudah jadi kepada Anwar Ibrahim terpaksa memperbaharui bekas-bekas kencing yang lampau  yang semakin hancing. Semakin terdesak Anwar Ibrahim perbaharui kencing janji PRU 13 kepada kaum India Adakah kaum India telah lupa bagaimana terang-terang Anwar Ibrahim menipu kaum India melalui peristiwa Kampung Buah Pala.

Antara ucapan Anwar Ibrahim "Perkara pertama kita buat (bila jadi pemerintah), turunkan minyak. Yang kedua, pendidikan. Masalah orang India sebelah sini tak dapat biasaiswa, jadi oleh itu saya kata cukuplah politik perkauman. Biar kita ada pelajaran untuk semua rakyat dari sekolah rendah hingga universiti percuma," kata beliau di sini, petang tadi.
Wah! Wah! semua turun yee! Semua hendak gunakan sumber pendapatan Petronas. Adakah ini rancangan jangka panjang atu sekadar rancangan mee segera untuk meraih populariti bagi mendapat undi untuk PRU13. Kalau rakyat fikirkan semula, bukankah sumber Petronas adalah terhad dan ada tempoh untuk hasil galian habis. Bagaimana dengan rancangan jangka panjang jika hasil galian ini habis? 

YouTube atas adalah janji 2 minggu sudah menang dia akan laksanakan tetapi dia tidak laksanakan setelah menang. Malah Anwar Ibrahim berkatakan kalau tidak buat kerja bukan Anwar Ibrahim! Sekarang beranikah Anwar Ibrahim mahu bertangungjawap dalam isu ini?

Mengikut teori Anwar Ibrahim dan berdasarkan kemampuan Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi RM1 Selangor! sudah terang-terang Anwar Ibrahim tidak layak sama sekali untuk membuat perancangan ekonomi negara samada jangka pendek dan jangka panjang. 

Kerana Anwar Ibrahim gagal membuktikan tahap kemampuannya membina struktur pentabiran yang cekap terhadap Kerajaan Selangor, hinggakan isu sampah yang paling mudah malah dari yang tersusun jadi berterabur di Selangor. Bagaimana orang sebergini hendak kita percayakan janji-janjinya?

Bertapa hebatnya tahap Anwar Ibrahim ingin mempersoalkan tahap bertangungjawap Najib Razak yang lebih berganda baik dari Anwar Ibrahim. Sikap Anwar Ibrahim lebih kepada menuduh orang untuk menutup pekung sendiri dari membuktikan kemampuan dirinya mentabir dan menunaikan setiap janji-janji kepada rakyat. Banyak persoalan boleh dibangkit dari sifat terdesak Anwar Ibrahim perbaharui kencing janji PRU 13 kepada kaum India

Sampai bila Anwar Ibrahim ingin menyembunyikan perangai buruknya?

Sampai bila Anwar Ibrahim hanya pandai provokasi setiap isu dengan melaga-laga rakyat dengan isu kebencian terhadap kerajaan?

Adakah Anwar Ibrahim hanya pandai setakat melaga-lagakan orang sahaja dari menunaikan tangungjawapnya?

Anwar Ibrhaim kalau dia benar-benar berani cuba dia tampil membuat soal jawap bersama rakyat, terutama dengan Rakyat Selangor dalam soal kepincangan pentabiran Kerajaan Negeri Selangor hingga menyusahkan rakyat. Inilah yang membuatkan terdesak Anwar Ibrahim perbaharui kencing janji PRU 13 kepada kaum India

Jangalah bila rakyat bertanya Anwar Ibrahim bercakap "You cakap banyak! You jadi Perdana menteri!. Inilah sikap Anwar Ibrahim lebih suka menyalahkan orang lain dari tampil menjelaskan apa yang sebenar berlaku di Selangor dengan berdepan menjawap segala persoalan rakyat.

Tidak perlu sampai terdesak Anwar Ibrahim perbaharui kencing janji PRU 13 kepada kaum India Jangan jadi macam sesi media Bersih 3.0 yang mana seorang peserta Bersih 3.0 yang meluahkan rasa tidak puas hati dengan tindak tanduk penganjur Bersih 3.0 termasuk Anwar Ibrahim, diusir keluar dari Anwar Ibrahim berani berdebat secara langsung sehingga membuktikan dia tidak bersalah. Berani ke Anwar Ibrahim melakukannya? 

Sebenarnya Anwar Ibrahim lebih tepat berkata cukup untuk berpolitik dari dia mempolitikan isu kepeincangan pentabirannya dengan menyalahkan orang lain.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here