Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 15 June 2012

Peperangan Tun Dr Mahathir vs Lim Kit Siang Gertak Siapa Terhebat

Bekas pengcetus 13 may mula tunjuk naik kepala. Lim Kit Siang belum apa-apa sudah mula tunjuk bongkak dengan membuat kenyataan gertak yang menyindir Tun Dr Mahatir. Mungkin Lim Kit Siang terasa yakin sangat Pakatan Rakyat menang besar walaupun perang sebenar belum bermula. 

Inilah wajah-wajah Ultra Kiasu naik kepala bila mula merasa ada kuasa sedikit, mulalah hendak menunjuk lagak mengertak orang sesuka hati. Kenyataan bersifat menyindir Tun Dr Mahathir "Biar saya beri jaminan kepada Perdana Menteri Malaysia yang keempat bahawa beliau tidak perlu bimbang beliau akan mengalami nasib Gaddafi (pemimpin Libya) dan Mubarak (bekas presiden Mesir)," Kata Lim Kit Siang sememangnya mudah difahami akan niat dan tujuan mereka yang cuba mengalih perhatian rakyat dari meneliti masalah sebenar dalam Pakatan Rakyat.

Apatah sambungan kenyataan dari blog Lim Kit Siang menyentuh tidak mahu melihat Dr Mahathir masuk penjara, tetapi sekurang-kurangnya tidak menghalang siasatan penuh berkaitan dengan skandal politik dan kewangan ketika 22 tahun kepimpinannya. kenyataan ini semakin jelas cubaan mengalih perhatian rakyat dari permasalahan sebenar Pakatan Rakyat yang di berlengu oleh pelbagai salah laku di kalangan pemimpin mereka.

Namun bergitu kenyataan Tun Dr Mahathir seakan membidas sebelum gertak Lim Kit Siang, Tun memberi gambaran soal perkara paling menakutkannya adalah penyalahgunaan kuasa oleh PR dengan menggunakan pertuduhan palsu untuk meletakkannya di dalam penjara walaupun beliau tidak bersalah. Sebenarnya telah lama mereka cuba mencari kesalahan Tun Dr Mahathir untuk menyakinkan rakyat yang tuduhan mereka terhadap salah guna kuasa Tun Dr Mahathir bukan sekadar persepsi! tetapi masalahnya memang persepsi pun, sebab itu mereka tidak punyai apa asas untuk mengetakan Tun!
Malah Tun Dr Mahathir telah acap kali disoal siasat polis dan Pejabat Peguam malah telah masuk tribunal lagi. Syangnya semua usaha menjadi buntu dan gagal mencari punca untuk dikenakan kepada Tun Dr Mahathir. 

Berbeza dengan Anwar Ibrahim asal buka isu akan terbongkar berkait-kait isu salah guna kuasa yang lain. Ini menyebabkan populariti Pakatan Rakyat makin terjejas kerana bukan setakat isu salah guna kuasa Anwar Ibrahim dari zaman UMNO malah salah guna kuasa di negeri pembankang juga makin banyak terbongkar.

Lebih menarik lagi situasi Selangor yang di perintah PKR dan Pulau Pinang di bawah DAP telah menimbul pelbagai isu kekejaman pemerintahan Pakatan Rakyat. Mereka boleh guna apa sahaja akta yang membolehkan Pakatan Rakyat merampas hak rakyat. Malah mereka akan tutup kesalahan mereka dengan mainan persepsi menyalah mana mangsa dari UMNO BN tampa perlu dibuktikan. Apabila terbongkar helah mereka, maka akan cepat-cepat putarkan isu baru untuk menimbus pekong lama yang terbongkar.

Yang menarik Tun Dr Mahathir juga membidas gertak Pakatan Rakyat yang sebenarnya terpalit juga dimuka Lim Kit Siang “Dia betul. Saya takut. Saya takut pada bentuk salah guna kuasa seperti yang sudah ditunjukkan seorang pemimpin besar pakatan dengan menakutkan Dr Ristina Majid dan Umi Hafilda Ali supaya menarik balik surat Umi kepada saya,” 

Dalam sejarah Pakatan Rakyat kaedah popular menutup pekung mereka dengan mengertak mana-mana pihak yang berani membuka cerita hingga ada isu saman beratus juta! Yang peliknya kenapa bekas ahli PKR yang menjadi wakil bebas sekarang tidak berani disentuh langsung oleh mana-mana kaki keras kepala dalam Pakatan Rakyat termasuk ketuanya! 

Malah bekas ahli PKR sekarang yang kebanyakan menjadi sebahagian Tibai bergitu berani dan bertalu-talu mencabar, menyerang Anwar Ibrahim dan Pakatan rakyat dengan membokar pelbagai isu dengan berani tampa dihalang.

Berani Anwar menyaman mereka! Ohh!! Tidak! Anwar tetap berdiam diri malah Lim Kit Siang langsung tidak mahu menyentuh hal itu! Tentu ada banyak sebab dan punca yang menyebabkan mereka takut kepada keujudan ahli-ahli dalam Tibai (Tolak Individu Bernama Anwar)

Bila lagi Pakatan Rakyat termasuk Lim Kit Siang berani tunjuk besar kepala kepada kumpulan Tibai. Anwar sehingga sekarang tidak berani menyentuh mana ahli di dalam dimana-mana jelajah ceramahnya di seluruh Malaysia. malah tidak ada seorangpun dalam Pakatan Rakyat berani menyerang mereka kenapa yaa!

Yang sebenarnya isu salah laku dalam Pakatan Rakyat lagi hebat semenjak keujudan ketua yang gemar bisexsual dan menjadi idola PAS lagi sebagai tukang halalkan yang haram dalam PKR dan DAP.

2 comments:

Anonymous said...

Cina cibai ini ingat Tanah Melayu ini bapak dia punya. Dia patut berterima kasih kerana setakat ini tiada lagi pemimipin melayu yang bertindak seperti allahyarham Soekarnoe.

Anonymous said...

Btl la bro, cina pukimak ni semua ptt halau keluar hr malaysia. Babi sial pnya cina. Anuar kaki jubo pn blh g mampos pengkhianat melayu ni. Sial 1 keturunan.

Isu Terkini

get this widget here