Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday, 22 June 2012

Universiti Al-Azhar Pertikaikan Nik Aziz Sampai Melambung


Nampaknya semakin banyak pihak yang lebih berwibawa mula mempertikaikan tindakan Nik Aziz. yang peliknya bukannya Nik Aziz hendak berfikir kembali kenapa dirinya ditegur. Sebaliknya Nik Aziz mula berperasangka buruk terhadap Universiti Al Azhar.

Adalah tidak wajar Nik Aziz memandang serong keatas niat Al Azhar yang mengajak Nik Aziz dan Pakatan Rakyat lebih mengutamakan menunaikan ibadat haji dan perlu mengutamakan Rukun Islam kelima daripada mendesak menanguh untuk PRU 13.

Sepatutnya Nik Aziz menimbang semula dari peringatan pihak Al Azhar. Sayangnya Nik Aziz lebih bersikap berperansangka buruk Timbalan Syeikhul Universiti Al-Azhar,Syeikh Mahmoud Abdel Ghany Mahmoud Ashourmat baru-baru ini bahawa umat Islam wajib menunaikan ibadat haji dan perlu mengutamakan Rukun Islam kelima itu jika berkemampuan. Kononnya sengaja melaga-lagakan antara ulama di Malaysia. 

Inilah contoh terbaik seorang Tok Guru boleh berperansangka sesuka hati. Anak-anak buah apa lagi hantam sahajalah...

8 comments:

kukukata.blogspot.com said...

Nik Aziz seolah2 mengaggap orang PAS sahaja yang menunaikan haji... apa orang umno x buat ibadah haji juga kah????

kukukata.blogspot.com/2011/05/gambar-pasangan-gay-bersama-anak-anak.html

yangmengsensei said...

ceh..ni je yg ditulis? tjuk mcm gempak... tp xde intipati.. buang mase lak bc.. sorry to say..

Anonymous said...

satu cara shj nak selesaikan masalah.Tlg nasihat orang yang nak buat pilihanraya musim haji.dia punca segala kekalutan.

Anonymous said...

tutup jela blog bro...mengelirukan umat nabi muhammad s.a.w je...dunia ni sementara je bro..akhirat nnti jgn lupa..kurang2 nik aziz ada jgk buat bekalan utk diri dia kt akhirat nnti..lu buat apa?nik aziz beratus kitab da die hafal..lu?alquran da igat smua?renung2kn..selamat beramal

Hazim said...

Assalamualaikum WBT

Bukan nak pertikaikan pendapat Syeikh Mahmoud Abdel Ghany Mahmoud kerana saya sgt menghormati kebijaksanaan dan ilmunya sebagai seorang ilmuwan dan ulama.

Tetapi pertama, pendapat beliau tu x represent pendapat Universiti al-Azhar secara keseluruhanatau secara rasmi. Penulis silap besar kerana seolah-olah mengatakan bhw ini pendapat rasmi Universiti al-Azhar sedangkan Syeikh Mahmoud Abdel Ghany Mahmoud itu adalah bekas timbalan. Penipuan dan penyelewangan serta tidak telus dari pihak penulis blog amat dikesali.

Selain itu, perbezaan pendapat ulama2 sgt diraikan dalam Islam. Perbezaan pendapat pada sesuatu isu x semestinya salah seorang ulama itu silap dan yang lagi satu betul.

Saya personally memilih pendapat2 ulama seperti Nik Aziz, Dr Asri dan Dr Juanda Mufti Perlis berbanding pendapat Syeikh Mahmoud Abdel Ghany Mahmoud kerana pendapat mereka lebih memahami serta mengambil kira budaya, politik dan keadaan semasa Malaysia. Walau bagaimanapun, jika penulis ingin bersetuju dgn pndpt Syeikh Mahmoud Abdel Ghany Mahmoud... maka tiada salah disitu cuma x perlu nak mengutuk atau cuba membawa prejudis org ramai terhadap pihak yang against pendapat yang didokong oleh penulis.

Itu niat yang sangat tidak baik.

Anonymous said...

penulis blog kena ingat...selagi mana berita tak betul di sebarkan, selagi tu la dia menanggung dosa... kalo betul pon nak sebarkan sesuatu, biarla beserta bukti yang knkrit, jangan hanya mengeluarkan statement tanpa bukti... semoga kita tergolong dari kalangan org beriman n selalu bertaubat atas segala dosa kita buat...

Anonymous said...

bod0 pnye blog cmni..menghina orang islam aje n xpyh tulis blog..lebih baek dok diam aje drp bwt fitnah n dosa.

Anonymous said...

satu cara shj nak selesaikan masalah.Tlg nasihat orang yang nak buat pilihanraya musim haji.dia punca segala kekalutan.


hoi.....bagi bukti la...siapa yg cakap nak buat PRU13 dalam bulan Haji ? ada statement tak ? jangan buat fitnah.....

Isu Terkini

get this widget here