Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 29 August 2012

Pratonton Anwar hapuskan Hak Melayu Demi Mempejuangkan Malaysian Malaysia

Apa sudah jadi dengan Anwar Ibrahim lebih memperjuangkan Malaysian Malaysia dari memperjuangkan Hak Melayu. Adakah Anwar Ibrahim telah lupa akan asal usulnya? 

Apakah Anwar Ibrahim tidak mempunyai keupayaan melawan kehendak DAP yang telah bersusah payah melepaskan Anwar dari dimasukan ke makamah lagi?

Apakah Anwar Ibrahim terpaksa membayar dengan harga yang mahal iaitu menggadaikan bangsanya sendiri demi membayar khidmat guaman yang diberi lawyer DAP untuk melepaskan Anwar Ibrahim dari tuduhan liwat di makamah.

Samaada benar  atau tidak tetapi kenyataan yang sedang berlaku kepada Anwar Ibrahim ketika berdiri di pentas politik, tidak lagi kedegaran suara membela hak melayu melainkan kencing sana sini. Inikah jiwa seorang pemimpin atau pengkhianat kepada bangsa sendiri?

Tidak cukup dengan itu Anwar tambah lagi dengan mengheret PAS turut serta sebagai mangsa DAP. Lihatlah bagaimana PAS juga menjadi kaldai yang mana lebih membela DAP dari perjuangan sendiri. PAS rela mengjadi perasit mengalir menghancurkan parti sendiri. Malah PAS rela mengorbankan mana-mana ahli yang tersedar akan permaianan politik DAP sebagai korban kesetian PAS kepada DAP. Inilah sebahagian fungsi Anwar Ibrahim yang bukan hanya sekadar mengorbankan diri sebagai hamba DAP tetapi mengheret juga bangsa Melayu dan Agama Islam sebagai hidangankan untuk DAP kucar-kacirkan.

Sekarang orang melayu tidak berani berkata apa jika soal islam disentuh oleh agama lain tetapi kalau orang islam menyentuh soal agama lain sudah tentu menjadi serangan kerana menyentuh sentiviti agama lain. Puncanya orang kita terlampau jauh berpecah hanya menanti retak.


No comments:

Isu Terkini

get this widget here