Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 2 May 2012

Video Pergaduhan Polis dan Ahli Bar Council

Video Pergaduhan Polis dan Ahli Bar Council semasa Bersih 3.0 pada 28 April mungkin cubaan memujuk polis membenarkan peserta Bersih 3.0 masuk ke Dataran Merdeka dengan menggunakan surat yang entah dari mana dipunggut. Persoalannya bukankah Dataran Merdeka telah mendapat arahan Makamah yang tidak dibenarkan mengadakan sebarang aktiviti perhimpunan termasuk Bersih 3.0. Jadi apa tujuan mereka membawa surat memujuk pihak polis lagi

Adakah surat itu bertujuan untuk menunjuk hak asasi mereka, Tidak Patut tiada siapapun menggangu mereka sehingga peserta Bersih 3.0 memulakan rusuhan dan pada jam 4 petang menyerang sebuah kereta peronda sehingga kemalangan.  Malah orang yang cuba menyelamat anggota polis yang kemalangan juga dipukul? Sekarang kita boleh melihat bagaimana sikap Bar Council yang bergerak pada satu arahan berat sebelah sehingga melangar intergeri mereka sebagai peguam. Video Pergaduhan Polis dan Ahli Bar Council telah membuktikan tahap berat sebelah mereka dan kecenderungan mereka dalam cubaan membawa propaganda kepada rakyat agar membenci kerajaan. 

Adakah tindakan Bar Council di negara ini menjadi suatu yang halal dan patut dibiarkan sahaja? Negara ini semakin bebas semakin kalut jadinya tetapi masih juga ada pihak yang mengatakan tidak bebas. Bebas yang macammana lagi yang mereka mahukan? 




1 comment:

Anonymous said...

bebas yg BAR perjuangkan adalah menghapuskan kouta bumiputra/peribumi. supaya mudah mereka menukar negara ini mengikut acuan mereka sendiri..

Isu Terkini

get this widget here