Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday, 28 May 2012

Ustaz Azhar Idrus Mengawal Nafsu Atau Nafsu Mengawal Ustaz Azhar Idrus

Apa yang telah terjadi kepada Azhar Idrus yang ingin menonjolkan syiar islam dengan luar batas kawalan. Sifat anti terhadap UMNO BN telah meyebabkan timbul persoalan Ustaz Azhar Idrus Mengawal Nafsu Atau Nafsu Mengawal Ustaz Azhar Idrus ?
PPM bukan suka sangat untuk menyerang peribadi Ustaz Azhar Idrus yang semakin hari semakin ramai mendapat pengaruh dari pengikut-pengikutnya. Tidak salah untuk menonjolkan apa-apa kekurangan UMNO BN jika ada! tetapi biarlah dibuat atas sifat menyebarkan kebenaran berasaskan islam dan bukan kerana anti dan melebelkan UMNO BN sebagai gila, sesat atau kafir. Malah dituduh parti dulu,kini dan selamanya sesat masuk apa neraka! Wah! hebat bukan! sejauh itu keberanian hingga timbul tanda tanya Ustaz Azhar Idrus Mengawal Nafsu Atau Nafsu Mengawal Ustaz Azhar Idrus

Tampa penah menyentuh apakah kepincangan PAS! kepincangan PKR dan keraguan-keraguan agenda Pakatan Rakyat. Semakin timbulnya tanda tanya, apakah Ustaz Azhar Idrus Mengawal Nafsu Atau Nafsu Mengawal Ustaz Azhar Idrus
Ambil contoh dimana Usataz Azahar Idrus menyerang UMNO BN sebagai sekular, Ok! kalau beliau ada hujah yang mampu membuktikan kenyataannya. Tetapi kenapa sekadar menyerang dari jauh dan berlakang. Bukankah lebih hebat jika Ustaz Azhar Idrus boleh berdebatkan secara ilmiah dalam himpunan para bijak pandai agama yang lain.

Tetapi ingin PPM mengajukan soalan buat Ustaz Azhar Idrus bagaimana dengan PKR adakah terlepas dari dihukum sebagai sekular? Sedangkan banyak tanda tanya diminda rakyat yang mempertikaikan apa yang Pakatan Rakyat yang disertai PAS perjuangkan? Sedangkan Pakatan Rakyat terang-terang tolak negara Islam. Kenapa tiada ulasan dan tuduhan dari Ustaz Azhar Idrus?

Jika sifat Ustaz Azhar Idrus hanya pandai mencari apa sahaja kesalahan UMNO BN sambil  menyembunyikan keburukan Pakatan Rakyat! inikah dinamakan menyampai syiar islam wahal terikat dengan sifat pilih bulu dan pilih kasih PKR dan Pakatan Rakyat?

Cara Ustaz Azhar Idrus seolah-olah menyeru sifat berpuak-puak antara sesama Islam di Malaysia? Tidak bolehkah bermuzakarah secara ilmiah antara semua bijak pandai agama di Malaysia untuk mendapat kata sepakat dalam apa jua isu. Bukannya dengan menyerang dari jauh dengan memaki hamun dengan gelaran-gelaran seperti anjing dan sebagai sesuka hati. Inikah antara contoh yang Ustaz Azhar Idrus dipetik dari Al Quran atau mana-mana sumber lain?
Kalau bergini sikap semua para ustaz dan ulama di Malaysia, peluang yang terhidang kepada musuh-musuh islam yang sentiasa berkeliaran mencari perluang menjatuhkan kerajaan Islam di Malaysia.

Ohh terlupa ini bukan negara Islam pada pandangan Ustaz Azhar Idrus tetapi sekali lagi PPM hendak tanya, kenapa Ustaz Azhar Idrus gagal tampil berbicara secara ilmiah dengan jemputan para ulama, ustaz dan para bijak pandai agama yang lain?
Kita tetap sesama manusia dibawah ketentuan Allah yang tiada siapa manusia biasa tahu sama ada menjadi ahli neraka atau syurga.

Sebenarnya tidak ada faedah pun menyerang Ustaz Azhar Idrus tetapi sampai bila hendak berpeluk tubuh melihat sesama islam bergaduh menunding sesama sendiri. Malah sampai ketahap menuduh tampa bukti tampa perlu membuat sebarang pembuktian. Cukup sekadar tuduh! tuduh! tuduh! sesuka hati dan tidak perlu membuat sebarang pembuktian. Wajarkah sifat berdakwah sedemikian rupa dibiarkan berluasa tampa terkawal dan dikawal? 

Terserahlah kepada sesiapa yang rasa menyokong atau hendak memaki PPM. Tetapi niat PPM ingin menyeru kepada semua para ulama, ustaz dan para bijak pandai agama cukuplah berperang dari jauh dengan tuduh-menuduh berdasarkan kecenderungan masing-masing.

Bersatulah kita semua, kerana selagi yang bijak pandai agama tidak mahu bersemeja dan bersatu! apatah yang dibawah akan hancur bercerai hingga terhidang ruang dan peluang buat musuh-musuh islam menghapuskan hak-hak yang masih kita pegang. Adakah sampai tergadai baru hendak bersatu.

11 comments:

Anonymous said...

Maaf cakap tapi saya tak anggap Azhar Idrus termasuk dalam golongan ustaz yang terbaik di negara kita ini. Bahasanya kasar, jenakanya cenderung kepada mengutuk dan mengaibkan orang, suka menuduh tanpa bukti/fakta dan lazim memberi gelaran(contohnya anjing, dajjal) yang tidak baik kepada sesiapa yang berbeza pendapat dengannya.Pandangan dan tegurannya berat sebelah iaitu lebih berpihak kepada PR dan berterusan mengutuk BN. Dia bukan contoh yang terbaik dari segi akhlak dan ucapan untuk kita menimba ilmu ugama daripadanya.Saya anggap dia lebih kepada sebagai ulamak politik daripada sebagai ulamak yang ikhlas.

Anonymous said...

Ini bukan ustaz pn lagi la ahli ulama. Ini ular dalam semak aka pukimak!!

Anonymous said...

UAI.....KALAU DIA ULAMAK PUN HANYA UNTUK PAS SAHAJA....
...ULAMAK TERSOHOR DAN WARAK MEMPUNYAI AKHLAK DAN PERKATAAN2 YANG BAIK...INI...ULAMAK APA...MULUT...
HUJAH PUN TAK DISEERTAI AYAT AL QURAN DAN HADIS ...SUKA HATI CAKAP JA...

PemikirpolitikJerantut said...

blog tuan sudah sy pautkan, mohon pautkan blog hamba pula..tq

Anonymous said...

Azhar idrus ustaz tak ada adab dan bangang gak dalam politik...ulamak muda umno pula perjuangkan wahabi melalui umno(bukan agenda politik pun),dan wahabi gak bersarang dalam pas.Ulamak muda serang ustaz aswj yg bangang mcm azhar idrus.Itu saja pointnya...dua2 tak betul dan jgn tertipu dgn permainan2!

Anonymous said...

http://mingguan-wahabi.blogspot.com/2012/05/ilmu-wahabi-dan-umno.html

Anonymous said...

azhar iderus 2x5 je politikus macam niajis, kalau dia bertanding dalam pru13, takperlulah kita rasa hairan...

Anonymous said...

Dah sememangnya umno/bn tu,sesat dripada uga ma jadi ptut le ustaz bgitau supaya org lain tidak menjadi sesat.dia yg tahu mmg wajib bgitau kpd semua yg tak tau....

ishak hasimi said...

nang bena..yalah sebab siri ceramah ustaz azhar idrus nisek disiarkan agik melalui astro oasis..

Anonymous said...

aku tak percaya dengan dia lagi dah...kemungkaran dalam PAS tak nak pulak dia tegur..tak yah lah jadik hipokrit uai oiii

depeng916 said...

azhar idrus ni dgn najib 2x5... dua2 tak bleh pakai.

Isu Terkini

get this widget here