Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 2 June 2012

Nik Aziz Sengaja Pekakkan Isu Kegagalan 3, 4, 9 &10

Kenapa Sikap Nik Aziz yang pandai mencari kesalahan orang tetapi berdalih apabila rakyat mempersoalkan kegagalannya? Sepatutnya jika benar-benar Nik Aziz mampu mencari kesalahan orang lain dengan membuktikan dirinya mampu mentabir dengan sekurangnya 10 kaliganda dari orang yang sering dicaci dan difitnahnya. 

Tetapi adakah Nik Aziz penah membuktikan apa-apa kemampuannya menadingi mana-mana pihak yang acap kali Nik Aziz menyerang hingga ketahap menghukum melampaui dari yang sepatutnya. Jika Nik Aziz boleh memberi pembuktian melalui kemampuan mentabir Kelantan, sudah tentu kredibiliti Nik Aziz akan disanjung!

Cuba kita ambil contoh lain sikit untuk renungkan tahap kelemahan kerajaan negeri yang hanya dapat kutip RM29 juta cukai pelbagai tetapi mendapat peruntukan 7.6 bilion dalam RMK9 tetapi banyak projek terbengkalai kerana entah kemana hilangnya peruntukan. Bagaimana Nik Aziz jawap oooo!! Kerajaan pusat tidak bayar royalti minyak! Alahai kalau 7.6 bilion entah kemana halanya tuju apatah kalau dapat royalti sedangkan apa yang terjadi dengan projek-projek
Projek Koridor Depu – Gagal dilaksanakan
Projek Pelihara Kambing Jamnapari – Gagal dilaksanakan
Projek Jambatan Kota Bahru Ke Palekbang – Gagal dilaksanakan
Bandar Baru Pengkalan Kubur – Gagal dilaksanakan
Projek Pelabuhan Darat di Kuala Krai – Gagal dilaksanakan
Stadium – Gagal dilaksanakan

Kalau ditinjau kembali, kadang-kadang bentuk hujah Nik Aziz menunding jari kepada orang lain di dalam ceramahnya, fakta yang diguna pakai sekadar dari angaran main agak-agak dan lepas cakap. Maka tidak hairanlah dalam pentabirannya sebagai Menteri Besar Kelantan setakat agak-agak buat dan kalau tidak boleh cari orang lain untuk dipersalahkan. Bolehkan orang sebergini diberi tangungjawap yang berat untuk mentabir negara? Berbalik isu asal! Mari kita renungkan yang Nik Aziz Sengaja Pekakkan Isu Kegagalan 3, 4, 9 &10 dan kita saksikan apakah tuntutan yang gagal Nik Aziz lakukan?
TUNTUTAN KETIGA (3) RAKYAT MENUNTUT KERAJAAN PAS KELANTAN SEGERAKUATKUASAKAN ENAKMEN KANUN JENAYAH SYARIAH II KELANTAN.  
TUNTUTAN KEEMPAT (4) RAKYAT MENUNTUT KERAJAAN PAS KELANTAN BERSIKAP LEBIH BERSIH, ADIL DAN AMANAH DAN BERHENTI DARI MENYALAHKAN PIHAK LAIN DIATAS KEGAGALAN SENDIRI.  
TUNTUTAN KESEMBILAN (9) RAKYAT MENUNTUT KERAJAAN PAS KELANTAN TERUTAMANYA PEMIMPIN DAN AHLI TIDAK LAGI MENGAMALKAN BUDAYA POLITIK MENCACI DAN MENGHINA. 
TUNTUTAN KE SEPULUH (10) RAKYAT MENUNTUT KEPIMPINAN KERAJAAN PAS KELANTAN TIDAK LAGI BERSEKONGKOL DENGAN DATO' SERI ANWAR IBRAHIM, KETUA UMUM PARTI KEADILAN RAKYAT YANG JELAS DIRAGUI DARI SEGI AKIDAH, MORAL DAN SOKONGAN KEPADA ISRAEL.

Dimana-mana tempat Nik Aziz memberi ceramah atau ucapan! Nik Aziz tidak penah berani membankitkan isu ini untuk diperjelaskan. Malah kalau dicabar mana-mana pemimpin lawannya untuk berdebat! belum tentu Nik Aziz berani menyahutnya!

Persoalanya adakah dengan sikap Nik Aziz Sengaja Pekakkan Isu Kegagalan 3, 4, 9 &10 boleh dianggap biasa sahaja. Sepatutnya lebihkan kerja dengan menunaikan tangungjawap, dari mengumpat tidak habis-habis sampai perkara pokok terbengkalai. Ini sekadar dari petikan 22 tuntutan asal untuk renungan. Dan mengenal pasti sejauh mana PAS bertangungjawap apa yang diwar-warkan memperjuangkan syiar islam. Sekarang Islam kemana dan ekonomi pun entah kemana. Hampehhh.

Wajarkah dengan Nik Aziz Sengaja Pekakkan Isu Tuntutan 3, 4, 9 &10 diberi perluang untuk membentuk dan mentabir negara Malaysia?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here