Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 14 June 2012

KECOH Bar Council Dibubar Ambiga Pula Menitis Air Mata

KECOH Bar Council Dibubar Ambiga Pula Menitis Air Mata 

Memang kecoh! bakal tinggal nama angkara ketulusan Bar Council semakin dicurigai. Ini membuatkan ramai puak-puak Pakatan Rakyat naik angin, Ambiga menitis air mata dan manakala Anwar Ibrahim terbeliak kaku tidak terkata!

Merujuk sidang parliment Majlis Peguam Malaysia yang juga dikenali sebagai Bar Council Malaysia akan digantikan dengan pertubuhan badan yang baru?

Akhir-akhir ini BAR Council sering menjadi perhatian. BAR Council adalah sebuah pertubuhan bebas yang hanya bertumpu kepada bidang guaman, namun sebaliknya berlaku apabila BAR Council turut menjadi komponen kepada pembangkang. BAR Council telah melanggar akta apabila bersetuju dengan tindakan pembangkang yang mengadakan Perhimpuan BERSIH 3.0 baru-baru ini di Kuala Lumpur.

Jadi ini langkah terbaik demi keselamatan negara. Malah bertepatan ekoran pelantikan ahli majlis Bar Council juga dicurigai ekoran lamtikan yang terancang dan sudah tentu perjalanan dan fungsinya juga mempunyai agenda tersembunyi.


Pendedahan seorang ahli Majlis Peguam, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz bahawa badan guaman itu sudah tiada integriti dan profesionalisme apabila sesiapa sahaja yang mempunyai akses terhadap nombor keahlian boleh mengundi dalam mesyuarat, tanpa ada semakan dan pengesahan

1 comment:

Teko Kopi said...

salam perjuangan...sya telah linkkan blog tuan di blog sya...sya juga ingin mohon pautan di blog tuan.
www.tekokopi.blogspot.com

Terima kasih.

Isu Terkini

get this widget here