Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 17 August 2012

Tak Syak Lagi Abby Wajip Merangkul Anugerah Perlakon Wanita Sepanjang Zaman


Fuhh memang tak syak lagi Abby bakal berpeluang meraih perlakon wanita popular apabila dia bukan sekadar pandai berlakon dilayar perak malah lebih hebat berlakon dilayar twitter dan arena politik. Justeru itu sepatutnya Abby lebih layak dicalonkan untuk sesi anugurah 2012 yang mungkin berlangsung awal tahun depan berbanding perlakon-perlakon lain kerana tidak mempunyai kelebihan berbanding Abby.

TERKINI : ABBY ABADI BUAT KENYATAAN BODOH LAGI...TAK HABIS-HABIS MENIPU...??




Wow...ustazah segera yang kononnya sudah berhijrah ini cuba untuk mencari publisiti murahan dengan mengeluarkan kenyataan yang berbentuk fitnah terhadap kerajaan...macam mana ni...kata sdah berhijrah kearah kebaikkan..tapi masih lagi menipu dan menabur fitnah sesuka hati...


Mungkin beginlah ajaran PAS pada artis-artis yang sengal kononnya nak mendekati diri dengan Islam...tetapi sebenarnya mereka ini diperbodohkan dan digunakan untuk kepentingan politik PAS..Bila orang kutuk dan cemuh mereka kerana kebodohan mereka...mungkin tok guru PAS kata pada mereka inilah dugaan Allah jika nak berubah....padahal mereka ni saja cari penyakit..


Apabila ditanya soal politik, Abby, antara selebriti yang aktif di dunia Twitter dan hanya dapat dipetik perbincangannya menerusi laman itu sejak lebih sebulan lalu, menegaskan bahawa dia menolak kemungkinan penglibatannya dalam arena politik sebagai "ahli politik" secara aktif.
"Saya tidak minat langsung nak jadi ahli politik. Politik bukan bidang saya. Apa yang saya lakukan sekarang ini bukan sebab saya mementingkan politik sangat.
"Saya lebih terlibat dari segi kemanusiaan. Apa yang tidak adil. Rakyat tidak dapat hak dari segi keadilan. Perkara-perkara ini semua memang berkait dengan politik kerana kuasa pemimpin itu hanya dari jalan politik," jelasnya.
"Saya memang tahu tahap kemampuan saya. Saya masih sayangkan karier saya. Saya suka dengan apa yang saya lalui sekarang. Jika ada rezeki, saya memang mahu kembali berlakon dengan mengikut undang-undang ALLAH," kata pelakon popular Gerak Khas ini.
Sementara itu, mengulas kenyataannya sebelum ini berhubung artis bertudung sukar mendapat tawaran dalam bidang seni dan hiburan, beliau menjelaskan maksud sebenar kata-katanya itu.
"Ya, saya akui sebelum ini saya memang pernah mengeluarkan kenyataan itu tetapi saya kata untuk artis yang sudah berhijrah, yang memakai tudung, yang bersama pembangkang, memang susah untuk mendapat tawaran daripada kerajaan," tegasnya.
"Saya tahu rezeki itu daripada ALLAH tetapi kerajaan kita memang macam itu. Tak kira artis ke, cikgu ke, imam ke, kalau menentang kerajaan memang akan diberhentikan.
"Ini yang patut dijelaskan bukan saya kata yang bertudung tak boleh kerja dengan kerajaan. Perkara ini sudah dipusingkan hingga jadi lain," katanya mengulas lanjut.
Amboi..bukan main sedap je ustazah segera ni tuduh kerajaan..TAK KIRA ARTIS KE, CIKGU KE, IMAM KE, KALAU MENENTANG KERAJAAN MEMANG AKAN DIBERHENTIKAN...malas EP nak komen-komen panjang-panjang...EP rasa pembaca boleh menilai sendiri perangai ustazah segera ni...kalau dah macam ni perangainya..buat apa masih mengharap pada kerajaan?? sendiri mau ingat la...kalau dah tiap-tiap hari kutuk kerajaan itu dan ini..tak betul tu..tak betul ni..tak payah tunggu kerajaan berhentikan kerja...patutnya sendiri la mau belah...pasal makan duit gaji atau job tu tak halal...al maklumlah kerja tak ikhlas....


Kerajaan cuna nak mengurangkan dosa ko orang makan duit haram je...hahahahaha

No comments:

Isu Terkini

get this widget here