Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 16 June 2012

Nizar Jamaluddin Yang Semakin Tertekan Antara Beralah Atau Terima Padah

Ini yang membuatkan Nizar Jamaluddin Yang Semakin Tertekan Antara Beralah Atau Terima Padah angkara mulut celupar PAS menanggung masalah. 

Sama seperti kisah Mat Sabu yang memperjuang komunis, angkara mulut celupar seluruh PAS terpaksa berpeluh menegakkan benang basah. Walaupun mereka sendiri tidak boleh terima dengan apa diperkatakan Mat Sabu. 

Apa yang boleh dilakukan lagi kalau hendak mengaku benar Nizar bakal menjadi mangsa diambil tindakan. Udahlah PRU13 makin dekat! Rentetan itu Nizar terpaksa memohon jasa baik Sultan Johor memperkenankan dia mengadap memohon maaf! 

Nizar menyebut mahu mohon maaf tetapi adakah dia mengaku diri bersalah? Kalau dia enggan untuk mengaku bersalah kenapa mesti memohon maaf?

Nampaknya Nizar Jamaluddin Yang Semakin Tertekan Antara Beralah Atau Terima Padah terpaksa mencari idea melepaskan diri dan membantu PAS johor dari di anggap perosak datang merempat di Negeri Johor. Mana satu yang harus dipilih jika Nizar Jamaluddin Yang Semakin Tertekan Antara Beralah Atau Terima Padah
Sebab kalau didengar dari Sultan Ibrahim murka dengan Nizar Jamaluddin. Sultan menasihatkan Nizar "jangan mencari kudis dikaki orang lain sedangkan tokak dikaki sendiri tidak mampu diubati" tentu sudah jelas menunjuk Nizar mempunyai mulut celupar tampa menilai sebelum berkata-kata.

Satu persoalan lagi wajarkah seperti Nizar yang belum berapa hari dilantik Menteri Besar Perak telah memutamadkan membeli Camry dari wang kerajaan negeri untuk bergaya. Adakah tindakan itu dinamakan kebajikan kepada rakyat sebagaimana Nizar ingin menujuk rasa prihatin konon dengan mempersoal ramai rakyat Johor miskin untuk dikaitkan dengan pembelian no WWW1. Wahal Sultan tidak penah membelanjakan wang yang diperuntukan kerajaan untuk peribadi, sebaliknya semua wang tersebut diberlanjakan untuk program kebajikan rakyat. Malah pembelian no plate tersebut adalah duit dari Sultan Ibrahim sendiri.

Jadi layakkah Nizar hendak berkias-kias menegur Sultan? Nizar lebih terang-terang mengutamakan kepentingan nafsu sendiri dari memikirkan kepentingan rakyat apabila diberi perluang menjadi Menteri Besar Perak!

No comments:

Isu Terkini

get this widget here